Brynäs IF

727995 inlägg · 7962 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16

« · 1728893 Till forumet

Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Tips: 5-2

Mål: Johnson o Carlsson
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
70 Rodrigues: 2-3 mannberg Scott blomman
Kommentera

Trodde matchen var idag. 😑
Kommentera

70 Rodrigues: 1-4
Porseland, Carlsson, Vrana och Brodecki målskyttar.
Kommentera

Carl Lejonkräk: 3 - 6
Broadhurst, Scott x2, Johnson, Vrana och Pa.Westerholm målskyttar.

Kollar förövrigt på matchen Saik - Modo, helt sjukt vad bra Skellefteå är! Fast herregud vad kassa Modo är. Dom förtjänar nästan inte att lira i SHL. Hade jag varit Modo supporter hade jag varit så besviken på hur ledningen sköter klubben.
Kommentera

Brynäsgubbe: Trodde jag med..
Blev sur när matchen inte sändes på teven:)
Kommentera

mk: Snacka om måstematch imorgon...
Kommentera

Pettisbif: Haha, 3-6.... Det måste väl vara 3-4 år sedan vi gjorde 6 mål på bortaplan? Jag antar att du uteslöt logiken och enbart tippade med hjärtat.
Kommentera

munkas: Vi lär ju inte ha skuggan av en chans mot någon av de andra åttondelslagen. De som lirar ikväll imponerar...
Kommentera

Hoppas jag har fel men jag ser inte hur vi skulle kunna vinna i morgon för det känns nästan som säsongens säkraste förlust tyvärr!

Tips 5-1
Kommentera

munkas: Det är väl inte fel att tippa med hjärtat. Det gör jag ofta...

Du brukar väl utgå från att förlora varje match så då blir ju frågan vad du tippar med? Hjärta? Hjärna? Logik?
Kommentera

Zappaholic: Jag tippar så som jag tror det kommer bli. Jag tippade vinst mot Rögle med 2-1. Det var dock innan jag visste att det var ett livsfarligt supermotiverat lag från den nedre halvan vi mötte... Imorgon tror jag det blir en klar förlust, 1-5. Detta grundar jag på att vi har förlorat alla möten mot Växjö den här säsongen. Dessutom har vi dålig form, pissigt självförtroende och vi ställer upp med fyra fjärdefemmor.
Kommentera

munkas: Har dålig magkänsla inför imorgon. Finns gnistan där? Ollas, Salmela, Bertil, Rödin och Olden borta imorgon då. Som vanligt är vi underdogs och slutresultatet skrivs till 5-1 till Växjö. Det är sanningen, tar vi tre poäng så sätter jag in 500 kr på fansens värvning! Att Mannberg och Brödrosten ska leda Brynäs offensiv är ett stort skämt!
Kommentera

Chris11: Ja, ett stort dåligt skämt. Bz får nog lugna sig med att förlänga alla kontrakt på brunkare nu. Annars står vi där med fyra fjärdefemmor även nästa säsong.
Kommentera

munkas: Nästan allt Bengtzén har gjort så här långt har ju varit bra efter förutsättningarna han haft. Det enda misstagen han gjort var att ta in Porseland och förlänga med Ponthus W. Men försvinner Rödin och Scott så måste han börja lasta på truppen. Ut med Vrana, Rödin, Scott och Ollas. In med fyra ledande spetsspelare. tufft men så måste det bli Bengtzén. Utan Rödin och Scott så är vi ingenting... Det är nu Bengtzén ställs på prov. Nästa säsong har han skrivit kontrakt med alla spelare i laget förutom Sunken, Enterfeldt, Blomman och Lindblom. Blir det fiasko eller fest? Det återstår att se... Jag litar på Mr "Nej, han är inte aktuell"
Kommentera

Hur blir laget nästa säsong?

