Brynäs IF

728161 inlägg · 7961 ämnen

Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12

« · 1526286 Till forumet

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12
arnio:det låter som ett gott resultat ,, men lite mindre mål för växjö så är jag nöjd , dom har en 3 så långt i år så det ska hålla sig över denna match
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: 3-5 idag
Kommentera

Gurra88: Efter 12 matcher så är dom svenska mästararna nollade 2 ggr av 12 , vilket i mina ögon är jäkligt starkt trots att spelet ännu ej har klickat till 100% i en hel match , det tyder på att det finns otroligt mycket kvar i laget som vi ej har sett ännu , låt oss slippa se en skit match mot ett förmodat bottenlag , det har dessvärre varit lite för mycket av den varan dom senaste åren , sitter med en god känsla inför denna sässe , hoppas den känslan får hålla i sig ,
Kommentera

foppa78:Jag hoppas att du har rätt... Det blir i alla fall en rejäl krydda att kika på Franson spela. Lite nytändning i serielunken typ.

Tänk vad Bäckis skulle göra med "serielunken" ;-) 

Kommentera

Här ska det vara 3 poäng. Inga undanflykter.. Vi står som ensam etta efter denna omgång när Modo påbörjat sin resa ner mot träsket
Kommentera

Slajsarn: Så kan det bli men jag tror att Cody kommer väcka laget med en jävulsk tackling (schyst tackling) :-)

Jag tror vi vinner 2-5 Harju, Franson, Järnkrok 2, Thuresson!

Kommentera

Anders Berg: Historiskt sett så kan det komma en baksmälla idag. Det hände ju några gånger förra säsongen att man exempelvis slog HV eller FBK borta för att sedan vara som förbytta i matchen efter mot på pappret mycket sämre lag. Ungefär som att de drabbats av högmod eller lättja.

Bara att hoppas att de ha lärt sig av sina misstag förra säsongen och att TJ har lärt sig att tolka de signalerna tidigt i matchen.

Jag tippar dock med hjärtat och säger 3-5. Efter att Växjö gjort 2 mål i PP och brutit sin dåliga trend. Sånt brukar ju hända mot Brynäs.

Kommentera

Anders Berg:

Om Hemmaplan och dagsform avgör matchen kanske vi har ett oavgjort resultat att se fram emot? Vore kul om spelare som Widing, Harju och Thuresson kunde presentera sig i målprotokollet. Det är ju glädjande att ungdomarna är framträdande, men i det långa loppet behöver Brynäs ju fler poängproducerande forwards. Hoppas även att få se det där omtalade skottet från Franson ikväll.
Kommentera

Johan Norrström: Tror att dagsform och hemmaplan avgör i denna match. Hoppas dock på Brynässeger utan skador. 
Kommentera

Åtta uddamålsvinster för Brynäs så här långt. Tyder på styrka och lagmoral. Tänk vad det här laget kan prestera om de börjar få spelet att stämma. Växjö ikväll kan bli en svår nöt att knäcka, men samtidigt är det en match man bör vinna om man vill tillhöra toppen.
Kommentera

70 Rodrigues: Byt plats på Johansson och Granström, saknar produktive Granström.
Kommentera

Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12

Ny fight imorgon, vill se laget såhär:

Målvakter: Holmqvist(Rahm)

Gunderson-Franson

Lindholm-Järnkrok-Molin

Sundqvist-Djoos

Thuresson-Enterfeldt-Harju

Bertilsson-Löf

Widing-Nordqvist-Johansson

Granström-Hansen-Lavander

Extraspelare: Ollas och LJ