Chris11:
Du måste nog sluta drömma dig bort bland molnen. Om Malmö går upp är jag helt säker på att Thure går dit. Så han är det bara att glömma. Hur troligt är det att Gunder kommer hem? Som vi tidigare sagt är den enda anledningen för honom att komma hem om hans flickvän vantrivs i Finland. Annars finns det ingen anledning för honom att komma hem med tanke på hur bra han går i KHL poängmässigt.
Sen låter det ju jävligt trevligt med en skyttekung i laget. Vi kanske kan sno Pesonen från Skellefteå?
Skrubben: Pesonen har kontrakt med Skellefteå AIK över nästa säsong.
Redigerad kommentar
Skönt att den här jobbiga säsongen snart är slut och att den inte slutade i fullständig katastrof. Igår såg det ut som båda lagen också såg fram mot golfsäsongen och en lång ledighet.
Blir en tuff uppgift att bygga ett lag som klarar nästa säsong bättre med de begränsade förutsättningar som finns i Gävle. Brynäs gick mer än 4 mille back förra året och klubbdirektören säger att enbart publikbortfallet i år handlar om 4 miljoner till. Blödningen måste stoppas. Några nya sätt att tjäna pengar på går knappast att hitta i Gävle och då återstår bara att minska kostnaderna, dvs. spelarbudgeten.
Den första ”pusselbiten” till nästa säsong blev alltså en spelare till fjärdekedjan. Låt oss hoppas att sportchefen börjar bygga underifrån.
Huss: Också. Svårt att sänka kostnaderna utan att det drabbar laget. På ett eller annat sätt.
Auchinleck:"Vi har samma ekonomi som SAIK när det gäller spelare och ledare. Var i helvete läggs pengarna. Bredden?"
Här är det sannerligen på sin plats att efterfråga en källa. Påståendet låter helt horribelt i mina öron.
Auchinleck:
Tycker det är lite oschyst att jämföra rakt av med SAIK så där. Finns det något lag som gjort det godkänt de senaste tre åren enligt dessa premisser? Det gäller att komma ihåg att SAIK:s senaste år är helt outstanding historiskt sett, vad gäller spelnivå under lång tid.
Om vi bara lyckades ta ett par sidor ur deras bok så skulle jag vara nöjd. Det skulle troligen övriga SHL-lag också vara om de lyckades med samma sak.
Jag är dock allt annat än nöjd med denna säsongen och det tror jag även föreningen som helhet också är.
Mina önskemål:
Gunderson, Thuresson, ny back, ersättare åt nordqvist och en till skyttekung.
Kan se framför mig vilka kedjor vi skulle haft:
FORWARDS:
Sweatt scott Rödin
Thuresson Enterfeldt ("skyttekung")
Ollas (ny center) Wallace
Mannberg Westerholm Westerholm
BACKAR:
Bertilsson Gunderson
Slovak Andersen
Sunken (Ny back)
Har ni andra några önskemål och förslag på trupp? :)