Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

3 från 1 idag

« · 827340 · » Till forumet

Sv: 3 från 1 idag
TIKbiff: Då kör vi en Cia Berg-special

Helix - Rock You
www.youtube.com/watch?v=U_oBjinZQ7k

Ubangi - Messin´with my guy
www.youtube.com/watch?v=jnR4kPnPxH0

Whale - Four big speakers
www.youtube.com/watch?v=ie7_2iXXcj4&mode=related&search=
Kommentera

Paddan: Sedan så blir det en trippel på temat värme- och tempoväxlingar

Annihilator - Alison Hell
www.youtube.com/watch?v=bKGTCzcgji0

Black Sabbath - Heaven and Hell
www.youtube.com/watch?v=Ple4_j-bdY4&mode=related&search=

Dragon Force - Through the fire
www.youtube.com/watch?v=l3VUBIdBaOU&mode=related&search=
Kommentera

Paddan: Helix - Cia Bergs tuttar? Man skulle ha varit 13 år nu bara. Härliga små svengelska uttalsutbrott i Ubangi dessutom.
Kommentera

Alfred Awful: Hehe, om jag inte minns fel så var Helix låt Rock You en av de låtar som hon presenterade i kultprogrammet Bagen.
Kommentera

Paddan: Goddäääm, svårkopplat. Men lite lik var hon. :-)
Kommentera

Alfred Awful:

Franska nyheter här intill till höger. Beror det månne på att 3 från 1 var helfransk igår?
Kommentera

Alfred Awful:

Äh, Alfred, sätt på något svängigt va.
Kommentera

hellge: Moderatorerna kanske kan se nyckelorden, eller så får vi testa oss fram. Jag tänkte köra Detroit imorgon, finns ju en del att ösa ur då.
Kommentera

hellge: Svängigt var det...

[url=
www.youtube.com/watch?v=iCDGpYssqBk]Sammy Hagar - I Cant Drive 55[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=MjjZiCAsWjM]Depeche Mode - Route 66[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=ogAlEiP-ykI]America - Ventura Highway[url]
Kommentera

Salle: ähh det fattas ju ett / i sista...

[url=
www.youtube.com/watch?v=ogAlEiP-ykI]America - Ventura Highway[/url]
Kommentera

Paddan: Vi kör väl tre raka med Whale så ordningen blir återställd?

Hobo Humpin' Slobo Babe
www.youtube.com/watch?v=KMN9yKQIk2w&mode=related&search=

Kickin'
www.youtube.com/watch?v=JUzNonqAtGM&mode=related&search=

Pay For Me (Live)
www.youtube.com/watch?v=nX0EpxFyLQc&mode=related&search=
Kommentera

Salle:

Svängigt!

Sammy Hagar - Känner mig lite som Beavies n' Buthead när jag ser den videon.

Depeche - Riktiga trummor

America Ventura Highway - De skäggprydda har jag aldrig hört.

Kanske hade "Speedking" och "Highwaystar platsat" eller den "Blå vägen hem med wilmer. Fast det skulle var tre låtar. Hmm, ett väg och biltema får det bli någon dag.

Ninety seven X, bang! The future of Rock n' roll!
Kommentera

Ambroo:

Bra youtubat!

Snyggt verb föresten, youtuba.
Kommentera

hellge: Pay For Me är äckligt bra och speciellt live, fan vad man saknar Whalearna!

Hmm, Whalearna... Kvalar det in?
Kommentera

Ambroo:
Tre från Nat King Cole, vilka som helst går alltid hem
Kommentera

hellge: Börjar med 3 crowdpleasers från Detroit, men någon annan får ta kissemiss-sminket och tungrullarna. Garagerock och techno kan jag tänka mig att hoppa på imorgon om ingen hinner före mig.

1) Martha & The Vandellas - Nowhere to run
www.youtube.com/watch?v=MnSZp8jXifE

=Motown-essensen, fångar det mesta.

2) Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough
www.youtube.com/watch?v=wSKFB4OEBkE

=Sockersött och en av världens 10 bästa duetter genom tiderna.

3) Aretha Franklin - One step ahead
www.youtube.com/watch?v=SPjJ49xjGTw

=Snyggt, snyggt, snyggt och man får den inte på så många Greatest Hits-skivor heller.
Kommentera

TIKbiff:

Men hur hör de ihop? Jag tänkte också ha med Moneybrother och Brännö serenad, men jag hittade inte tillräckligt många videos för att knyta ihop mina tankegångar.
Kommentera

hellge: Dessa tre har ett samband.

