Brynäs IF

730752 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1682489 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Johan Norrström: ... Så därför hittar man på att Brynäs jagar Thoresen, eller att Mattias Karlsson - som nästan jämt och ständigt är i Gävle när säsongerna inte pågår - är aktuella för Brynäs? 
Kommentera

Clarence: Betraktades Silfverberg och Ekholm som spetsspelare innan guldsäsongen? Betraktades Svedberg och Gunderson som spetsspelare när de värvades? 
Kommentera

Johan Norrström: Och om icke-spetsspelarna inte "levererar", vad att göra då? Och vilka är det - trots allt - mest troligt levererar? Spetsspelare eller icke-spetsspelare?
Kommentera

Peja: Är väldigt trist att många tycker så.
Jag tycker tvärtom, att det är en riktigt bra värvning. Förstår samtidigt att många vill se ett redan etablerat namn. Det vill jag också, men det gör ju inte Pudas till en dålig värvning.
Kommentera

Peja:

Vilka är de här andra ryktena du talar om? Bengtzen tiger ju som en mussla. Ja faktiskt ännu bättre än sin företrädare. Inte ens de som man brukar kunna pressa ur lite information ur uppe på Gavlerinken vet något.
Kommentera

Huge: Eller så låter du bara bli, för allas bästa
Kommentera

Johan Norrström: Det går att fiska upp andra rykten, men det är ju roligare att sprida vidare och man får fler "clicks" av stora namn. Jag tycker bara det är trist att ett namn som Pudas gör många besvikna på grund av att de förväntar sig typ Thoresen, Danielsson etc. Det är ett fult sätt att få clicks på, men likväl någonting som väldigt många gör ändå. 
Kommentera

Peja:

I Brynäs fall skulle det en bli ganska tom och innehållslös Silly Season.

Vidare bör man ju poängtera att stora namn inte automatiskt innebär ett framgångsrikt lag. Jag vill ju naturligtvis att Bengtzen ska värva riktigt bra spelare, men det kan de ju vara trots att de inte är kända för en bred allmänhet. Det är viktigt att man värvar rätt spelare, som passar in i Bulans spelide och som passar bra in i gruppen.

Det är bra att Bengtzen och Bulan tar tid på sig och inte stressar vad det gäller lagbygget. Det kan bli kostsamt både sportsligt och ekonomiskt om de tilltänkta spetsspelarna inte levererar.
Kommentera

Johan Norrström: Fast en bra silly season-rapportering är ju att rapportera om rykten, då inte bara de rykten som ger många "clicks". Sen finns det många yngre som kanske tar rykten lite väl seriöst. Det blir en olycklig kombination.
Kommentera

Peja:

Det borde ju i så fall innebära att det finns supportrar som inte förstått betydelsen av orden Silly Season.
Kommentera

Enaranger: Vi har nu haft tre presskonferenser i ett köpcenter mitt i centrum. Idag presenterades två nya spelare och en förlängning. Klubbchefen pratade om arenautbyggnaden och säsongskorten. Och Sundlöv pratade från Gävle, om nyförvärven och vad som är på gång med truppen. En hel del publik brukar vara på plats.

När Henrion presenterades, så intervjuades han via lina. Tror han var hemma på andra sidan pölen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Bifbiffen: Tack för omtanken, den värmer.
Nu fick jag bränsle för att orka fortsätta med att svara på dina och andras alla konstiga inlägg...
Kommentera

Enaranger: Kan nog vara så att det är osäkert med juniorerna. Nu får vi ju en friplats i Superelit, men det känns kanske inte helst säkert med kvalitén. Visserligen kan man ju hoppas på det, då vi haft massor med sökande spelare till en tryout-camp. Alla kunde vi naturligtvis inte ta emot...

Det har också till Tingsrydssupportrarnas stora förtret, varit snack om samarbete där och att vi kanske direkt kan skicka tre spelare dit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Enaranger: Där har du lite av pudelns kärna när det gäller hockeyintresset i Gävle. Om vi delar in supportrarna i tre kategorier.

1. Säsongskortsinnehavare med högt intresse.
2. De sporadiska besökarna som kommer när det tex är match mot Leksand eller slutspel.
3. De som aldrig går och ser hockey live.

Det är alltså kategori 2 som Brynäs måste rikta in sig på. Att ta dem för givna funkar bevisligen inte utan här måste det in marknadsföring. Skapa förväntnkngar osv.

Samma gäller gävletedningarna. Deras obefintliga rapportering är inget som lockar eller bygger upp några förväntningar. Så själva PR biten måste upp.
Kommentera

mk: Helt enig med dig. Måste vara en oerhörd böda Huge bär på att ständigt behöva bemöta allas åsikter.
Kommentera

Enaranger: Dravel, det skrivs ju efter matche, inför matcher, när det värvats någon osv. Det finns liksom ingenting vettigt att skrivs just nu så häri april när ingenting händer.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Ja, antingen är man nöjd med att lokaltidningen kan
klippa och klistra ihop en liten notis från hemsidan.

