Brynäs IF

727814 inlägg · 7961 ämnen

Walle och Tommi kickas?

« · 624113 · » Till forumet

Sv: Walle och Tommi kickas?
Huge: "Förhoppningsvis hittar Sundlöv ngt på marknaden när fönstret öppnar igen" Vadå något, verkar som om du nöjer dig med vad fan som helst bara han kan stå på ett år skridskor och bugar inför Boork den allsmäktige??
Kommentera

rafalski: Lite oro piggar upp och stimulerar tankeverksamheten... :-)
Av Sundlövs ord att döma:

"Om du har två spelare som normalt ska vara bland de sex bästa forwards du har och inte platsar i laget, då är det något som inte stämmer. Det här är en sak som växt fram en längre tid, säger Sundlöv."

...så verkar det ju som att T och W under en längre tid gått och funderat på om Boorks ideer verkligen passar för dom själva. Kanske ledarstilen också haft ett finger med i spelet.
Men oavsett om dom har rätt eller fel så går det ju inte att ha två underpresterande spelare i laget, som dessutom spelar mer eller mindre under protest. Då föredrar jag ändå Gella eller ngn junior som går in och ger järnet. Förhoppningsvis hittar Sundlöv iaf ngt på marknaden när fönstret öppnar igen.
Kommentera

RavenLord: Samtidigt känns det bekymmersamt, att Miettinen skulle gå var ju väntat men nog trodde jag Wahlberg skulle rätta in sig i ledet. Om han sen också har fullt pröjs kontraktstiden ut så känns inte alls bra. Jag har hela tiden trott på Boorken och gör det fortfarande, men ett litet tvivel inför hans och Brynäsledningen agerande känner jag just nu. Hmmm, magkänslan förnärvarande är inte positiv.
Kommentera

Såg just att Hermansson gjort 6 mål och 9 ass. iår och det ger en 11 platsi poängligan i allsvenskan!
Kommentera

Fullt upp under dagen och såg nu först nyheten att de sparkat Tommie och Micke
Fan vad skönt att klubben visar att de inte är ett jävla dagis man bedriver
Kommentera

prosten:
Så var det ja...ok det låter ändå inte troligt med Sachl..
Kommentera

claesw: Sachl gjorde väl 6 pyttsar om jag inte missminner mig, tror du tänker på Petrovicky.
Kommentera

claesw:
2 mål på 10 matcher gjorde han i brynäs , vet inte om kvalet inräknat eller inte då
Kommentera

claesw: I Brynäs var han ju KANON!
Kommentera

bobby:
Sachl satte väl inte en enda balja senaste säsongen eller?
Kommentera

bobby: Sachl har väl kontrakt i tjeckien vad jag vet?
Kommentera

Skulle inte dom här spelarna vara kanon just nu i utbyte:

Walle - Petr Sachl

Miettinen - Daniel widing

eller vad säger ni??
Kommentera

Jompe: Lugn! Raskenstam uppe i Leksand kommer säkert att slå en signal.

Vad gäller städningen i klubben börjar jag bli riktigt orolig.Har haft 100% förtroende för Boorken tills nu.Det här börjar ta enorma propotioner.Och det värsta är att vi inte har nåra bättre spelare som väntar på att få kliva in.
Kommentera

Cassel ska definitivt vara kvar,Björne också.

Sen att ni har mage att klaga på Dackell förstår jag inte,han är i mina ögon sett den mest underskattade spelaren i elitserien.han gör inte ett enda dåligt byte!
Kommentera

70 Rodrigues: Vi får sätta vårt hopp till att någon värvar Wahlberg. Då lär inte Brynäs behöva betala lön för honom längre. Men annars är det ju guldsits för Walle. Nu kanske han hinner göra färdigt huset han byggde förra sommaren istället för att grundträna. Walle lämnar och vi får kanske in en Arboga-lirare. Låter som ett friår.
Kommentera

fredrikj: Ja varför ska det inte stämma?? Han har ju sagt själv i kommentaren att han var nöjd med uppgörelsen!

