Nej, den här utvecklingen gillar jag inte alls.
Vi bara försvarar oss.
MarcusElving:
Äh, det där målet släppte Brynäs bara för att mitt tips ska gå in. ;)
Redigerad kommentar
Helvete!!
Ja, men Växjö var värda det. Brynäs får skylla sig själva när man är så passiva.
Qvarre:
Växjö har mer puck än Brynäs helt klart, men hetare vet jag inte. Brynäs är bra på att hålla dem på utsidan och ta udden av deras anfall, jag är inte det minsta orolig.
tompap71:
Detta är inte över ännu.Tycker att Växjö är lite hetare än Brynäs i 5 mot 5.
Berynäs heta i PP för närvarande...
tompap71:
Alltså, vilken planet kommer killen ifrån? :)))))
MarcusElving: helvete vad bra Lindholm är. Herrejävlar.
1+1ikväll!!
Zappaholic:
Skenbart var ordet, såg lika ut första perioden, sedan tog vi över.
tjugo8:
Intressant diskussion om Rightare/ Leftare kontra vänsterhänta.
Jag skjuter left i hockey, rightare om jag håller i en golf/bandyklubba.
Vad gör man av det? Är för övrigt tvåhänt.
Nu kör vi igen!
Vill se en lika bra period som förra nu.
Peja: Franson har framför allt använt sin storlek och styrka i den här matchen, samtidigt som han inte försöker sig på några finesser med pucken utan spelar enkla pass eller lägger ut pucken. Han chansar inte, det gillar jag.
Så länge han söker kropp hela tiden och spelar enkelt med pucken så kommer han vara extremt nyttig i försvaret.
Peja:
Ja, din förklaring ligger nog närmare sanningen än min. :)
MarcusElving:
Lite förvånad faktiskt att Franson gör så bra ifrån sig defensivt, i NHL där han ses som, och även har en mer offensiv roll anser dem ju att defensiven är hans svaghet. Men kanske det är så enkelt att hans sätt att spela passar bättre på stor is.
tompap71: Japp, Lasse har skött sig bra. Kul också att Franson tar för sig lite mer. Börjar se lite sheriff-tendenser på honom i försvaret. Att Elias fortsätter spela så pass bra är också kul.
Nu vill vi bara se lite av Franson i offensiva lägen också, är nyfiken på bössan.
MarcusElving:
Började lite trögt men efter målet såg det bra ut, mest glädjande tycker jag är att Lasse Jonsson än så länge gör en riktigt bra insats, hoppas det håller i sig.
Mycket bra bortaperiod av Brynäs måste jag säga!
Jag har inget alls att klaga på faktiskt.
Zappaholic:
Ni kan få ta en liiiten wirre :-))
Lindström: JAAAAAAAAAAAA
Sebbe Enterfeldt. Vilket spel
Haha, Elias Lindholm.. Vilken passning!!
1-0 av Enterfeldt.