Brynäs IF

730579 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1668114 Till forumet

Värvningar inför 15/16
Ska bli skitkul att se vad bengtzen plockar hem inför nästa.
Mina önskemål:
Gunderson, Thuresson, ny back, ersättare åt nordqvist och en till skyttekung. 

Kan se framför mig vilka kedjor vi skulle haft:

FORWARDS:
Sweatt scott Rödin

Thuresson Enterfeldt ("skyttekung")

Ollas (ny center) Wallace

Mannberg Westerholm Westerholm

BACKAR:
Bertilsson Gunderson

Slovak Andersen

Sunken (Ny back)

Har ni andra några önskemål och förslag på trupp? :)
Kommentera

Sv: Värvningar inför 15/16
Chris11: Skyttekung ser jag gärna förstås i laget, sedan en assistkung vore bra förstås och en backklippa.
Kommentera

Chris11: Scott och Sweatt har jag en känsla av att de försvinner. Iaf Scott.
Sen tycker jag att Lindblom är given nästa år. Han visar redan nu att han har stor potential och definitivt en spelare vi måste satsa på.
Kommentera

Chris11: Ska vi sumpa Lindblom alltså? Å Brodecki? Ser utvecklingspotential där som vi bör slå vakt om. Även Lööke fast han kanske är en något oslipad diamant än så länge.(utlåning?)
Kommentera

bradberry: hoppsan tänkte inte på dem. klart vi ska ha kvar boysen. Båda två har gjort många avgörande mål
Kommentera

mattiaskarlgren: hmm, skulle vara ruggigt tråkigt om de försvann :( då är det bara för benga att leta två nya spetsforwards
Kommentera

Bengtzén kommer att ha ett litet helvete att få ihop ett slagkraftigt lag till nästa säsong.
Kommentera

Chris11:

En säsong till med Sunken känns lite så där.
Kommentera

70 Rodrigues: ja tyvärr, 38k i fansens värvning räcker inte alls långt. Kanske bäckis kan slänga in några miljoner? Det läre ju inte göra så mycket med tanke på hur mycket han håvar in varje månad
Kommentera

Chris11:

Du måste nog sluta drömma dig bort bland molnen. Om Malmö går upp är jag helt säker på att Thure går dit. Så han är det bara att glömma. Hur troligt är det att Gunder kommer hem? Som vi tidigare sagt är den enda anledningen för honom att komma hem om hans flickvän vantrivs i Finland. Annars finns det ingen anledning för honom att komma hem med tanke på hur bra han går i KHL poängmässigt. 

Sen låter det ju jävligt trevligt med en skyttekung i laget. Vi kanske kan sno Pesonen från Skellefteå?

Kommentera

Skrubben: Gunderson hoppas nog få chansen i NHL snarare än återvända till Brynäs. Precis som andra påpekat befinner sig Bengtzén i en ganska svår situation. Det är egentligen bara förstakedjan som levererar och många spelare är under kontrakt även nästa säsong. Spelare som man kanske annars hade dumpat. Jag har hört att vissa kontrakterade spelare eventuellt kommer att lämna. Det viktiga blir att laget (överlag) får bättre karaktär och därmed högre lägstanivå, Bulans ankomst har varit nyttig i den bemärkelsen. Behövs även fler som producerar poäng, i synnerhet med tanke på att förstakedjan kanske inte heller kommer att förbli intakt.
Kommentera

Skrubben: Pesonen har kontrakt med Skellefteå AIK över nästa säsong.

Kommentera

Peja:Karaktären är det viktiga nästa år. Jämför man vår trupp med t.ex. Örebros är vår bättre i mitt tycke (jag kanske är enögd). Det gäller bara att få ihop gruppen så att alla jobbar åt samam håll. Det är den menataliteten som Bulan byggt upp under dom få veckor han har varit här. Får han fortsätta på det spåret tror jag att det kan bli riktigt bra nästa säsong. 
Kommentera

Lennart Persson:Haha, om du inte förstod det så var det ironi.
Kommentera

Skrubben: om man ser tillbaka så hade vi ju ruggigt jävla stark trupp förra året.. gunde, harju å thure... synd att alla stack
Kommentera

Hur tror Ni ekonomin ser ut inför nästa år?
Kommentera

Chris11: Spelarbudgeten är väl det sista man drar ner på om ekonomin är krasslig. Så Bz borde ha samma pengar att röra sig med som Sundlöv hade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: det låter bra isåfall. Kan vi få hem några talanger kanske!
Kommentera

Skönt att den här jobbiga säsongen snart är slut och att den inte slutade i fullständig katastrof. Igår såg det ut som båda lagen också såg fram mot golfsäsongen och en lång ledighet.

Blir en tuff uppgift att bygga ett lag som klarar nästa säsong bättre med de begränsade förutsättningar som finns i Gävle. Brynäs gick mer än 4 mille back förra året och klubbdirektören säger att enbart publikbortfallet i år handlar om 4 miljoner till. Blödningen måste stoppas. Några nya sätt att tjäna pengar på går knappast att hitta i Gävle och då återstår bara att minska kostnaderna, dvs. spelarbudgeten.

Den första ”pusselbiten” till nästa säsong blev alltså en spelare till fjärdekedjan. Låt oss hoppas att sportchefen börjar bygga underifrån.

Kommentera

Jajjen: Tror det blir till att göra en FBK, rensa ut någon tjänst på kansliet.
Kommentera

Huss: Också. Svårt att sänka kostnaderna utan att det drabbar laget. På ett eller annat sätt.

