Brynäs IF

724808 inlägg · 7958 ämnen

Utmärkt!

« · 420604 · » Till forumet


Sv: Utmärkt!
65selander: Jag bryr mig mer i mitt eget lag. Då bryr vi oss mest i samma lag när vi möts.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Frisco: Så du tror att vi bara sjunger om Salo

Självklart så bryr man sig om motståndarna mer... vad tror du själv?
Kommentera

Sv: Utmärkt!
HF: [Men oroa er inte, den 9/10 får ni både höra ramsan och se flaggan/banderollen live.]

Hur känns det att bry sig mer om motståndarna än sitt eget lag? Ger det tillfredställelse?
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Vad kul det var att se 18-åringen Niklas Andersson i matchen igår! Hur kall som helst, brytsäker och i stort sett alltid på rätt ställe. Har all potential att bli en storback den killen.

Ska bli intressant att se om publiksiffran i Gavlerinken kommer upprepas i kommande hemmamatcher. HV känns väl inte så heta längre. För att inte tala om MIF.

Blir det nån back eller? Nån som har nåt skvaller efter matchen igår?
Kommentera

Sv: Utmärkt!
bradberry: Han kommer att nomineras för en oscar för trovärdiggt fall på isen.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim: Malmströms skridskor hakar i varandra, och han får felskär och landar med skallen före i sargen. Om du kollar reprisen så ser du att hans högra skridskor hakar in i den vänstra.


/Falkögat :-)
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Frisco: Ramsan verkar träffat där den skulle om du sitter och är ledsen över den fortfarande ;) Kan ju säga att ni missat både etn jätte-flagga och en rätt fet banderoll som vissa klåpare såg till at den inte syndes. Men oroa er inte, den 9/10 får ni både höra ramsan och se flaggan/banderollen live.

-HF
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim: Fast Foppa föll snyggt.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim: Ähh det var en skitutvisning. Han blev upptryckt i sargen.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
70Igor: MEN HALLÅ!!!! Malmström inte typen som filmar????????? Jag vet ärligt ingen i ES som filmar mer än han. Men han gör det snyggt det ska sägas. Han är ju en slitvarg med en spelstil där domarna inte väntar sig filmningar. Just därför drar han på sig en massa utvisningar genom sina tricks. Att påstå att han inte filmar.... oj, oj, oj...... Du kan inte ha sett honom i många matcher?
Kommentera

Sv: Utmärkt!
RavenLord: Jag hade inte förväntat mig det, dessutom så har jag ju redan gratulerat oss till poängen.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
RavenLord: Dåliga förlorare vid 3-3 är det svårt att vara. Jag är nöjd med 1 poäng vid en bortapremiär med dåligt spel.

Godnatt.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
RavenLord:

Har någon skyllt förlusten på den situationen? Vi var värdelösa idag och förtjänade knappt en poäng.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Frisco: Ni är som sagt oerhört löjliga som vänder och vrider på allt och gnäller...Är ni sådana dåliga "förlorare" dvs ni slog oss inte som ni alla förväntat er. Vi må sjunga barnramsor men ni uppför er som småbarn
Kommentera

Sv: Utmärkt!
RavenLord: Snarare pga töntigheten. Vuxna människor som sjunger barnramsor.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim: Titta då på din repris igen..Jag tycker själv knuffen var mycket lätt men tveklöst var det i ryggen som man ej får...och är de någon som gnällt över det genom åren är det foppa
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim:
Dont feed the troll
Kommentera

Sv: Utmärkt!
RavenLord:

Reprisen visar aldrig när han faller, man visar bara den s.k. tacklingen och hur Malmström obehindrat åker mot båset efter den.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim: Coolt!
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim: Du frågar vad som händer trots att du har reprisen ?
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Mickis:

Utvisningen på Sjödin:
Forsberg vänder bort Sjödin som inte alls hänger med och följdaktligen crosscheckar den mot sargen vända Forsberg i ryggen. Matchens solklaraste utvisning.

Utvisningen på Forsberg:
Forsberg ger Malmström en lätt knuff av Forsberg två meter från sargen, Malmström böjer sig lite framåt och försvinner ut ur bild. Hur han faller kan jag inte förstå? Fick han ett felskär och åkte in i den öppna båsdörren?

Jag har tillgång till repriser från matchvideon, har du?
Kommentera

Sv: Utmärkt!
p j davydjoos: Hupp! För mycket öl i hjärnan och för lite sömn ;-)
Kommentera

Sv: Utmärkt!
70Igor: Jo, troligtvis var det den första gången ;)
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Mickis: Lahti är och har alltid varit riktigt usel. Sedan har det ju mer blivit som en förbannelse att Brynäs alltid förlorar med Lahti som domare och det är väl inte riktigt hans fel. Han dömer ju lika uselt åt alla håll. Härligt att vi lyckades få en pinne trots Lahti.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Frisco: Ja mog lär de flinat då de såg att det dom sjäng var så rätt
Kommentera

Sv: Utmärkt!
p j davydjoos: Jo det var så jag menade. En ramsa som annars bara 7-8 åringar sjunger med falsettröst. Hela Sverige måste ha flinat vid TV-apparaterna.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
p j davydjoos: Oj vilken fin låt. Det var nog inte första gången den kommer höras den här säsongen.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim: Nej Tommy putade in Foppa i sargen, det gjorde han. Men jag tycker det fanns värre saker att plocka ut spelare för. Likaså Foppas knuff på Malmström. Jag missade den live men tyckte inte det såg så farligt ut live, sneskär kansek. Men domareinsatsen var riktigt dålig.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
70Igor: Nä, det kallas väl cross checking eller något liknande. Tacklas får man ju göra.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Frisco:
Det var mer: "Tommy Salo, Tommy Salo. Sover du? Sover du? ser du inte pucken? ser du inte pucken? Bakom dig. Bakom dig"

Sen så sjöngs även: "Hoppa Salo!!!" nångång...
Kommentera

Sv: Utmärkt!
scim: Nej jag menade när Sjödda inte tacklade in honom i sargen.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
70Igor:

Menar du när Tommy Sjödin tacklade in honom i sargen? Pinsamt isåfall.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Vill tacka Brynäs IF för en mycket underhållande match!

