Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Växjö-Brynäs 25 Feb 2017

« · 1804013 · » Till forumet

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
bifhjärta: Fan, precis som i Gavlerinken!
Kommentera

Bellman 6,0: visst, och både Brodin och mannberg kan åka skridskor.
Kommentera

bifhjärta:
Wow... vilka grabbar!!! Har inte sett matchen men det här är ju helt fantastiskt. Borde skapa en alltärmöjligtkänsla! :-)
Kommentera

Otippat att SAIK avslutar med 4 (!) hemmamatcher sista 5....
Kommentera

Chris11: "haha du försvarat ju alla i laget när de får befogad kritik."

Ledsen att göra dig besviken min vän, men kritik behöver inte vara befogad bara för att du eller nån annan bedömare härinne anser att ni kommer med "befogad kritik".....
Kommentera

Skrubben: Sen Frölunda borta förra säsongen...
Kommentera

Hemma från Växjö nu. Ojojoj vilken känsla när bortastå körde SITTPLATS STÅ UPP. Och en hel kortsida med många Brynäsare står upp och klappar. Fantastisk känsla ❤❤ Växjösupportrarna bakom oss sa att dom inte hoppas att vi syns i finalen😊

Vilken insats idag. ÄLSKA BRYNÄS!!!
Kommentera

Peja: Ja, men Brodin hade fysik och iallafall lite målsinne.
Kommentera

Skrubben: Hur var Felix ikväll. Jag har läst om matchen här, men har svårt att få en uppfattningen än att det var lite att göra.

Om Växjös dåliga insats: Jag tror att Kakelmannen som höll på Hv har bytt lag. Jag läste en kommentar av en Konrad, att han inte sett Växjö inte spelat så dåligt på hela säsongen😀

FORZA BRYNÄS👍👍👍👍
Kommentera

Bellman 6,0: jag tycker det värsta med mannberg är hans usla passningsspel. Han ger ofta bort pucken helt i onödan. Den typen av spelare avancerar sällan högt i Brynäs egna juniororganisation. Samma sak med Daniel Brodin för ett par år sedan, hans passningsspel var också för dåligt.
Kommentera

Brynäsgubbe: Hur sjutton tänkte han där?

Men det var väl rätt agerat Huge? Han är ju professionell och vi här har ingen aning om nånting.
Kommentera

Huge: Blev kritiken mer utbredd och frekvent efter den här matchen? Eller var det bekvämt att lägga lite mer eftertryck just i det här läget? Mer det jag var ute efter.
Kommentera

Skrubben: Enda misstaget på hela matchen var när Westerholm hämta klubban i hörnet mitt under ett anfall. Kliniskt annars.
Kommentera

Huge: Mannberg är så jävla klen. Det är det mest negativa. Vinner aldrig en kamp. Inget spel- eller målsinne. Dock är han ju snabb och ettrig men förstår att de flesta hellre ser Alcén. Det gör jag också.
Kommentera

Skrubben: Det var fantastiskt bra. Och då saknades några, framförallt Berra...
Kommentera

Helt tagen av kvällens insats. Det kändes som att spelarna tänkte "Jaha, Sandström i kassen på bortaplan ikväll. Då låter vi Växjö inte ens skjuta på honom".

Bästa insatsen på hur många år?
Kommentera

Huge: haha du försvarat ju alla i laget när de får befogad kritik.
Kommentera

Inkazar: Japp! Det är man värd. Frugan förväntar sig alltid lite extra när Brynäs vinner. Man får ställa upp. Take one for the team.
Kommentera

honken21: Har alltid försvarat Mannberg mot i mitt tycke överdriven negativ kritik.
Att du missat det är inget jag jan göra så mkt åt.
Att jag nu kanske försvarar honom med lite mer eftertryck beror nog på att kritiken blivit mer utbredd och frekvent, inget annat.
Kommentera

Tror ja ska ta mig en grogg till ikväll. Som Brynäsare är man värd de!
Kommentera

Har skummat igenom lite kommentarer efter matchen och jag måste säga att det skulle vara klädsamt om nån enda från Växjö-håll kunde ge nån form av erkännande ja t o m beröm till Brynäs istället för att enbart prata om sin egna "pinsamma" insats. Dåligt.
Kommentera

Peja: berömmet till Mannberg har nog kryddats en del av sista gratismålet han fick. Om det här är hans mått för att vara bra så... Ja. Laget gör en klockren insats men han tillhörde knappast de bättre, enligt mig. Men stack inte ut negativt heller.
Kommentera

mattiask: Jag skulle välja Mannberg före Alcén om jag var coach, Absolut. Mer jämt skägg denna säsong mellan de två dock även om Mannberg har ryckt upp dig.
Kommentera

