Brynäs IF

728041 inlägg · 7962 ämnen

Växjö-Brynäs 25 Feb 2017

« · 1803976 · » Till forumet

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
moment22: Jodå, jag svarade på SWEATT:s inlägg där han var orolig för att vi kommer att "klappa igenom" även i år bara för att vi gjort det tidigare säsonger.
Därav mitt svar och som du därför naturligtvis tyckte lät "märkligt".... 😀
Kommentera

Vad sa Sam Hallam efter matchen? Missade tyvärr.
Kommentera

Steenm: Sviterna på 60- och 70-talet ligger liksom "utom tävlan". Så dominant som Brynäs var då.
Kommentera

Skulle vi fortsätta spela bra och lyckas nypa andraplatsen så vore jag överlycklig. :) Även om vi spelat bra borta i grundserien så är det en helt annan grej väl i slutspel. Publiken sluter upp på ett annat sätt och jag tror att hemmaplanen gör mer för laget. Dessutom är det ett stort ekonomiskt perspektiv på det. Det kan vara 1 mille i resultatet extra för varje hemmamatch.
Kommentera

Brynäsgubbe: Han nämnde inte Brynäs nån gång. Blivande kommunpolitiker.
Kommentera

Peja: Alcén är dessutom i mina ögon en bättre spelare defensivt. Dels har han klart mer tyngd i spelet, men även bättre speluppfattning. Jag har svårt att se varför han väljs bort för Mannberg. Men då är jag trots allt läktarcoach OCH ser inte varje träning som Bulan gör! :)
Kommentera

Helt sjukt vilken jävla vecka som väntar runt hörnet dessutom. Jönköping på tisdag, Frölunda hemma på torsdag (publiken måste komma) och Linköping på söndag. Samtliga dessa lag inom två (!) poäng i tabellen alltså...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Då skulle du sett de två första...
Kommentera

mattiask: och professionella coacher som sett mannberg varje dag i flera år uppe i Luleå ansåg inte att han var värd att behålla. Bulan har ett väldigt gott öga till just mannberg och han är ju handplockad till Brynäs av just bulan... självklart ger det honom en konkurrensfördel.
Kommentera

Brynäsgubbe: Att det får bli en nyttig väckarklocka för slutspelet
Kommentera

mattiask: Jag skulle välja Mannberg före Alcén om jag var coach, Absolut. Mer jämt skägg denna säsong mellan de två dock även om Mannberg har ryckt upp dig.
Kommentera

Peja: berömmet till Mannberg har nog kryddats en del av sista gratismålet han fick. Om det här är hans mått för att vara bra så... Ja. Laget gör en klockren insats men han tillhörde knappast de bättre, enligt mig. Men stack inte ut negativt heller.
Kommentera

Har skummat igenom lite kommentarer efter matchen och jag måste säga att det skulle vara klädsamt om nån enda från Växjö-håll kunde ge nån form av erkännande ja t o m beröm till Brynäs istället för att enbart prata om sin egna "pinsamma" insats. Dåligt.
Kommentera

Tror ja ska ta mig en grogg till ikväll. Som Brynäsare är man värd de!
Kommentera

honken21: Har alltid försvarat Mannberg mot i mitt tycke överdriven negativ kritik.
Att du missat det är inget jag jan göra så mkt åt.
Att jag nu kanske försvarar honom med lite mer eftertryck beror nog på att kritiken blivit mer utbredd och frekvent, inget annat.
Kommentera

Inkazar: Japp! Det är man värd. Frugan förväntar sig alltid lite extra när Brynäs vinner. Man får ställa upp. Take one for the team.
Kommentera

Huge: haha du försvarat ju alla i laget när de får befogad kritik.
Kommentera

Helt tagen av kvällens insats. Det kändes som att spelarna tänkte "Jaha, Sandström i kassen på bortaplan ikväll. Då låter vi Växjö inte ens skjuta på honom".

