Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1223404 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Shazam var faktiskt den första app som ja lade till. Har iäven lagt till rockklassiker och Doodlejump (otroligt vanebildande) men yr.no är inte så tokigt då man kan få bättre info där än via SMHI. Spotify skall man kanske överväga också. Vore inte fel att ha all denna musik hela tiden. 99:- är ju inte speciellt mycket. PaperToss måste jag kollla vad det är för något, men låter som ett enkelt paperboy spel. :O
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: ja, plug-and-play på den tiden var ju mer plug-and-pray...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
LL: Det är en ren brandinggrej, men i:et står väl fortfarande (så vitt jag vet) för internet. När iMacen (den första i-produkten) lanserades så var ju försäljningsargumentet att det var en dator som du bara behövde koppla in så var du ansluten till nätet, något som var långt från det normala på den tiden.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Apropå iPhone - betyder i:et framför alla namn (iPhone, iTunes, iMac osv) någonting eller är det bara en klurig marketinggrej som någon kom på?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

MorganaLefaey: Facebook, Spotify, Shazam, tv.nu, DoodleJump, PaperToss, TV4 Play, Rockklassiker, Yr.no.

Det är några av de Apps jag kör. Spotify kräver Premium, vilket kostar 99:-/månad. Några av de jag skrivit upp kostar att köpa, men ingen är så dyr att man inte som normalbetald klarar av att köpa dem.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Vet inte om det finns en tråd om det här redan så skriver i den här.

Har just införskaffat mig en iPhone och undrar vilka apps som ni andra iphonare använder. Vore roligt med lite info så man kan spana igenom lite och skippa den djungel som finns bland dessa apps.
Kommentera



Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Björn W: Spadsälskapet hette Hej&Hå-partiet på "min tid".

Medlemskrav var att man ägde en hacka, spade eller ett spett. När man var tillräckligt många så skulle man rada upp sig på landskapsgränsen. På Hej skulle man slå ner och på Hå skulle man bryta loss Skåne från Sverige.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:
Om du skulle satt nålen mitt i Percys Arena, skulle det blivit problem att spola isen till matchstart.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:  Mellanskåne är väl ganska intressant rent geologiskt, fick vi jordbävningsdrabbade lära oss ifjol - det är ungefär där som Skåne håller på att spricka med en hastighet av 2-4 millimeter/år.

Spadsällskapet som gräver uppe vid Smålandsgränsen är alltså ganska onödigt i det långa loppet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Björn W: Så mellanskåne är nånstans mellan Slovenien och Medelhavet då eller... :-)


Förresten fick jag lära mig att om man satte en nål i Malmö och vred på Sverigekartan så hamnar Kiruna på samma breddgrad som Rom.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Ångermanland ligger ungefär lika långt från Skåne som Slovenien gör, Kiruna motsvaras antagligen av en plats mitt i Medelhavet.

Skåningen gör det ganska klokt i att inte bry sig om vad som försiggår så långt borta ifrån han eller henne. Ett energiläckage skulle man nog kunna klassa det för om någon faktiskt gjorde det. :-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Läste precis ut Heroin Diaries som skildrar Mötley Crues Basist Nikks Sixxs tunga drogmissbruk och kan starkt rekkomendera den till er som inte vet vad ni skal läsa här näst. Nu har jag börjat på SLASH !
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Den stora frågan som jag ställer mig är vart mellanskåne ligger?

Inte f-n är Skåne så stort att man måste börja sätta såna epitet på det.
Ångermanland är ju nästan dubbelt så stort och inte har vi nåt sånt. Ja kommunen Kiruna är nästan dubbelt i storlek och klarar sig gott utan såna fisförnämligheter.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Så kan det gå...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Måste bara avsluta med en förlösande Betnér på Stureplan.

"Jag tror inte Tommy Zethreus var så fel ute..."

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Wayne Gresky:
Tror jag ska bjuda ned Alisandali till
Festa med Stureplanseliten
Missa inte vår februarifest där vi bjuder in våra vänner och värmer upp inför sommaren.

"Mycket skriverier nu, vissa verkar tydligen tycka att det är konstigt att man använder sina kontakter för att skapa en business! Men än så länge är det bara vanliga löneslavar som tyckt och tänkt, ingen av rang. Vi firar på ändå för en lyckad launch!"

