Brynäs IF

727881 inlägg · 7962 ämnen

Vad händer här

« · 2428458 · » Till forumet

Sv: Vad händer här
Davey85: Otroligt svag inledning av Brynäs i första bytena.
Kommentera

Karhunen med svettiga räddningar direkt.
Kommentera

Forsberg 1978: Skulle precis fråga om du dragit på regnstället. Själv har jag monterat upp stänkskydd och tagit på mig simglasögon precis.
Kommentera

Forsberg 1978: Glöm inte medgångsblöjorna och stödkäppen gjord av hängbjörk…
Kommentera

Treklövern1912: Lite ”lätt” skillnad på Brynäs och Frölundas forwarduppställning…

Chansen är väl att Frölunda kommer in med grym underskattning
Kommentera

Jugge: Det stämmer bra det, på med regnstället........
Kommentera

Carlo: De har varit skadade av Rönnebergs pladder under många år 😂
Kommentera

Carlo: Jag tolkar nittontolvs inlägg lite längre ner att fiskrenset är skade/sjukdomsfria och har full trupp.
Kommentera

Treklövern1912: någon som vet hur sjukdom skadeläget är hiss sillstryparna?
Kommentera

Silfverkroken: Det bästa laget vi kan för dagen ställa upp på benen. 👍
Kommentera

J-S: Åh herre jösses! :)
Kommentera

nittontolv: Ändrade profilbild så kanske jag får napp på någon annan läckerbit ;-))
Kommentera

Silfverkroken: Bara att hoppas på minimalt med istid för Palves kedja.. Herregud, det måste ju vara SHLs svagaste…

Tar vi poäng med det här laget är det bara att kröna Manner till kung!
Kommentera

J-S: Jag ska kolla på det. Tog bort meddelandet eftersom det innehöll en potentiell virus-länk. Gissningsvis är det nog inte ens en person utan en bot som har skickat det där.
Kommentera

xxx BIF xxx: Kände lite samma. Nästan så att man kastar Karhunen åt vargarna. Men men..
Kommentera

J-S: Vad besviken man blir..
Kommentera

lapad: 😂😂😂
Kommentera

J-S: Jag fick också, en riktig kåtis 😂
Kommentera

Tigerhjärta: Troligtvis allt annat än ensam. Allt sånt där är nog på en större skala tyvärr. Men fortfarande patetisk bluff.
Kommentera

nittontolv: Bluff och bedrägeri, får massa såna där mail varje dag som automatisk går i skräpkorgen, trodde man skulle slippa skiten på HS.
Kommentera

J-S: En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar.
Bara att ignorera!
Kommentera

Davey85: Men va fan, vad är det för lag vi mönstrar? Och in med Tomi i buren - nu???
Vore ju bättre att låta limpan stå så han kan skylla på dåligt lag och inte sänka den andra målisen också.
Det här blir ingen lek alltså.

Allt över 1,5ggr pengen på Frölunda vore fan värt ett 10papps kvitto. Nästan synd att belasta rödvin o Larsson en sådan här kväll o riskera nya skador på dem.
Kommentera

J-S: Hon måste ha sett din profilbild!
Kommentera

Kan vi ta poäng i Göteborg med två kedjor och 3 backar så är det en match att minnas. Hoppas grabbarna krigar hårt ikväll och säljer sig dyrt åtminstone.
Kommentera

Silfverkroken: har man gått å längtat efter match ett tag å så ser man det här !? Haha. Skulle inte Roy få 2 veckor att visa nåt, sjuk eller
Kommentera

Karhunen får chansen ikväll. Lär ju bli ett eldtest utan Sklenicka, Kinnvall och Scott.

Trist att vi har så tunga avbräck. Kan va en av de svagaste uppställningarna jag sett.
Kommentera

Silfverkroken:
Blir intressant att se hur nr 23 står sig på den här nivån.
Kommentera

Silfverkroken:
Riktigt veligt lag 🤭
Kommentera

Silfverkroken: Tredjekedjan som kommer behöva ta tag i matchen alltså :)
Kommentera

Ingen Roy med idag. Jisses vilket svagt lag...
Kommentera

Blindpass: Själv ska jag och min son snart åka på kalla vägar från Kungsbacka till Scandinavium 😊. Gött dä mä😉. Full mundering anbefalles oavsett.
Kommentera

Ingen Kinnvall, Scott eller Sklenicka ikväll så hoppas att Manner luftar Osars lillbrorsa, vore kul att få se om han tar lillfingret och förhoppningsvis hela handen genom att avgöra matchen.
Han har iaf inget att förlora, om man säger så...
Kommentera

bradberry: Haha, ja du ser... Glömde bort att han gjorde en säsong i DIF efter hemkomsten. :-/
Vilket i sig än mer stärker min uppfattning att det inte var en så stor chansning ändå att värva honom.
Har för mig att han gjorde en rätt så Ok säsong i DIF ändå, sett till förutsättningarna han hade..
Kommentera

