Brynäs IF

727618 inlägg · 7962 ämnen

Växjö-Brynäs 25 Feb 2017

« · 1803814 · » Till forumet

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Jaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Steenm: Så ja!!!!!!!!!
Kommentera

Är ju bara att konstatera att det är brutalt bra av Lakers att ta poäng i 19 (!) raka...

Fyfan vad underbart att se #16 på isen igen!
Kommentera

hahii: pigg start !
Kommentera

Måste säga att jag är lite besviken på att Clark inte gjort mål ännu... ;-)
Kommentera

Växjö Lakers HC - Brynäs IF 0-0
Kommentera

Bulan ställer alltså Mannberg istället för Alcén. 🤔
Kommentera

Sandström står i mål...
Kommentera

Detta med att Johnson ej är tillbaka ska man tolka det som att det där specialskyddet han skulle prova inte funkade?

Kom igen nu Brynäs!!!!
Kommentera

mattiask: Ja i den frågan finns nog ingen oenighet...Eller?
Kommentera

kennys: Jag tror att Einstein var bra på andra saker än hockey... Felix är en bra målvakt med större potential än vad Rautio har även om Rautio är en mer stabil målvakt just nu. Frågan är när Felix tar nästa kliv. Kanske det kommer den dag som han känner att han har ett starkt stöd från engagerade fans...
Kommentera

mattiask: "Men jag blir ganska trött på det att man alltid ska ha en hackkyckling inför matcherna (Felix i 90% av fallen tillsammans med Mannberg)"

Hycklare? ;) Närå, det borde bara självklart att Alcén går före.
Kommentera

Nu skiter vi i målvaktsdiskussionen.
Däremot kan jag ej förstå hur Mannberg kan gå före Alcén?
Mannberg är en bra trettonde forward osv men Alcén måste ju gå före alla dagar i veckan.
Kommentera

mattiask: Han är en målvakt i det nedre skiktet i SHL. Inte många som är så bra.....
Kommentera

mattiask: De flesta shl-målvakter hade nog redan blivit knäckta av att spela i Rögle när de var som mest skadedrabbade. Svängdörrar i försvaret är bara förnamnet.
Kommentera

Steenm: Tittar man till bara statistiken så är han defintivt bra. Tittar man till enstaka matcher (era höstlöv) så har han emellanåt släppt in några enkla puckar.
Men trots allt är han en bra SHL-målvakt.
Kommentera

bifhjärta: Värmer väl vilket fall eller?
Kommentera

mattiask: Mkt bra inlägg som vederlägger gnället med kalla fakta.
Bortsett från dessa fakta måste man även se till varje enskild match och hur mkt hjälp målvakten har haft av utespelarnas uppträdande, både individuellt och av laget i allmänhet. Utan att ha nån riktig koll så har jag iaf en känsla av att Felix rent generellt och i fler matcher haft sämre hjälp än vad Rautio haft.
En inte nog så viktig aspekt när man ska försöka göra en objektiv och nyanserad jämförelse mellan de båda.
Kommentera

mattiask: Benämningen "bra" kan ju diskuteras med. Visst är han en bra målvakt, men den här säsongen har han inte riktigt presterat på SHL-nivå. Han är inte "bra" när man jämför med övriga målvakter i serien, då är han max "okej". I JVM var han "väldigt bra" – det beror helt enkelt på vilket sammanhang det gäller.
Men han är fortfarande ung och utvecklingsbar, och kommer väl egentligen befinna sig på topp i karriären först om 7-10 år om han fortsätter att utvecklas i god takt.
Kommentera

mattiask: Det här är elit-verksamhet. Alla spelare vet vad som gäller. De kommer att få kritik och beröm. De måste kunna ta det. De spelare som får mycket kritik har förtjänat det .
Kommentera

munkas: Han är helt klart en bra SHL-målvakt. Den som säger något annat kan knappast hockey. Och det är ord jag står för.
Varför skulle han inte vara det?
Kommentera

Både LHC och HV71 ser ruskigt starka ut. Möter nog fan hellre Frölunda i en kvart, de har sett svaga ut under hela 2017. Och jag tackar inte nej till massa matcher i mitt Göteborg!
Kommentera

mattiask: Jag reagerade bara på att du skrev att han var en bra SHL-målvakt. Det tycker inte jag.
Kommentera

munkas: Lindbäck är en sådan typisk målvakt som alla jämför med. Jag förstår till viss del varför men ännu mindre inte.
Lindbäck har inte världens bästa försvar framför sig och där har jag svårt att jämföra målvakter.
Men tittar man till ren statistik så är det bara inse att Lindbäck inte gjort det så himla bra.
Felix - 18 matcher från start, 90.5% i räddningar samt 2.31 i insläppta.
Lindbäck - 18 matcher från start, 91.2% i räddningar samt 2.75 i insläppta.
Jämför detta med tex dessa.
Söderström - 19 matcher från start, 94.02% i räddningar samt 1.45 i insläppta.
Jönsson - 21 matcher från start, 93.92% i räddningar samt 1.93 i insläppta.
Pettersson-Wentzel - 28 matcher från start, 90.86% i räddningar samt 2.22 i insläppta.
Dansk - 23 matcher från start, 90.44% i räddningar samt 2.95 i insläppta.

