Brynäs IF

724847 inlägg · 7958 ämnen

Vilka blir kvar nästa säsong???

« · 345518 Till forumet


Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Huge: Håller med dig där,våran GB är ingenting i jämförelse med superstars.Stackars Anders"raskenstam"Carlsson !! det blåser vid siljan.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Anneli: Och hur många var det som ojade sig över att Westlund valde Leksand istf Brynäs i våras?

Lätt att så när man har facit i hand....
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Anneli: Med största sannolikhet kommer Sjödda att sluta som aktiv, men det är väl ingen naturlag som säger att det går att ändra på?

"Då menar jag inte bara hans prestationer utan hela hans inställning till hockeyn och Brynäs."

Prestationen hittills har inte kommit upp i den nivå vi vet han normalt ligger på. Tycker dock att han fortfarande håller bra ES-nivå, utan att fördenskull glänsa. Finns mer att ge och det kommer att visa sig framöver, tror jag.
Utgår ifrån att hans inställning är att alltid göra sitt bästa, även om det går tungt ibland. Det som lyckades ifjol, går inte lika lätt i år.
Det går upp och ner för alla spelare.

Vad är det som får dig att tycka att hans inställning till hockey och Brynäs skulle vara negativ?
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
65Selander: Som man sår får man skörda.....säger det gamla ordspråket.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Jompe: Det där med Masken kan man kanske ta med en nypa salt.
Tycker dock inte att Masken kan lastas för masarnas kräftgång för tillfället. Många skador (verkar bekant på nå´t sätt...) och dåligt självförtroende som följd (lika bekant?).
Vår GB vid denna tid i fjol, är t.ex en mild västanfläkt jämfört med den orkan som för tillfället råder på Superstars hemsida....
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Anneli: Vwerkar som det är bara 1:a formationen som tillhör Angers fan club nu!

Masken kan stanna i LIF, har för mig att han själv har sagt att han inte skall sätta sin fot i en sån förening som Brynäs något mer!

Sedan så har han ju lite att ta hand om i Leksand också ;-)
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Huge: Om du nu har glömt bort det så vill jag påminna dig om att Sjödda ska bli/är Brynäs sportchef! Han är både trevligare och mer sympatisk än Masken någonsin har varit! Masken kan gott stanna i Leksand han tycker jag.
Aldrig att DIF byter ut Rudan mot Anger! Där håller jag med dig till 100%. Och Anger ska vara glad om han får ett erbjudande från AIK eller Hammarby efter denna säsong. Kanske Växjö lakers behöver en ny spelare? Kunde Custemo bli deras bästa spelare förra året så lär ju Anger ligga riktigt bra till. Själv känner jag en personlig trötthet på Anger? Då menar jag inte bara hans prestationer utan hela hans inställning till hockeyn och Brynäs.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Ford Prefect och Huge: Det är ju förstås fullt möjligt att Rudslätt inte vill tillbaka, eller att DIF inte är intresserade.

Om Sjödda fortsätter som han spelat i första halvan av säsongen borde man absolut försöka övertala honom att köra en säsong till. Har tillhör våra absoluta toppspelare.

Masken tillbaka? Tja, men det kändes mer angeläget för ett år sedan än det gör idag. Jag skulle gärna se honom tillbaka, men hans track-record i Leksand är ju inte precis sådant att det får honom att framstå som oundgänglig.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Jompe: Tanken är nog god, men är det inte Djurgården som isf borde ha bollen i det fallet? Anger har ju blivit ratad av stockholmarna tidigare.
Tror inte man är särskilt intresserade av denna trade. Knappast Rudan själv heller....
Är mer orolig för att Soling kommer att försvinna efter ett rehabiliteringsår i Brynäs. Blommar sedan ut igen i Djurgården?
Prio ett: Operation övertalning på Sjödda att fortsätta 1 år till.
Ta tillbaka Masken som Sportchef. Masarna verkar missnöjda för tillfället... :-)
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Jompe: Jag skulle gärna se Rudslätt tillbaka, men frågan är om Djurgården tycker det är en bra trade, och om Jenny Kvist låter Daniel flytta tillbaka till Gävle. ;)
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Anneli: Laitinen och Anger är inga billiga spelare i truppen, så om de försvinner frigörs rätt mycket kapital att nyinvestera för. Anger har ju till och med landslagsmeriter, så han är väl extremt värdefull...

