Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Vem ska ersätta Casselståhl??

321157 · » Till forumet


Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
micke: Det verkar som att du har det mest begåvade inlägget hittills i frågan. Eller att det är [u]efter[/u] den 90:e sjukdagen. Dvs from den 91:a dagen.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
20 Lindgren, Kickan och Lilljanne: Har dom ändrat det? De senaste säsongerna har nämligen försäkringspengarna börjat gälla from den 90:e sjukdagen, dvs 3 månader. Och då är det 90% av lönen som täcks in av försäkringen.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Kickan: Det är bara att gratulera den hockeyförening som lyckas "optimera resurserna" på det sättet. Även om spelarna inte är så vana som säljare så öppnar ju deras namn en hel del dörrar.

Fabbe=Karl Fabricius, Miche J=Michael Johansson och Finnen=Johan Finnström vrålchansar jag. Hade varit litet väl många träffar på att kalla någon finländsk luling "Finnen" då Lule Hockey haft 17 finländska spelare under tiden 1984-2004.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
20 Lindgren: Nej, jag tror det bara tar en månad. I vart fall har jag för mig att det var så med Miche Johansson och Finnen, eller har vi andra försäkringar än ni har?

Miche J och Finnen gjorde ju hur som helst nytta för föreningen när de var skadade. Miche jobbade mycket på kansliet, pratade med företag och var till stor hjälp när LHF arrangerade allstarmatchen, och båda ställde upp och tog hand om sponsorer och företag som köpte hockey+någontingpaket (SPA, Bowling osv) till matcherna. Miche hade, trots att han var skåning, stannat i Luleå om han hade fått fast jobb på kansliet. Synd att vi inte tog tillvara på den killen.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Kickan och Lilljanne: Att försäkringspengarna börjar droppa in efter en månad? Nä, jag tror att det dröjer längre tid än så. Man lär gå ett halvår utan matchning för att kunna få lön av försäkringen i stället för av ishockeyföreningen. Det är en anledning till att spelarna ofta försöker ta sig tillbaka till (El)i(t)s(eri)en (för) tidigt.
Det som jag blir förbannad på är att spelarna inte gör någon nytta för föreningen under den tid de är inkapabla till spel samtidigt som de uppbär lön av den organisation som egentligen inte har råd att betala folk som inte jobbar åt dem. Ett j-a irritationsmoment hos oss oavlönade funktionärer!
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Kickan: Bara att hoppas att skadeeländet inte börjar igen.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
magoo70: Ajda, gick det så illa. Första budet var väl två månader? Å andra sidan borde man ha förstått att det förmodligen tar längre tid än så med tanke på hur lång tid Fabbes avskurna senor håller honom borta från hockeyn. Fast Fabbe kan förhoppningsvis vara tillbaka snart.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Ford Prefect: Om det här med försäkringen hade funkat i praktiken som det gör i teorin, hade Brynäs varit rikast i Elitserien efter dom två senaste säsongernas skadehelvete. Det som (kanske) är positivt är att Persson måste testa en juniorback eftersom alternativet att köpa en ny spelare inte finns.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Kickan: Han är borta resten av säsongen enligt AB.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Ford Prefect: Det tar väl en månad innan försäkringen tar över? Om han är borta två månader lär ju Brynäs bara spara in en månadslön då, eller möjligen lite mindre om försäkringen inte täcker 100% utan föreningen får betala en del av lönen den andra månaden.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Ford Prefect:
hehe ja funkar det så är jag inte omöjlig på den taktiken.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
WarhawK: Det kanske är såna metoder som behövs om Tintin och Soling ska få tummen ur nån gång. :)
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Hong Kong:
Hehe så det dax för lite management by fear ;-> , iofs borde det inte vara nån som bara åker såsar på isen då iaf
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Bissett: Eller så redan när han hoppar på kryckorna. Ett dåligt byte = rapp av Cassels krycka!
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Ford Prefect: Han kanske borde få en roll i båset, när han slängt kryckorna!!!
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Hong Kong: En spelare gör inget lag, så jag hoppas att man klarar sig även utan Cassel. Men jag har noterat en sak som blir svårare att ersätta än hans arbete på isen: Hans agerande i båset är något jag inte sett röken av de senaste åren. Efter var och varannat byte går han genom hela båset, dunkar rygg, peppar, snackar. Det är en ledarfigur vi fått hem, och tyvärr nu fått skadad. Den biten kan bli svårare att ersätta.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Ford Prefect: Så kan man också se på det. Men du har en point. Just nu käns det som matchen i morgon är väldigt viktig.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Casselståhls skada måste komma som en tidig julklapp för räknenissarna i föreningen. Nu lär ju en stor del av hans lön täckas av försäkringar, och då blir det mer pengar över att stoppa i sparbössan.

Man kan ju försöka se positivt på det iaf...
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Bissett:
Hoppas Cassel repar sej snabbt !.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Observant: För jävla tråkigt det här med "Cassel",aldrig får man vara riktig nöjd, han har ju varit vår bäste back tillsammans med "Sjödda" i år!!!SH IT!!!

Men skador är ju nåt som Brynäs verkar få leva med,iof det gör ju alla lag,men Brynäs har ju ej den bredaste truppen direkt.
I morrn är det en grymt viktig match,hoppas inte grabbarna slår sig för bröstet och tror att det blir en lätt match.