Hur mycket man jämför målvakterna så måste man självklart titta från match till match hur de uppträder.
Felix är en målvakt som jag personligen hade högre tro och krav på än vad han visat men samtidigt har han absolut inte gjort det dåligt.
Men att sitta här inne och spy galla över Felix varje gång han ska stå - trots allt han är står matcher där vi tar tre poäng.
Felix får i mina ögon gärna ha 70% i räddningar varje match OM vi trots allt vinner matchen.
Men som sagt, inget personlig agg mot någon här inne - alla får tycka och tänka vad de vill. Men jag blir ganska trött på det att man alltid ska ha en hackkyckling inför matcherna (Felix i 90% av fallen tillsammans med Mannberg) men att man alltid har en negativ ton och inte tror på sitt lag enbart för att man vet vem som står.
Kommentera

SWEATT: Man behöver inte vara någon Einstein för att konstatera att Felix inte håller måttet. Men låt oss spela matchen först. Större under har skett.
Kommentera

Rautio står här nere i värmer vid sargen..vet inte vad det betyder.
Kommentera

pjåtor: Jag lade 500 kr på 2-3 ikväll, tror jag är gångbart....dags att bryta Växjös svit, de har fått alldeles för många billiga segrar, sist borde Lule vunnit hemma men tappade allt i sista. Spelar vi vårt spel och skiter i deras så vinner vi :)
Kommentera

pjåtor:
Så skall det låta!
Kommentera

Hur man än vrider och vänder på det så måste jag meddela alla skeptiker och depprockare att Brynäs är ett topplag i år 👍 varför skulle vi inte kunna vinna ikväll !? Jag tror vi går ut hårt och sen ökar vi 😉
Kommentera

munkas: Exakt. Felix har tyvärr sett dålig ut i år. Det visar ju sig väldigt bra i statistiken också.
Kommentera

Zappaholic: 😂😂😂👍
Kommentera

Huge: "Riktigt bra" match är en överdrift tycker jag, han behövde inte stå för så många kvalificerade räddningar. Men han gjorde det bra, viktigt att han får lite självförtroende inför slutspelet!
Kommentera

munkas: Ska vi göra så att vi tittar på matchen först innan dina magsura novalucolkommentarer haglar fritt härinne?
Kommentera

mattiask: Vi vann ju mot Rögle, där Felix gör en riktigt bra match.
Klart att munkas i det läget surnar till och känner sig tvingad att dra fram nåt negativt, det sitter nog i hans gener på nåt sätt.
Dessutom lite komiskt att han av nån underlig anledning känner sig manad att peka på nåt självklart och som alla redan vet: att både Lindbäck och Alsenfelt än så länge är bättre målvakter än vad Felix är.
Kommentera

mattiask: Ja Felix har ju inget att förlora.
Det gick ju rätt bra mot Rögle.
Gör han en bra match ikväll, så kan man ju hoppas att han gör en Svedberg.
Kommentera

ellis: Men Brynäs ju bättre borta än hemma, tyvärr!!
Kommentera

Nu åker vi 4 Brynäsare mot Växjö!!
Kommentera

mattiask: Bra SHL-målvakt med 90,5% i räddningar...
Vad är Lindbäck, Alsenfelt m.fl. i så fall?? Börja kolla på matcherna istället för att gissa vetja.
Kommentera

mattiask: Det finns en anledning till att Rautio har stått 97% av alla bortamatcher denna säsong. Ledningen har sett samma sak som jag ser och det är att Felix inte (hittills) har klarat av bortaspelet. Om han trots det står idag så är det som Inkazar säger, att Rautio inte är 100% skadefri.
Kommentera

Skrubben: "Om Sandström står idag ger jag upp. Han darrar som ett asplöv på bortaplan. Ska vi kunna mäta oss mot Växjö krävs det att vi åtminstone håller ett jämbördigt målvaktsspel."

Jag är ledsen att behöva säga det men varför dels vara så jävla negativ hela tiden innan matcherna är spelade? Sitt då inte här ikväll och skrik olika typer av positiva saker när vi vunnit och hylla Felix.
Jag tror nog att ledningen är klart mer kompetent än dig och mig att se att Felix är en bra SHL-målvakt. Annars hade dom knappast ställt honom i kassen.
Kommentera

Kan man se repris på Cmore ?
Kommentera

Skrubben: är ganska säker på att han står. Rautio känner fortfarande av sträckningen(?) men åker med ner ändå.
Kommentera

Inkazar: Om Sandström står idag ger jag upp. Han darrar som ett asplöv på bortaplan. Ska vi kunna mäta oss mot Växjö krävs det att vi åtminstone håller ett jämbördigt målvaktsspel.
Kommentera

Vi hoppas på LHC och Rögle nu under eftermiddan. Gäller att hoten under kvartsfinalstrecket hängs av så tidigt det går nu. Placeringarna där över får vi jobba på sen.
Kommentera

Har Brynäs alltså hela fyra bortamatcher kvar och bara två hemma? Känns som vi spelat mer på bortaplan redan nu. Men fakta är väl fakta,
Kommentera

Skön brunkar line med granis i spets.
Lika bra att sätta dom i samma så dom inte sabbar för resten.
Kommentera

tjugo8: preliminär laguppställning:

Clark-Jensen-Lindblom
Alcen-Granström-Mannberg
PoW-PaW-Blomqvist
Asklöf-Ölund-Ikonen
Paille

Zanetti-Gunderson
Fälth-Kilström
Pudas-Carlsson
Kinnvall

Sandström (Rautio)
Kommentera

Kan det bli lite slutspelsstämning tro
Lör kväll, lön, utsålt
Brynäs måste nu kanske visa om de kan leka m de stora grabbarna...
Kommentera

Å jag är överladdad. Här är den 3e ju! 😂
Kommentera

tjugo8: syns vi kanske där!
Kommentera

« · 1803814 · »