Brynäs IF

727674 inlägg · 7962 ämnen

Växjö-Brynäs 25 Feb 2017

« · 1803923 · » Till forumet

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mattiask:
Det är väl att Mannberg ändå är en ganska bra "destruktiv" spelare. Han är snabb och kan därmed sätta tidig press så att motståndarna måste tänka eller inte får samma tid på sig att göra som de vill. Däremot har han ju ingen aning om hur han ska bära sig åt i anfallzon eller när han väl har tagit pucken. Det har vi iofs andra spelare till så det kanske inte är så jävla dumt alltid att han en spelare vars specialitet är att förstöra spelet. Men då bör denne matchas väldigt "taktiskt" också givetvis.
Kommentera

Bäst att förbereda sig... och letar efter bokningsmöjligheter på nätet...
Kommentera

Huge: Om jag i detta fall tänker som vi okunniga gör så måste jag säga att det kan väl bara finnas en enda anledning att Bulan lirar Mannberg.
Mannberg är en typisk spelare som Bulan älskar av någon anledning och sedan kör med honom så länge det bara går.
Kommentera

luckyluke: Idag var han inte skitdålig i alla fall.
Kommentera

Leksand är på gång, 3-4 nu. Go Leksand!
Kommentera

Chris11: Ja, Mannberg är genomusel.
Jävligt konstigt att inte en erfare och kunnig tränare som Bulan lyckas se det som du har sett sen länge.
Märkligt....
Kommentera

Chris11: Härligt att du gräver upp negativt när Brynäs gör sin bästa match på flera säsonger...

Bra där!
Kommentera

Herregud vad mannberg är dålig
Kommentera

Brynäsgubbe: förutom första 10 matcherna eller vad det var. Det gick nog för enkelt i början.
Kommentera

Kilström har klivit av?
Kommentera

Ponthus avslut ser alltid så nonchalanta ut.
Kommentera

tjugo8: ja den sänds på cmore hockey istället för sport tyvärr.
Kommentera

SWEATT: Ja, det är inte bara dumt utan felaktigt och fullständigt genomkorkat att dra slutsatser av tidigare säsongers utveckling eftersom varje säsong har sina egna och unika förutsättningar.
Kommentera

Diving?
Kommentera

Man kan ju inte hjälpa att fråga sig vad Mannberg gör på isen... tillför absolut ingenting, åker hela tiden i fel ytor, en kedja som bör vara ett offensivt hot blir helt neutral när han spelar
Kommentera

Felix ger mig hjärtklappning.
Kommentera

Huge: När man tänkte att säsongen var körd lutade man sig nog emot tidigare års genomklappningar. Men du kanske tycker det är dumt att dra slutsatser av tidigare erfarenheter?
Kommentera

Växjö Lakers HC - Brynäs IF 0-3
Kommentera

Zappaholic: Att grina över att säsongen var över när vi hamnade i vår svacka visar väl bara att man inte kan speciellt mkt om hockey eller lagidrott överlag.
För övrigt verkade Hallam bekräfta min teori i pausen nu: dom har djupdykt senaste matcherna, och där slog Blomman in spiken i Lakers kista idag.
Och fyran verkar hänga i luften, vore kul om Ikonen också fick näta.
Kommentera

Vi hejar från Linköping!!!!
Uppladdat:

450x300-img_1750.jpgimg_1750.jpg

Kommentera

I have no words...

Eller jo, FAN VAD GRYMMA VI ÄR!
Kommentera

CAPTAIN!
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAA EL CAPITANO
Kommentera

Brynäsgubbe: Dom hörde va du sa!!!!
Bloooooooooooman!!
Kommentera

Backa inte hem nu snälla.
Kommentera

Sam är ivf en skön jävel!!!
Kommentera

Haha studion superanalyserar Clarks brottarmål, underbart! :D
Mål i sex raka (!) av honom nu, sicken jävla kille!
Kommentera

Dalrt: Växjö har 8 skott på mål.
Inte ett enda av normal karaktär sas, mestadels höstlöv som styrts och som Felix tvingats reagera snabbt på.
Alla målvakter hade med den typen av knepiga lägen att agera på, också framstått som darriga.
Kommentera

Inkazar:
Har dom bytt?
Kommentera

"Dalrt: Ja. Felix står och läser Bamse. På den nivån typ."

