Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Växjö Lakers-Brynäs IF 12/11-13

1597876 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF 12/11-13
DavyDjoos: Jag menade såklart inte  " Sparka Harju, så får vi massa cash oavsett om han hittar en klubb eller inte"
Kommentera

DavyDjoos:

Harju tror jag nog en del klubbar i Europa skulle vara intresserade av, så klubblös tror jag inte han skulle bli.

Jag vet inte hur stor del av lönen man i regel brukar få betala i såna lägen, är det en stor del så är det såklart ingen nytta med det.

Vart bara en tanke som sagt, svårt att veta utan siffror.

Kommentera

Oftast står man väl kvar med utgifterna. Om spelaren hittar ny klubb betalar man ofta en del av lönen, spelarens värde anses ofta minskad om de sparkats.

De ska väl ha gjort grova överträdelser på kontraktet för att kunna sparkas utan ekonomisk kompensation!?
Kommentera

Davey_22: hur ofta slipper man utgifterna om spelaren inte gör klart med ny klubb? Det är väl inte riktigt samma premisser som traditionella anställningsavtal?
Kommentera

Zzz: En lösning för att frigöra pengar är ju t ex att sparka spelare, så gjorde Hv71 (inte endast, men det är en åtgärd iaf).

Skulle nåt sådant ske är det väl främst Harju man kan tänka sig.

Just nu lyckas han inte med mycket där ute och skridskoåkningen känns halvslö.

Bara en tanke,vet inte hur realistiskt det är.

Kommentera

mattias - 74: Har kollat några gånger på tacklingen och den är schysst. Domarna gör ju dock helt rätt enligt gällande regelverk. De måste ju plocka Tollefsen då skada uppstått...

Mysribban hänger i än :-)

Kommentera

Zappaholic:

Det skall inte ens vara 2 minuter för den tacklingen, Forsberg faller olyckligt men domarna tar matchstraff bara för att det är skada. Hoppas Tobbe är tillbaks snart. För övrigt så är FBK bedrövligt jävla usla just nu. Som du skrev, man får den hårdaste mysribba man haft på länge ;)

Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs visade ju ändå lite handlingskraft förra säsongen då man mitt i den marianergravsdjupa krisen fäktade bort malarna från börsen och köpte loss Styrman. Respekt!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja men Brynäs spelarbudget är ju redan relativt låg och pengarna behövs för att få en konkurrenskraftigt lag från start. Sen håller jag med dig om att skadorna förstör men jag ser ingen vettig lösning på det. Ska plocka bort en spelare från dom nyförvärv som gjordes inflr året för att ha en buffert nu att ta in en första center?
Kommentera

Zzz: Uttryckte mig dåligt mitt i stressen, menar att det ska finnas ett utrymme som du också skriver. Dom här skadorna kommer att stå oss dyrt, det sliter på de hela spelarna och i ett ev slutspel så kommer det att märkas.
Kommentera

70 Rodrigues: Så det ska finnas fem mille som en oförutsedda kostnader om det skulle uppstå skador? Försök att få igenom en sån post på något annat företag. Tror inte på det och jag ser helst att Sundlöv använder hela utrymmet från start. Sen kanske man hade kunnat skapa ett utrymme, men iom att publiksiffrorna ligger långt under budgeterat antal så tror jag att dom kommer att hålla i pengarna.
Kommentera

Zzz: Pengar till spelarförstärkningar borde väl ändå vara inräknat i budgeten kan man tycka, med tanke på just skador?
Kommentera

Davey_22: Brynäs har budgeterat med ett ordentligt minus i år, och nu publiken kommer inte till matcherna. Visst hade det suttit fint med en ny förstecenter, men någonstanns får vi kanske ha förståelse att man håller lite i pengarna. Det skulle vara en stor jävla katastrof om ett budgeterat -4 mille skulle bli -7-8 mille.
Kommentera

Officiellt att Scott inte spelar mot Modo. Jaja..Vi har ju 13 andra forwards !

Truppen är knappt SHL-mässig med dessa skador..ändå har absolut ingenting gjorts.

Beklämmande.

Kommentera

Liten analys; Växjö spelmässigt överlägsna, men Brynäs effektivitet är fantastisk bra (något vi gnällt på tidigare på säsongen). En Alvestadomare som dömer i Växjö..lite konstigt..

Tycker honken är fantastiskt bra idag, bra rörelser och visar pondus. Enterfeldt börjar komma tillbaka allt mer, Sweatt bra fart på skridskorna och Gretzky är grym på straffar. Bra att vi börjar ta den där extrapoängen allt oftare, många bäckar små. Nu ska vi se till att bli bättre på att få ut pucken ur egen zon och få tillbaka Bertilsson. Hoppas Granis är tillbaka i matchform snart också.

Allt som allt så vinner vi många matcher just nu och vi hakar på där uppe.

