Brynäs IF

727652 inlägg · 7962 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15

« · 1706866 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Forsberg 1978: Njaee..vill tillochmed lägga till ett +..Brodecki. Myxket skridskor från honom idag.
Kan det vara så att grabbarna dippar såhär pga hårdare försäsong och träningar? Typiskt såna lag att ha en dipp där man ser håglöst ut. Bara en tanke.
Kommentera

Forsberg 1978: Hehe ja mä!! Vi syns i baren då så bjur ja på gravöl 😨😨
Kommentera

Nu är det ju bevisat, levererar inte förstakedjan så levererar inte laget. Rödin och Scott är ju helt ensamma, nu ska jag kanske inte kasta för mycket skit på Johnson men jag kräver mer från hans sida, duktig i pp men väldigt ofta osynlig i 5 mot 5. Sen Porseland, ja herregud asså. Har även väldigt svårt för Pudas, dem glider runt och leker Gunderson och jag stör mig otroligt mycket på det. Två spelare som tror att dom är bättre än vad dom är.
Kommentera

bifhjärta: Kan tyvärr inte hålla med dig, tyckte alla var klappkassa idag! Bäst på plan var Växjö och Claesson!
Kommentera

Och jag ska till Scandinavium nästa Lördag HUUUUA 😬😬
Kommentera

Lite reflektioner från Vida Arena..:
+Många brynäsare på plats!
+Sandström, många svettiga räddningar!
+Kilas, GRYMT bra idag! Vilket mål dessutom. Vill ni veta hur han avslutade matchen? Litet slagsmål som renderade i en 2a, sen åker han förbi Växjös legoknektar och skriker FUCK YOU högt som fan 4 ggr, kung idag Kilas.
+Ollas, nu är han tillbaka. Bra speed o bra speluppfattning. Ser helt fit4fight ut nu igen. KungOllas är tillbaka.
+Zanetti. Vra självförtroende på honom nu! Fint fynd av Bz.

-Dessa tröga starter. Släpper ofta in första målet. 1a perioden usel.
-"Glömmer" ofta en spelare i egen zon som ger ett baklängesmål, 2 sådana insläppta ikväll..
-Porseland, många brynäsare runtomkring mig undrade vafan han höll på med idag. Totalt ointresserad.
-Scott, allmänt seg och ingen bra dag.
Kommentera

honken21: Växjö tar tyvärr en rättvis och ganska enkel seger. Brynäs kunde inte kontrollera deras två främsta kedjor och hade svårt att etablera eget spel under merparten av matchen. Slarvigt passningsspel och ingen intensitet i försvarsspelet. Olyckliga misstag bakom Växjös mål, t.ex en brutal markeringsmiss av Ölund vid 1-0-målet som på något vis blev symboliskt för matchen. Alla vet trots allt att Heikkinen är en fantastisk skytt men Ölund var inte med där, det blev inte många byten för honom efter det. Sandström borde inte ha släppt in alla som han släppte in, men gjorde å andra sidan flera fantastiska räddningar. Tyvärr svårt att hitta godkända insatser i Brynäslaget men Brodecki såg pigg ut och Kilas gjorde nog sin offensivt bästa match i Brynäs. Salmela saknades väldigt mycket i både PP och 5 mot 5.
Kommentera

Känns som nästa seger behöver komma snart, innan det sätter sig för mycket psykiskt
Kommentera

honken21: Det går tyvärr inte att beskriva hur håglöst det är. Förstafemman lika het som Modos 4:e och Porseland lika bra som du minns honom från föregående matcher. Nä, ett riktigt jävla bottennapp som var avgjort innan domaren släppte pucken.
Kommentera

Forsberg 1978: Bara topplagen som gör
Kommentera

70 Rodrigues: Börjar påminna om förra året. Sönder lästa skador och avstängningar..
Kommentera

Varför är det alltid ( känns det som) så att när Brynäs vinner 3-4 matcher i rad så ska dom åka på stryk 3-4 i rad istället för att få stryk en match och sen vinna igen? Jag kan ha fel men så känns det tyvärr!
Kommentera

En skitinsats helt enkelt, mer nyanserat än så går inte, om man inte ljuger😂
Kommentera

Tas för mycket genvägar och slavars för mycket.
För få som håller fokus och för mycket alibi spel.
Kommentera

Nu är det väl inte Skellefteå eller Växjö Brynäs ska rå på. Modo måste vi slå annars börjar det likna gamla Brynäs.
Kommentera

