1150x200-brynasbanner.jpg

Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?

« · 1635783 · » Till forumet

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
Huge: Nåja, när bröderna bänkas här framöver, då skadeläget ljusnar, kommer du även hylla det beslutet. Hockeysnacks största kappvändare genom alla tiderna är det inte så givande att diskutera med. Du kan väl skicka en länk till brynas.se istället för att skriva ett inlägg så kan vi kolla där vad du tycker för tillfället.
Kommentera

munkas: Dåliga och trista.. Det ända spektakulära är att de är just tvillingar. Men nej det räcker inte på denna nivå:)
Kommentera

munkas: Precis.
Fan att vi också lät Gunderson få mer än 15 omgångar på sig.
Avd: "hur fan tänkte jag nu?"
Kommentera

SiliconValle: Nä, ut med skiten. Vi har inte råd att agera plantskola för både juniorer och allsvenskt bös. Iaf inte om vi vill ta oss förbi kvarten. Bröderna ligger i botten av +/- och har fått 15 omgångar på sig att snurra runt i hörnen i diverse rinkar runt om i landet, utan nån som helst framgång. Tycker mest synd om Lindgren som fick ett rejält bromsspår i sin fina utvecklingskurva. När Ollas och Olden är tillbaka, om 4-6 månader, ryker dom på momangen!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Appropå att folk vill låna ut tvillingarna. Jag kommer ihåg hur det lät efter en sisådär 15 omgångar när Gundersson kom. Han blev sågad vid fotknölarna, men det blev ju rätt bra till slut ändå. Skulle nog ha lite mer tålamod med twinsen. Visst, jag hade hoppats på mer från dom redan från start, men det kan behövas en anpassningsperiod.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag pratar inte om temporära förstärkningar. Vi har varit tunna på forwardssidan från start dvs. även innan Ollas, Oldens och Lindbloms skador.
Lägg till dessa och att tänkta poängproducenter (the twins) inte alls levererat så är det utan tvekan läge att sondera marknaden för något starkt förvärv.
Det är väl en tidsfråga innan Nordans ljumskar börjar spöka också....
Kommentera

Bifbiffen: Ja tvillingarna borde vara nära en utlåning,
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hur länge har vi tålamod med tvillingarna? Tar upp två platser helt i onödan. En av dem är duglig till fjärdelina, den andre kan hänga med Gistedt till BIK.
Kommentera

munkas: Det är ju klart som korvspad att om vi värvar in hög klass så tar vi fler poäng, ersätter vi skadade spelare med klassförvärv så blir laget starkare. Nu är det ju så att det är inte så enkelt, först handlar det ju om att vi har juniorlag för att just få fram spelare som kan få chansen när luckor uppstår i A-laget. Sen handlar det förstås om pengar, det kostar mycket pengar att värva och vem finns att värva på korttidskontrakt även om vi haft viljan och pengarna?

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: "Alla visste innan säsongen att vi har en tunn trupp som inte tål skador.
Speciellt på backsidan, för där har vi ju endast 6 st seniorer.
I de 7 matcher där vi haft tillgång till alla våra 6 seniorer på backsidan,
har vi tagit 17 av 21 poäng. I de 8 matcher, där en eller flera av
våra 6 seniorer saknats, har vi tagit 4 av 24 poäng."

Men då funkar våra juniorer minst lika bra...

Säker på det?
Kommentera

Huss: Vi har vikarier helt klarrt som gör jobbet.Vi kan ju inte springa och värva så fort nån är skadad och vad sjutton skulle vi kunna hitta nu för ett antal matcher? Nån från allsvenskan kanske men då funkar ju våra juniorer minst lika bra. Sansa dig.
Kommentera

Det är bara en försiktighetsåtgärd att man vilar Ollas för sjunde matchen i följd imorgon. Dom är väldigt försiktiga i Brynäs..
Kommentera

tjugo8: När ersätter man Ollas undrar jag? Vi har haft flera långtidsskadade forwards men några ersättare har inte synts till. Låta vara att våra juniorer gjort det bra, men några bärande spelare är de inte.

Kommentera

Ang Ollas

Blev det för mycket med två matcher på två dagar för honom?

– Ja, det kan man säga. Men just då kändes rätt för både honom och oss.

Kan sträcka mig så långt att säga att man aldrig ska låta en spelare lira 2 matcher på 24 h när denne haft långtidsskada o inte lirat match på 7 månader...

Få matcher kan vara så viktiga att man inte kan ta det säkra...

Fan va det svider att det dessutom blev en skitmatch som äventyrade Ollas skick...

Kommentera

tjugo8:

Det låter ju inte som något som orsakats av ett skott på foten.
Men med tanke på Brynäs historik på att diagnosticera skador,
så kanske man inte kan vara helt säker.

Eller så är det en avancerad form av mörkning.

Kommentera

Enaranger:

@kilu88 angående Lindblom på träning:
"Kör utan klubba, har armen som om han skulle haft den i en mitella"
Kommentera

Öppna börsen och köp in en etablerad forward som kan producera.
Kommentera

Slutspel tar vi oss dit😃
Kommentera

munkas: han är tillbaka till slutspelet! 😄
Kommentera

Pettisbif: Jag har uppmärksammat att även andra lag av och till har spelare skadade eller sjuka så jag drar slutsatsen att det är normalt. shit happends helt enkelt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Du menar naturligt när det gäller Brynäs spelare . . . Öööm händer ju i stort sett inga andra lag!? Nytt koncept för att förebygga skador - JO TJENA!
Kommentera

bradberry:Naturligt med en liten öeransträngning.