Yannick Noah
www.youtube.com/watch?v=zjFtRyliVcU

Simon & Garfunkel
www.youtube.com/watch?v=qFruKvAq8PQ

Red Hot Chili Peppers
www.youtube.com/watch?v=K63-KbBhYJA
Kommentera

Frisco: Knarkare eller åtminstone f.d., hela bunten.
Kommentera

Lumber Jack: Nej nej nej.. Det är mer långsökt än så.
Alla tre har vunnit Franska Öppna på RG in Paris.

Ja inte Simon And Garfunkel men de spelade på Råsunda i Stockholm den 6 juni 1982.

z ZZ zzzz zz
Kommentera

Frisco: en annan likhet är att Yannick har en son som är riktigt på basket
Kommentera

Paddan: Vadå, är det Cia Berg som visar lökarna i Helixvideon eller vadå? Det är inte hon som sjunger i alla fall, det är någon mer tonsäker.

I love Cia men jag undrar vad Orup tyckte om att köra hennes ledsång i Ubangi. Eller de var väl ihop på den tiden så han kanske inte direkt klagade.
Kommentera

Alfred:

Detroit är väl numera mest känd för att man inte kan göra bilar. Om detta är bra har jag svårt att bedöma då Motown är lite av en blind fläck rent musikaliskt för mig. Den sista låten du lirade hette ”One step ahead” vilket får mig att tänka på Madness låt One step beyond. Jag är svag för brittisk Ska-musik som den såg ut kring post-punken. Annars kommer väl ska-musiken från reggaen, tror jag.

1) Madness – One step beyond
www.youtube.com/watch?v=jSBaugTVPzA

Tvåan, kan den handla om MoDo? Ja, många menar det.

2) Madness – It’s must be love
www.youtube.com/watch?v=QJg0dVDhOXc

3) Madness - Baggy trousers
www.youtube.com/watch?v=vQQPDG5yRm8

Sen är man lite nyfiken på de 9 andra duetterna
Kommentera

El Maco: De andra fyra koncerterna?
Kommentera

Frisco:

"Alla tre har vunnit Franska Öppna på RG in Paris"

Alla två, blir det då.
Kommentera

hellge: Jag skrev ju: "Ja inte Simon And Garfunkel men de spelade på Råsunda i Stockholm den 6 juni 1982".

Snackade med Hellberg. Han levererade följande: 1-6, 7-6, 6-0, 6-4.
Kommentera

hellge: Jag satt just och funderade på det. Jag har inte någon lista 1-10 men det är några konserter som man minns extra utöver svarta handen. Stort och smått utan inbördes ranking och mycket svenskt såklart

- Första gången jag såg Soundtrack of our lives
- U2 i madison square garden
- Oasis på Sjöhistoriska precis när de peakade
- Bo Kaspers Orkester på firmafest strax innan de peakade. Nu hånler alla åt lattehjältarna men det var värsta rackarns jazz n rollen så svetten sprutade.
- Di Leva i Tonhallen i Sundsvall 1988. Jag har sett honom flera gånger men den måste vara med för samma kväll spelade Sverige mot Kanada (?) i Timrå isstadion med Börje Salming just hemflyttad inför 8000 åskådare. Och jag valde alltså Di Leva. Och det var en bra konsert. Men vette fan om jag inte borde gått på hockeyn.
- Ett par Bangragrupper jag inte kommer ihåg namnet på under orientfestivalen
- Moneybrother på CBGB. Skön kille och bra låtar i larvigt klassisk lokal
- När jag såg Mando Diao och kom undan oskadd. Verkar svårt numer
- Orup ska förresten också med. Jag såg honom i Sundsvalls folkets park 87 eller nåt på den första "riktiga" utomhuskonserten i mitt liv. Det var cowboyhatturné och jag har bara regn hos mig och jäääättebra!
- Jens Lekman också i New York med amerikanska polare som naturligtvis inte kände till honom men köpte upp alla hans skivor efteråt och blev värsta fansen. Snackade med honom efteråt (större var inte stället än att han gick av scenen via golvet) och han lovade att spela på mitt bröllop för tvåtusen spänn, mer om han skulle ta med någon som ackompanjerade. Jag gjorde aldrig allvar av att boka in honom. En till sak jag ångrar men inte lika mycket som hockeylandskampen för det var en väldigt lyckade bröllopsfest i alla fall enligt min åsikt. Andra som vill ha en privatkonsert, ring Jens, han är nog inte särskilt dyr.
- Aymee Mann när hon turnerade med filmmusiken till Magnolia

Alltså, det är kul med konserter. Kanske ska trycka upp Mano Negra topp tre ändå.
Kommentera

Frisco: Har de tiebreak i Franska?
Kommentera

hellge: Råsunda skrev han ju
Kommentera

hellge: Ja. Men troligen inte i avgörande set.