Håller koll på matchen här i kväll. Nu "Vamos ala Playa" och sedan middag med goda vänner på en taverna efter stranden. Que bueno! 😎☀️🌵🌴
Kommentera

waker: sen det fina som kan hjälpa en att ha något som gör att man kliver upp på morgnarna är ishockeyn.
Den har hjälpt mig mycket genom livet.
När jag och exfrun separerade så hade jag Brynäs matcher att se fram emot för att koppla bort! Bara en sån sak :-)
Kommentera

Huge: ”Som sagt: rent hockeymässigt så var det förstås lite av en chansning iom att han hållit uppe med hockeyn ett tag.”

- Nä hållit uppe? Han spelade ju en hel SHL-säsong med DIF föregående år…🤷‍♂️
Kommentera

Peja: "Antag att du åker taxi och chauffören bryter mot alla möjliga trafikregler. Du skickar in ett klagomål och det visar sig att chauffören saknar körkort men fick jobbet eftersom hans kompis är chef på företaget. I det läget, skulle du acceptera taxichauffören som en professionell yrkesman som gör ett bra jobb, eller skulle du kritisera och ifrågasätta dennes yrkesutövning?"

Jag skulle självfallet kritisera chauffören och ifrågasätta hans kunnande som förare., eftersom denne uppenbarligen bryter mot vedertagna trafikregler och gör ngt som är straffbart och ej accepterat i samhället.
Hur tänker du här om vi ska jämföra kritiken mot Alcens beslut, menar du?
Alcen har väl inte brutit mot några regler såvitt jag vet.
Det enda han isf och ev har "brutit mot" är ju din egen subjektiva uppfattning och önskan om hur vill att han ska agera.

En korrekt jämförelse är istället den här:
taxiföraren bryter mot flera trafregler och du klagar och dömer ut honom som inkompetent i sin yrkesroll.
Det gör du innan du känt till att föraren ex kan ha tvingats bryta mot trafikreglerna av nån fullt logiskt och begriplig anledning.

Det är ju det som är hela min poäng och som många verkar ha jävligt svårt att fatta:
en seriös och rättvis kritik går inte att ge förrän du känt till vilka förutsättningar och omständigheter som den du kritiserar har haft när han tagit sina beslut.
Sen får du kritisera hur fan mkt du vill ändå, men räkna då inte med att din kritik ska betraktas som saklig eller seriös, den betraktas isf bara som rent och skärt gnäll och inget annat.
Kommentera

mattias - 74: Starkt av dig, helt rätt att vara öppen med det, det är det bästa man kan göra!

Var där själv för 4-5 år sedan, förstod väl nästan hela tiden vad det berodde på, många bäckar små om man säger så...

Alla väljer sin egen väg att ta sig genom detta, jag vägrade medicinering då jag ansåg att lösningen på mitt problem inte var medicinering, jag var helt enkelt för missnöjd med saker i livet som bara jag själv kunde ändra på. Men fy fan vad dåligt jag mådde ibland, bröt ihop titt som tätt & väldigt jobbiga beslut att ta.

Jag valde att flytta ifrån min dåvarande sambo, sa upp mig från jobbet och började plugga yrkeshögskola, sålde av det mesta för att "börja om", Började gymma, köpte en stuga för att komma iväg och få koppla av.

Under ett år gick jag hos en psykolog tills vi tillsammans bestämde att jag var "klar".

Idag bor jag i en villa med min Sambo, bonusdotter och hund. (Volvon finns inte där än från min sida, den står Sambon för) ;)

Vet att det kan vara väldigt svårt att få motivation och inspiration när man är deprimerad, om jag får ge ett litet råd som funkade för mig i början:
Håll rutiner, med hjälp av t.ex. träning på morgonen, försök ät ordentlig frukost, få en bra start på dagen(!). Träning är otroligt viktigt för psyket, med tiden kommer motivationen tillbaka och rutiner sitter igen. Ett steg i taget.

Risken med att må dåligt är att man tappar alla rutiner och tider, då blir det väldigt tufft att ens ta sig upp på morgonen.

Fortsätt att vara öppen, starkt av dig! (Y)
Kommentera

Peja: "Angående Berglund. Han var en fantastisk hockeyspelare men hade problem med den mentala biten. Borde inte en person som känt honom i många år, som Alcén, ha hissat varningsflaggor istället för att försöka tjata honom till klubben?"