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
För er som funderar på vad ni ska hitta på i sommar.

www.youtube.com/watch?v=eTOyPfvKE_w&feature=related

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Poffa: Mycket tråkigt, men det blev i alla fall inte helt Postumt.

http://hockey.expressen.se/Sport/10fragor/1.1819643/jag-kan-sla-mig-for-brostet-nu

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Bissett19: Verkligen tråkigt. En färgklick som inte var rädd att klampa i klaveret mellan varven. Sedan Rickard lämnade ifrån sig ordförandeklubban märker man knappt av förbundets existens. (Jag var tvungen att kolla upp om det fortfarande är Englund som är ordförande, och det är det. En onsynlig ordförande.) 

Om jag inte missminner mig så tog han inte ut en enda krona i lön från hockeyförbundet under sin tid som ordförande, bara en sån sak visar hans kärlek till sporten.

RIP!

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Bissett19: Jag gillade Rikard, han kunde vara en buffel och en som inte alltid uttryckte sig speciellt PK. Men, han gjorde ett bra jobb och har bidragit till en hel del inom svensk ishockey.

Tråkigt att han inte hann få uppleva ceremonin kring sitt inval i Hockey Hall of Fame.

RIP Rikard.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bissett19:
Det var som fan, tråkigt på något vis
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
En stor Hockeyprofil har avlidit,citatmaskinen Rikard Fagerlund är död.

RIP Rikard.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Där var de fyndiga på ÖA. Han var alltså lycklig över att mc:n var lagad.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Nog för att jag var lätt euforisk ibland på min hoj men att det kunde gå så här långt...

[url=allehanda.se/start/kramfors/1.1682348]Motorcykellycka slutade med fängelsestraff[/url]
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Per HApps: Men dom kommer med en hel del bra ideer också.

En meter bredare ochparkeringsrutor med extra belysning. Allt för deras "annorlunda känsla för avstånd"... ROFL

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Och dessa idioterna skall äga VOLVO i framtiden, man börjar tappa tron på mänskligheten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6341574.ab

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Visserligen tragiskt men jag kan inte påstå att jag någonsin har hört talas om människan.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Nåt annat som är över.
Och rätt mycket för tidigt känns det väl som...


Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:

Det är häftigt! Känns lite vemodigt att det är över.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: "Jag har närt en kommunist vid min barm!"

Annars är väl detta en mer passande replik från denna film.
Byrådirektör H.K. Bergdahl -"Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?"

Och Tykos bästa är... "Sa och sa! Det var ju MIN tallrik!" Så det så.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Det finns tydligen många kommunister i det här landet ;)
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Skulle inte förvåna mig om pengarna i slutändan hamnar hos bögknackarna i Uganda.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Jag måste köpa ett nytt backdäck till hojen!

www.youtube.com/user/berkadrinker#p/u/2/wtbp5mekmGA
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Vad f-n säger man... 

Stort

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

99 % av Jordens volym är 1000 gr celcius eller varma . Där har vi svaret på CO2 debatten.

Lös denna fråga och vi är home free.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Rock'n'roll Yeah.., fast roligare vore att se Keith Richard's rattandes sin Bentley...

Rock on...

www.youtube.com/watch?v=0ojXKbYFnus&feature=PlayList&p=74B398862497AE2C&index=0&playnext=1
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Rock'n'roll...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Tänke köra Ave Maria med Pavarotti först men eftersom Alisandali körde AC/DC i You Tube tråden så kontrar jag med Brian i Top Gear.. Det är ingen musik så därför hamnar det här. Avsnittet gick i Sverige förra veckan.

http://www.youtube.com/watch?v=bztVph_OwtM

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Äntligen!
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Ni som använder iPhone så har SR uppdaterat sin Podd radio så att man kan lyssna live på ett gäng SR-kanaler. Mycket välkommet

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky:
Vilken tidning är 'dagens tidning' då?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bra namn på den här befrielsefronten vars mindre smickrande aktiviteter man kunde läsa om i dagens tidning.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Metal Guru: Det var helt klart bättre i DDR-Sverige. Tecknat 7 minuter varje lördagmorgon och på Julafton, sedan ren och skär och danande pedagogisk ångest-TV resten av året.

http://www.youtube.com/watch?v=B2aJSuXZfsE

Kommentera

« · 1223404 · »