Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Det finns idioter

« · 1086363 · » Till forumet

Sv: Det finns idioter
Metal Guru:

Nej precis det jag menade
Kommentera

mattias - 74:
Jag såg inget på din sida som gjorde att det kliade i moderator-fingret.
Kommentera

Metal Guru är DagVill. Det är på fredag 65Selander ska se upp. Vi tröstar oss med lite mjäkpop av DagFinn.
Kommentera

Metal Guru:

Jag borde naturligtvis kollat med dig innan jag postade länken men det är som sagt ingen rasistsida så jag ser inte problemet i det.

Hur som helst så hoppas jag de tar den där pyromanen snart så han inte tänder på nånting mer som kan kosta människoliv.
Kommentera

mattias - 74:
Jag tycker att det är kul och kika på sidor i demokratins utkanter, som den du länkar till. Jag har ännu inte bestämt mig hur jag ska placera frianyheter, men maggropskänslan är högerut.

För att visa att svenskarna är lagom och HS är Centerpartistiskt, kontar jag här med en sida där maggropen ligger vänsterut.
Här ser vi att exempelvis 65Selander bör se upp imorgon.

Kommentera

Lumber Jack:

Undrar hur länge gryningspyromanen skall få hålla på innan nån människa stryker med ? Polisen har inte tillräckliga bevis och resurser för det kostar säger dom men vad kostar egentligen ett människoliv??

Enligt en annan internetsida om skiljer sig från de övriga nyhetsidorna på nätet då man allt som oftast publicerar namn på gärningsmän så hade gryningspyromanen sökt sig till psykakuten i Ystad kl 08.00 igår morse men blev avvisad. Psykvården i ett nötskal. varför avvisar man folk som är i behov av hjälp och som dessutom söker sig dit självmant??

frianyheter.wordpress.com/2008/11/10/fyra-nya-brander-i-ystad/
Kommentera

Per HApps: Trådvalet? Vad har det med Seinfeld att göra? Jag begrip int!
Kommentera

Per HApps: Mitt favoritavsnitt med det med golf-val-marinbiolog, men det igår är bra det också.
Kommentera

Det bästa Seinfeld avsnittet genom tiderna börjar nu.

Kommentera

NuMo: Det mest förvånande i fallet är väl att Silbersky inte tagit över än? Han lär nog dyka upp i hovrätten iaf...
Kommentera

NuMo: Jag gör om.

Det började med en nål och slutar. Ja, vad vet man?

Den är misshandlad, SKJUTEN, styckad och bränd. Har han månne ätit av sitt offer också?
Kommentera

Huge: Jo, men det där uppmärksammade ju somliga för 10 dagar sen...
Kommentera

Trådrubriken kanske även stämmer på gårdagens Debatt i SVT, med Janne Josefsson som programledare.
Ämne: sportjournalistik. Ngn såg väl Lagerbäcks lysande sågningar av sportmurvlarnas skriverier?
Illustrerat av bla Expressens resp Aftonbladets artiklar om Ljungberg.
Enligt den ena blaskan var intresset hos andra klubbar lika med noll, i den andra var i stort sett alla toppklubbar intresserade.
Kommentera

Lumber Jack: Åhå, jag är mer bevandrad inom den klassiska amerikanska litteraturen.
Kommentera

Wayne Gresky: Den som är lite bevandrad i den klassiska svenska litteraturen vet att de som försöker dränka katter får sitt straff och blir evigt förföljda av dem.
Kommentera

Wayne Gresky:

Skulle aldrig skaffa råttor !
Kommentera

mattias - 74: Ponera att du har problem med råttor hemma, tar du dem också till veterinären?

Personligen anser jag faktumet att folk har djur i små lägenheter är ett mycket värre när det gäller djurplågeri än hur de tas av daga. Rent krasst så tycker jag inte att man ska ha djur i stadsmiljö.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag vet inte om jag valt nåt av alternativen. Jag hade tagit katten till en veterinär och gett den en spruta.

Att pengar till veterinärskostnader inte finns kanske stämmer men man kan ju göra en avbetalning som med det mesta nu för tiden.

Dock finns det folk som resonerar som du beskriver att de slår ihjäl den själv men jag är djurälskare och jag vill att mina djur skall ha det så bra som möjligt. dessutom skulle jag inte våga slå ihjäl den. Jag är för mesig och för mycket av en mjukis för det .
Kommentera

mattias - 74: För mig är det ganska uppenbart att han haft för avsikt att ta livet av katten, inte att plåga den. Hade han vetat att det var ok att slå en brödkavel i huvudet men inte att dränka den så hade han antagligen använt det första alternativet. Jag tycker att domen känns ganska vettig utan att veta några närmare detaljer. Han är knappast den förste som dränkt en katt.