Det första som sades på den konserten var förövrigt Art som i micken sade följande: Congratulations to Mats Wilander. Sen började de lira musik.
Kommentera

Frisco:

Sorry, jag ÄR lite trög. Frugan är skrattar alltid år mig när hon jämt måste förklara reklamen för mig.
Kommentera

El Maco:

Detaljerat och bra.

JAg kanske återkommer med en lista över tunga gig. Kanske Europes första turne med spelning på Kerstins udde i Trehörningsjö, kanske Motorhead i Kempis, kanske Docent Död i Nolaskolan.

Bosse Kasper var meget bra förr, nu låter de dansband.

Jazz n' Roll!
Kommentera

hellge: Coolt. Jag såg Europes sista (?) spelning när de köre Final Countdown från en flotte i Saltsjön på nyårsafton Milleniun night. Inget vidare faktiskt.

Hörde något om att de fick en miljon var för att spela och att Ian Haughland satte hela slanten i Framfab, stackars jävel.
Kommentera

El Maco: "Jag har sett honom flera gånger men den måste vara med för samma kväll spelade Sverige mot Kanada (?) i Timrå isstadion med Börje Salming just hemflyttad inför 8000 åskådare."

Det var Finland man mötte, och slog, 5-1, inte Kanada. Matchen spelades för övrigt fredagen den 7 april 1989. Varför jag vet? Därför att jag har tidningsurklippet (faktiskt flera stycken) från Sundsvalls Tidning här bredvid mig. Den exakta publiksiffran var 7 236.

Kanada mötte man ju i Timrå redan 1983. Den matchen slutade 3-3. Nej, tyvärr, det finns inga tidningsurklipp från den matchen.

(Timrå Isstadion var då (1989) god för gott och väl 9 000 åskådare. Merparten ståplatser. Det är även intressant att det nästan varit fler människor och tittat på hockey i gamla Isstadion (11694) än vad det har varit i den så mycket större Scandinavium. Men då glömmer man att den siffran är den officiella siffran. De ca. 2 000 som plankade in fick ju inte räknas med, då man på ett allt för tydligt sätt hade brutit mot reglerna vad gäller bransäkerhet och annat.)
Kommentera

Dream Team:

Hurru, sluta snacka hockey. Sätt på någon bra musik vet ja, istället för att bara stå där. (:

Hur är det amerikanarna säger? Det är den som betalar som får önska musiken. ?
Kommentera

hellge: Hockey är mitt kall, tyvärr ;-)

Jag läste att du skrev om både Packet och Traste här för ett par dar sen. Ren kärlek, detta. Undertecknad har ett antal spelningar på sitt samvete (eller ja, det jag komer ihåg av dessa, medveten om ett visst ölsuperi i samband med dessa) med båda dessa grupper. Per Persson bevittnades i en blygsam men riktigt bra comeback av en kompis till mig, boendes i Hudiksvall häromåret. Om det blev någon fortsättning vet jag inte. Men han städade ju av ett par gamla klassiska nummer iaf.

"Mördar-Anders det är jag, det är jag, mördar-Anders, det är jag det är jag, mördar-Anders, det är jag, och jag skall halshuggas idag, enligt Svea rikes lag, tamefan!"
Kommentera

hellge: Pengar pengar pengar. Är det allt ni barn tänker på nuförtiden...

[url=
www.youtube.com/watch?v=wad27tmHBz4]Dire Straits - Money For Nothing[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=8XNqHGSr-es]Hanoi Rocks A Day Late, A Dollar Short[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=xEf7BMUlfbY]Pink Floyd - Money[/url]
Kommentera

Dream Team: well, hockey ja.

Avslutar min kväll med tre Aimee Mann
www.youtube.com/watch?v=86ZOUkSnGk0
Den här tycker jag är helt fantastisk. Den som inte sett Magnolia har något att se fram mot. Och den som sett filmen och inte fick gåshud den här scenen är inte som jag.

www.youtube.com/watch?v=_iOyY38XrFg
Och en till

www.youtube.com/watch?v=KItIMjXvV6w
Trailern för filmen med lite Aimee i bakgrunden om man lyssnar noga

(Jag kan räkna till tre men lägger in en bonus. Här får ni inledningen till Magnolia. Pluspoäng för kinesiskt textning)
www.youtube.com/watch?v=095lHMl4EgA
Kommentera

El Maco: Inget kan vara mer fel, Europe spelade så sent som ikväll i Prag.
Kommentera

Lumber Jack: Ian behöver väl mer pengar.
Kommentera

El Maco: Han jobbar ju som rock-dj på www.rockklassiker.se/ .