Som sagt: rent hockeymässigt så var det förstås lite av en chansning iom att han hållit uppe med hockeyn ett tag.
Berglund måste ju rimligtvis ändå själv ha indikerat att han varit sugen på att testa igen efter en flytt hem och en ny miljö som skulle kunna överbrygga/lösa de problem han haft i NHL under en tid.
Med detta i åtanke och när flera andra klubbar också var intresserade så kan jag inte med säkerhet påstå att Alcen gjorde helt fel som ville ha hit honom.
Och som många redan varit inne på: vi vet inte hur öppen Berglund verkligen har varit med sina problem inför Alcen.
Jag menar, om Berglund nu på ett trovärdigt sätt har kunnat övertyga Alcen om att ev mentala problem som han haft i NHL inte är nåt som Brynäs skulle behöva oroa sig för så mkt iom att problemen därborta ex har handlat om sociala saker och inte rent spelmässiga, så kanske man får lite mer förståelse för varför både Alcen och Berglund själv har trott och hoppats på ett bra och lyckat samarbete i Brynäs.
Kommentera

mattias - 74: Du står inte ensam, kom ihåg det. Det blir ALLTID bättre, tiden har en sån effekt. ❤️
Kommentera

mattias - 74: Hej, jag känner inte dig men tack för att du delar med dig av dina egna känslor och upplevelser. Du visar att du är stark OCH öppen för att arbeta med dina problem och det tror jag är de första stegen på vägen ut ur mörkret. Kämpa och stå på dig!
Kommentera

mattias - 74: all kärlek till dig ❤️
Kommentera

mattias - 74: Starkt att du berättar om dig själv 👊♥️ vanligare än man tror detta med psykisk ohälsa speciellt bland oss män tror jag . Har vart där jag också och en av mina bröder är just nu sjukskriven för detta . Bästa sättet att komma ur det är att prata prata prata om det och inte knyta näven i fickan ! Kämpa på Mattias 👊
Kommentera

jok3rn: Ja, my bad! :D Man kan inte lasta Alcén för Berglunds brister. Menar du om Alcén är en svärmorsdröm eller inte? Eller Berglund? Berglund har jag inga åsikter om. Alcén däremot förtjänar inte så mycket skit och hat som han får.
Kommentera

mattias - 74:
Modigt att du går ut med dina problem... kanske kan det vara bra att sätta ord på vad det handlar om... inte bara låta tankarna stängas in.
Hoppas att det öppnar upp sig och att du kan se ljust på framtiden!
Kommentera

Peja: Okej, My bad! To be fair, Timashov producerade rätt bra det första året skulle jag säga. Min poäng är dock att Timashov väldigt troligtvis har svårt att spela i ett system som det Manner har satt upp.

Angående Berglund, människokännare? Som det har med Berglunds personlighet att göra som gjorde att han inte kunde prestera? Knappast. Alcén kan inte lastas på något sätt av Berglunds brist på prestation. Tycker inte alls det säger någonting om Alcén som sportchef. Det är två skilda världar. Man har inte alls samma tankesätt som spelare jämfört med sportchef.
Kommentera

mattias - 74: Fint att du delar, det är inte alla som vågar. Hoppas på det bästa för dig!
Kommentera

mattias - 74: Tack för att du berättar om din psykisk ohälsa. Har själv haft perioder genom livet med ångest och depressioner. Just nu mår jag toppen, men imorgon kan det svarta vara tillbaka. Ta hand om dig!
Kommentera

Inkazar: Vore det inte lite typiskt Brynäs ändå att dra in en try-out-spelare på korttid som får arbetstillstånd lagom till kontraktet köpt ut…? 🤷‍♂️
Kommentera

Jag kan berätta lite om Psykisk ohälsa för de som inte riktigt vet vad det innebär jag är sjukskriven sedan september för ångest och depression, började i somras när mitt vikariat gick ut på jobbet i Augusti.

Kände direkt efter någon vecka som arbetslös att det skulle komma att bli jobbigt, i mitten av september kontaktade jag läkare för bedömning och konstaterades direkt att jag var deprimerad, fick tid hos psykolog och fick 2 olika mediciner utskrivna för mitt mående.

Blev sjukskriven på heltid from 28 september - 1 december, nu är jag sjukskriven på halvtid fram tills 9 Januari sedan skall jag förhoppningsvis komma i arbete igen,

I slutet av Oktober försökte jag ta mitt eget liv, jag trodde inte jag var kapabel till det men tydligen, jag överlevde men det var inte mer, drack kopiösa mänger alkohol under flera månader, nu dricker jag inget så länge jag äter tabletter och jag får den hjälp jag behöver av vänner och läkare psykologer och medicinerna har hjälpt m.m

Man skall ta Psykisk ohälsa på allvar, detta är ingen man skojar om, det kan drabba dig nästa gång.

Allt kanske verkar fint på ytan hos folk man träffar men det är ingen som vet hur personen mår inombords om man inte känner personen.

Förlåt om jag öppnade mitt hjärta lite men kände att jag ville.

Lycka till mot Frölunda ikväll.

// Mattias
Kommentera

« · 2428458 · »