Brynäs IF

728142 inlägg · 7962 ämnen

Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12

« · 1526778 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12
Lindström: Bra som satan kanske var att överdriva men han var ju bra innan den skadan!
Kommentera

foppa78: Så du menar att han vart "bra satan" en hel sesse?
Kommentera

Lindström: Han var bra som satan när vi värvade honom men efter skridskoskenan i vaden har han sjunkt som en gråsten!

Kommentera

bradberry: Hade han tjänat samma som Djoos & Löf skulle folk låta han hålla div.2 klass.
Tycker DU att det är rimligt att våran sk 1a back är sämst?

Sedan att skylla hans spel på skador är löjligt. Det var vaden han skadade, INTE axlar, handlederna eller spelsinnet. Sen att dom inte beslutade under förra sessen att plocka av han och operera det som behövdes är en gåta.

Lasse platsar inte i Bif så enkelt är det.

En av Bif sämsta och dyraste värvningen genom tiderna. Hutten klass helt enkelt.
Kommentera

Jg säger bara ELIAS LINDHOLM vilken jävla spelare 17 år och dominerar!!!

Kommentera

Peja:

Visst är det märkligt, glädjen över Lindholms framsteg borde få varje Brynäsare att sväva på moln.... åtminstone så länge vi leder ES, eller tills vi förlorat några matcher åtminstone.

De med s.k. vinnarskalle brukar ju säga att man aldrig får va nöjd, man måste ständigt förbättra för att inte stagnera o bli sämre..... men nog måste det väl finnas mentala vinster i att bekräfta för sig själv,för laget att det går ganska bra nu???

Att framgång föder framgång måste väl gälla fortfarande?

Påminner dessutom om att minst 55 ESomgångar plus cupspel, J-vm och andra landslagsuppdrag kommer  att ställa krav på en bred trupp, troligtvis får vi räkna med en o annan skada. Så därför skall vi ha lite tålamod med dom som inte presterar så bra just nu.... säsongen är lång.

Kommentera

Peja:

Stort pluss på det!

Kommentera

bradberry: Jag tycker att det är märkligt att många här i princip enbart fokuserar på Lasse Jonsson efter en match som gjorde att Brynäs gick upp i serieledning anförda av den bästa Brynästalangen sedan Bäckis. Hela hockeysverige snackar om Elias Lindholms superdupermegasuccé men för många här är tydligen det viktigaste alltid att såga Jonsson. Mycket tråkigt och faktiskt ganska tragiskt men föga överraskande.

Allt gnäll om att Brynäs matchar Jonsson i form på helt fel sätt känns också konstigt när man bevisligen kan spela honom i form men ändå vinna matcherna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäs_89:

Du är en jävla sopa, vad har du för rätt att överhuvudtaget uttala dig i detta forum då din intelligens och din kunskap om hockey uppenbarligen är fullständigt bedrövlig! Om du sedan skyller detta på fylla är det bara pinsamt!

Jag ber om ursäkt för hur illa det jag skrev låter och jag är beredd att ta en avstängning för det. Min avsikt var bara att illustrera hur bristen på eftertanke så ofta genomsyrar inläggen här.

Kommentera

bradberry: Varför i helvete ska han få spela i gång sig i brynäs låna ut han till allsvenskan så han ska få spela upp sig! Nu är ju inte det fallet utan att han helt enkelt får spela att sedan supporters "SKYLLER" på skada är ju bara pinsamt ska vi ha samma tålamod med laurizen,Persson och Nordqvist får dom vara dåliga i 1,5 år nu för de har JU VARIT SKADAD? hur i helvete resonerar man då! 
Kommentera

Zappaholic:Den flaskan lär väl gå några generationer i arv :)
Kommentera

Ni som gottar er åt bänkningen av LJ å verkar se det dom en större seger än segern i sig:

Pinsam supporterkultur!

Att inte fatta att man i lugn och ro ser det som en fördel att kunna spela in honom är en gåta. Killen har varit skadad och fått hela försäsongen grusad. Hur I HELVETE skall han kunna gå in å leverera på en gång?

Ren å skär mobbning från vissa dödgrävare här inne.

Gläds åt lagets framgångar istället...!
Kommentera

MarcusElving,Slajsarn : Absolut. Jag kanske är för partisk, men in mina ögon är han den mest underhållande spelaren att se i ES.
Kommentera

MarcusElving: Han var rapp i många seriematcher förra säsongen men spelade skadad i slutspelet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: Ja, han är hur bra som helst. Jag tycker att han ser ännu rappare ut än förra säsongen.
Kommentera

Davey_22:Han är en dominant och man ser att motståndarna har respekt för honom :-)
Kommentera

MarcusElving: Tycker Calle är lite i en klass för sig. Han styr detta laget. Så självklar och svårstoppad i sitt spel.
Kommentera

Lindström:Ja jag har kikat påmathen i efterhand och Cody rensar verkligen framför kassen... Helt underbart att se :-)
Kommentera

Calle hamnar lite i skymundan nu i den välförtjänta hysterin kring Lindholm. Han hade faktiskt ass på båda målen och fortsätter att producera i stor stil han också. Jag tycker även att han gör det grymt bra i hemjobbet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22:Såg lite ut som när FBK en gång i tiden ägde, dvs dom spelade bara av matcherna utan att ta ut sig.