Eller så gör man som t.ex. Karlskrona och försöka skapa
intresse och snack kring klubben.

Vore inte helt fel om sportchef och nyförvärv kunde
intervjuas när de presenteras vid en presskonferens.

Men Brynäs kanske vet att gävletidningarna är för lata
för att släpa sig till Gavlerinken, om de skulle hålla
en presskonferens.

Så lite det står om Brynäs i de två gävletidningarna så skulle
man kunna tro att det inte fanns ett SHL-lag i Gävle.
Kommentera

Johan Norrström: Har full förståelse för att det uppfattas som surt, men grejen är den att väldigt många blir väldigt besvikna när Brynäs värvar spelare just på grund av de orealistiska förväntningarna som Svenskafans mfl skapar när de bara kastar ur sig fina namn på ryktesfronten. Jag tycker att det känns så jädra onödigt och på ett vis skadligt för klubben, men samtidigt fattar jag att Svenskafans vill ha sina "clicks".

Redigerad kommentar

Kommentera

Enaranger: En presskonferens för att vi värvat tex. Pudas är ju bara löjligt. Det räcker med en notis på hemsidan och ett pressmeddelande.
Kommentera

Pettisbif: Med tanke på dina tidsintervaller mellan dina laguppställningar och hur olika de ser ut enbart beroende på om ETT rykte dyker upp får mig att vilja se dig som SC i ett SHL-lag :) Jösses vad rolig den silly season hade varit!
Kommentera

KHK-callahan:

Att ha en presskonferens när nyförvärven presenteras.
Där har vi att lära av Karlskrona (och andra lag).

Brynäs brukar bara lägga upp en nyhet om nyförvärven
på hemsidan. När presenterade vi ett nyförvärv senast
på en presskonferens? När vi värvade Kahnberg?

När vi värvade hem Dackell hölls väl någon form
av presskonferens. Men det är ju ett tag sedan,
om man säger så.
Kommentera

KHK-callahan:

Oj.

Så ni kommer då att få 18 kontrakterade anfallare.
Vet inte hur låg lön vissa av era spelare hade i allsvenskan
och om de "allsvenska" kontrakten gäller även i SHL.

Men i och med att ingen av dem är juniorer så borde
det ju ändå bli en "onödig" utgift som känns av med
kanske tre anfallare som aldrig kommer att spela?

Men Sundlöv kanske räknar med samma skadefrekvens
som det varit i Brynäs. Och att Karlskrona kanske inte
har några juniorer som ännu är tillräckligt redo för att
hoppa in i SHL. 

Kommentera

KulaShaker: han kan nog stryka alla ryktade spelare i sina uppställningar. Ingen av de på svenskafans känns rimliga att hamna i brynäs förutom karlsson då. Men brynäs är ute efter en pp back och det kommer förmodligen all krut att läggas på.

In med Gunde och lyft upp Deutsch!
Kommentera

Enaranger: Sundlöv intervjuades idag under presskonferensen. Han letade nu ändå efter en eller två centrar och någon vinge till med erfarenhet från högsta nivå "och då inte nödvändigtvis från SHL". Lutar åt ytterligare tre anfallare. "Sedan får vi se hur vi hanterar så många", sa han...

Med tanke på att vi har extrem orutin i truppen, så förutsätter jag många utlån, eller brytna kontrakt...

Kommentera

Pettisbif: Du kan stryka Danielsson ur dina uppställningar
Kommentera

Pettisbif: Så de tre första backparen är defensiva backar? Åtminstone relativt defensiva
Kommentera

Sundlöv verkar förövrigt bygga laget "framifrån".
Noll målvakter och tre backar på kontrakt hittills.
Men hela 15 anfallare.

Det verkar ju som att vi "bara" kommer att ha 14 anfallare
den kommande säsongen. Så när det gäller kvantitet så
verkar i allafall Karlsrona slå oss på anfallssidan. Hoppas
bara inte de slår oss när det gäller kvalitet också. 
Kommentera

Ja att jobba på text-tv verkar inte heller kräva att
man är bland de skarpaste knivarna i lådan:

"ISHOCKEY Karlskrona presenterade i dag
två nyförvärv inför deras debutsäsong i
SHL. Dels backen David Westlund, som
närmast kommer från Östersund, samt
Färjestad-värvningen Joachim Rohdin."

Fast, vad vet jag.
David Westlund kanske nyligen varit och hälsat på någon i Östersund. 

Kommentera

Förövrig måste väl att jobba på gävletidiningarnas
sportredaktion vara ett av de enklast jobb som finns.

Kolla av Brynäs hemsida då och då för att se om det finns
någon text att klippa och klistra in till tidningen.

Sen bevaka diverse andra hemsidor för att göra samma sak.