X-X-X
X-Blomqvist-Lindblom
Westerholm-Westerholm-Johnson
Alcén-Enterfeldt-Mannberg
Kommentera

Chris11: Brodecki och Ollas får nog förlängt. Sen får Boqvist kontrakt också. Så, laget är i princip klart. Den sista X-platsen kanske ges till Lööke eller nån allsvensk spelare som BZ värvat en gång i tiden.
Kommentera

munkas: Nu var du väl lite väl pessimistisk? Om laget ser ut på det sättet så spränger jag Gavlerinken i bitar ;) (haha)
Kommentera

2-3.
Porseland gör en supermatch imorgon! Han kommer dominera på blålinjen och göra ett hattrick. Tack vare den självförtroendeboosten kommer han bli grym i slutdelen av säsongen. Så bra att Bengtzén bestämmer sig för att förlänga med honom😎

Nej, jag skoja bara. Jag tror det är större chans för Jesus återkomst😄
Kommentera

munkas: finns en spelare i Allsvenskan jag skulle tycka vore ett bra nyförvärv inför nästa säsong och det är Marcus Nilsson, och Bengan gillar ju sina Karlskogingar :P
Men ska det vara en logisk värvning lär man ju göra sig av med Brodecki eller Ollas eller båda isåfall.
Kommentera

Chris11: Lugn grabbar, jag kommer hemmfrån Thailand i morgon och då kommer nog vinsterna att trilla in. Jag kan rapportera att Cmore funkade utmärkt från Thailand, det är inte spärrat över huvud taget..
Kommentera

Carl Lejonkräk: imorgon ja, men det är idag vi behöver dig! :(
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hm, jag får det inte att funka via Comhem, hittills lider jag iofs inte av det.....
Kommentera

C-more sport kör mora löven som huvudmatch ..känns väl sådär tycker jag när både Växjö och Brynäs kämpar om topp 6 .
Kommentera

pjåtor: Ja det är konstigt men topp 6 är nog borta så det får nog kämpas om 7:e platsen? ;-)
Kommentera

Forsberg 1978: Skulle vilja påstå att om vi vinner ikväll är chansen definitivt inte borta. Djurgården har som vi, ett antal svåra matcher kvar. Vi har dessutom Färjestad och Linköping i back-to-back. Vinner vi båda matcherna mot ett av lagen så knappar vi in 6 poäng. Vi ligger idag (med en match mindre spelad än färjestad) 8 poäng efter.

Tag av er loosermössorna och ge laget en chans istället för att ge upp på förhand. Vi är starkast när vi slår från underläge.

Vinst ikväll 4-2!
Kommentera

Skagge: klart vi snor en 6e plats vi börjar med en 3a ikväll ;-)
Kommentera

Vi vinner med 4-1.
Mål: brodecki, rödin, Pudas och Pontus Westerholm
Kommentera

Tillbaka efter en månad på Hawaii, och ingen Hawaiihockey
Länge sedan man såg en match, får se vad det bjuds på
Samling i Linköpings lör o skithögarna hemma nästa fredag ser man fram emot
Kommentera

Som ja trodde kunde inte hålla mig borta😁sitter framför Tvn å väntar in sändningen som börjar om 1:30sek
Kommentera

Är väl vinst som gäller idag annars kan man ta hockeypaus till playin börjar?
Kommentera

Gynge å kiskiinen borta alltid nått
Kommentera

Varför inte Jacke i första!!!!
Kommentera

Mannberg har inget att göra i förstakedjan. Suck.
Kommentera

De fortsätter envisas med Zanetti+Sunken också vilket är ett horribelt backpar. Redan nu har det blivit ett tokfritt skottläge mitt i slottet. Som tur är missade han pucken.
Kommentera

Dallemas: Fel stjärntecken kanske?
Kommentera

Växjö Lakers HC - Brynäs IF 0-0
Kommentera

Haha Terry...

Frilägen/straffar - sämst sedan 1912.
Kommentera

Grym start av 4:e kedjan!
Kommentera

Steenm: Att alltid 4:e linan är de som tar tag matchen och skapar alla målchanser... Vad gör de andra kedjorna :/
Kommentera

Fan sunken för i helvete
Kommentera

Chris11: Illa med skador när han har A...
Kommentera

Steenm: Terry avgjorde en straffläggning för SAIK såg jag, han gjorde visst två mål i den matchen....
Kommentera

Chris11: Puck out är en regel jag avskyr när vi får den emot oss. När motståndarna slår puck out är det en fin regel.
Kommentera

Zappaholic: Läser Dracula för grabben, sen kör jag Dr Phil, då kommer det här gå skitbra😃
Kommentera

Alltså Blomqvist, vilket jäkla föredöme!!

Sliter som ett djur och med ett stort hjärta för Brynäs. Kan vara den viktigaste spelaren just nu.
Kommentera

Oj, vilken skräll.
Kommentera

Brynäsgubbe: Inga kanske specifika händelser, älskar bara hur han kämpar och verkligen visar att han vill. Han är inte bara grym i defensiven utan även ett offensivt hot.
Kommentera

« · 1728893