Wahlberg är nog den bäst betalda av de sparkade. Nu får Brynäs alltså pröjsa hans lön så länge kontraktet gäller. Om han inte hittar en annan klubb förstås, men han har ju familj och då flyttar man inte hur som helst med ungar, skola, fru med jobb osv.
Kommentera

70 Rodrigues: Hur som helst måste skurit sig riktigt ordentligt!!!
Kommentera

74Robban: Stämmer det där saknar jag ord.. ska han ha betalt kontraktstiden ut så dom lika gärna låta han lira av kontraktet med J20.
Kommentera

GävleLasse: Här blev det muntert med en gång! Men om man nu genomfört ett kirurgiskt ingrepp av den här arten måste det varit en rejäl cancersvulst som opererats bort.

Nu återstår att se;

a) Vad detta får för effekt på laget

b) Vilka ersättare som värvas

I vanlig ordning har de flesta som tänker "positivt" tagit för givet att vi förlorar de kommande 8 matcherna samt ersätter Wahlberg/Miettinen med 2 allsvenska spelare.

Själv ser jag framtiden an med spänning.....
Kommentera

Jompe: Och Wahlberg får full lön resten av sitt kontrakt, har Brynäs vunnit på lotto eller kommer det här innebära att det endast blir "förstärkningar" från AS???
Kommentera

Laget är alltid viktigare än enskilda spelare.
Se på Sverige i OS/World Cup där grymma spelare såg ut som medelmåttor. Var detta verkligen Hårde Hardys fel eller var det spelarna som tog för dåligt ansvar?
Det är jäkligt lätt att alltid skylla på tränare/lagledning/fan och hans moster.

Mora hade stort tålamod med en stor slovakisk stjärna som Fabus men går det inte så går det inte.

Finns det någon här som har insyn på riktigt i vad som hänt i ärendet Miettinen/Wahlberg? Vad har sagts och gjorts?

En omotiverad stjärna är alltid en belastning...
Kommentera

Hörde nyss på radion att Wahlberg sagt
att han får fullt betalt från Brynäs i 18 (!)
månader till. Så några nyförvär av klass
får nog vi se oss i månen efter.

Så vad är det intelligenta i att ha en spelare som
man betalar full lön till men som inte får spela?

Ja, våra elitseriekonkurrenter lär ju jubla i alla fall.
För att inte tala om Skellefteå, Malmö och Rögle.
Kommentera

74Robban: Du kan ju inte mena allvar?
Kommentera

74Robban: Är det inte bättre att ha en fullbetald spelare i laget än på läktaren???
Kommentera

claesw: Leksand och Brynäs spelar i KS på våren!!
Kommentera

74Robban: Enligt radio Gävleborg så ska Walle i en kommentar sagt att han är nöjd med uppgörelsen... han har fullt betalt i de 18 månader till som han har kontrakt !
Kommentera

claesw: Sundlöv till Expressen: För Brynäs del gäller det nu att hitta två fullgoda ersättare.
- Det viktigaste är att vi känner att det här beslutet känns helt rätt för Brynäs. Men visst letar vi ersättare, fast det är inte så lätt. Det hade varit betydligt lättare förra säsongen, om jag säger så.

Och förra säsongen var ju marknaden död, enligt samme Sundlöv. Vad ska man dra för slutsats av det?

Se länk till hela artikeln.
Kommentera

monty:
Att SSK ska hamna i kvalserien FINNS inte!
Kommentera

BFG:

Tror att Brynäs räknar kallt med att Leksand och SSK spelar i Kvalserien i vår, d v s att vi säkrar kontraktet för nästa år. Denna säsong kommer användas till att spela in nya, lovande, spelare och se vilka som håller måttet. Samtidigt sker en utrensning av den stomme som har misslyckats 3 år i rad. Frigjorda från dessa högbetalda spelare, samt helt nya förutsättningar med ny arena gör att Brynäs kan värva en väldigt stark första líne till nästa säsong. Vilket lär behövas om man ska fylla den nya hallen.

