DavyDjoos:
Harju tror jag nog en del klubbar i Europa skulle vara intresserade av, så klubblös tror jag inte han skulle bli.
Jag vet inte hur stor del av lönen man i regel brukar få betala i såna lägen, är det en stor del så är det såklart ingen nytta med det.
Vart bara en tanke som sagt, svårt att veta utan siffror.
Zzz: En lösning för att frigöra pengar är ju t ex att sparka spelare, så gjorde Hv71 (inte endast, men det är en åtgärd iaf).
Skulle nåt sådant ske är det väl främst Harju man kan tänka sig.
Just nu lyckas han inte med mycket där ute och skridskoåkningen känns halvslö.
Bara en tanke,vet inte hur realistiskt det är.
mattias - 74: Har kollat några gånger på tacklingen och den är schysst. Domarna gör ju dock helt rätt enligt gällande regelverk. De måste ju plocka Tollefsen då skada uppstått...
Mysribban hänger i än :-)
Zappaholic:
Det skall inte ens vara 2 minuter för den tacklingen, Forsberg faller olyckligt men domarna tar matchstraff bara för att det är skada. Hoppas Tobbe är tillbaks snart. För övrigt så är FBK bedrövligt jävla usla just nu. Som du skrev, man får den hårdaste mysribba man haft på länge ;)
Officiellt att Scott inte spelar mot Modo. Jaja..Vi har ju 13 andra forwards !
Truppen är knappt SHL-mässig med dessa skador..ändå har absolut ingenting gjorts.
Beklämmande.
Fortsatt jäkligt jämt i tabellen. Skellefteå har seglat iväg, medan FBK och HV skvalpar i botten. Också skönt att vi gasar ifrån LHC (28p) något.
1 | Skellefteå AIK | 20 | 12 | 5 | 3 | 61:42 (19) | 44 | 0 | 0 | 3 | 2 |
2 | Frölunda HC | 20 | 9 | 5 | 6 | 51:45 (6) | 35 | 1 | 1 | 2 | 1 |
3 | Luleå HF | 20 | 8 | 5 | 7 | 56:44 (12) | 33 | 0 | 1 | 4 | 0 |
4 | MODO Hockey | 20 | 6 | 9 | 5 | 50:42 (8) | 33 | 5 | 0 | 1 | 3 |
5 | Växjö Lakers HC | 20 | 8 | 8 | 4 | 52:48 (4) | 33 | 0 | 4 | 1 | 3 |
6 | Brynäs IF | 20 | 6 | 9 | 5 | 61:54 (7) | 32 | 1 | 3 | 4 | 1 |
7 | Leksands IF | 20 | 7 | 6 | 7 | 44:51 (-7) | 30 | 1 | 0 | 2 | 3 |
Zappaholic: Ja,vi vinner rättvist idag. Vi har en bätte målvakt och skarpare/effektivare skytte.
Vi dödar fler utvisningar än Växjö och vi skulle haft 5 min powerplay i först.
Vi avslutar matchen utan våran skickligaste forward.
Så ja...Rättvist.
Älska Brynäs.
Steenm: Sjukt rättvist...spelet är knackigt, ändå vinner vi. Klarar de inte att göra fler mål så får de skylla sig själva.
Fy fan vad gött...
Kvalserien here we come...
Idag kompenserade Honken för några märkliga ingripanden tidigare under säsongen. En bit kvar till att ligga plus.
Väldigt nöjd med 3-3.
En extrapinne här skulle smaka jääävligt gott!
Redigerad kommentar
Persson petad. Gjorde han inte samma katastrofinsats senast han kom tillbaka efter en skadeperiod?
Jajjen: Nä, jag tänker såklart på Nokelainen. Pierre Johnsson är billigare och mindre betydelsefull spelare.
Inte alls en lika stor chansning, som jag ser det.
Jajjen: Nä, jag tänker såklart på Nokelainen. Pierre Johnsson är billigare och mindre betydelsefull spelare.
Inte alls en lika stor chansning, som jag ser det.