Brynäs IF

728019 inlägg ˇ 7962 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 1/11-14

« ˇ 1637001 ˇ » Till forumet

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 1/11-14
Det här är ju parodi. 0-4 räcker inte - vi ger bort ett par minuter i 3m5 med. Why not?
Kommentera

Kan bli 1:ā året som BIF åker ur elitserien/shl.
Vi får tacka Sundlöv för hans katastrofala lagbygge och Tjs spelidé/sätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dags för Tommy att avgå. Laget saknar helt tydliga riktlinjer, karaktär och disciplin i spelet.
Kommentera

Zappaholic: Ingen tvekan om att det är dags. Det här är ingen formsvacka. Men vem fan blir ny tränare. Leffe "skogstokig" Strömberg?
Kommentera

Great... Vi har blivit SHLs version av Florida Panthers...
Kommentera

Brynäsgubbe: Har stängt av, vad gjorde Bertil?
Kommentera

Vem fan bryr sig om de smickrar till siffrorna litegranna? Inte jag iaf, lika sur och förbannad för det.
Kommentera

Steenm: Håller med. Matcherna är helt avgjorda innan halva matcherna är spelade och det är helt oacceptabelt. 
Kommentera

Jajjen:
Mmm...Strumpan var ju i Bofors under Bz
Kommentera

Sunken fick målet. 10-årskontrakt nästa?
Kommentera

Brynäsgubbe: Ganska ofta så är man helt säker på att sunken ska vinna lös puck i egen zon.....Men. Så åker han i en båge mot pucken och förlorar den....Händer ofta!

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Jag bryter fan ihop om Strumpan kommer till Brynäs.
Kommentera

Zzz: Jag håller med. Avlider om det blir han.
Kommentera

Jag hade fel och ni som sågade laget och TJ hade rätt. Det är jag man nog att erkänna
Kommentera

Zzz: Varför inte?
Kommentera

Zzz: Oavsett vem det blir kommer han få ett tufft jobb. Uppdraget måste vara att klara kontraktet.
Kommentera

Jajjen: In med Bäcklin som assisterande. Bort med Dacke & Ove.....
Kommentera

Zappaholic: Synd att du hade fel :(
Kommentera

Nu gick Modo om oss... Awkward.
Kommentera

Brynäsgubbe: Känns förjävligt att inte Sundlöv för stå tillsvars för sitt lagbygge.

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Visst var det Strupman som slog till Bengtzen på nån tillställning? Tror knappast sånt brukar rendera i god vänskap.
Kommentera

spud: Kanske inte....Andra förslag på ny tränare?
Kommentera

maddog1970: Jag hade fel.. det var inte Bengtzen han slog till.
Kommentera

Kollar på Lif-Lhc, Leksand kommer snart att gå om oss.
Till skillnad från Bif så har dom en spelide & 2-3 spelare som går på mål. Istället för att spela i sidled och snurra runt i hörnen.
Kommentera

maddog1970: Ska det bytas måste det vara nån med meriter, ingen från egna led. Det här kommer att kosta att få ordning på. Nån spetsspelare måste också till. Om inte annat av psykologiska skäl.
Kommentera

maddog1970: Jag gillar inte honom. Tycker det mest låter men presteras väldigt lite. Vad har han åstadkommit? Han är mest känd för att vara arg och frustrerad.
Kommentera

Jajjen: Leif Boork. Han kan ta det här laget till slutspel.
Kommentera

Jajjen: Leif Boork. Han kan ta det här laget till slutspel.
Kommentera

Zzz: Ingen jävla intern lösning bara med nån juniortränare som ska ta över. In med en etablerad coach som vet hur man får ordning på ett lag. Jag tror fortfarande att laget är tillräckligt bra för att nå långt i ett slutspel, bara vi har en tränare som får ordning på allt. Rönnqvist röstar jag för.
Kommentera

Zzz: Boork.….Ska vara för att vi uppför oss som kärringar då.....
Kommentera

TJ: "Man får hitta positiva saker i en sån här period som man kan hamna i ibland."

Nej, TJ. Detta händer inte ibland... Det hände senast 2008.
Kommentera

Rönnqvist vore jävligt, jävligt bra.
Kommentera

honken21: Det lär inte bli aktuellt. Andra förslag?
Kommentera

honken21: Häller med om Rönnqvist men det kommer aldrig att hända i BIF. Obekväma beslut har inte tagits sedan Boork var kvar. Hur kan man t.ex förlänga med Sundqvist som alla med någorlunda hockeykunskaper såg var slut för flera år sedan.
Kommentera

Rossa: Synd att Kenny Jönsson är brandman nuförtiden;-);-)
Kommentera

Dahlén är väl ledig? Andra förslag?

