Brynäs IF

727947 inlägg · 7962 ämnen

Truppen 2004

« · 269731 Till forumet

Truppen 2004
Janne Larsson sa ju i Arbetarbladet att man har fyra bra centrar i truppen,det håller jag ju riktigt inte med om,det är väl Miettinen,Kyrö,J.Johansson och Micke Lind han menar.

Miiettninen är ju bra, men sen sen!!Kyrö vad har han presterat sedan han skrev fem-årskontraktet egentligen?ingenting!!Jag är helt emot långtidskontrakt det ger spelaren en falsk trygghet som är svår att hantera.Kyrö, Molin är ju två bra exempel på det.

Lind??ja vad vet vi om honom egentligen?vissa säger skadebenägen!!En bra tekare är han iaf!!Tycker det är en liten chansning!!Han har mycket att bevisa i alla fall!!

Jakob Johansson kan jag ej uttala mej om,har ej sett honom,men Rögle-pågarna säger att han är bra så........

För övrigt så så skulle jag vilja ha en riktigt bra back till,eller två!!*S*

Målvaktsfrågan är ju svår,tror man har räknat in Jocke.L som andremålis redan,Norrena??Nej tack!!Helst skulle man vilja ha hem "Honken"

Drömvärvningar med lite distans:Honken,Dackell,Wallin,Marko och Tony!!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Såg att Thailändaren Likit Andersson är free agent, han var ju aktuell för Brynäs förra säsongen, det kanske skulle vara något för klubben. Förra säsongen så representerade han Tigers Amsterdam och mäktade på 24 matcher med att göra 3 mål o 9 ass o 8 utv min. Tror ni EK fortfarande har koll på honom.....:-;?
Kommentera

Bissett:Om du inte kollat in Lind förut kan jag säga att han utan vidare blir center i förstafemman. Han är otroligt värdefull. Ända negativa man kan säga om honom är att han är lite skadebenägen beroende på att han tas alltid hårt av motståndarna, för att de vill ha bort han. Han skulle utan vidare platsa i precis vilket som helst ES-lag. I de flesta går han in som förstecenter. Så nu fick du något att fundera på.
Kommentera

Olgas furir: Många förstacentrar som tas hårt är inte alls skadebenägna, vilket jag tycker är en riktig svaghet hos Lind. Janne exempelvis var skadad endast en gång nånsin vad jag kan minnas.
Speciellt för ett lag som Brynäs som är/har varit väldigt drabbat av skadade nyckelspelare är det ju inte bra att att värva ytterligare en sådan...
Sen att Lind i sina bästa dar är riktigt bra, det tror och hoppas jag... Och kan han slippa skador så blir han alldeles säkerligen riktigt nyttig, men annars så är jag rädd att det blir svårt med endast tre centrar varav ett totalt oprövat kort, Jacob Johansson, som dock kan överraska, vilket jag verkligen hoppas på...

Sen är ju centrarna inte Brynäs största dilemma just nu, helt klart är det backsidan som måste försärkas rejält, i tyngd... Och en duktig målvakt måste värvas...
Kommentera

70 Rodrigues: tycker du tre mål å nio assist e mycke på 24 matcher ?
Kommentera

stenberg29:En lite naiv fråga kanske men är han forward eller back då?För att vara back är det väl okej.Backar gör inte så myckte poäng tex Pekkala gjorde väl knappt något alls.
Kommentera

Nu står Luleås Fredrik Svensson som rykte på Hockeymagasinet.com!!
Kommentera

stenberg29: Det var ett skämt, inte fan vill jag ha hit Likit Andersson heller!
Kommentera

Bissett: Här kommer lite info om Fredrik Svensson: 184 cm 0 92 kg på 48 matcher så gjorde han 6 mål o 4 ass -2 o 57 utv min!
Kommentera

70 Rodrigues: enligt Falukuriren så är det Leksand lr Timrå för Fredrik..

se Länk
Kommentera

70 Rodrigues: varifrån har hockeymagasinet fått svensson ryktet? har inte sett det i ngn tidning.
Kommentera

Norrena (Lundström)

Sjödin Anti Bruun

Anger Miettinen Soling

D.Johansson Laitinen

Molin Kyrö Malmström

A.Andersson NY!

B.Danielsson Lind Mårtensson

Petre NY

N.Danielsson J.Johansson Rönnquist
Kommentera

myra:
En av de nya backarna äe väl Casselståhl, som redan skrivit på
Kommentera

myra:

Ja inte lär motståndarna bli oroliga över denna backbesättning, om inte det kommer någon kanon. Ersättare till Sjödin så småningom MÅSTE vara av mycket hög klass. Vad gäller ersättare till Janne Larsson, så har man väl misslyckats...
Kommentera

Hugin: För ett per år sedan hette det att Brynäs hade sveriges bästa backuppsättning: Djoos, Sjödin, C. Olsson, Tuulola m.fl. Saker och ting är inte vad de varit.
Kommentera

lindberg:

Svensson ryktet är bortplockad, nu är Karmhag uppsatt som rykte i stället på HM
Kommentera

Nu kan man ju glänsa med att man har petre. De ända han har på sin merit lista e ju snubbel finten(som han körde mot Modo hemma så dom kom fri eller jah pekkala var ju ensam back kvar men de räknas inte) och att han vart tv puckens bästa back 94 OWoAOW
Kommentera

t0rre: Inte så konstigt, det är ju inte 1:a gången Leksand tar spelare mitt framför näsan på Brynäs!!!
Kommentera

