Brynäs IF

728053 inlägg · 7962 ämnen

Visby/Roma-Brynäs IF

« · 1269750 · » Till forumet

Sv: Visby/Roma-Brynäs IF
Lindström: Jag har inte alls insett nånting öht. Det är DU och andra jag talar om som "insett" hur illa det ser ut.
Undrar bara hur du och andra som "insett" hur illa det ser ut, kan vara förvånade att Widing valt en annan klubb?

Kommentera

Lindström:

Ironi, Lindström, ironi...

Kommentera

Huge:

Mycket speltid i en roll som är gjord för honom. Skulle han inte få i någon annan ES-klubb i dagsläget vad jag kan se...

Bättre att lägga energi på att stabilisera upp våra miniorer på backsidan. Inga fyrtorn där inte... mer släpvagnar...

Kommentera

Jag är oerhört besviken. Men Brynäs kanske inte var intresserade av att skriva ett kort kontrakt med Widing!? Man har ju läst att Sundlöv ville erbjuda han 3 år. Men Widde kanske bara ville ha det på ett år, för att lira utomlands igen nästa säsong antar jag. Hoppas bara han inte trivs för bra i djurgårn så att han går dit när han kommer "hem" för gott, och väljer jyrgårn igen.....

Även om man är lack på karln nu så vill jag och hoppas att han kommer lira i Brynäs nån gång i framtiden!
Kommentera

Huge: "Förstår som sagt inte all uppståndelse?
Vi spelar enligt de flesta en tråkig och defensiv hockey, har genomusel ekonomi, en värdelös sportchef och dessutom är Gävle knappast Guds gåva till en ungkarl med mkt pengar på fickan.
I det läget sitter samma personer och ojar sig samt undrar varför Widing inte valde Brynäs?"

Skönt att du oxå insett hur illa det ser ut i vårat ÄLSKADE Bif.
Kommentera

rackham: Ja, du sammanfattar det hela på ett mkt bra sätt.
När inte ens HV kunde matcha med sina pengar så behöver man väl inte vara nån Einstein för att begripa hur han resonerat.
Han har förmodligen också sett tillräckligt av Gävle för att inte längta ihjäl sig efter stan direkt...
Kommentera

70 Rodrigues: Förstår som sagt inte all uppståndelse?
Vi spelar enligt de flesta en tråkig och defensiv hockey, har genomusel ekonomi, en värdelös sportchef och dessutom är Gävle knappast Guds gåva till en ungkarl med mkt pengar på fickan.
I det läget sitter samma personer och ojar sig samt undrar varför Widing inte valde Brynäs?

Javisstja, har borde väl förstås lyssnat till sitt brynäshjärta?
Sorry, men som Gusten säger: han har väl isf ett leksandshjärta, om han nu har nåt....
Kommentera

70 Rodrigues:

Mycket mer intressant att höra vad Widing säger...

Objektivt är det rätt enkelt att se att spel med Hardys torpeder är att föredra för Widing istället för krumelurandet med CZE... 

I Skansen ger han sig en chans att synas med det spel han är bäst på och kan använda det som en ny språngbräda ut i Europa för att tjäna mer pengar...

Inte mer med det.

Vi satsar på juniorerna.

Kommentera

Ja svikare.... =(
Kommentera

Huge: Widing sa själv innan han åkte till Schweiz att Brynäs var den enda klubben för honom i Sverige....
Kommentera

Ska bli mycket intressant o höra vad Sundlöv har att säga om ärendet.
Kommentera

tompap71: Blev tyvärr som jag befarat, men rätt så väntat.
Synd att han kommer att förstärka en konkurrent istf nåt alplag.
Antingen ville inte hans senaste lag släppa honom till en konkurrent eller så kunde Djurgården helt enkelt matcha ev bud från Schweiz.
Lägg till att Widing själv de facto har en egen vilja (vilket många härinne uppenbarligen verkar ha glömt...).
Djurgården påstås ha haft en dålig ekonomi och det kan säkert stämma till viss del. Men dom lyckas alltid på nåt sätt skrapa ihop pengar till nyförvärv och när dom nu verkligen är på G efter fjolåret, så tror jag inte det har varit några problem att fylla kassan ännu mer.
Widing passar dessutom in mkt bra i deras spelsätt.
Summa summarum: det hade varit betydligt mer förvånande om han valt Brynäs istf Djurgården.