Zappaholic: Skott i period 3 6-1 till Brynäs och 0-1 i mål till Växjö 😕
Kommentera

honken21: Fråga Lindström eller munkas 😂😂😂
Kommentera

Egentligen inga större fel på målfabrikationen i den här matchen. 2 gjorda mål med 10 min kvar ska räcka för att vara med i matchen, men 5 insläppta håller inte. Verkligen synd att Scott och Olden inte har gjort mål på sina lägen i tredje.
Kommentera

Bulan kan ta med valfri back från Damlaget i stället för Porse.
För sämre kan det omöjligt bli..
Kommentera

Inte sett matchen. Någon som kan ge mig en nyanserad bild? Typ Huge/Peja?
Kommentera

Bellman 6,0: Försvarsspel hit och Sandström dit. Var är förstakedjan. Är besviken på dem.
Kommentera

Så kul att läsa av folk att de plötsligt är förvånade att det går åt helvete.
Kommentera

Brynäsgubbe: Idag kan jag inte komma på en enda spelare som varit bra...
Kommentera

Brynäsgubbe: Nu ska vi se när första kommentaren om kvalserien kommer.
Kommentera

Chris11: Det där var fler än en spelare.
Kommentera

Lindström: Det är inte alls lika bra i egen zon som mot SAIK. Går bort oss hela tiden.
Kommentera

Ta bort dom, det sämsta jag sett iår. Är bröderna proppmätt skadade?
Kommentera

Lindström: Där är matchen körd. Tycker inte vi behöver göra så stor sak av det. Det kommer gå upp och ner för de flesta lag under säsongen och just nu har vi en liten dip. Det vänder.
Kommentera

Fruktansvärt besviken på Brynäs nu!
Kommentera

Hur kan plötsligt samtliga sluta ta i samtidigt? Ingen kliver i på mål, inget rejält spel eller hårda nerlägg
Kommentera

munkas: Utan stenhårt jobb är alla lag bottenlag. Att det ska vara så svårt att förstå det.
Kommentera

Också möter vi lakers hemma i nästa match???
Kommentera

Mittzon: Vi får väl se. Utan stenhårt jobb är vi garanterat ett bottenlag.
Kommentera

Känns som förtrollningen är bruten. Två matcher i rad där motståndaren varit klart bättre. Båda matcherna före det var inte heller bra. Men nog borde vi slippa titta mot de nedre strecken?
Kommentera

Enligt statistiken har brynäsarna inte satt in en enda tackling på 40 min...
Kommentera

Hur fan kan en spelare betyda så mycket??? Utan Salmela är vi ett bottenlag. Med honom är vi ett mittenlag. Med Vrana, enterfeldt och bertilsson är vi ett topplag.
Kommentera

Forsberg 1978: Det är inte dåliga krav vi har på våran juniormålis :)
Kommentera

Bratwursten: Jo han har väl inte skämt ut sig men tycker han ser orolig ut iofs inte konstigt med tanke på att utespelarna är som yra höns där ute men jag är inte bekväm med våra målvakter!
Kommentera

Zappaholic: Håller inte heller att ha en toppback som Bertilsson borta, halva säsongerna...
Kommentera

Alcen håller Wanvigklass. Ta bort han. Annars är det jämnuselt.
Kommentera

Växjö plockar godiset från småbarnen... Ser ut som vilken TJ-match som helst. Skärpning nu för fan.
Kommentera

Peja: Tycker Felix gjort det ok.. finns andra att klaga mer på isåfall..

hade kunnat stå 6-2, 7-2 utan att det varit orättvist, ska vara glada att det bara är två upp..
Kommentera

Peja: Folk härinne har ju gnällt om att inte Salmela dominerar varje match. Nu kanske även de inser vad han betyder för det här laget.
Kommentera

70 Rodrigues: Både PP och försvarsspelet blir 2 klasser bättre när Salmela är tillbaka och spelar 20-25 min per match.
Kommentera

70 Rodrigues: Självklart har du rätt.
Kommentera

Bratwursten: Japp, tyvärr håller inte försvaret i den här matchen. Beror delvis på att disciplinnämnden har stängt av bästa backen för en incident som borde ha resulterat i max 2+2 men klart att de som spelar ska kunna göra det bättre.
Kommentera

Kan det vara så att vi ser lagets rätta potential nu när de andra lagen har vaknat till liv?
Kommentera

Zappaholic: Modoklass på oss ikväll...
Kommentera

Riktigt onödiga utvisningar av Alcén och Rödin. 3-2 gick att vända, 4-2 känns betydligt svårare.
Kommentera

Kopparjimmie: Alcén tar för många utvisningar. Han har väl en tvåa per match. Håller inte.
Kommentera

« · 1706866 · »