Ibland så blandar han låtar så man skulle kunna tro att han gjort den enkom för en annan.
Kommentera

Salle: Undrar om han satsar lönen på Birgerssons nuvarande projekt

www.labs2.se/

Å andra sidan verkar det som att det gått bra första tre kvartalen 2006. Kanske kan vara ett köptips? 1 öre per aktie idag, tomorrow the world! Kom ihåg var ni läste det först.
www.labs2.se/pr/files/2006/L2_Q3_2006_final.pdf
Kommentera

Salle:

Hanoi Rocks, stilbildande finnar. Det är många betydligt kändare band som har härmat dem. Bra låt.

Såg du föresten P-Floyds snygga cover på Money från den TV-sända spelningen från det gamla stenbrottet Dalhalla. De gjorde alla de där mekaniska pengaljuden själv genom att slå och rassla med olika grejer.
Kommentera

hellge sa: "...Motown är lite av en blind fläck rent musikaliskt för mig.", men hellge sa också, tidigare: "Det finns en Paul Weller i oss alla."

Alfred sez: Hallå, does not compute. Jag tror du underskattar dig själv, alternativt att Motownandet är så strömlinjeformat i sin natur att du inte tänker på det när det bäddas in i annan musik. Bjuder på en bonus-Weller och originalet:

The Jam, inspelad det gyllene året 1979
www.youtube.com/watch?v=kFuTzcQbsHg

Martha & co.
www.youtube.com/watch?v=TNa41pDElf4

Tre ska det vara också, jag tar Smakrådet då.
www.youtube.com/watch?v=T9nwcd-jF00
Kommentera

Alfred Awful:

Men Hellge sa också:

Långa snygga låtar i alla ära, jag sätter på några korta fula ener. Det är någon speciell energi i dessa allt för korta trudelutter. Notera speciellt skylten som Joey Ramone tar in på scenen så där 90 sekunder in i den 3:e videon. Jag har lovat att tillverka och ha med mig en sådan när MoDo går till final. Enligt mina beräkningar kommer det att ske om ganska precis 14 månader.

1) Liam Lynch - United Stats of What Ever
www.youtube.com/watch?v=Nuj7DTrDOkk

2) Blur – Song 2
www.youtube.com/watch?v=iJ-6xGaETHQ

3) Ramones – Pinhead
www.youtube.com/watch?v=G3pSfKHlGLo

Själv anser jag att man bör äga en Ramones-tshirt, en sån där med Ramonesloggan, det ger mängder med kulturellt kapital.

För att förtydliga guldlaget kommer det se ut så här. Vi skickar 2 av dessa herrar till Skellefteå AIK, Hedin, Adam eller Viklund, men också Hellas och Molinder. Sen tar vi hem Hållberg och plockar upp lillebror Hedman. Dessutom vill jag ha antingen Warg eller Stefan Öhman för spelande av centerfiolen. Detta lag kommer vinna guld 07/08. Under dessa förhållanden kommer en Gabba Gabba Hey-skylt bli snyggt.

Alfred:

Menar du att Jam är Motown? Ibland har jag viss eftersläpande självförståelse när det gäller musik, t.ex tog det 20 bast att lära mig älska Depeche. För mig var alltid Jam punk och postpunk. Jag ska lyssna på dina låtar.
Kommentera

hellge: Inte att Jam är Motown, men att Weller är ungefär 35-40% Motown (alla håller nog inte med mig), med en topp på 85-90% Motown under Style Council-tiden.

Nu ska jag tacka nej till ett jobb, jag återkommer ikväll med mer (och mindre strömlinjeformat Detroit).
Kommentera

Dream Team: Efter några år med Per Persson & Band så är man väl åter Perssons Pack iom att mannen på dragspel(som jag tappat namnet på) åter är tillbaka i bandet. Ev kan det komma ny skiva också...
Kommentera

hellge: jag har sett P-Floyd live en gång, de satte upp The Wall i sin helhet. Riktigt bra långa stunder, den enda som inte riktigt höll måttet var sångaren som gjorde lite för fria tolkningar av sångmelodierna. Däremot var gitarrsolot i "Comfortably Numb" (det är världhistoriens bästa gitarrsolo, säger ni något annat säger ni fel!) helt obeskrivligt bra tolkat, blundade man kunde man nästan tro att det var äkta vara på scenen.
Kommentera

Frella:
Avd Jag Mötte Lassie: Jobbade extra på ett skivbolag en gång i tiden, och hade två Persons Packare som arbetskamrater. Samtidigt hade jag en annan av dem som inneboende. Det var innan deras första platta, och Per arbetade hårt på sin image. (nu missförstod ni mig... :0)
Kommentera

Kan ingen hjälpa mig att hitta en video med den svenska gruppen Monster? Jag har en bra på g, men det fattas en sådan video...
Kommentera

« · 827340 · »