Brynäsgubbe: Att det får bli en nyttig väckarklocka för slutspelet
Kommentera

mattiask: och professionella coacher som sett mannberg varje dag i flera år uppe i Luleå ansåg inte att han var värd att behålla. Bulan har ett väldigt gott öga till just mannberg och han är ju handplockad till Brynäs av just bulan... självklart ger det honom en konkurrensfördel.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Då skulle du sett de två första...
Kommentera

Helt sjukt vilken jävla vecka som väntar runt hörnet dessutom. Jönköping på tisdag, Frölunda hemma på torsdag (publiken måste komma) och Linköping på söndag. Samtliga dessa lag inom två (!) poäng i tabellen alltså...
Kommentera

Peja: Alcén är dessutom i mina ögon en bättre spelare defensivt. Dels har han klart mer tyngd i spelet, men även bättre speluppfattning. Jag har svårt att se varför han väljs bort för Mannberg. Men då är jag trots allt läktarcoach OCH ser inte varje träning som Bulan gör! :)
Kommentera

Brynäsgubbe: Han nämnde inte Brynäs nån gång. Blivande kommunpolitiker.
Kommentera

Skulle vi fortsätta spela bra och lyckas nypa andraplatsen så vore jag överlycklig. :) Även om vi spelat bra borta i grundserien så är det en helt annan grej väl i slutspel. Publiken sluter upp på ett annat sätt och jag tror att hemmaplanen gör mer för laget. Dessutom är det ett stort ekonomiskt perspektiv på det. Det kan vara 1 mille i resultatet extra för varje hemmamatch.
Kommentera

Steenm: Sviterna på 60- och 70-talet ligger liksom "utom tävlan". Så dominant som Brynäs var då.
Kommentera

Vad sa Sam Hallam efter matchen? Missade tyvärr.
Kommentera

moment22: Jodå, jag svarade på SWEATT:s inlägg där han var orolig för att vi kommer att "klappa igenom" även i år bara för att vi gjort det tidigare säsonger.
Därav mitt svar och som du därför naturligtvis tyckte lät "märkligt".... 😀
Kommentera

mattiask: Jag väljer alcen före mannberg alla dar i veckan. Att mannberg har vissa kvaliteer, precis som alla på den här nivån, förstår nog alla.
Kommentera

Hur länge kan dom prata om ett skitlag som Leksand?
Kommentera

Helt enkelt strålande av laget. Vilken scenförändring mot vad det såg ut för tre-fyra veckor sen. Går nästan f ö r bra nu. Men bara nästan...
Kommentera

Mittzon: Underbar vinst, jag såg bara tredje perioden och det såg ju stabilt ut. Tyckte att Ikonen Var bra....HV nästa...
Kommentera

Huge: hm. Lätt att säga det nu. Varför har du inte försvarat honom tidigare?

Samma med Felix. Lätt att hylla honom nu. Men gjorde han en enda idioträddning idag? Växjö kom knappt till skott. Vi vinner KONTROLLERAT mot Växjö på bortaplan. Helt sjukt :-)
Kommentera

Huge: Lite ditåt jag ville. Att det finns anledningar till att Bulan spelar Mannberg. Men för min del så tror jag att i det stora hela handlar det om att Bulan älskar Mannberg och dels vet vad han får men att han är en spelare som han ogärna bänkar även om han självklart gör det om det behövs.
Kommentera

Steenm: det bästa! Vi är 3p före saik. Det får gärna sluta såhär så slipper vi dom i slutspel!
Kommentera

Steenm: Grymt bra insats ikväll. Grym vecka. 8-2 i målskillnad mot seriens två formstarkaste lag (förutom oss) Att åka ner till Växjö och släcka ned dem helt är fanimig ett styrkebeked.
Kommentera

Jävlar vad tätt i toppen! Och "bara" sju poäng från serieledning nu... ;)
Uppladdat:

450x300-img_0953.jpgimg_0953.jpg

Kommentera

Man blev nästan lite sugen att gå ut i Växjö...😄🇧🇪
Kommentera

mattiask: Håller med Dalrt om Mannberg: en bra defensiv rollspelare, knappast en slump att han får mkt förtroende i framförallt BP.
Att några läktarcoacher härinne har hängt upp sig på honom och sitter och kommenterar enbart hans agerande i varannat inlägg är inget att lägga nån större vikt vid om man är intresserad av en nyanserad och någorlunda objektiv debatt.
Kommentera

Steenm: Självklart! Måste handla om ES och SHL.
Kommentera

bifhjärta: Stämmer det verkligen? Hade vi inte fler i följd på 60- eller 70-talet?
Kommentera

8 raka = klubbrekord!!
Kommentera

Leksands finfina upphämtning ger mig ett par lax på PP-kupongen och Frölunda ett poängtapp. Ibland älskar man fan lillebror ändå! :)
Kommentera

« · 1804013 · »