Tips 2-1
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Hälge: Jo jag hörde det just på Tv4 aj aj aj aj faan också det var det sista vi behövde höra 6mån!!Grrrr
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Ja, då är han borta för den här säsongen, då. Tur i oturen var ju att senan inte hade gått av, för då hade karriären varit över.

Jättetråkigt för Cassel och BIF och för er supportrar, men det känns ändå bra att karriären inte tog slut här.

Krya på dig cassel...
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Makkan: För att ta in en ersättare utifrån är ju bara att lägga ner, eftersom det inte finns några pengar.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Makkan: Det är rätt o riktigt!!
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
70 Rodriques:

Lysande eller ej. Det är sanningen och den går inte att blunda för.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Makkan: Och det var ju jävligt bra facit.NOT!!!
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Adam Andersson´s fakta i Mora 2003.
12 matcher 0+3=3p 16min
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Observant: Starktattövehuvudtagetkunnskrivaomdusattientelefon.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
p j davydjoos: jag var i telefon samtidigt därav slarvet!!!
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Observant: mmm, typiskt...

Men, du kanske bör sätta in lite kommatecken i texten kanske? Det blir likt en svårläslig Yoda-uppbyggnad av meningarna annars :)
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
p j davydjoos: Faan också det var ju precis vad vi behövde :( det är så typiskt känns det som i varje fall när några av för dagen bra dagsform blir långtidskadade ungefär som när Soling var som bäst blev han långtidskadad o har svårt att komma tillbaka till det han en gång var hoppas så att fallet inte blir likadant med casselståhl!! :(
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
p j davydjoos: Inte kul med Cassels skada.. Nu gäller det för de andra backarna att kliva fram ett steg extra, Kupan och Björck har fått några röster som bästa polis och bästa slagskämpen i com hem/canal didigtals undersökning som hockleyligan skriver om..
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Mickis: Det var i första skedet man trodde året ut, alltså två månader, nu verkar det vara överoptimistiskt...

Urklipp från www.hockeyligan.se:
"Hur allvarlig är skadan?
- Den visade sig vara värre än vad som först befarades. Initialt trodde man att knäsenan skurits av, men vid operationen i natt visade det sig att muskeln var avskuren.

Är skadan så allvarlig att karriären är hotad?
- Nej, karriären är inte hotad, men det kan ta ett tag innan Casselståhl är tillbaka.

Hur lång tid kan det handla om?
- Det är svårt att säga. Jag vill inte spekulera utan avvaktar samtal med opererande läkare och ortoped innan jag drar några slutsatser."


Alltså, muskel + sena, eller bara muskel?

I vilket fall som helst, så tar det nog säsongen ut, vågar inte hoppas på nått annat... 2 månader är nog för kort tid att läka + återuppbygga + träna ikapp osv...
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Mickis: Rätt så; det kan ha varit året ut. Man börjar ju bli van vid att säsongerna slutar tidigt. :-/
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
rafalski: Tänkte inte på den kombinationen, men det ligger mycket i den tanken.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Jompe: Den här säsongen? Jag har läst att han blir borta året ut.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Jompe: Perfekt, P3 som powerforward, kan banna väg för Soling och ta skitgörat framför motståndarkassen, mycket bra förslag.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Jompe: :-))
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
70 Rodrigues: Brilliant minds think alike, eller, som någon sade, fools tend to agree.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Jompe: Halleluja ang P3 som powerforward, trodde jag var ensam att tycka det!!
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Jag har sett någon tidningskommentar att Cassel ska vi inte räkna med mer den här säsongen. Otroligt synd, killen är en enorm tillgång.

Dax då för Adam A att komma tillbaka. Han har ett underbart spelsinne men har inte utvecklats positivt senate året. Tror att han borde stängas in med skivstängerna ett tag. Han behöver mer tyngd, mer kraft, mer tempo.

Anser fortfarande att P3 bör skolas om till powerforward. Ju längre han är från eget mål desto bättre, som Huss brukar säga. De gånger han vikat som forward har det sett rätt bra ut.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
gordo: *ASG*
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
70 Rodrigues:
Som moderator censurerar du väl snusk?

AA går det ju inte snabbare för heller...
Och det behövs tempo nu för tiden!
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
gordo: Jo, de e klart! Men tänk på att han varit skadad så pass länge och det lär nog ta ett bra tag innan han kan göra sig själv rättvisa men vi får väl hoppas att det går snabbare än för Soling.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
70 Rodrigues:
P3, då?
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
70 Rodrigues: Såg på 4 checking Hockey News att Pär Thures (massör) sa att Cassel blir borta resten av året.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
70 Rodrigues: Ja skador är aldrig roligt, men den här tar väldigt hårt. Hade vart kul att få se vad Mattias Karlsson skulle klara av i elitserietempo.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
70 Rodrigues:

När kom en skada lägligt?

När det är 15 sek kvar av sista matchen i april...

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
Mickis: Håller med! Det lär nog ta ett tag innan han kommer in i tempot och innan han gör det så lkär det nog bli tufft för både honom o laget. Fan att den här skadan skulle komma just nu.
Kommentera

Sv: Vem ska ersätta Casselståhl??
70 Rodrigues: Första året tyckte jag att han var bra i spelet i egen zon men förra året var han som alla andra dålig. Det han måste bli bättre på är anfallsspelet, samt att han måste våga skjuta och gå på mål. Jag har sett trollet fått motorväg mot mål men han törs bara åka till blå och skjuta ner pucken.
Kommentera

321157 · »