Bästa insatsen på hur många år?
Kommentera

Skrubben: Det var fantastiskt bra. Och då saknades några, framförallt Berra...
Kommentera

Huge: Mannberg är så jävla klen. Det är det mest negativa. Vinner aldrig en kamp. Inget spel- eller målsinne. Dock är han ju snabb och ettrig men förstår att de flesta hellre ser Alcén. Det gör jag också.
Kommentera

Skrubben: Enda misstaget på hela matchen var när Westerholm hämta klubban i hörnet mitt under ett anfall. Kliniskt annars.
Kommentera

Huge: Blev kritiken mer utbredd och frekvent efter den här matchen? Eller var det bekvämt att lägga lite mer eftertryck just i det här läget? Mer det jag var ute efter.
Kommentera

Brynäsgubbe: Hur sjutton tänkte han där?

Men det var väl rätt agerat Huge? Han är ju professionell och vi här har ingen aning om nånting.
Kommentera

Bellman 6,0: jag tycker det värsta med mannberg är hans usla passningsspel. Han ger ofta bort pucken helt i onödan. Den typen av spelare avancerar sällan högt i Brynäs egna juniororganisation. Samma sak med Daniel Brodin för ett par år sedan, hans passningsspel var också för dåligt.
Kommentera

Skrubben: Hur var Felix ikväll. Jag har läst om matchen här, men har svårt att få en uppfattningen än att det var lite att göra.

Om Växjös dåliga insats: Jag tror att Kakelmannen som höll på Hv har bytt lag. Jag läste en kommentar av en Konrad, att han inte sett Växjö inte spelat så dåligt på hela säsongen😀

FORZA BRYNÄS👍👍👍👍
Kommentera

Peja: Ja, men Brodin hade fysik och iallafall lite målsinne.
Kommentera

Hemma från Växjö nu. Ojojoj vilken känsla när bortastå körde SITTPLATS STÅ UPP. Och en hel kortsida med många Brynäsare står upp och klappar. Fantastisk känsla ❤❤ Växjösupportrarna bakom oss sa att dom inte hoppas att vi syns i finalen😊

Vilken insats idag. ÄLSKA BRYNÄS!!!
Kommentera

Skrubben: Sen Frölunda borta förra säsongen...
Kommentera

Chris11: "haha du försvarat ju alla i laget när de får befogad kritik."

Ledsen att göra dig besviken min vän, men kritik behöver inte vara befogad bara för att du eller nån annan bedömare härinne anser att ni kommer med "befogad kritik".....
Kommentera

Otippat att SAIK avslutar med 4 (!) hemmamatcher sista 5....
Kommentera

bifhjärta:
Wow... vilka grabbar!!! Har inte sett matchen men det här är ju helt fantastiskt. Borde skapa en alltärmöjligtkänsla! :-)
Kommentera

Bellman 6,0: visst, och både Brodin och mannberg kan åka skridskor.
Kommentera

bifhjärta: Fan, precis som i Gavlerinken!
Kommentera

honken21: Nä, kritiken har väl varit relativt konstant under en längre tid men ökat en aning den sista tiden och nästan kulminerat idag. Är väl det sedvanliga gnällsyndromet hos vissa härinne som gör sig gällande: när vi spelar bra, vinner mot serieledarna på bortaplan och hela laget bidrar, ja då gäller det förstås att hitta nån att hacka på.....
Kommentera

Huge: jag har nog svårare för kappan efter vinden-folket. Att man står upp för en åsikt trots en dag som denna tyder snarare på att man har eftertanke. Jag hävdar vidare att Mannberg inte platsar på 12 forwards.
Kommentera

ellis: Mm, men det kan du glömma, vissa är ju i sin bubbla just nu inför slutspelet och har man tagit poäng i 18 raka så är man nog ganska självgod :) Vi får se vad de får ut av det senare...jag är imponerad av Brynäs sätt att spela hockey idag, Felix vra bra, Mannberg fick sätta en puck i tom kasse, en av twinsen passade till Blommans 3-0 :)
Kommentera