Ja i värtsa fall kanske du också tvingas gå på några
fotbollsmatcher i de lokala serierna, för att skriva
något eget, som inte kan "klippa och klistras".
Kommentera

Skönt att se backbesättningen trimmas. Detta börjar bli spännande.
Kommentera

Pettisbif:

Sen gissar jag att Danielsson och Rasmussen begär bra mycket
mer i lön än vad Sweatt och Nordquist hade.
Kommentera

Pettisbif:

Hur lyckas du få in Karlsson och Ahnelöv med samma lön som
Westlund och Eklund? 
Kommentera

Pettisbif: snurrigt. Vi kan inte ha endast en back som kan spela powerplay och producera. Måste in en gunderson!! Inte tvä defensiva pjäser
Kommentera

Är bara onödigt att spekulera om Karlsson, står ju tydligt att han vill utomlands.. om han nu har vart i Gävle är det väl troligtvis för att träffa släkt osv.. 
Kommentera

Huge: Min läsförståelse är det inget fel på😄
Nästa gång det kommer ett inlägg som du tycker är helt galet, eller så självklart att det är helt uppenbart.
Strunta bara i det. Det är så mycket lättare att gå igenom dagen om man inte lägger energi på saker som man inte kan påverka.
Och det kan jag lova dig. Vissa skribenter kan man aldrig ändra på eller övertyga att dom ha fel.

Fast det visste du väl redan..
Kommentera

Pettisbif:Hur vill du ha laget nu då?
Kommentera

Såhär vill jag ha laget nästa säsong:

Starkbaum - Sandström

Karlsson - Ahnelöv
Andersén - Sundqvist
Bertilsson - Kilström
Pudas - Nörstebö

Rödin - Scott - Danielsson
Ollas - Rasmussen - Lindblom
Brodecki - Enterfeldt - Lööke
Westerholm - Westerholm - Olden

(Mannberg - Blomqvist)
Kommentera

Powerfade:Vår egna lilla Ior tänker inte hela vägen.
Kommentera

Hamp_11: OmKarlsson synts i Gävle så finns det många naturliga anledningar. 

Det är precis så här som förväntningar (oftast av skribenter som är otåligast) börjar byggas upp. 

Gävle är stort. Sågs Karlsson på stan? Hemma hos hans flickväns föräldrar eller sågs han uppe vid sätraåsen?  

Bra att Eklund lämnardet öppnat för en förstärkning :-)

Till sist så tycker jag att det är lite gulligt att Clarence ojar sig över att vi tappar spelare. Det borde istället ge honom hopp i och med att spelarna som lämnar ingår ju i ett lagbygge som "håller allsvensk klass".

Man måste väl göra sig av med spelare för att kunna ta in nya, bättre. Eller?

Kommentera

mk: Har aldrig sagt att du inte ska läsa mina inlägg, bara att det inte finns nån lag som säger att du måste läsa dom.
Hur är det med den egna läsförståelsen? 😉

Försök förstå att man kanske tröttnar på ältandet i varje inlägg om att inget händer och att det beror på inaktiv SC, man har väntat för länge, laget är oattraktivt osv osv.
Precis alla sorters korkade förklaringar än den som ligger närmast till hands: att BZ jobbar för fullt och att det tar olika lång tid för olika lag, beroende på vad man söker, vad som finns och vilka som vill eller kan tänka sig spela för oss.
Herregud, det känns ju pinsamt att ens behöva förklara såna här självklarheter, tycker du inte det själv?
Kommentera

Känslan är att det kan komma ett nyförvärv vilket år som helst nu.
Kommentera

Peja:

Alner jobbar för mittmedia så det är ju inte så konstigt att de rykten som uppkommer på deras redaktioner når hans öra. Artikelformen kallas Silly Season och man får det som utlovas. Förstår faktiskt inte riktigt den griniga tonen. Vad hade du förväntat dig? Tycker du att de framförs mer realistiska namn här på HS?

Här på HS är det för övrigt mer Complaining Season just nu. Svårt att avgöra vad man föredrar faktiskt.
Kommentera

mattiaskarlgren: tänkte Kolan, ahnelöv eller en meriterad grislirare
Kommentera

Huge: Har inte sagt att allt du skriver är skit. Hur är det med läsförståelsen?
Det är säkert så att mina inlägg inte löser alla problem, det vet jag.

Men om du säger till mig att jag inte ska läsa dina inlägg på Hs.
Så säger jag bara: Lev som du lär:)
Kommentera

Peja: Ja, det känns tyvärr som mest troligt för MK.
Finns förhoppningsvis större fiskar i dammen som BZ har på kroken....
Kommentera

Johan Norrström: ... Och rykten om meriterade (oftast orealistiska) spelare ger förstås betydligt fler clicks än realistiska rykten. 
Kommentera

Peja: Det var samma visa med Mario Kempe ryktet. Han är bra polare med Brodin och de som följer Kempe på Insta ser t.o.m. en bild på Brynäsbussen där.
Kommentera

Peja:

Jo men så kallas ju själva artikeln för Silly Season också. Du vet en artikelform där rykten presenteras.
Kommentera

Omark och Joensuu klara för KHL-klubbar, riktigt dåligt av Sund.. förlåt, Bengtzén, att inte värva dom. 
Kommentera

« · 1682489 · »