Tack Honken för dina räddningar...

Tack Finn femman, ni var grym...

Tack Dacke för ditt fina spel...

Tack Micke Lind, du är för bra för denna serie...

Tack Miettinen, nu visar du att du är en av ES bästa lirare...

Tack hela laget för underhållningen...
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Jompe: Jag tror inte vi får se Tommi M. som powerforward på vänsterkanten tillsammans med Micke L. på ett bra tag nu. "Finnline" klart bäst på banan. Dags för Ove att gör comeback på ytterkanten när Walle är tillbaks? Angenäma problem. Nu får Sundlöv gärna krydda denna anrättning med en klassback, för det behövs i längden.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Frisco: Ha ;-)) Kul också när Brynäsarna envisades med att skjuta i axelhöjd där ett tag av matchen och Salo tappade varje puck.

Annars va väl Modo rätt svagt bakåt som väntat. Man har ju inte världens bästa backar direkt. Om än riktigt hyfsade forwards ;-)
Foppa såg ut som att han när som helst skulle kunna ha gjort vad som helst men valde att inte göra det vilket vi ska vara tacksamma för. Hans filmning vid sargen som räddade poäng för Modo var inte snygg. Det var väl snarare det han borde fått matchstraff för än den lilla knuffen på Malmström. Malmström måste fått felskär eller något och snubblat in i sargen. Han är ju inte typen som filmar direkt. Det syntes inte på TV-bilderna hur han träffade sargen.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
NuMo: Kan bara instämma, iofs är jag enögd, Brynäsare som jag är. Bröderna Sedin med Weinhandl var MoDo´s klart vassaste lagdel. Farligt varenda gång de var inne på isen. Matchen bjöd på ren hockeypropaganda med 2 st storspelande målvakter. Salo räddade enligt min mening MoDo i sista perioden, en klassmålvakt precis som den gode Holmqvist.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Förstår inte snacket från lagens NHL flyktingar om att de är ovana med stor is och ej i form och alla dess former av ursäkter.
Har de inte tränat på stor is hela sommaren med sina tilltänkta lag ?
Så är de ju första matchen...men är det inte det för alla ?
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Frisco: Hörde bara något rykte om någon ramsa om Salo. Såg inte matchen själv pga jobb.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Portello: Den lät på samma sätt som det brukar låta när ungdomar i 7-8 årsåldern brukar sjunga den. Sover du? Sover du? ser du inte pucken....... Pinsamt vackert.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Hörde att ni tillängnat Salo en egen ramsa. Hur gick den?
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Jompe:Glömde nämna Dackell o Luovi suveräna,miettinen,Sjödin ja alihop förresten!!Honken,Ska bli roligt o se Dackell i vinter,luovi verkar vara på snurr humör!!
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Jag får gratulera oss (MoDo) till poängen, den var vi inte riktigt värda. Brynäs var mycket mer taggade och fortsätter man så här så finns det ju inget att oroa sig för.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
RavenLord: Försvaret förvånande stabilt. Nu gäller det bara att kunna fortsätta i samma stil också. Två bortamatcher nu, där får vi bra värdemätare på om dagens prestation verkligen betyder nåt eller om det bara visade sig vara premiärens behag, liksom.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Också intressant att se att tillskottet av NHL-spelarna är både bra och dåliga nyheter. För många lirare, för få krigare, som Peter Forsberg sade efteråt. För många som åker och tittar på vad de stora grabbarna ska hitta på. Mycket av det här kan vara problem i början av säsongen, men det fanns en bättre jämnhet i Brynäs än i MoDo. Myten om NHL-proffsens välsignelse kan alltså härmed avfärdas. De är förstås otroligt bra, men de påverkar lagspelet på ett sätt som många kanske inte förutsett.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Jompe: Tror inte jag har sett Brynäs skjuta så här mycket någongång,ser djävligt bra ut.Foppa va faktiskt riktigt trevlig i intervjun efter matchen!!Mycket human.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
RavenLord: Håller med. Mycket stabilare spel, mindre darr i försvarsspelet.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Såg helt klart mycket bättre än jag väntat mig,Man höll ihop laget bra och de obligatoriska tabbarna och bjudningarna såg man inget av som de senaste åren.
Som omväxling känndes det farligt när BIF vände på spelet
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Clarence: Vi är överens, som vanligt (vad är det som händer?;-)); en mycket bra prestation. Brynäs var klart närmre segern än MoDo. Finnkedjan utmärkt, laget väl sammanhållet, bra fart, respektlöshet, lagarbete. Det såg väldigt bra ut. Särskilt kul att se unge Niklas Andersson ta för sig som han gjorde.

Riktigt kul att se den här matchen, om än bara på TV.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Dream Team: Ser fram emot den matchen ja.......blir spännade.
Roligt med Poäng i kväll........även om det känns lite surt att vi inte fick med oss alla pinnarna.....med tanke på ledning 2-0 och 3-2 och alla brända chanser.
Kommentera

Sv: Utmärkt!
Clarence: Gratulerar till poängen! Ni verkar ha gjort en bra match vilket måste kännas skönt med tanke på det lite negativa snack som föregått matchen.

Välkomna upp till Timrå på torsdag.. Revansch var ordet!! ;)
Kommentera

« · 420604 · »