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tycker för min del att det nu fokuseras för mycket på tränarsidan i den här jättekrisen. Brynäs har ett för skralt lag, ett för begränsat spelarmaterial helt enkelt. Det är min åsikt och det kände jag tydligt redan innan serien när man granskade truppen på papper. Jag tror ingen tränare kan göra nåt riktigt bra av detta lag, faktiskt.
Kommentera

Clarence: Hur många experter tippade oss så långt ner? 
Kommentera

maddog1970: Ugh, inte den toffeln i mitt Brynäs...
Kommentera

Clarence: Mmm, Djurgådens lag känns mycket vassare på pappret.
Kommentera

Brynäsgubbe: när det vänder så kommer det att vände med besked tror jag . Jag tror att vi behöver förstärkning i laget eller på ledarsidan dock. Lite ny energi kan behövas för att kickstarta laget.
Kommentera

Zappaholic: Det är små marginaler ibland och skall jag vara besservissrigt så var min analys innan säsong ungefär så här:
- Baktungt iställer för framtungt
- Avsaknad av centrar och spelare som går på mål, förstärkning behövs (jag föreslog januari vilket var optimistiskt)
- TJ akilleshälen, förtroendet är förbrukat och han måste bort. Skulle bort vid säsongen slut men så blev det inte tyvärr.
- Starkbaum bra, men inte en toppmålvakt
- Skadekänslig trupp, J20 för svagt för att förstärkningar (Lööke bättre än jag väntat, fel av mig)
- Intressant trupp dock, finns mycket talang i den.

Men nu har det gått käpprätt åt skogen, men det kan gå att vända och mitt förslag till åtgärdsprogram är:

1) Bort med TJ, om det inte sker så är alla andra aktiviteter bara tillfälliga stödåtgärder. Precis som inom företagande och politik. Ny inriktning, nya nära medarbetare. Alltså bör vi plocka in en backcoach också. Molin får ta steget ner till J18/J20.
2) Ett par riktigt bra spelare behöver komma in. Gärna en center och en sjätte back.
3) Bänka icke-presterare, låt Sunken vila och spela Lucas Carlsson. låt Westerholm eller någon annan vila och spela Linus Ölund. Åtgärd som fungerar innan vi fått in förstärkningar.

Tycker lite synd om BZ som har en ny roll, kommer utifrån och inte riktigt har mandatet att göra de nödvändiga förändringarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: Titta vad Särkivjärvi gör med DIF. Ett sämre lag på pappret utan tvekan, men jäklar vad de sliter i backcheckingen och går rakt på mål hela tiden.
Kommentera

Clarence: Tyvärr så är det TJ som ska få laget att prestera, laget som han fått varit med att forma.
Tog Bif (TJ) fram till jul senast förra året att inse att det inte höll med att spela anfallshockey med huvet under armen. I år har det förstärkts med Andersen & Eklund. Vilket bör vara förstärkningar mot vad vi skeppa i DP & RJ.

Gunde var ryggraden, Djoos en flopp så här långt i år.
Tvillingarna ja vad säger man.
Rödin, eller vi kanske ska säg Gliiiidarn - Flopp

Granis må ha vart mätt men stod för grinighet som saknas helt.
Kommentera

Sanny tror att TJ får fortsatt förtroende. Kill me now...
Kommentera

Huss: Jag kanske missar nåt men varför, som du skriver, skulle inte Bengtzén som sportchef ha mandat göra nödvändiga förändringar?
Kommentera

Huss: Ja du, den dagen Nordan driver på mål så fryser nog helvetet till is..
Kommentera

"Vi är de största fansen för Brynäs, det är vi som spelar med tröjan på oss och det är vi som representerar Brynäs ut i fingerspetsarna"

Märkligt uttalande, pojken är chockad...
Jag tjänar inte 200 loppor i mån o kan ge upp mina sympatier i några år för att det kastas mer pengar över mig i Ryssland

Spelare har klubbmärket till låns...det är sen gammalt...
Kommentera

tjugo8: Orkar inte höra det där om tränaren... Det är klart att de står upp för varann, men vafan - hur länge ska vi tolerera att de ska åka hem och "analysera" läget? Vi har analyserat i flera omgångar nu, "satt fokus" på försvar men målen dräller in ändå och försvarsspelet är bland det sämsta jag någonsin sett i hockey, alla kategorier. Spelarna vet inte vad de har för uppgifter, de saknas struktur och spelidé helt enkelt.

Och nu vann Leksand.

Kommentera

« ˇ 1637001 ˇ »