Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

vändningen

« · 167179 Till forumet

Sv: vändningen
Huge: Äras den som äras bör.
Kommentera

Huss: Det saknas lite mer än en målskytt i Brynäs.
Kommentera

Två segrar på 3 matcher gör att man börjar få upp hoppet, men det ser fortfarande långtifrån stabilt ut. Nu visade laget äntligen effektivitet i power play, men om inte målen (och då mer än 2 helst) börjar trilla in i spel 5-5 så är det Löven, Rögle och Skellefteå som gäller i vår. En målskytt saknas fortfarande.
Kommentera

Huge:
Var inte så blygsam nu! Lite förbannad har du väl varit i bland på de som inte sett annat än ett stort mörker? Cusken och jag håller ofta med varandra i de stora dragen, att han denna gång fick stå i skottgluggen beror bara på att jag vet att han tål det ; )

Jag är optimistisk nu- blev lite bekymrad när 0-3 ramlade in mot Luleå, men efter att ha hört matchrapporterna om att vi - även där- spelmässigt var mycket bra, lugnade jag mig.

Att MIF ska ha en chans mot oss på Tisdag- det finns inte- det låter måhända kaxigt, men det finns fog för det... 6-2!
Kommentera

claesw: Nu ska du inte riktigt överdriva mina ord. Mitt tips är fortfarande att kvalplatsen är reserverad åt Brynäs. Allt jag ville säga var att det inte ser lika hopplöst ut längre. Bara lite mindre.

Jag tycker fortfarande att det finns anledning att skälla på er.
Kommentera

Bissett: Tyvärr har jag bara haft möjlighet att se 2 matcher live,
DIF i Globen och SSK i Scaniarinken. Dessutom några till på TV, bl.a TIK-matchen via webben...
Kommentera

Huge: Ärligt talat hur många matcher har du sett live i år???
Kommentera

claesw: Jag har aldrig varit ngn förespråkare av att använda uttrycket: "Vad var det jag sa..." och jag tänker inte använda det nu heller, men dom som påstått att laget är värdelöst kanske borde tänkt lite längre än vad näsan räcker. Marsch in i skamvrån!
(åtminstone för nämnda påstående..)
Håller annars med Cusken om att detta spel mycket väl kan leda till roligare saker än bara undvikande av kvalspel. Det är lång väg att gå men förutsättningarna har ju knappast försämrats iom att vi nu också börjar göra mål på alla chanser vi skapar. Grabbarna har iaf visat att det är en djävla tåga i gänget och att man aldrig ger upp. Sjödda t.ex måste ju vara Brynäsandan själv, personifierad. Det vore nu guld om vi kunde vinna några matcher på raken så att vi får in lite av feelingen att man inte kan förlora, även om man kommer i ngt måls underläge. Fast förresten.., av spelet igår att döma så kanske man redan hittat lite av densamma.
Kul annars att en spelare som Nylander t.ex får lite credit för den nytta han gör för laget. Lite av vår nya Huss, kanske....
Det visar väl också på att även en gråsten har ett värde. Om inte dessa finns så blir det lite svårt för diamanterna att skimra.
Eller vad säger du, gordo? ;-)
Och snart har vi Mikko tillbaka igen....huvva..
Annars verkar det som om en av ComHem-reportrarna i går har varit inne här på HS och snott min och westerlinds uppmaning, då han i en sekvens av matchen undslipper sig ett: "Nu är det full fart framåt på Brynäs!" Håller helt med om detta och nu finns det väl bara en sak kvar, nämligen att ÖKA farten.....
Kommentera

claesw: Slutspel e väl inte helt omöjligt?

Nej men ja håller med, det är alldeles för mycke medgångare och motgångare här.. Men så har det ju alltid varit!

Laget är bra, självförtroendet växer.. Och killar som Adam Andersson gör en helt underbar match mot Modo.. Jag gillar läget.. De e ju inte så farligt långt till slutspel om man fortsätter spela sån hockey som det bjöds på igår.. =)

Man måste ju gilla Tommi Miettinens passningar till Angers båda mål igår, de e ju ljuvlig uppvisning.. Visar att han va värd pengarna ändå..
Kommentera

claesw: Hmm, än kanske det är lite tidigt att höja laget till skyarna.
Laget har ju faktiskt under stora delar av säsongen varit värdelöst.

Men segern igår var ett styrkebesked och förhoppningsvis kan Brynäs följa upp den med seger på tisdag, torsk då och det redan sköra psyket kan få en rejäl knäck ytterligare.

Det är trots allt mer jobbigt psykiskt att förlora när man spelar bra än när man spelar dåligt. Nu spelar Brynäs bra och då måste poängen komma ,annars vete fan hur grabbarna skall kunna hålla humöret uppe.

Högt i tak ska det vara i debatten, annars vore det tråkigt :-)
Kommentera

vändningen
Jag skrev här för några dagar sedan att en vändning kommer när som helst och att vi har ett bra material i laget. Än är det långt kvar innan krisen är över-klarar vi att undvika kval är det en BRAGD!

Märkligt nog känns det som om vissa på denna sida vänder kappan efter vinden på ett lite väl lättvindigt sätt...Nu pratade t o m Cusken om att SLUTSPEL inte är omöjligt....Hallå! Samma person som har skällt på mig och Huge i 2 månader nu och bett oss inse fakta och "sluta leva i en drömvärld", och bett oss inse att laget är värdelöst....Hur känns det nu- Brynäskritiker??
Kommentera

« · 167179