Kommentera

Jajjen: näääe; bäckis får gå in med några millar
Kommentera

Kan säga såhär: hoppas vi kan värva matushkin. Han ser lovande ut
Kommentera

Jajjen: Vi kan ta upp några juniorer och ta tillbaka Olden kanske?
Kommentera

Jajjen:
Ang nästa säsong. Vi har samma ekonomi som SAIK när det gäller spelare och ledare. Var i helvete läggs pengarna. Bredden?
Kommentera

Auchinleck:"Vi har samma ekonomi som SAIK när det gäller spelare och ledare. Var i helvete läggs pengarna. Bredden?"

Här är det sannerligen på sin plats att efterfråga en källa. Påståendet låter helt horribelt i mina öron.

Kommentera

Någon från Göteborg eller i närheten som ska till Karlstad på Lördag, isåfall Pma om du/ni har lust att samåka!
Kommentera

Auchinleck: har du möjligtvis någon källa på det?
Kommentera

Carl Lejonkräk m fl
Ang kostnader för spelare och ledare i SAIK och BIF. Har gett samma info tidigare med källor.
SAIK (källa verksamhetsberättelse 13/14)
BIF (källa intervju med herr ordförande GD/AB för några veckor sedan)
Brynäs särredovisar inte kostnad för spelare och ledare som SAIK gör. Men herr ordförande nämnde summan för 14/15 i intervjun.
SAIK 37 MSEK (13-14)
BIF 40 MSEK (14-15)
Kommentera

Auchinleck: Hallå det är ju inte ens samma säsong du refererar till.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Nä, just det. Men det är det närmadte vi kommer till jämförbara siffror eftersom Brynäs inte särredovisar kostnader för ledare och spelare.
Om jag jag inte kommer ihåg fel från intervjun med stor-Silfver innehöll 40 MSEK för Brynäs en ökning från 13-14.
37 för SAIK 13-14.
40 för BIF 14-15 inkl ökning från 13-14.
FÖRMODLIGEN pretty close, wouldnt you say?
Tillräckligt nära för att kunna säga: vart tar pengarna vägen?

SAIK två SM-guld (snart tre i rad?). Tre seriesegrar i rad.
Hur tycker du Brynäs står upp mot det?

Tar vi FBK får vi chansen att spela bort SAIK från tredje raka...
Oavsett budget.
Kommentera

Auchinleck: Jag ser inte dina antagna siffror som någon källa överhuvudtaget. Klart som korvspad att SAIKS trupp är dyrare, inget snack.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Kanske med de inköp de gjort under säsongen men inte inledningsvis. Jag gjorde en sådan jämförelse för några år sedan genom att ögna igenom årsredovisningarna, vi låg i mitten ungefär. Kolla källorna innan du uttalar dig så bergsäkert är mitt tips.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Antagna siffror?
Officiella verksamhetsberättelsen från SAIK och förstahandsinformation från Brynäs ordförande?
Skärp dig för fan!
Kommentera

Auchinleck:

Tycker det är lite oschyst att jämföra rakt av med SAIK så där. Finns det något lag som gjort det godkänt de senaste tre åren enligt dessa premisser? Det gäller att komma ihåg att SAIK:s senaste år är helt outstanding historiskt sett, vad gäller spelnivå under lång tid. 

Om vi bara lyckades ta ett par sidor ur deras bok så skulle jag vara nöjd. Det skulle troligen övriga SHL-lag också vara om de lyckades med samma sak.

Jag är dock allt annat än nöjd med denna säsongen och det tror jag även föreningen som helhet också är. 

Kommentera

dAVydov: Fler lag kanske borde kolla på hur Brynäs har gjort efter sina senaste SM-guld. Sen är det bara att göra precis tvärtom så blir det nog rätt bra.
Kommentera

Auchinleck: det är ju olika siffror du jämför,
Kommentera

Brodin har fått ett kontraktsförslag.
Kommentera

70 Rodrigues: Bra av Bz!! Han ser nyttan i Brodin..Behåll dom spelarna som gjort det bra och trivs under Bulan..På så vis kan vi skapa kontinuitet och en grupp som verkligen jobbar för varandra efter det dom har varit med om den här säsongen. Vi kan komma att bli ett riktigt LAG nästa säsong!
Kommentera

bifhjärta: Helt klart bra. Men ingen vi ska gödsla pengar över. Tror gode Bengtzén kan hitta likvärdig spelare om lönekraven rinner iväg.
Kommentera

Har Leksand någon spelare värd att värva när de åker ur?
Kommentera

Peja: Ryno , Sallinen. kanske Kapstad.
Kommentera

Bratwursten: Kapstad tar ju inte ens en plats i dagens Läxsand...:/
Kommentera

Leksand har påbörjat "återtåget" idag...
Kommentera

Bratwursten: Ahlsenfeldt
Kommentera

1-1 i nästan alla kvartsfinaler. Spännande slutspel!
Kommentera

munkas: Bara vi som inte vunnit... 😓
Kommentera

Brynäsgubbe: Slovak har fortfarande inte fått ett kontraktsförslag..hoppas inte någon annan kommer norpa honom från oss. Kom igen nu Brynäs!
Kommentera

bifhjärta:Vi har ju Sunken som kommer tillbakas...
Kommentera

Lindström: Ja dessvärre. Honom borde man kunna låna ut.
Kommentera

« · 1668114