Brynäs IF

727619 inlägg · 7962 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 23/1-15

« · 1654826 Till forumet

Växjö Lakers - Brynäs IF 23/1-15
Känns som att det är en riktig säsongsstart på fredag 😃. Hoppas o tror att Bulan kommer att sätta en riktig vinnarstämpel på laget? Vad tror ni?

Tips: 2-5
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 23/1-15
70 Rodrigues: Jag tror det blir riktig grishockey från vårt håll. Mycket nytt att tänka på så det blir defensiven i första hand. På bekostnad av offensiven. Snabba spelvändningar och effektivt pp är nyckeln
Kommentera

70 Rodrigues: Hoppas på bulaneffekten direkt 2-4
Kommentera

70 Rodrigues: Bulaneffekt helt klart, 1-2
Kommentera

Tänk om det slutar 6-1..Panik!
Kommentera

70 Rodrigues: Va?
Tror du på vinst efter att hittills alltid trott på torsk?
Förmodligen för att Brynäs och alla andra tror på en nytändning.
Så kan det gå när man vänder kappan efter vinden.
Jag är iaf konsekvent och tror alltid på vinst, ingen kappvändning här inte.... 👊😜
Kommentera

70 Rodrigues:
Spel tight som ett musarsel
Torsk sudden 2-1
Kommentera

tjugo8: 1-0 till Växjö efter 1a.

43 % av skribenterna här inne börjar skrika Bulan Avgå!

Kommentera

Lunkan: njä... Några matcher lär han få va?

men det vore kul att se någon förändring i spelet eller i vart fall anta uppgifter på ett vettigt sätt och ge gärnet. Galet kul ska det bli!

Kommentera

brynäs08:åh så man längtar, poäng mot Lakers vore nice men mot Leksand "måste" vi vinna.
Kommentera

Huge: Har tippat vinst vid flera tillfällen den här säsongen, gör om o gör rätt😃
Kommentera

Förhoppningsvis blir det fokus på försvarsspel. Kontringsspelare har vi i Sweatt, Rödin, Scott, Brodin och kanske även Brodecki/Lindblom.
Kommentera

Lunkan: Nä nu tänker jag inte förespråka något mer tränarskifte den här säsongen åtminstone. Tror alla förutsättningar finns på ledarsidan, nu får också spelarna ta sitt ansvar och lyssna/ta till sig Bulans nya idéer, och bevisa att denna potential det talas om faktiskt finns. Jag räknar dock inte med någon förvandling av laget, förväntningarna rent resultatmässigt är fortfarande ganska låga. Nu gäller det att vara kvar i SHL.

Nästa säsong, då jävlar... 😄
Kommentera

Brynäsgubbe: Tränarbyten är ingen garanti se på Modo, dock har de helt enkelt för dåligt lag, tror och hoppas att vi har betydligt större möjligheter att få igång spelet iom detta byte, känns som sagt som någon här sa, att säsongen börjar på nytt:)
Kommentera

Jag brukar vara optimist men tror Växjö är för svårt.
4-1. Däremot kommer vi igen mot Leksand med storseger
Kommentera

Honken: Sen tog dom in Perra, som är en grym dålig tränare!
Kommentera

Rumpelstiltskin: Så sjukt jävla taggad för helgens 2 matcher, hoppas man inte blir besviken för känslan är riktigt bra! Är det någon mer än jag som tycktes se en jävla glöd i Andersens ögon i intervjun eller inbillar jag mig detta?
Kommentera

Forsberg 1978: Hade väl varit konstigt annars, om han stått och sett moloken och nedslagen ut.
Förhoppningsvis ser han lika taggad ut om ett par veckor när den gråa hockeyvardagen börjar tränga sig på mer och mer och Bulans idéer visar sig vara mest grundläggande saker om än i en lite annan tappning...
Kommentera

Forsberg 1978:

Klart att alla visar glöd och engagemang nu. Det är ju lite som han säger. Man vill ju visa att man ska ha en plats i laget. I övrigt finns det en detalj som slår mig när jag besöker träningarna. Det är mer intensivitet och tempo i Bulans träningar. Det är mindre dödtid mellan de olika träningsmomenten. Dessutom Vet inte om någon nämt det redan, men Brodin tränade idag igen.
Kommentera

Huge: Nu är det så här att jag försöker greppa alla positiva halmstrån som finns serru!
Kommentera

Själv tippar jag 2-4:Wallace, Rödin , Nordan, Sweatt
Kommentera

Pettisbif: Ikväll håller vi väl på SAIK eller hur ;-)
Kommentera

Varför spelar inte vi och Växjö ikväll och får en vilodag som alla andra? Hur fan tänker dom?
Kommentera

Zappaholic:

Cmore som vill fylla sin tablå

Kul dock att det blir en sändning i Cmore Sport, ofta m bättre kommentatorer, experter, analyser (gäller förstås inte Ankan)