Således är denna säsong en milstolpe för vårt kära Brynäs och något som att vi inom 2-3 år kan vara med och slåss i toppen igen.
Kommentera

Brynäs gör sig alltså av med två spelare som svarat för
en knapp femtedel av lagets målskörd. Detta med åtta
omgångar kvar till nästa transferfönster. Alla som hyllar
detta kan ju förklara varför det nu kommer att gå bättre
för oss.

Men som säsongen sett ut hittlls så verkar det ju som
om Boorks taktik går ut på att vinna med 1-0. Tyvärr
för oss har vi ju inte ännu hållt nollan i någon match.
Att vinna med 1-0 i ishockey är ju inte heller särskilt
vanligt, men det har kanske inte Boork tänkt på.
Kommentera

74Robban: Okej.
Kommentera

Hälge: Cassel har inte suttit på läktaren vad jag vet...
Kommentera

GävleLasse: Cassel, har han suttit på bänken eller har han också suttit på läktaren ?
Kommentera

74Robban: Ja nu är det inge många kvar att skicka signaler till.. Vilka skall han väcka med sina metoder? Molin och Dackell i deras mer defensiva roller?

Almtorp, Månsson, Spets och resten?

Vem blir nästa som får gå? Danielsson har ju nyligen skrivit på så han borde ju ligga illa till...
Kommentera

74Robban:
Nu pirrar det i hela kroppen, sist jag hade den här känslan var under Nokelinens (eller vad han nu heter) sista matcher...

Nu djävlar måste ALLA i laget höja sig ett snäpp, annars rasar vi rakt ur elitserien!
Kommentera

GävleLasse:

Ja, vem vet. Honken kanske inte alls är skadad.
Han kanske har råkat ut för samma sak som
Wahlberg och Miettinen. Med den cirkus som nu
pågår förvånar mig snart ingenting.

Man kan ju föreställa sig hur alla Boorkhyllare då börjar
tala i termer av "ja Honken han har ju alltid varit en primadonna"
och liknande.
Kommentera

BFG: Är det Sundlöv som ska avgå? Det är ju han som värvat hit laget och Boork. En Boork som inte för ut ett skit av sina stjärnor.
I andra lag går tränaren - I Brynäs sparkar vi stommen och ersätter dessa med allsvenskt SKIT !
Kommentera

GävleLasse: Boorken är en pajas o Sundlöv hans knähund!!!
Kommentera

Huge: Duger den här länken???
Kommentera

Falken: Honken ja, jag har en känsla av att han har åkt på samma skada som drabbade Dackell förra säsongen. Det är inte normalt att vara borta så länge som han varit för en puck på foten.. Nej det lär ta ett tag där med är jag rädd...
Kommentera

Nu jävlar vill det till att dom värvar 2 mycket bra spelare..Inte nå jävla allsvenska medelmåttor som sitter på bänken och ugglar!
När transferfönstret öppnar är det dags för Sundlöv att visa vad han kan..Annars är det dags för Sundlöv att tacka för sej och avgå!
Nu måste det vara ett slut på det här lallandet!
Kommentera

65selander: Har du käkat Hugepiller:-)
Kommentera

65selander: Det får visa sig... risken är stor...
Kommentera

Bissett19: OKk BIF har haft för klen stomme men blir den bättre av att sparka folk till höger och vänster? J

ag kan förstå detta om man ERSÄTTER spelarna med BÄTTRE spelare annars är och förblir detta en för mig olöst gåta.

Boork/Sundlöf kom med svar.
Kommentera

Bissett19: Hehe, ja du. Fattas bara det. Sedan är det väl Honken som drar.
Kommentera

Bissett19: Men det finns säkert massor av klassbackar att tillgå i AS..

Att hoppas på Ragge hjälper ju inte för jag ser honom som ytterst osäker.
Och Ragge löser på intet sätt vår enorma brist på bra forwards
Kommentera

Bissett19: Det är bara att gilla läget och rätta in sig i ledet.

Nu bär det i vähg till Vikingafesten. Förhoppningsvis så är det väl inga fler sparkade när man kommer hem i natt :-))
Kommentera

Nästa transferfönster är 12-16 december.
Kommentera

Falken: Hur lång tid dröjer innan Cassel oxå lämnar skutan??
Kommentera

« · 624113 · »