Fler synpunkter på idén att byta Anger mot Rudslätt?
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
70 Rodrigues: Jag håller med om att Vello tycks ha gjort sitt i BIF likaså Anger, men de övriga tycker jag inte har varit så dåliga att de bör få gå. Danne känns lite ojämn, men ändå ganska okej. Med Brynäs ekonomi kan det ju inte bli tal om att köpa in några storspelare i alla fall, så nu står de inför ; De vet vad de har men inte vad de får för en liten summa.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
70 Rodrigues: Skeppa Anger, Laitinen och Johansson. Sjödin lägger antagligen av. P3 har varit något av en personlig favorit men verkar inte utvecklas mer eller låta bli att vara skadad så det är dags att släppa honom med. Däremot vill jag nog ha Östlund kvar. Han har inte fått en riktig chans än.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Jompe: Miettinen ska vara kvar punkt slut.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
nimrod: Now we're talking. Vi tradar Anger för Rudslätt, fyller på med Wahlberg och Dackell ochg Mårten. Behöver vi Miettinen då? Sannolikt inte. Fast håller med Dig ang. Miettinen; jag har inget att invända mot hans insatser.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Jompe: Miettinen tycker jag har sett stabil ut hela säsongen, checkar högt och jobbar kopiöst. Han har också förmågan att anpassa till fort till nya kedjeformationer och enligt mej så lyfter han upp ofta upp spelet där han spelar.

Angående Anger så byt ut han mot Rudslätt ta sedan hem Micke Wahlberg tätt följd av Dackell och Mårtensson - inte illa ;)
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Hong Kong: Jag hade gärna sett att vi behöll Miettinen som i år inte bara förlitar sig på sina mjuka handleder utan också ser litet fysiskt starkare ut, men han är förstås inte oersättlig. Den funktion han fyller kan fyllas av andra.

Vad säger ni om att erbjuda Anger till Djurgårn för att få tillbaka Rudslätt?
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Hong Kong: Nope, hans kontrakt går ut!!!
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Jompe: Vill lägga till Miettinen..han har väl lyst med sin frånvaro i poängligan. Han har väl minst en växel till :) Fast han har väl ett år kvar på kontraktet?!
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
HF: Johansson är väl iallafall en spelande back, inte defensiv...
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
HF: Vi är bara halvvägs genom säsongen och det är egentligen för tidigt att kunna säga något om vem vi bör förnya med. Sjödin har så här långt haft en kanonsäsong; att han ofta är äldst på plan ser man inte mycket av. Enormt stabil, har mycket respekt med sig bland motståndarna, tar ofta offensiva initiativ, härlig pådrivare på och utanför isen. På många sätt är frågan om han vill fortsätta en säsong till en av de viktigaste frågorna inför nästa säsong.

I övrigt har de flesta höjt sig från förra säsongen. Tre undantag, som jag ser det; Anger, Soling, Laitinen. Jag tror att Anger kommerr att komma igång under andra halvan av säsongen. Han inser förstås att skärper han sig inte kommer inte många klubbar att vara särsklt intresserade av honom. Soling är ju på G, sakta men säkert. Laitinen är svagare än förra året, tveksamt om vi ska förlänga med honom.

Adam A bör vara kvar, tycker jag, men jag vill se hur han han sköter sig resten av säsongen innan man kan säga något mer bestämt.
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
70 Rodrigues: Jag behåller nog både Johansson och Laitinen före A. Andersson. Han har inte utvecklats särskilt bra på senare tid. I och för sig så gör väl varken Vello eller Johansson sina bästa säsonger i år men båda är bra defensiva backar som är stabila i vanliga fall.

-HF
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
70 Rodrigues: Får hoppas de!,Joakim Lundström & Nicklas Danielsson är utagna till JVM-truppen.


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Larry: Får Soling träna ännu mer ordentligt och känna att verkligen knät håller så är han given nästa säsong, jag vägrar och tro att hans 1:a säsong i Brynäs var en dagslända...
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
70 Rodrigues: Droger igen?
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
70 Rodrigues: Korhonen,Lundström,Rönnqvist och Nylander självklart!
Adam om han tar "steget" och blir en bra ES-back,Soling mycket tveksamt,"Kupan" kanske om man inte hittar någon bättre.


Soptippen:
P3
Anger
Östlund
Laitinen
Johansson



M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Hong Kong: Men däremot Kuparinen, kors i taket va :-))
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Hong Kong: Han ska ju lägga av!!!!
Kommentera

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
70 Rodrigues: Så du vill inte ha kvar Sjödda?
Kommentera

Vilka blir kvar nästa säsong???
Dessa spelares kontrakt går ut efter denna säsong, Vilka tycker ni ska få förlängt?? Har satt ett utropstecken framför dom som jag tycker ska få förlängt.

Korhonen !
Lundström !
Andersson !
P3
Soling !
Anger
Miettinen !
Nylander !
Östlund
Rönnqvist !
Sjödin
Kuparinen !
Laitinen
Johansson
Kommentera

« · 345518