Kommentera

munkas: "En överansträngning..."

-Låter 20-25 veckor med Brynäsöron det...
Kommentera

Ingen fara, han är snart tillbaka. 10-12 veckor ca.
Kommentera

Så jävla skönt att i efterhand kunna säga...hur fan tänkte de när de matchade Ollas så intensivt???

Snittade över 11 min bägge matcherna = inget BP/PP

Kommentera

Peja:
"Båda Oskar Lindblom och Sondre Olden går enligt planerna och kanske lite bättre ändå, vilket är jättepositivt. Det är jättesvårt att säga när de beräknas vara tillbaka igen. Sondre har en längre återhämtningstid än Oskar i nuläget så förmodligen kommer Oskar vara tillbaka innan Sondre."

JJ
"gå på is på måndag. Vi tror att vi har hittat felet och att han snart är tillbaka i kassen igen."
Kommentera

Oscar Lindblom, enl GD
Tok-hyllad i Hockeypuls av Thelin...utgår skadad utan en rad i tidningen...
Kommentera

Ny dag, nya skador !?

Att Enter vilade dagen e match e nog inte så konstigt...men idag...???

12 min

Scott är med, Enter är däremot inte med och han va inte med igår heller

Kommentera

Zappaholic:

·  1 sep

Sweatt i rödtröja på träningen

GDs skjutjärnsjournalist som var på träningen tyckte inte det var värt att rapportera...

Kommentera

47 min

Lite Brynäsinfo: Djoos kör rehab. Oklart om det blir spel mot Djurgården på lördag. Johansson äter penicillin, men tränar på is imorgon.

Länkar t bra texter, hoppas vi är på det...

Kommentera

Ollas 4-6 veckor...

2-6 shl matcher...(+7 försäsongsmatcher då...)

Kommentera

munkas: Vi borde ändå ta det lite lugnt innan vi domedagsförklarar årets Brynäs. Låt säsongen börja och spela 20 matcher innan vi kan påbörja utvärderingen av nya fystränaren. Nu på försäsongen har i princip inget SHL-lag ställt upp med alla spelare. Att 2-4 spelare inte deltar så här tidigt på försäsongen är snarare normalt än tvärtom. Sen att beskedet om Ollas presenteras på detta sätt gör det ju givetvis än mer frustrerande för oss fans. Men där är det snarare Brynäs kommunikation som brustit när man hänvisar till "småskavanker", för att sedan påstå att han kommer vara skadad en månad framöver.
Kommentera

Jaså, Rödin och Bertilsson har skavanker. Oväntat... Då dröjer det nog inte länge innan farbror Nordqvist ansluter till sjukstugan. Eklund har inte ens hunnit testa nya tröjan innan han åker på nån åkomma och nu har dessutom Ollas drabbats av skadeförbannelsen. Nä, spela av säsongen nu så satsar vi på nästa. Helvete!
Kommentera

Honken: Arbetarbladet/GD skriver inga egna artiklar. Dom kopierar andras :D
Kommentera

Helt jävla otroligt...är det bara oflyt ? 
Kommentera

Småskavanker my ass. Helt otroligt. 
Kommentera

Det här är faktiskt en punkt som är ett omfattande utvecklingsområde hos Brynäs. Det är ett hån mot intresserade fans att hävda "småskavanker" på nyckelspelare för att det sedermera framkommer att det rör sig om en allvarlig skada. Är man så paranoid att man på allvar tror att motståndarlagen lägger upp strategier för att förvärra skador när de är tillbaka? I slutspel har jag förståelse för detta förhållningssätt men i grundserien och särskilt på försäsongen är det att skratta sina fans i ansiktet...

Jag tror det kostar mer i trovärdighet än vad det ger fördelar i form av motståndarens ovetskap.

Tänk om, tänk rätt!
Kommentera

Honken:Om nu Ollas är skadad så är det viktigt att han verkligen är hel när han kommer tillbaka så att han inte kommer tillbaka och skadan slås upp igen.

Han är så pass viktig att han måste hålla när han väl är tillbaka.

Kommentera

Skrubben: Detta har alltså en kvällstidning grävt fram, hur är det med Arbetarbladet, har de semester ännu? Vem är ansvarig chef så man kan kontakta för att kritisera, nån som vet, detta är fan inte ok.
Kommentera

Surfar in på Aftonblaskans löpsedel och möts av rubriken "SHL-stjärna skadad". Jag behöver inte ens klicka på länken för att förstå att det är en Brynässpelare det handlar om. Here we go again...

Kommentera

Skrubben: Det är ju då själva FAAAN!
Kommentera

Vad var det jag sa: "Sv: Träningsrapport…
Ollas kommer inte kunna spela en stor majoritet av träningsmatcherna. Ett par diskar i ryggen som krånglar...
Skrubben Svara | Gilla 2014-08-05 14:03
"
Till och med värre än vad jag fick reda på för några veckor sedan :(
Kommentera

-Brodin, NY!

-Rödin

-Eklund

-Ollas

-Starsky (?)

Kommentera

tjugo8: Alla är orosmoln, de som inte är skadade kan ju bli det senare.
Kommentera

tjugo8: Som jag tydat mina uppgifter är det inga stora problem med dom. Så länge inga nya skador uppstått sedan två dagar tillbaka.
Kommentera

Skrubben:
VET du att Eklund o Rödin inte är orosmoln?
Vad är ens felet m Eklund?
Spökar Rödins ljumskar IGEN är jag definitivt orolig...
Kommentera

« · 1635783 · »