Även Cmore Sport på lördag, kul o få experters syn på Brynäs situation

Kommentera

Zappaholic: Ähh, back to back is da thing!
Se på SAIK senast och oss själva när vi slog LHC efter att ha spelat mot SAIK dan innan i höstas...  :-)
Efter ett lite längre uppehåll behöver back to back inte vara en nackdel, iaf inte så stor som många vill få den till.
Sen har man väl så långt det varit möjligt försökt jämka ihop dom här grejerna innan säsongen, så att det ska bli någorlunda rättvist fördelat mellan lagen.
Kommentera

Någon mer som är i Vida Arena imorgon??
Kommentera

Zappaholic: Lagen själva är ju med och gör programmet så...
Kommentera

bifhjärta: Yes. På sittplats, 60 mil enkelresa påbörjas imorgon bitti. 😀
Kommentera

StefanMedS: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/infor-brynas-varning-ny-tant-brynas-524323.aspx får väl hoppas att vi är jävligt taggade ikväll!!!
Kommentera

- Bertil osäker ikväll, klev av träningen igår

- "Blomman har spela center tidigare i karriären, så det är inget nytt för honom" BZ.  Känns sådär, är var det? Bik 09/10

- Mannberg, verkar ha det jättestökigt, nästan inte lirat alls under Luleås vändning. MEN, visst, en kille som kan Rönken/Bulan om han väcks mitt i natten o också kan ta en ledarposition/röst i truppen (tveksam där) kunde skynda på processen med förbättrat spel.

"oprovocerad misshandel med skallning och slag mot någon som ligger ner och med inte helt obetydliga skador"

Kommentera

tjugo8: Mannberg låter som den bad boy dom behövs i Brynäs ;)
Kommentera

Powerfade:

Svinaktigt beteende

Tror inte jag vill se honom bära 1912

Kommentera

tjugo8: Man värvar knappast in en bärande spelare så här års och definitivt inte med vår ekonomi..

Helylle Brynäs behöver en gris. Granis blev aldrig ersatt...
Kommentera

Powerfade:

Nä, ekonomin får man magsår av, ska vi gissa -5, -10 millar?

Kravet från styrelsen för tränarbyte kanske var att fota Jesse...

...hoppas ngn tar över hans kontrakt nu...kanske han skulle kunna vara en som bara sitter av tiden nu...

Kommentera

Powerfade:
Tragiskt nog så ersattes inte många av dom som lämnade.. tack Sundlöv! 😣
Granis, Gunde, Thure och Harju är exempell på fjolårets spelare som man ej ersatte med likvärdiga spelare. Tragiskt men sant!! Det tycker ju även BZ och TJ...
Kommentera

Konstig känsla för ikväll men för första gången på länge så väger det över i en positiv känsla!

Vågar på mig ett tips: Vinst 2-4!

Kommentera

Pettisbif: jag är försiktigt hoppfull. Men det finns en överhängande risk att man tjurrusar i sin iver och går bort sig. Fullt förståeligt iom allt det nya i tänket. Spelsättet tror jag inte att man ändrat nämnvärt på bara 3 träningar. Den processen kommer att vara mer långtgående. Om det blir förändringar så kommer de vara i defensiven.

Tips: Hedersam förlust 4-2 sista i tom kasse.

Redigerad kommentar

Kommentera

Välkommen tillbaka till SHL Thomas Berglund & Petter Nilsson! 2 av de mest passionerade, hockey-smarta & härliga killar jag spelat med

3 timför 3 timmar sedan

ganska tidigt men en rejäl överbelastning i egen zon en jävla press på puckhållare. Tuff skridskoåkning o attityd i båset.

4 timmar till nedsläpp, tjeckerna på kylning...

FORZA BRYNÄS!

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Snart kör vi mot Växjö...GAAAAAMEDAAAAAAAAAAAY!!! Känns som säsongspremiär! Syns i baren!
Kommentera

Herregud ni är alldeles för förväntansfulla inför ikväll. Ni kommer bara bli besvikna vid förlust, kom ihåg hur det gick hemma mot Växjö...

Det här med Bulan är en process.
Kommentera

Brynäsgubbe: tror du har rätt...Men jag vill i alla fall se att vi säljer oss dyrt...
Kommentera

Brynäsgubbe: vid förlust så får ALLA AVGÅ!  ;-)
Kommentera

pjåtor: Vi har en tränare som aldrig varit huvudtränare för annat än knattelag tidigare, klart som korvspad att detta inte håller.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:

Oh no, here we go again...!

"Det är ett revanschlystet gäng som ställer upp i Vida Arena"

Kommentera

tjugo8: Noooooooooo😉
Kommentera

Vad sägs om att ställa honken i mål ikväll?
Kommentera

Är de någon som vet någon sream till matcen i kväll?
Kommentera

Rumpelstiltskin:

Boom-shack-a-lak, Ja tack!

Få försvaret o slita för the Honk...

Starsky lör o tis

Redigerad kommentar

Kommentera

Stream menar jag.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Idag räknar jag inte med några poäng. Det blir en bonus i så fall. Det jag vill se är ett aggressivt försvarsspel som det går att bygga vidare på.

Och det är allt jag har att säga om den saken...
Kommentera

« · 1654826