Rätt ynkligt att läsa Veterinärförbundets protektionistiska uttalande. Det är uppenbart att de bara är rädda för att tappa lite av sin kundkrets.
Kommentera

Poffa:

dränkning av en katt verkar ju inte vara det, även om jag nog tycker det och många fler med mig.
Kommentera

mattias - 74: Djurplågeri är när man plågar ett djur. Uppenbarligen har rätten kommit fram till att det inte går att bevisa att katten plågades då mannen avlivade katten.

Kommentera

Wayne Gresky:

Om inte det här räknas som djurplågeri så undrar jag vad det är som gör det ?

Sådana här människor skulle man bara vilja ge en riktigt fet smäll på käften
Kommentera

Det här skulle lika gärna kunna postas i tråden "det finns genier". Innovativt är ordet!
Kommentera

Frella: Det går alldeles utmärkt att döma honom ändå, dock beroende på hur lång tid det tog för polisen att komma på plats. Det tar en viss tid att nå 1.69 promille och understiger tiden mellan alkotestet och tidpunkten när han bevisligen har kört, då är det kört.
Kommentera

Frella: Han bör väl ha en jäkligt bra bortförklaring om han lyckas övertyga någon om att det:

A - Inte var han som körde bilen.
B - Inte söp sig berusad innan han hamnade på parkeringsplatsen.

Gör åklagaren sitt jobb så bör han skaka galler. Är han ostraffad sedan tidigare så lär väl dock inte tiden i buren bli överdrivet lång.
Kommentera

65selander: Men bör bli svårt att döma till fängelse då han inte tagits körande även om vittnet sett honom köra. Då polisen kom stod väl bilen stilla.
Kommentera

Metal Guru: Känns som om det skapar en del badwill för MacDonken.

Dagens citat:
"Hur full var du?
– Det är en definitionsfråga som är svår att svara på."
Kommentera

Per HApps:
Det mest komiska med den nyheten var att den släpptes ursprungligen 2008.04.01 - och inte en jävel trodde att det var på allvar.
Kommentera

Per HApps: Äh det är ju klockers. EIF får väl skylla sig själva när de lade MAX i Arenan :-)
Kommentera

65selander och Poffa:
Finns det två nu levande personer som får mig att må fysiskt illa så är det nyss nämnda båda herrar.

Jag brukar vara bra på att finna försvar åt folk och fä som kanske inte förtjänar det, men i detta fallet så är jag helt svart inombords - och har varit så sedan Srebrenica 1995.
Kommentera

Ang den andra råttan Mladic samtidigt som man ger lite reklam för sin arbetsgivare ;-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Poffa: Näste man till rakning borde bli Mladic.
Kommentera

Den här personen passar verkligen in i den här tråden. Nu har han dock äntligen blivit gripen.

Det är krigsförbrytaren och en av hjärnorna bakom den etniska rensning som skedde i fd Jugoslavien Radovan Karaszic som jag talar om.
Kommentera

"Jag kommer att kontakta länspolismästare Carin Götblad när jag kommer hem och se om vi kan samarbeta kring det här på något sätt."
Kommentera

250kg kärlek: den här biten gillade jag:

'Enligt dokument som tidningen tagit del av ska rummen "vara estetiskt tilltalande och möbleras för att återspegla de höga ledarnas rang".'

"Återspegla de höga ledarnas rang" - precis samma typ av skäl som diktatorer brukar ange när de bygger palats medan folket svälter.
Kommentera

Krig är verkligen nödvändig. Senast i raden "idiotiska händelser" läser jag detta.

Se länk.
Kommentera

renen: Men allvarligt. Den som trodde att besticklådan skulle göras komplett då vi snackar Clark Olofsson är tämligen naiv. Mer märkligt att ett gripande inte skett tidigare. Sannolikt är det så att man velat samla så grava bevis mot gentlemannen att man bjöd på ett par extra månader i frihet.

Nu ser dock Olofsson rätt sliten ut. Frågan är om vi nånonsin kommer att få läsa samma rubriker om honom som vi gjort idag? Antagligen inte.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, den där Clark verkar inte helt hundra...
www.youtube.com/watch?v=hdf4GeT4ELA
Kommentera

Lumber Jack: Fantastiskt.. Hos vissa blir aldrig bestickslådan full.
Kommentera

Wayne Gresky: Haha, jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Förstår dock inte hur det där kunde gå till domstol i två instanser utan att personen flyttade på sig. Hade det hänt mig hade jag tagit med mig några kamrater och burit ut honom ur lägenheten.
Kommentera

...och ibland dömer de i domstolar.
Kommentera

ChriZt3r: Det vetifan... :)
Kommentera

scim: Nä det finns ju inga häxor.
Kommentera

ChriZt3r: Jaha, är det ok med häxjakt då?
Kommentera

scim: Ja förutom att det finns inga häxor men däremot finns det pedofiler.
Kommentera

Paddan: Jag kommer inte ihåg vem som sa det men jag tror det var en känd författare som jämförde dagens jakt på pedofiler med 1500-talets häxjakt.

Det ligger mycket i det.
Kommentera

« · 1086363 · »