Café

49349 inlägg · 1044 ämnen

Bästa gb´n på HS ?

« · 595639 Till forumet

Sv: Bästa gb´n på HS ?
Helg Ernest: Så fick du då till sist chansen att hänga oss som du velat göra så länge. Grattis. Vi Moderatorer i TIKs GB har tillsammans gått ihop för att strama åt den lite då den långa stunder var helt oläslig. Ville man läsa nåt seriöst kunde man få scrolla fler sidor, och vettiga debattinlägg försvann snabbt.

Vill du snacka mer om detta så ta det då via brev.
Kommentera

westerlind: MoDDRatorer...
dom största i Timrå IK:s cybervärld!
Det sorgliga är väl att moderatorerna inte är mogna män, killar som kan sträcka sin fantasi upp till farsans ålder, 60+,
och även sänka sej ner till barnens ålder, 14+

Dom som raderar är runt 25, har inga farsor, och inga ungar!
Kommentera

Helg Ernest: Det bästa hade naturligtvis varit om Hockeysnack varit fristående från Supporterklubben. Nu är det inte så.

Snacka kan vi, det måste du hålla med om? Även om reglerna är hårdare.

Kommentera

Frella: Eftersom jag är färgad modoit så tänker jag inte lägga min röst på Modos av den anledningen. Jag tänker försöka belysa vad jag i stället tycker är styrkan med just Modos gb.

De "sex" som skriver där tillhör inte styrkan nödvändigtvis. Däremot så är det våra "gästskribenter" som höjer nivån.

Det är å ena sidan våra ordinarie gästskribenter. De känner vi vid det här laget och de känner oss. Nuförtiden så blir de inte chockade över klimatet i våran gästbok.

Sen har vi de tillfälliga gästerna som oftast inne och våldgästar. Själv tycker jag att de tillhör de mest roliga. Här får vi plötsligt några att debattera med. Både Modoiter och ordinarie gästskribenter.

Självklart blir de våldgästande våldgästtagna av oss andra. Det är det roligaste som vi vet. Det är då man upptäcker att våra fingrar i adrenalinstint tillstånd plötsligt tar genvägar som gör att de snubblar på varandra i ivern att skriva dräpande svar.

Värre än så är inte Modos gästbok. Snarare är det så att den in normalt tillstånd är ganska tam. Här skämtar vi oftast vidare som om nästan ingen hänt oavsett hur matchresultatet för vårat lag slutat.

Vår uppsluppna attityd kan verka provocerande för de som kommer till Modos gästbok för att få någon typ av gratisunderhållning. ”Här skrivs faen inget seriöst” är ofta reaktionen. Men man missar att här händer inget om man inte själv har något att komma med.

Bäst är det ändå när det hettar till mellan Modo och något lag. Då finns det däremot utrymme för sarkasmer och giftiga tungor, så länge man håller sig innanför en någorlunda respektfull ram. När det blir personangrepp i stället för argumentation så brukar vi begränsa utrymmet.

Alla vet ju också att Modotrusten gärna dyker in i andra gästböcker när vi upptäcker att det finns något att hugga och vara ironiska mot. Man kan tycka att vi gör det i flock, men betänk då att vi inte är så många. (Som en förmildrande omständighet.) Det är värre än det ser ut. (Som en besvärande omständighet.)

HS är ett fenomen som gör att vi alla kan intressera oss för andra vinklar än bara våra egna inskränkta. Att kunna följa debatter i andras gästböcker och att dessutom kunna deltaga i dem på lika villkor gör HS unikt.

Visst. Vissa gästböcker har en tendens att bli ställen där man skriver av sig frustration in absurdum. Men ändå, nästan alla gästböcker har sina ljusglimtar av djupsinnighet humor och betänkligheter.