honken21: En kunnig och erfaren tränare på elitnivå och som dagligen jobbar med att välja det för dagen bästa laget utifrån motstånd, skador, taktik osv, vill jag nog hävda är bättre lämpad än du eller jag när det gäller att bestämma vilken eller vilka spelare som för tillfället platsar eller inte.
Men du får gärna ha en avvikande åsikt än den Bulan tycks ha, om det nu säger nånting... 😉
Kommentera

emilhansson99: vackert 👍👍
Kommentera

Sen måste jag säga det, fan va jag älskar Marc Z. Han är varken en flashig eller sexig back, men han får jobbet gjort varje kväll och är enormt plikt trogen sin uppgift på isen. Signa upp han på en lång deal!
Kommentera

emilhansson99: Håller med dig..en av mina personliga favoriter. Har utvecklat sin skridskoåkning markant sen Oskarshamnstiden.
Kommentera

Sitter och kollar på highlights och vårt 3-0-mål är ett direkt resultat av Brynäs presspel. Riktigt roligt när det får utdelning. Andra gången det lyckas i Vida arena i år. Minns ni Johnsons fina styrning sist? Växjö slänger lätt iväg pucken när de blir pressade i egen zon.

Vad tror ni om HV-matchen? Vi har otroligt svårt att vinna där.
Kommentera

emilhansson99: Nyvaken smyger man fram "Brynäs körde över serieledarna", underbart, tack som fan. Det ska firas med Chang och sol😀
Kommentera

Huge: Bulan gör en bedömning alla andra en annan. Vem som har rätt? Bulan såklart han är ju proffs.
Kommentera

SWEATT: Antyder du att folk härinne, däribland du, är skarpare på att bedöma spelarmaterialet?
Kommentera

honken21: Mannberg och även Alce'n är ju rena breddspelare, rollspelare som kan gå in och ta istid så att stjärnorna inte måste spela hela tiden och tex. i boxplay.

Visst kan man snacka om att vi skulle ha juniorer i stället men nu har ju BZ valt att gå in och ha en riktigt bred trupp med seniorer OCH juniorer som också finns att tillgå för att verkligen gardera sig mot skador och mot att inte juniorer klarar att ta steget.

Mycket snack om Mannberg men han utför sitt jobb i det tysta och spelar ju grymt i boxplay och när laget spelar på ledning. Sen gör han inte så mycket vettigt med pucken offensivt men det är liksom inte hans uppgift.
Kommentera

Carl Lejonkräk: tycker du det var en rimlig situation i början av säsongen när ölund, Bokvist och asklöf inte spelade pga att Thorell och mannberg skulle få istid...? Minns att du ansåg att mannberg var/är klasser bättre än juniorerna när det kom på tal... men den tesen har ju blivit kraftigt motbevisad nu.
En spelare som ölund är ju bättre än mannberg både med och utan puck. Synd att ölund fick jobba ur uppförsbacke i börja av säsongen, jag tror att lagets resultat hade varit bättre om han fått mer istid i ett tidigare skede.
Kommentera

SWEATT: Helt rätt, du börjar så smått fatta hur det ligger till.
Jag utgår ifrån att Bulan är proffset med kunskaperna, erfarenheterna och insikten kring laget.
Samtidigt utgår jag ifrån (så länge nån inte överbevisar mig) att "alla andra" härinne och i jämförelse med Bulan, bara är okunniga, oerfarna läktarcoacher med obefintlig insyn kring laget när det gäller att ex välja spelare inför match.
Om du med ovanstående i åtanke fortfarande anser att "alla andra" är bättre lämpade än Bulan att ex bedöma vilka som för dagen ska spela, så kan du väl börja med att ge mig lite mer fakta om nån eller några av dessa "alla andra".
Ex, vem eller vilka som själv tränar och coachar på den här nivån eller, för den delen, på nån nivå öht?
Jag menar, det skulle ju ge lite mer tyngd när det gäller trovärdigheten i det man påstår, om nån av "alla andra" klev fram och presenterade sig och sina kunskaper/erfarenheter/insikter jämfört med Bulans.
Så länge det inte sker så kvarstår min kvalificerade gissning: det är Bulan och inte "alla andra" härinne som "vet bäst" när det gäller att ex välja spelare.
Kommentera

« · 1803976 · »