Hahaha😂🤣😂
Fan det bästa jag läst här inne på lääääänge!!!
Kommentera

Huge: Det är säkert en kombination av flera saker. En sak är i alla fall säker, de som grinade över att säsongen var över när vi var i vår svacka, hade jävligt fel. Nu ser det mycket intressant ut!
Kommentera

pjotr63: Faktum är att det lag som vinner ofta har en liten "down" efter jul därför att man tränat för formtopp till slutspelet. Just nu är vi bäst i Sverige ( ja t o m Norden). Hoppas att vi inte toppat för tidigt och att Frölunda börjar komma igång nu...
Kommentera

Inkazar: Kul att läsa periodanalysen i AB:
"I 35 minuter har Brynäs varit överlägsna i den här matchen. Det har bara varit att luta sig tillbaka och njuta av uppvisningen: farten, passningarna, kreativiteten. "
Kommentera

Zappaholic: Lätt nedtränade, på väg in i en svacka eller bara en rätt så vanlig reaktion efter 19 raka?
Säg det, trots deras streak så har dom haft lite flyt i senaste matcherna och vunnit utan att ha övertygat.
Oavsett hur bra VI är idag så ska ett någorlunda normalt Växjö inte uppträda så här blekt. Mest sannolikt det sista alternativet som gäller: efter en lång vinstrad kommer det förr eller senare en sån här reaktion.
Kommentera

De är så synd att Cmore bestämde sig för att vår match inte skulle vara huvudmatch. Det hade varit kul att höra analyser om Brynäs just nu! 😃
Kommentera

Jävlar, vad nervös jag är. Vilken match av boysen, hittills =) =) =)

Ville Leino, satan vad jag inte skulle vilja ha honom i Brynäs, ser så slapp och obrydd ut. Kostar säkert multum, noll glöd i ögonen, noll fighting spirit.
Kommentera

Steenm: 23-8 i skott mot serieledarna. På bortaplan. En period kvar, allt kan hända.

Vi börjar se väldigt pigga ut över hela banan. I offensiven och defensiven. Skridskoåkningen är rapp. Fint att se Brynäs spela hockey nu.
Kommentera

KalleTeodor:
Jag har skakat sen förra gången vi spelade kvalserie.
Kommentera

Dalrt: Kan det inte vara så att det är du som är lite darrig? :)
Kommentera

Steenm: Vi är Brynäs. Alla andra suger 🤠
Kommentera

Bratwursten : Jo sant men det är laget som skulle vara skönast att slå ut!
Kommentera

Kombinationen ett uselt Växjö och ett högflygande Brynäs gör att detta känns fruktansvärt stabilt. Men det är en period kvar, och Lakers kan fan inte bli sämre än så här.
Kommentera

Brynäs anfallsspel försvann lite efter 2-0. Måste upp mer i 3e.
Kommentera

Steenm: Skellefteå är det laget jag helst slipper i kvarten faktiskt ..
Kommentera

Dalrt: Vi är extremt jobbiga att möta när vår spel kuggar i på det här viset!
Kommentera

Av det lilla jag sett av andra perioden tycker jag Sandström ser darrig ut. Kanske är tur att Växjö knappt har några skott.
Kommentera

Jävla Leksand..
Kommentera

NI som brukar kolla på träningarna, var BIF nedtränade i Januari, och vi ser resultatet nu? BIF verkar ju snabbare och starkare på varje punkt?
Kommentera

Dalrt: Sämre period nu....
Kommentera

Taktisk timeout trodde jag inte fanns i Bulans ordförråd.
Kommentera

« · 1803923 · »