Enaranger: Vi har nu haft tre presskonferenser i ett köpcenter mitt i centrum. Idag presenterades två nya spelare och en förlängning. Klubbchefen pratade om arenautbyggnaden och säsongskorten. Och Sundlöv pratade från Gävle, om nyförvärven och vad som är på gång med truppen. En hel del publik brukar vara på plats.
När Henrion presenterades, så intervjuades han via lina. Tror han var hemma på andra sidan pölen...
Redigerad kommentar
Enaranger: Kan nog vara så att det är osäkert med juniorerna. Nu får vi ju en friplats i Superelit, men det känns kanske inte helst säkert med kvalitén. Visserligen kan man ju hoppas på det, då vi haft massor med sökande spelare till en tryout-camp. Alla kunde vi naturligtvis inte ta emot...
Det har också till Tingsrydssupportrarnas stora förtret, varit snack om samarbete där och att vi kanske direkt kan skicka tre spelare dit.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
KHK-callahan:
Oj.
Så ni kommer då att få 18 kontrakterade anfallare.
Vet inte hur låg lön vissa av era spelare hade i allsvenskan
och om de "allsvenska" kontrakten gäller även i SHL.
Men i och med att ingen av dem är juniorer så borde
det ju ändå bli en "onödig" utgift som känns av med
kanske tre anfallare som aldrig kommer att spela?
Men Sundlöv kanske räknar med samma skadefrekvens
som det varit i Brynäs. Och att Karlskrona kanske inte
har några juniorer som ännu är tillräckligt redo för att
hoppa in i SHL.
Enaranger: Sundlöv intervjuades idag under presskonferensen. Han letade nu ändå efter en eller två centrar och någon vinge till med erfarenhet från högsta nivå "och då inte nödvändigtvis från SHL". Lutar åt ytterligare tre anfallare. "Sedan får vi se hur vi hanterar så många", sa han...
Med tanke på att vi har extrem orutin i truppen, så förutsätter jag många utlån, eller brytna kontrakt...
Ja att jobba på text-tv verkar inte heller kräva att
man är bland de skarpaste knivarna i lådan:
"ISHOCKEY Karlskrona presenterade i dag
två nyförvärv inför deras debutsäsong i
SHL. Dels backen David Westlund, som
närmast kommer från Östersund, samt
Färjestad-värvningen Joachim Rohdin."
Fast, vad vet jag.
David Westlund kanske nyligen varit och hälsat på någon i Östersund.
Hamp_11: OmKarlsson synts i Gävle så finns det många naturliga anledningar.
Det är precis så här som förväntningar (oftast av skribenter som är otåligast) börjar byggas upp.
Gävle är stort. Sågs Karlsson på stan? Hemma hos hans flickväns föräldrar eller sågs han uppe vid sätraåsen?
Bra att Eklund lämnardet öppnat för en förstärkning :-)
Till sist så tycker jag att det är lite gulligt att Clarence ojar sig över att vi tappar spelare. Det borde istället ge honom hopp i och med att spelarna som lämnar ingår ju i ett lagbygge som "håller allsvensk klass".
Man måste väl göra sig av med spelare för att kunna ta in nya, bättre. Eller?