Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Det finns idioter

« · 1334880 · » Till forumet

Sv: Det finns idioter
grillade inomhus hur korkade får man vara.
Kommentera

Metal Guru: Nu får ju fan i mig svt fundera över sin roll, ok med ett klavertramp, som ung och bortskämd alla kan ju ha en dålig dag på jobbet. Men att man gör flera så korkade beslut.. Usch
Kommentera

Och nu är han anhållen på sannolika skäl misstänkt för nya bränder. Hur jävla svårt kan det vara att ge honom en tändsticksask och bensin och låsa in honom? IDIOT!
Kommentera

Wayne Gresky:

Jaha då var det dags igen då.
Kommentera

Paddan: "och vem har bestämt hur mycket 10% ska vara" haha
Kommentera

Paddan:

SJ kvalificerar sig återigen som idioter.
Kommentera

Lumber Jack: Nä, just ja, nu var det jag som räknade fel. Vilken tur man inte är mattelärare, och inte husselärare heller för den delen
Kommentera

Lumber Jack: Ja så ser det ut i FP-eliten. De har tio % bättre hum om vad de säger än de stackars 90 % av de som är kvar. Då återstår alltså 10 % som inte tillhör någon av kategorierna.
Kommentera

Paddan: Omöjligt, som lärare tjänar du långt ifrån 90%.
Kommentera

Lumber Jack: Wow, så om jag får lönen sänkt med 90% så innebär det egentligen att jag får lönen höjd med 10%?
Kommentera

Wayne Gresky: Inför demopletin!
Kommentera

Lumber Jack: Avskaffa demokretin!
Kommentera

Blizzard: Haha, men för fan Björklund, tvinga karln att läsa A-matte på Komvux.
Kommentera

Salle: lika jävla illa båda sakerna...
Kommentera

Salle: precis :P
Kommentera

jämttik: Det är ju knappast det faktiska antalet som man blir mörkrädd för i detta klipp.

Kommentera

Blizzard: fan man blir ju mörkrädd..tar vi in 100 000 flyktingar per år i sverige???
Kommentera

behövs det sägas nå mer.....

www.youtube.com/watch?v=SqXrDu_C77w
Kommentera

Salle: Och här kommer då en omvänd men liknande situation som när mannen som lämnade företräde för utryckningsfordon på fel ställe blev filmad av polisens kamera. (Vilken konstig mening.)

kvp.expressen.se/nyheter/1.2208956/har-drar-han-pa-i-213-km

En viktig skillnad är att väl att polisen tycker att han är oskyldig trots hans eget bevismaterial.
Kommentera

Hahl Bundy:

Samma här... :(

Kommentera

250kg kärlek: Klarar inte av att se sånt där vidrigt.
Jag mår illa nu.
Kommentera

Här kommer en bättre länk som förhoppningsvis funkar. Alltså jag är fortfarande helt stum.

Kommentera

Han gick ur tiden i ett sexmetersfall.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Underbart! Hur gick det sen? =)
Kommentera

Salle:Hur många våningar föll "idioten" och överlevde han fallet ?
Kommentera

Salle:

HAHAHA
Kommentera

Öga för öga, tand för tand:

www.youtube.com/watch?v=mkB0bX7R0hI&feature=topvideos

Galningen ska tas, men inte av någon privatarmé...
Kommentera

Man kan ju hoppas att barnet blir lite intelligentare...
Kommentera

Blizzard:

Jag har fått höra att jag är lättlurad ibland men det där tar priset :) Höll på och sätta kaffet i halsen när jag läste det

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: appropå trådnamnet undrar jag om det är magikern eller dom som blir lurade som är idioter.....faktiskt svårt att bestämma mig, eller näe det har jag inte, vilka puckorn orka vara naiva.
Kommentera

Akta er för magiker från Kamerun!
Kommentera

73Sjöbba: Ni får själv avgöra vem som är Idioten här. Men funderar lite smått ibland på vad folk förväntar sig när man står och omringar en bil och kastar sten på den.

www.expressen.se/nyheter/1.2167881/han-korde-pa-barnen
Kommentera

Lumber Jack: Samtidigt är det ju tydligt att polisen pratar till sin egen fördel. Om man kollar så kör polisen mellan 50 och 60 km/h. Det kan vara en viss skillnad och ligga i 100km/h. Samtidigt så fanns det väldigt många platser att släppa förbi ambulansen, fast det kan kanske vara lite svårare att ta beslutet om man ligger i 100km/h att i den bussfickan kan jag stanna. Nu uppskattar polisen att han låg ca 500m (om det nu stämmer) före ambulansen och då finns ju absolut marginalerna för att stanna. Han försökte sig säkert på en rövare som du säger.

Summa summarum: Det som händer är att tydliga signaler sänds ut till gemene man att man ska akta sig för att släppa förbi t.ex. räddningstjänsten så man inte blir bötfälld pga. något trafikbrott.

Jag har kört mot rött för att släppa förbi en ambulans då jag ansåg att det var riskfritt. Nästa gång kanske jag inte gör det.

På tal om absolut, nu blev jag törstig.
Kommentera

Lumber Jack: Jo håller med. Det är klart att han kan släppa förbi ambulansen så länge han själv sitter i en liten personbil. Vägarna är väl dessutom byggda så att man kan släppa förbi t.ex. ambulanser om så behövs.
Kommentera

Poffa: Brukar man verkligen använda tingsrättsdomar som praxis?
Kommentera

Gidde: Det är inget att ens snacka om. Jonny försöker sig på en rövare genom att snyfta lite i tidningen, men filmen visar med all tydlighet att han snackar skit. Case closed.
Kommentera

Poffa:

Har du sett polisens video över sträckan han körde för fort?

Nog känns det som att han kunde svängat av någonstans, men i princip håller jag med dig att beslutet kan ställa till problem framöver...

Kommentera

Frisco: Tingsrätten har därmed sett till att sätta praxis, vilket nu innebär att gemene man kommer vara "mer i vägen" för räddningstjänst, bara för att undvika böter eller indraget körkort.

Smart gjort!

Kommentera

spud: Vi kan det där med mygel.
Kommentera

Skäms kudden har då suttit framför mitt ansikte å andras vägnar när jag nu ser på Uppdrag granskning som kör rond 2 med Gbg kommuns olika tjänstemän.
Kommentera

« · 1334880 · »