Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Det finns idioter

« · 1034268 · » Till forumet

Sv: Det finns idioter
...vilken jag anser vara idiot kan ni spekulera om.
Kommentera

Helg Ernest: "Till polisen uppgav han att han inte alls kört särskilt fort."

Jo sure Benke...
Sen är väl frågan vad fort är när man rattar en sån här. Men det var bevisligen fortare än vad denna förare klarade av.
Kommentera

Salle: Ganska snyggt att man sen försöker framstå som offer då han faktiskt väjade för en motorcykel. Då bilen bytt ägare för 2 dagar sedan så känns det mer som, nu ska vi se vad den går för...... Oj
Kommentera

Wayne Gresky:

Passande rubrik till den här idioten

Själv har jag bara fått snöbollar på min bil från broar.
Kommentera

Herr Pre-medeltid känner sig diskriminerad och DO Katri Linna hakar på. Man häpnar.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=772467
Kommentera

Lumber Jack:

Intressant att vissa inbillar sig att religionsfrihet betyder att man får bete sig hur som helst och komma undan med det.
Kommentera

scim: Det värsta är att de svenska PK-etblissemanget sväljer det.
Kommentera

Lumber Jack: Ett sånt daltande. Kan man inte ta andra människor i hand kan man inte sköta sitt jobb, heller. Helt rätt att han inte får någon ersättning.
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, man gör ju allt för att inte trampa på några tår. Fallet är ju smått komiskt, en man känner sig diskriminerad när han nekas utföra sin diskriminerande handling. Vad kom först, hönan eller ägget?
Kommentera

Poffa:

Det är ju ungefär som den här personen som fick sitt musikintresse att klassas som ett arbetsnedsättande handicap (eller hur det nu var). Kort sagt ren idioti.
Kommentera

scim: Jag förutsätter att JÄMO anmäler DO. Jag ska fan i mig skicka ett mail.
Kommentera

Lumber Jack:

Stoppa pressarna, LJ har förargats till den grad att han skickar ett mail.

Lägg ut! Lägg ut! ;)
Kommentera

scim: Hmm, det har jag missat. Men det låter ju helt horribelt.
Kommentera

scim: Det var ju en jävla skillnad, killen var ju hårdrockare, en övermänniska som inte ska behöva beblanda sig med kreti och pleti.

www.kvp.se/nyheter/1.728761
Kommentera

scim: Det här påminner mig om den fascinerande artikelserien i vintras i DN om det allt ökande antalet anmälningar, om diskriminering, från elever som studerar på lärarhögskolor. En student tyckte exempelvis att det var helt oviktigt att vara kunnig i svenska för att kunna jobba som svensklärare och anmälde lärarhögskolan för diskriminering.
Kommentera

Lumber Jack: Övermänniska? Nåja...

Scim: Jag håller med dig efter att ha läst det där. Vilket jävla trams. Inte är det undra på att vissa får slita häcken av sig för att hålla Sverige flytande, när det finns typer som dessa ute i arbetslivet.
Kommentera

Paddan: Jag säger bara NEGERBOLL. En viktigare symbolfråga finns inte. Nästan.
Kommentera

scim: Jag tycker att dt högst är värt en varning. En spark i skrevet hade varit mycket mer diskriminerande.
Kommentera

NuMo:

Inte om han sparkat en representant från båda könen. I övrigt så förstår jag fortfarande inte vad du menar, men det är väl det som är ditt syfte.
Kommentera

LL:
Som hetrosexuell känner jag mig krängt att läsa sådana articklar.
Kommentera

Vad är grejen med att INTE helt enkelt vara nöjd med att de pixelerat ens ansikte när de först skrev om ämnet, utan sedan ställa upp på intervju?!
Kommentera

Detta borde nog kunna platsa i en Ding Ding Värld, www.expressen.se/nyheter/1.1199421/snart-blir-var-drom-verklighethehe.
Kommentera

Jag låter länken tala för sig själv.
Kommentera

Det finns som bekant idioter, men lokalbefolkning visade på uppfinningsrikedom.

www.op.se/parser.php?level1=157&level2=701&id=924886
Kommentera

Lumber Jack: Kan för övrigt berätta att denna ICa har har en förträfflig Chark. Utan att gissa så trodde jag att det var Ester som var i farten men det var väl gamla S.Pålsson med kompisar ;-)
Kommentera

65selander: Kanske dax att införskaffa ett lås till draget på husvagnen, så den inte är borta rätt vad det är.
Kommentera

och så finns det Amerikaner

www.youtube.com/watch?v=ANTDkfkoBaI

(blonds have more fun, eller ?)

www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE&feature=related

( bara för mycket)
Kommentera

knaskamilla: R.I.P, Idioter.
Kommentera

Ständiga straffsparkar från Väster.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=800143
Kommentera

Control Room: "South Wales Police, what's your emergency?"