Jag tycker att det är tråkigt däremot; att vissa lag knappt har någon verksamhet här. Jag kan inte förstå varför. Att Modo har en gästbok här innebär inte att vi nödvändigtvis skriver mycket mindre i det officiella forumet. De som knappt har verksamhet här kan man nästan stämpla som de mest inskränkta supportrarna. I alla fall tänker jag så.
Kommentera

Helg Ernest:
Ja, hans idéer var ganska egna. Men den här tråden tycker jag är så intressant, så vi hoppar över den diskussionen.
Kommentera

westerlind: Hur gick det med honom som hade lite egna idéer hos er då ?
Han var väll lite extrem. Tigger eller vad det var han kallade sig ?
Han som skulle ha respekt i tid och otid. Han är väll portad nu ?
Kommentera

westerlind: Ja, "Våran" ( TIKs GB) är en katastrof sedan 2 säsonger sedan.
Du har helt rätt, förr var det glimten i ögat, nu sitter det ett knippe
"Fjortisar" som noderatorer och dömmer ut allt som dom inte anser relevant. Vad det står i reglerna skiter dom totalt i.
Det är vad som faller dom på läppen som gäller. Typ Klaga inte på SK eller Tifo gruppen och allt skall vara till 100% hockeyrelaterat
Men så har många lagt ner också. Endel har kommit tillbaka efter en tid med nya namn. Men missnöjet sjuder vilt.

Förr kunder vi ju sitta och snacka allt mellan himmel och jord.
Oavsett klubbtillhörighet.

Nu är allt sådant förbjudet, för vi blir hänvisad till lunar storm då.
Vi ! Gubbar och käringer över 40 .

Kontentan är väll ? Det var bättre förr ! ( c :
Kommentera

Frella:
Glömde säga det, jag har naturligtvis också ett stort utbyte av diskussionerna på Brynäs gb där det ofta förekommer många intressanta debatter av kunniga skribenter.

Timrås gb är lite upp och ner, med såväl många intressanta inlägg som mystiska pajasinlägg. Det jag inte är så förtjust med där, är att du får tycka vad du vill bara du tycker som supporterklubben. Friskan och Selina har haft en hel del poänger men sablas obönhörligen ner bara för att de inte följer strömmen - det tycker jag är lite tråkigt. Sen att kritiska inlägg mot supporterklubben försvinner inom några minuter tycker jag är öststatsfasoner och oerhört pinsamt.

Missförstå mig inte, jag känner många i Timrå, men en konstruktiv debatt ska alltid tillåtas - även om den ibland kan vara obekväm.
Kommentera

westerlind: Nää, jag tänker inte ens erkänna att det var jag som startade denna tråd.
Kommentera

Frella: Visst är det så, men för min del så är det humoristiska i MoDos gb det vinnande inslaget.

Men Timrås och Brynäs ligger inte långt efter, dock inte beroende på humor...
Kommentera

Hälge:
Jag håller med du jag.

Visst är det få som skriver, men MoDos gb är enligt mig den överlägset bästa gästboken på Hockeysnack. Och varför det? Där kan du gå in och seriöst kritisera MoDo utan att bli halshuggen och offentligt kölhalad som en okunnig pajas. Istället bemöts du med sylvass argumentation av kunniga och tänkande skribenter som med obarmhärtig precision tvingar dig att argumentera för din sak.

Dessutom, det spelar ingen roll hur hatisk du är till MoDo, så länge du debatterar enligt reglerna så raderas inte ett enda av dina inlägg, oavsett hur mycket de ogillar din åsikt.

Själv är jag oerhört förtjust i de vildsinta stollar som härjar där, ett underbart andningshål när undergångsstämningen i Brynäs gb emellanåt blir för mycket för mig.

Men säg för f-n inte det här till modoiterna, jag kommer aldrig erkänna att jag sagt det här.
Kommentera

Hälge: Har jag inget bra svar på dessvärre, av de aktiva är de flesta ju rätt olika. Timrå och Brynäs är väl de mest aktiva, men Timrås är samtidigt mest ostrukturerad. Trots att jag sällan läser så mycket i den så är väl Brynäs den där det debatteras mest med seriösa inlägg, men jävligt mycket gnäll också. Men det är rätt kul att läsa som utomstående =)
Kommentera

Frella: Så då tycker du att den bästa gb´n är...?
Kommentera

Hälge: Samtidigt som jag gillar Modos välstrukturerade gb så är den ju rätt tråkig ur den synpunkt att man i stort sett är ca 6 st som skriver aktivt där. Vilket jag tycker gör den rätt enformig i längden.
Kommentera

Bästa gb´n på HS ?
Nu pratar jag inte om glass, utan om bästa gästboken här på HS.

Ni får bestämma själv vad som kategoriserar bästa gb´n.

Jag tycker att MoDos gb håller en standard som är helt underbar. Mycket kunnande, men framförallt väldigt mycket humor och det tilltalar mig väldigt mycket.
Kommentera

« · 595639