Sundlöv har säkert gjort vad han kunnat, inom rimlighetens gränser, för att få hit honom.
Även om vi ev skulle ha matchat Djurgårdens bud ekonomiskt så tror jag isf att det är andra saker som avgjort: miljöombyte, lite mer i lön samt ett spelsätt som passar honom.

Att många härinne tycks tro att just Brynäs skulle vara laget i hans hjärta och att man inte kan förstå att han verkar sakna brynäshjärta, är ju bara fånigt.
Sätter det isf på besvikelsekontot istf att man tänker med hjärnan.
Widing spelar där han får mest ut av hela konceptet och man behöver inte vara speciellt insatt för att begripa att Djurgården faktiskt verkar passa honom bäst.
Kommentera

Venom: Jag tror att om Sundlöv bara lyckas erbjuda en marknadsmässig lön så kommer Widing att spela med Brynäs. Han har massor av kompisar i laget, känner staden osv. Jag tror även att hans pappa bor i Gävle, inte helt säker.

Allt förutsatt att han väljer spel i Sverige förstås..

Redigerad kommentar

Kommentera

Man får ju hoppas att Widde har lite hjärta för brynäs och inte bara letar pengar.
Kommentera

MarcusElving: +1
Kommentera

Huge: 

Jag skulle inte bli helt knockad av stolen om Widing hamnar i Brynäs till slut. Även om utlandet verkar vara hans förstaval så är det väl inte säkert att han hittar en lösning som han är nöjd med. Sundlöv och co skramlar säkert pengar as we speak för att kunna ge ett likvärdigt bud som andra intresserade elitserielag om Widing väljer att vända hemåt.

Dyker chansen upp så kommer Sundlöv stå längst fram i kön och vifta med sedlarna, man vill absolut inte se Widing i ett annat elitserielag.

Kommentera

tompap71: more to come?
Kommentera

Huge:

Så tänkte jag med, men jag vågar inte erbjuda mig att ta på dumstruten.
Kommentera

Gurra88: Du ska då för fan alltid hålla med Huge, get a room! ;)
Kommentera

Huge: Tror faktiskt du har Helt rätt:)
Kommentera

Huge:
Men tänk om widing kommer:

Laget:
Svedbeg(Bjudning)

Jonsson-Andersén
Clarke-Sundqvist
Ekholm-Bertilsson
Berglind

Widing-Järnkrok-Somervouri
Dackell-Nordquist-Kahnberg
Rödin-Granström-Silfverberg
Sandin-Larsson-Rensfeldt
Extra:Wännström
Utlåning:Rohdin och Löf
Stick:Lauritzen,Sundström,Hansen!
Kommentera

tompap71: Glöm Widing, han stannar nog i Schweiz.
Önskar faktiskt att det blir så eftersom jag inte vill se honom i vare sig Djurgården eller Linköping.
För att det känns som att det blir där han hamnar om det skiter sig med Schweiz eller nåt annat land.
Kan ju ha fel och tar isf mer än gärna på mig dumstruten...    :-)
Kommentera

Gurra88: Sanslöst dålig målvaktsuppsättning som Brynäs har, om de floppar (vilket jag tror att de kommer att göra) borde Sundlöv gå once and for all.
Kommentera

Gurra88:

