Peja: Men "kolla extra på" De har en regelbok att följa. Ser de en slashing så ska de ta för det.
OAVSETT, matchbild, om ena laget haft många utvisningar, leder stort etc etc etc...
foppa78:Ena året så säger man "I år ska vi kolla extra mycket på tacklingar mot huvudet" Nästa år heter det "Slashingar"
Vilket år kommer de att se på sin egen insats och säga "I år ska vi vara konsekventa"?
Jag tyckte det var en stabil seger igår utan att dom förtog sig, skönt att se Honken spika igen!
Men omgångens minus igen måste jag återigen ge domarna nu får det fan vara bra detta förstör sporten och då menar jag inte bara för brynäs del utan för alla lag nu får någon sätta ner foten vill vi ha innebandy eller ska vi ha HOCKEY???
Jag är imponerad av Scott, gör det mesta rätt ute på banan.
Rödin har lyft sig men gör fortfarande juniormisstag, dribblar lite väl ofta i farliga lägen.
Petteri och Sweatt har jag svårt att få grepp om.
Överlag känns laget mycket tyngre och stabilare än förra säsongen.
Enaranger:
Nope, Canal Digital hade full sändning, nedsläpp ca 18.42
Redigerad kommentar
Ryan Gunderson, b, Brynäs.
Spelar klokt och begåvat. Låg bakom 3–0-målet.
Jonas Nordquist, c, Brynäs.
Mackan fram till 2–0-målet får man rysningar av. Klass!
Anton Rödin, fw, Brynäs.
Satte 2–0 på ett friläge. Matchavgörande.
Bästa målvakt: Johan Holmqvist, Brynäs
Säkerheten själv. Agerade med pondus när Växjö pressade som mest sista akten.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk,foppa78:
Sant, de flesta var stabila idag och Rödin stod för ett klassavslut och en del andra fina aktioner.
Något svajig nivå på domarna idag, men bättre än mot Skellefteå där de tyvärr dömde bort oss. Men skit i det nu, 3 poäng = fest.
SH: Fast han var ju inte vidare ren precis.
Ruggigt skön och stabil seger! Behövdes verkligen efter hemmadebaclen i veckan. Och kul för Honken!
Redigerad kommentar
Varför slutar dom spela hockey i ledning i sista perioden? Varje gång.
70 Rodrigues:
Det är svårt att förstå varför det ska va så fruktansvärt svårt att döma hockey.... Idag är domarna sanslöst dåliga.
Tur att bp ser bra ut...
Det skulle nog vara bra om man på något sätt kunde höja domarnas status... för vem drömmer egentligen om att bli domare? Om fler skulle döma så skulle nivån också höjas... Det är väldigt lätt att avancera snabbt som domare i hockey, fotboll etc av den enkla anledningen att väldigt få överhuvudtaget vill döma och domarbrist råder.