Brynäs IF

723912 inlägg · 7956 ämnen

Truppen till nästa år...

« · 673828 Till forumet


Sv: Truppen till nästa år...
GävleLasse: Det bästa med Honken är att han är bäst när det gäller, han är värd att spela slutspel.
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
arnio: Han har blivit mycket bättre i sitt agerande den här säsongen, står upp mer. Men tyvärr så faller han tillbaka i gamla hjulspår emellanåt.

Men det är många mål som man inte kan lasta Honken eller Korhonen för. Med tanke på hönsgården som agerar framför honom..
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
GävleLasse: ju tyvärr så sitter många puckar högt på Honken även om det har blivit bättre. Måste säga att Honken är överskattad, han kan vara som en vägg men också som ett såll.
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
Gusten: Ja kanske han försvinner... Men jag tror att han trivs bra i Brynäs tillsammans med sina gamla polare Sunken och Widing.

Det skall bli spännande att se hur många av de nya som får fortsatt förtroende. Lite hänger ju på vem som kommer att träna Brynäs nästa säsong. Det måste lösas först av allt.
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
GävleLasse: 14 forwards tror jag inte vi kommer att ha i truppen, ev ett par junisar kanske då.

Hermansson kommer säkert att gå till Leksand, han har ju uttalat sig ganska tydligt att han har ett stort hjärta för skitlaget.
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
arnio: Tänk om han kunde varit lika "iskall" då 1-0 målet då han var för snabb ner och lämnade luckan högt. Precis tvärt emot vad Pecka Alcén och Honken har tränat på massor den här säsongen.
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
arnio: Det kallas självförtroende........
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
Uppmärksammade ni förresten Honkens agerande på straffen? Han stod tillsynes helt oberedd och lurade Milo till skott...iskallt..
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
arnio: Du blir inte lynchad,men Danne har nog gjort sin bästa säsong sen han kom til Brynäs,så jag säger som Lasse,skriv nytt kontrakt!!
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
Bissett19: Bissett19: enda invändningen jag har är Danne J, jag tycker att han skall få lämna....nu blir jag väl lynchad.
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
GävleLasse: Nja jag vete fan........Honke3n har lyft sitt spel grymt efter skadan,idag var han väl iofs lite rinkrostig efter 10 dagars speluppehåll......men man ser ju att han har ett bra självförtroende,hans spel med klubban har verkligen utvecklats!!Han är grym på att sätta igång o vända på spelet när motståndarna gör sina byten.....
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
Bissett19: Det vet vi inte, jag tror att matchningen skulle blivit ganska jämn, precis som den var innan hocken gick sönder.
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
GävleLasse: Jo visserligen har dem delat på spaden i år,men det har ju mycket att göra med att Honken har varit skadad i ett par månader!Tror att om Honken varit skadefri,hade ju han säkert stått merparten av matcherna,o kanske vi hade hadt lite mer poäng då,(hypotes)......Men bra med ett uppehåll nu,mycket med tanke på kontraktsförhandlingar!!
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
Bissett19: Sant... men det hindrar ju inte Brynäs att erbjuda honom ett kontrakt. Det är en stor fördel att redan nu veta att vi spelar i ES nästa säsong och kan därför börja kontraktsförhandla med en gång.

Blir det inget slutspel så lär Honken få svårt att ta en plats i VM truppen vilket troligen skulle försvåra för honom att bli intressant på den utländska marknaden. Så det hänger på Honkens "Brynäshjärta". Kanske vi kan få ett tidigt besked av honom för att utifrån det beslutet agera med målis #2, vilket jag hoppas blir Korhonen...de har ju i nuläget fått stå 50/50 av matcherna. Lundström stod ju en match mot HV (förlust 1-4)
Kommentera

Sv: Truppen till nästa år...
GävleLasse: Kan bara hålla med...........det enda fråtecknet sätter jag på målvaktsfrågan,Korhonen lär ju inte stanna om Honken ritar på ett nytt kontrakt!
Kommentera

Truppen till nästa år...
Vilka spelare skall få förlängt? Vilka är vi nöjda med? Vilka spelare skall lämna truppen för att ge plats åt förstärkningar?

Kontraktsläget för den här säsongen, alltså de som har 1 år på kontraktet saknar kontrakt för NÄSTA säsong.

MÅLVAKTER
1 Johan Holmqvist 1 år Ge kontrakt!
25 Markus Korhonen 1 år Ge kontrakt!
30 Joakim Lundström 1 år Byt ut!

BACKAR
18 Sebastian Sulku 1 år Lär sluta med hockey. Ersätt!
2 Niklas Andersson 2 år
22 Jörgen Sundqvist 2 år
28 Daniel Casselståhl 2 år
29 Rodrigo Lavins 1 år Ge kontrakt!
3 Daniel Johansson 1 år Ge Kontrakt!
4 Linus Morin 1 år Tillväxt i J20 Alt. fortsatt juniorkontrakt i A-laget
5 Mikko Kuparinen 1 år Byt ut!
7 Tommy Sjödin 1 år Motivation till en säsong till?
8 Martin Öhrstedt 1 år Byt ut!

FORWARDS
9 Henrik Malmström 2 år
11 Jonas Almtorp 1 år Ge kontrakt!
12 Andreas Dackell 2 år
14 Mathias Månsson 3 år
17 Daniel Hermansson 1 år Ge kontrakt!
19 Nicklas Bäckström 3 år
20 Joachim Gellerstedt 1 år Byt ut!
21 Ove Molin 1 år Har mer att ge, Ge kontrakt!
23 Björn Danielsson 4 år
24 Daniel Widing 2 år
27 Lars Erik Spets 2 år
33 Brian Felsner 1 år Byt Ut!
36 Mikael Lind 2 år

I mina ögon behövs 3 Backar och 3 forwards till nästa års trupp. Väljer Sjödin och Molin att inte förlänga så behövs 4 backar och 4 forwards.

Jag hoppas att Boork och Sundlöv beger sig ner till VM och ser sig om lite efter förstärkningar.
Kommentera

« · 673828