Caller: "It's not really. I just need to inform you that across the mountain there's a bright stationary object."

Control room: "Right."

Caller: "If you've got a couple of minutes perhaps you could find out what it is? It's been there at least half an hour and it's still there."
Kommentera

Lumber Jack:

Ytterligare en allvarlig incident med s.k Kamphundar. Vad är det som gör att just dessa hundar inte går att uppfostra på rätt sätt eller hur man skall uttrycka sig.

Jag vet att det finns bra ägare men nog är det tråkigt att man skall vara rädd själv när man ser en pitbull? Skall det vara så ?? Min hundrädsla blir värre och värre trots att jag har försökt göra sig av med den genom åren. Det hela startade i 4:e klass när en schäfer kom fram och bet mig utan vidare som dessutom sprang lös. Sedan dess sitter det i.

Borde dessa sk Kamphundar förbjudas??

Schäfer rottweiller samt dobberman är 3 andra sorter som jag har en oerhört rädsla för. Ibland händer det att jag går en omväg om jag är ute och går eller springer i skogen när man möter folk som har hundarna lösa i skogen, det får man väl inte ha ?? Skall man känna så här och vad kan jag göra ? Vill bli av med den här rädslan .
Kommentera

mattias - 74: Förbjud inte hundarna, förbjud folk som inte kan hantera dem att äga sådana hundar.
Kommentera

Poffa:

det har ju hänt att även de s.k bra ägarna har haft svårt att kontrollera dessa hundar eftersom de har kampinstinkten i sig. Det har man läst i debatter m.m Tycker nog problemet med dessa hundar är ytterst allvarligt.

hunden i det här exemplet kanske inte hade bitit nån tidigare och då tyder det ju på att det inte är ägarnas fel eller ?
Kommentera

mattias - 74: Om hunden kan komma lös och bita någon har ägaren gjort ett fel. Så enkelt är det. Har man inte 110% koll på hunden så ska den vara i koppel.

Dessutom, kollar man i den här artikeln så ser man vilka hundar som biter folk mest. Inte direkt kamphundar i topp.
Kommentera

Poffa:

den där brittiska studien ger jag inte mycket för, det är knappast taxar som biter människor i Sverige eller hur ??

Jag har iaf inte läst eller hört nånting om Taxattacker i Sverige . Har du ??

Pitbulls är farliga oavsett om ägarna är bra eller inte det har man ju sett och hört om vid ett flertal tillfällen.
Kommentera

Poffa: Sedan lär ju ett bett från en pitbull vara ca. 100 gånger värre än från en knähund.
Kommentera

mattias - 74: Vet du, jag litar mer på den där studien än på din hemkomponerade fundering.

"Johan Beck-Friis på Svenska veterinärförbundet berättar att studien stämmer med hans erfarenheter."
Kommentera

Poffa:

Jag har iaf inte läst om nägra Taxar som överfaller människor. Pitbullattackerna blir fler och fler.
Kommentera

73Sjöbba: Självklart, men återigen. Det är inte hunden som ska förbjudas. Det är ägaren som inte klarar av hunden. Det handlar om uppfostran och att hunden vet vem det är som bestämmer.

Vad det gäller krav på koppel så finns det mig veterligt ingen generell sådan. Däremot kan varje enskild kommun införa sådana krav.
Kommentera

mattias - 74: Kan det vara så att det är din tro pga hur media skriver om det? Om en på svenska veterinärförbundet säger att det stämmer så får du väl trots allt tro på det?
Kommentera

Poffa: Äh, bite me!

Enl. egna obekräftade studier av hundägare så resonerar kanske 90% av ägarna att: Min hund är så snäll, den kan gå lös.
Sedan kan en frestelse dyka upp och dom inte har kontrollen över hunden.

Att man inte läser så mycket om taxar lär väl bero på att det inte blir i närheten av dom skador som kan bli t.ex av en Pitbull eller Amstaff.
Kommentera

Poffa:

Jag utgår ifrån vad jag ser och hör på Tv och i media ÖHT. Att pitbullattackerna skulle vara mindre än att en Tax ger sig på människor ger jag som sagt inte ett skit för. Får jag inte tro det ?

I Norge och Danmark är hundarna föbjudna att äga och det kanske är dags att se över lagstiftningen i Sverige också ?

Verkar ju som om de flesta hundar av den här rasen biter folk trots att ägarna normalt sett skall vara " normala "
Kommentera

mattias - 74: Vadå förbjuda? Menar du att förortskidsen med taskig självkänsla från diversa obskyra macho(sub)kulturer ska måsta dra om kring på pudlar och golden retirevers? Det inger ju ingen respekt!
Kommentera

« · 1034268 · »