Forza brynäs
Kommentera

Noterbart är att vi nu har 4 staffvinster av 5 möjliga. En ganska fantastisk utveckling sett till ifjol.
Kommentera

Fortsatt jäkligt jämt i tabellen. Skellefteå har seglat iväg, medan FBK och HV skvalpar i botten. Också skönt att vi gasar ifrån LHC (28p) något.

1 Skellefteå AIK 20 12 5 3 61:42 (19) 44 0 0 3 2
2 Frölunda HC 20 9 5 6 51:45 (6) 35 1 1 2 1
3 Luleå HF 20 8 5 7 56:44 (12) 33 0 1 4 0
4 MODO Hockey 20 6 9 5 50:42 (8) 33 5 0 1 3
5 Växjö Lakers HC 20 8 8 4 52:48 (4) 33 0 4 1 3
6 Brynäs IF 20 6 9 5 61:54 (7) 32 1 3 4 1

7 Leksands IF 20 7 6 7 44:51 (-7) 30 1 0 2 3
Kommentera

Zappaholic: Ja,vi vinner rättvist idag. Vi har en bätte målvakt och skarpare/effektivare skytte.

Vi dödar fler utvisningar än Växjö och vi skulle haft 5 min powerplay i först.

Vi avslutar matchen utan våran skickligaste forward.

Så ja...Rättvist.

Älska Brynäs.

Kommentera

FBK sist i serien ger onekligen den hårdaste mysribban ikväll. Detta trots vår grova stöld av poäng ikväll :-)
Kommentera

Steenm: Sjukt rättvist...spelet är knackigt, ändå vinner vi. Klarar de inte att göra fler mål så får de skylla sig själva.

Fy fan vad gött...

Kvalserien here we come...

Kommentera

Steenm: honky honk honkywizc - bra på straffarna...
Kommentera

Fan, Lauritz är KUNG på straffar i år! :) Sjukt underbar och "oförtjänt" seger.
Kommentera

Idag kompenserade Honken för några märkliga ingripanden tidigare under säsongen. En bit kvar till att ligga plus.

Kommentera

70 Rodrigues:Hur i helvete kan man spela Harju och Nordan i 4 mot 4! Killarna kan ju inte åka skridskor!!
Kommentera

Steenm:
Myspinne
Kommentera

Återigen så super man bort en match. Är ma nöjd med den här insatsen så har man inte speciellt höga krav. Efter 3-0 tappet mot Leksand så sa Gunderson" Det går inte att vara nöjd med 2 poäng när man haft en 3-0 ledning.
Kommentera

Jajjen:

Kan inte annat än hålla med.
Kommentera

Väldigt nöjd med 3-3.

En extrapinne här skulle smaka jääävligt gott!

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:
Lite synd om DP, ska han åka upp o möta MoDo aka mini SAIK på tors?
När Bertil e tillb tycker jag att 5 matcher i Almtuna kan göra honom gott
Kommentera

Johan Norrström: Skrämmande att Brynäs gjort sämre matcher...
Kommentera

Jajjen:

Kan nämna ganska många, men HV71 borta är det jag har färskast i minnet.
Kommentera

tjugo8: In med Aaltonen!
Kommentera

Persson petad. Gjorde han inte samma katastrofinsats senast han kom tillbaka efter en skadeperiod?

Kommentera

Skotten: 31-15...
Kommentera

Steenm: Nä, det är klart. Var inte 100% seriös heller men han borde sannerligen utnyttja farten lite mer!
Kommentera

Rossa: Haha, en fråga många har ställt genom åren. Fortfarande inget svar.
Kommentera

Johan Norrström: När spelade vi sämre?
Kommentera

Vad har Simon Löf på en elitserierink att göra??
Kommentera

Jajjen:

Inte i närheten.
Kommentera

Ta TO, vad som helst. Vi måste få slut på detta tryck innan det är försent.
Kommentera

Är det säsongens sämsta insats?

Kommentera

Hjärnskakning Scott?
"Vi värvar inte"
Kommentera

Rodrigo: Är ju inte så jävla ofta man får sådana ytor, men visst vill man se mer av det.
Kommentera

Är det inte bättre att ta hem pucken när man vill byta än att dumpa/skänka den?
Kommentera

Varför gör inte Sweatt sådär oftare?!
Kommentera

Jajjen: Nä, jag tänker såklart på Nokelainen. Pierre Johnsson är billigare och mindre betydelsefull spelare.

Inte alls en lika stor chansning, som jag ser det.

Kommentera

Jajjen: Nä, jag tänker såklart på Nokelainen. Pierre Johnsson är billigare och mindre betydelsefull spelare.

Inte alls en lika stor chansning, som jag ser det.

Kommentera

Davey_22: Du tänker på Frölunda och Pierre Johnsson?
Kommentera

Det bara regnar utvisningsminuter. Känns som om alla (inklusive spelarna själva) sitter och väntar på Lakers ledningsmål.
Kommentera

Hemmadomare...herregud hur fan får han döma växjö??
Kommentera

1597876 · »