70 Rodrigues: gäller att vara kvick ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: ...å andra sidan så tycker jag att, i detta fallet, vederbörande (herr Svensson) gör sig bättre i "stars ´n´Scars". Med tanke på hans utvisningsstatestik har han då definitivt hittat hem...(jag tycker det laget börjar se ut som ett hem för socialt missanpassade)....
Kommentera

P J Davydjoos: Vet mycket väl att det inte är center i första hand som gäller utan 1: målvakt o 2:backar. Vad gäller målvaktsbiten så borde ansvariga prioritera en rutinerad och sedan se vad som finns bland lovande. Kanske finns något i egna led?
Vad gäller backsidan så måste det till minst 1 spelback utav klass. Fredrik Svensson får man nog räkna bort han går till TIK eller Leksand. Han är ju i o för sig inte spelback men en härlig kämpe med höga handskar. Hoppas verkligen att problemen löser sig innan säsongen är i gång. Vill inte uppleva samma skit som senast.
Kommentera

Bruun is not coming to Brynäs. Bruun`s agent has offered him to us, but gladly we are not intrested in him. Bruun`s agent has offered him also to other ES teams, but I think that no one takes him.

Pekka Tirkkonen is a new Linköping center.
Kommentera

Nike89: jojo, de tänkte jag faktiskt inte på! :D
Kommentera

33Laitinen: Thank you!
Kommentera

Bissett:Skullee förvåna mig mycket om han gick till Brynäs eftersom han på Tisdag skulle bestämma om det blir Leksand eller Timrå.
Kommentera

33Laitinen: Du har inte läst något om det finns någon annan som är på glid till ES och Brynäs?
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Vad tror du Brynäs har för backup om/när det skiter sig med Norrena???
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror att Bäckström och co: inte har någon sån.
Men EK som börjar den 1 Maj har nog många kort i ärmen Så det här nog lite tidigt att "ta sin mats ur skolan".
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Vi får hoppas att du har rätt! Men det skulle inte förvåna mig om dom fipplar till det igen!
Kommentera

70 Rodrigues: Du ska inte vara så negativ, vi spelar om ett SM-GULD snart och du kommer att älska värvningarna som kommer.
Kommentera

Ska vi värva Karmhag, en 27-årig allsvensk back utan elitserierutin? Jag fattar noll. Vad har han för utvecklingspotential? I stället för mediokra allsvenska backar ser jag hellre att man satsar på den lovande 85:an Mattias Karlsson (spelar förresten kvartsfinal i J18VM i dag).
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: SM-GULD=SandvikenMästerskapen???
Kommentera

Igor:Har Mattias Karlsson nån elitserierutin på något sett då?
Annars verkar Mattias vara väldigt lovande.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Brynäs IF kommer inte att vinna SM-GULD på överskådlig framtid, tyvärr! Vi ligger flera år efter tex Färjestad å i viss mån även Frölunda, Djurgården och HV71!
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: There are no rumours about Brynäs, but maybe Blues defender Juha Gustafsson is coming to Sweden and maybe to Brynäs? this is only my speculation...

On the otherside Juha Lind is going to play for Jokerit.
Kommentera

Nike89: Skulle väl vara J20 superelit då ;-) Men nog ser väl du också en större potential i Mattias Karlsson än i Karmhag eller?
Kommentera

Igor:Tja nog är Karlsson en större talang alltid=)I vilket lag lirar denne Mattias Karlsson i?Är det J-18 eller J-20 eller vikariar han i båda?Synd förresten att man inte kan följa landskampen i J-18 VM online på Swehockey.
Kommentera

Nike89: Jodå tryck på länken på förstasidan på swehockey. Kanada-Sverige börjar kl 17 svensk tid.
Kommentera

Han lirar i J20 förresten.
Kommentera

Igor:Ja...Jag gick ju in på online som jag brukar göra."Riktiga" Tre Kronor kan man följa online i alla fall.
Kommentera

Nike89: Nu då. Kolla länken!
Kommentera

Här kommer info om Juha Gustafsson: 189 cm o 100 kg på 49 matcher mäktade han med otroliga 2 mål o 1 ass -4 o 48 utv min!
Kommentera

33Laitinen: Apropå Finland. Har ni sett den finska laguppställningen till träningsmatcherna på swehockey? Idel NHL-proffs. Koivu, Selänne etc. Tror torpederna blir förlöjligade ännu en gång i eftermiddag. Ingen Norrena i mål. Platsar inte.
Kommentera

70 Rodrigues: Annars vet jag en lovande ung finsk back med tre elitsäsonger bakom sig. Bruun heter han, 79:a, gjorde 22 p förra säsongen i Ilves ;-)
Kommentera

Igor: Så länge Hardy är förbundskapten så kommer 3 kronor aldrig att vinna en titel!
Kommentera

70 Rodrigues: där sa du nåt som var sant :)
Kommentera

Igor: I am just wondering where is Jokinen and Hagman. This year we have so much proffs in WC:s that I think we are going for gold. It`s great to see Koivu in action.
Kommentera

33Laitinen: Going for gold...det är bara en dröm för oss svenskar. Det är roligare att vara en finsk hockeyfan en en svensk nu för tiden.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag högaktar BIF om dom inte värvar F.Svensson.Maken till destruktiv spelare får man ju leta efter.Nä,lite mer spelande killar,som inte bara är stora och dumma.
Kommentera

Sylf: Såg du pärlan Tuulola delade ut till Magnus Johansson, snacka om tvärstopp! Fan vad jag saknar Tuulola!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Har inte kollat nåt än.Honom skulle vi ha tillbaka.Att jämföra med Svensson....Som att jämföra mellan Gretzky och Finn-olsson
Kommentera

« · 269731