Café

Grupper · 49670 inlägg · 1045 ämnen

Antischlagerfestival 2008.

« · 1041119 Till forumet

Antischlagerfestival 2008.

Om man spelat instrumental xylofon-jazz i Gong blir man förvisad till Island, och där blir man förlåten om man gör en låt om en fisk.

Islands bidrag: Steve Hillage. Salmon Song.

Kommentera

Sv: Antischlagerfestival 2008.
Från Würtemberg-land kommer de hippiestinna Birth Control, som skramlar loss sin skäggmansvariant av dödsstrålen.

Tysklands bidrag: Birth Control. Gamma Ray.
Kommentera

Irland är kända för att kunna rocka fett, och det gör man även detta år. Till sin hjälp har Rory sin strata, och den slitna varelsen ska försöka ta hem segern till den gröna ön.

Irlands bidrag: Rory Gallagher. Last of the Independants.

Kommentera

Lever man mestadels under havets nivå finns det risk att lufttrycket sätter sig på talcentrum. Nederländerna löser elegant detta problem, genom att flirta med alppubliken i sitt bidrag.

Hollands bidrag: Focus. Hocus Pocus.

Kommentera

Första bidraget från den latinska världen har en svag scent av punk över sig. Det är Frankrike som bjuder på de präktiga skolgossarna i Trust, och låter oss förnöjas av deras matta av baguette-välljud.

Frankrikes bidrag: Trust. Antisocial.
Kommentera

Så långt från schlager man kan komma har engelsmännen nått, med sitt 'instrumental fuzzbas i violinkostym'-bidrag. De har fått gräva i valven ända ned till 1969's nivå för att nå dessa höjder, och om vi inte hört något annat - så gräver de än.

Englands bidrag: High Tide. Death Warmed Up.

Kommentera

Så mina vänner.
Nu är det dags att rösta.

Kommentera

Metal Guru: Sverige skickar Garotta di ansjovis.

www.youtube.com/watch?v=ylzX73rskiE
Kommentera

Metal Guru: Jag lägger min röst på Irland , för har man Ted  McKenna på trummor bör man inte förlora en musiktävling .
Kommentera

Och vi har en vinnare!
Efter en hård slutstrid där Engelsmän och Fransmän kämpade sida vid sida, lyckades till sist på upploppet Trust's 'Antisocial' ta sig i mål först. 

Som brukligt inom musiktävlingar, spelar vi vinnarlåten en gång till - innan vi skickar ut dem på härjartåg ute i den vida världen där ni bor.

-----------------
Första bidraget från den latinska världen har en svag scent av punk över sig. Det är Frankrike som bjuder på de präktiga skolgossarna i Trust, och låter oss förnöjas av deras matta av baguette-välljud.

Frankrikes bidrag: Trust. Antisocial.
Kommentera

Resultat:

Frankrike - Trust            6 röster
England - High Tide        4 röster
Irland - Rory Gallagher    3 röster
Island - Steve Hillage     2 röster
Holland - Focus              2 röster
Tyskland - Birth Control   1 röster
Kommentera

Metal Guru:
Skandal att inte Irland vann , Alisandali rasar över resultatet .
Kommentera

Alisandali:
Ja, jag höll på engelsmännen. Deras låt var om inte bäst, så åtminstone längst. Fan, Antisocial är ju inte ens en antischlager!
Kommentera

Metal Guru: Men, vad händer, bara två röster till Holland. Skandal! Telefonväxeln måste ha brakat samman och ingen kunde komma fram för att rösta på Holland... era oFocuserade jävlar!!!!!!!1
Kommentera

Paddan:
Vi kanske skulle ta upp detta med Marcus. Det verkar som om hans röstningsfunktion inte har lyckats acceptera alla inkommande röster.

Jag är själv väldigt överraskad att så få röster överhuvudtaget registrerats. Här luktar det gravad hund nånstans...
Kommentera

« · 1041119