Nu kan jag vara ute på djupt vatten, men som jag fattat det är både Läck och Lindbäck körd för Brynäs, Lindbäck för att han hade inget gällande kontrakt med en ES-klubb vilket är kravet för att utnyttja "åka hem-klausulen" Läck för att han faller för åldersstrecket, fyller 23 under säsongen, avtalet gäller spelare 22 eller yngre (osäker på det dock)
Kommentera

tompap71: Absolut. Låter ju även som en bra lösning. Kan komma att behöva de där sparade pengarna när vi ska värva hem läck, alternativt, Lindbäck.;)
Kommentera

Jonte321:

Jag har en trovädig källa som antytt detta, bekräftades från ett annat håll.
Kommentera

tompap71: har du nån källa på det?? Vad man har jört, är att han är väldigt nära Lugano eller Geneve...
Kommentera

Lite information angående Widing.
Linköping och Djurgården jagar honom, därför har Brynäs bestämt att sätta till alla klutar för att få honom till Brynäs om han bestämmer sig för att spela i ES, samtal med honom pågår.
Dessutom har en ekonomisk lösning med sponsorer utarbetats och gått ut till samtliga samarbetspartner, en möjlighet som medlem att bidra till en sk "värvningspott" kommer antagligen gå ut snart.

Som jag ser det är detta ett tydligt tecken på att Widde är nära att skriva på för Brynäs. jag har hört rykten i den vägen tidigare men nu börjar jag tro det är på allvar.
Kommentera

tompap71:

:))
Kommentera

MarcusElving: Sant :)
Kommentera

tompap71: Widing?????
Kommentera

Linström_92: Jo precis, han har fått mycket speltid nu på försäsongen. Det fick han inte i serien.. Man måste få spela för att kunna producera också :)
Kommentera

tompap71: Jag säger ingenting, så har jag ingenting sagt! :)
Kommentera

88.0% är inte tokdåligt för BB, med ny utrustning, o första matchen på väldigt länge... heja brynäs
Kommentera

MarcusElving: Ja det var väl samma sak med Anton förra året, han var grym på försäsonngen men hade det tyngre när serien började. Hoppas han kan hålla i det när det drar igång på riktigt iår!
Kommentera

MarcusElving:

Vad säger du, ska vi ge folket lite att glädjas över? Det blir officiellt vilken dag som helst ändå.
Kommentera

21olsson: Så länge vi gör 11 mål får Bjurling släppa in 10 om han vill ;)
Kommentera

3-11 matchen är slut. 25-44 i skott 88.0 i räddningsprocent till Bjurling!
Kommentera

PP me 2 min kvar. inte en enda utvisning av Brynäs!
Kommentera

Bissett19: Rödin har 3+1 på de här två matcherna, ser fram emot att se honom i vinter. Man såg riktigt fina tendenser förra säsongen redan, tror att han kan göra en hel del poäng.

Kommentera

70 Rodrigues:

Nu gick det för Gurra88

55.58 3 - 11 EQ BIF 18. RÖDIN, Anton

(33. SILFVERBERG, Jakob)
Kommentera

Kul att alla är så positiva, är det Crystal meth ni tar eller ;-)
Kommentera

Jonte321: Det är lite jobbigt på ett sätt att vi producerar så många talanger, de får ju inte plats allihopa. Rensfeldt och Larsson är mogna för A-laget redan nu som jag ser det.

Kommentera

Kul att målskyttet varit utspritt på så många olika spelare..
Kommentera

Jonte321: Ja, och Lauritz blir svår att hålla kvar i a-laget....
Kommentera

MarcusElving: 2-siffrigt... johan larsson blir svår att hålla kvar i j20...
Kommentera

sylf: Coolt att han gör en sån bra match på hemmaplan..

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: 3-10 nu. Larsson har typ 1 mål och 3 ass........
Kommentera

Bissett19:

Satt på samma matcher i SCA jag med och funderad vad som hänt med markan, men det ordnade sig ju. kanske kan det bli så nu också.
Kommentera

sylf:

Han och Hansen Vaxar NC:s kärra;)
Kommentera

« · 1269750 · »