Elias, Kroken & Kååådy var matchens lirare, bubblare vara hela 4e linan! Men jösses vad rent å fint det har vart framför Bifs mål nu i två matcher!

Kommentera

LJ vart rätt bra så länge han lirade,såg lite självsäkrare ut.

Lite fakta.

Tacklingsligans top 10 har 3 Brynäsare

1) Enterfeldt

8) Thuresson

10) Sunken

Härligt.

Kommentera

Huge:Ja, han var lite rakare och rejälare i sitt spel ikväll... fast jag såg inte hela matchen, bara bitvis... 
Kommentera

Johan Norrström: Lagmaskinen ångar på.
LJ vilade i sista efter att ha gjort en riktig bra match så långt.
Ser bra ut, han är nog på G igen. Fick sannolikt vila av säkerhetsskäl i komb med att han behövs pga ett tufft spelsschema med match både måndag och onsdag.
Kommentera

Vart och såg matchen live ikväll. Ovan känsla...men det kändes som Brynäs typ inte gjorde mer än vad som behövdes.

Grymt att se killarna hämta 3 poäng.

Kommentera

Johan Norrström: Ännu en 3 poängare så jävla gött läge att somna till text tv sidan 358 :-)
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Är du överraskad?
Kommentera

Nionde uddamålsvinsten. Imponerande!
Kommentera

tompap71: Prova med Ljusnan.
Kommentera

BIF96:Serieledning å på detta sätt , bara härligt , 2 nollor på 13 matcher , vem f trodde på denna start denna höst , inte jag i allafall å med en del att hoppas på när det gäller spelet ,
Kommentera

Visst, serieledning jävligt kul... Men att ligga före m0d0 i tabellen slår allt! 

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Fast han har ju varit bänkad många gånger förr på någon världsnyhet är det inte.

Dax att logga ur känner jag och tack för ikväll boys!
Kommentera

Brynäs_89:håller mer dig till fullo , inte en dag för tidigt att bänka honom , har inte visat något på snart 2 år ,
Kommentera

Brynäs_89:

Dags att gå över på vatten nu va?

Kommentera

Brynäs_89: nu hänger jag inte med, vad yrar du om? Du verkar helt förvirrad.
Kommentera

arnio:ja att brynäs vann med 2-1 visste ju alla redan och att Tommy nu har vissat att LJ inte spelar bra nog för att spela! KANSKE ÄVEN FANSEN SOM TROR LJ ÄR EN FÖRSTA BACK KAN SE DETTA!
Kommentera

Lindström:det var ett jäkla snack om wirre , hehe jag får väl öppna bargloben å ta en ardbeg , smokehead aschentochen eller någon av dom andra , men det blir nog favvon smokehead den passar bra i dag precis som i går ,den 18 åriga får vänta tills i april

Skååål på er alla serieledare ,,

Kommentera

Brynäs_89: "DAGENS BÄSTA!!! Tommy BÄNKADE LJ i 3:e!!!"

Hallå, va fan????? Brynäs vann och du gläds mest av att LJ fick sitta i tredje???? VA FAN??
Kommentera

Zappaholic:

Hahaha, inte för att låta makaber men den önskan får du nog ta med dig i graven. ;)

Kommentera

DAGENS BÄSTA!!!
Tommy BÄNKADE LJ i 3:e!!!

Satan vad bra Cody är i defensiv zon! 

Kommentera

Honken i storform, unga spelare som dominerar, serieledning, 1:a i PP-ligan.

Deju vu från förra säsongen någon?

Kommentera

Zappaholic: hahaha räknas lilla SM?

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio Nu åker korken av på en Aberlour 16 årig! Skål!

Kommentera

tompap71: den är fin. Brorsan sitter och smyghåller på en Port Ellen som han vägrar öppna. 

-Jag öppnar den när mitt lag vinner SM-guld, säger han.

Dessvärre håller han på Leksand. Då förstår ni själva när jag kommer få smaka på den...

Kommentera

tompap71: jag tar en Old Pulteney nu (12år)

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:

Smuttar på en 18-årig Glennlivet till Brynäs ära.

Kommentera

Anders Berg:

Växjö nu 1,43 mål/match
Kommentera

brynäs08: ta en pilsner du med!
Kommentera

96% på Honken, han går från klarhet till klarhet.

Lindholm! Järnkrok! Frasse!

Kommentera

Zappaholic: jag menade 3 pinnar. Skriva på telefonen super
Kommentera

MarcusElving, arnio, zappaholic, tväst, sylf & Lindström. 

Tack som fan för uppdateringen, det här är vi så jävla värda!

soliga hälsningar från Portugal brynäsbröder!

Kommentera

« · 1526778 · »