Café

49352 inlägg · 1044 ämnen

Det finns idioter

« · 921658 · » Till forumet

Sv: Det finns idioter
mattias - 74: Nä men dom kan väl dömmas till ungdomsanstalt och vid 18års ålder förflyttas till vuxen anstalt. Tror jag iallafall, skall låta det vara osagt ifall det inte är så men man kan ju hoppas på att det straff dom får blir grovt även om dom aldrig kommer att få det straff dom förtjänar.

Svenska straffsattser ar ju inte så hårt anser jag.
Kommentera

knaskamilla:

Jag som fritidsledare stöter ofta på ungdomar som hamnat snett pga olika orsaker. Det vannligaste är dock skilsmässor. Otroligt många föräldrar som skiljer sig när barnen är små. Kan det vara en av orsakerna eller kan det vara så enkelt att vissa skaffar barn för tidigt för att sedan inte kunna ge dom den kärlek och uppfostran som behövs?
Kommentera

knaskamilla: Sant, jag joibbar på ett ungdomscafe i Timrå jag också och varje helg blir värre än den andra. Fylla, slagsmål och skadegörelse. Och inte ett dugg har man rätten att göra åt dom två första. För risken om man ryter i och säger till är att man själv blir drabbad. Man kan ju t.ex inte hälla ut en öl åt någon ungdom, ävne om man gärna vill för då kan man åka dit på det. Inte ens fältassistenterna från Sociala kan göra det. Det enda dom kan göra är att titta på tills nagon blivigt för berusad.

Nä vi kan bara hoppas att föräldrar över hela vårt avlånga land vaknar och agerar. För man kan säga vad man vill om samhällets influens på undomen så tycker jag att det är från föräldrarna som uppfostran och regler skall komma.
Kommentera

mattias - 74: Som sagt, det är i hemmen det behövs göra något.
Kommentera

TJ:

Tyvärr träffar ju föräldrarna knappt sina barn nuförtiden, känns det som. I alla fall har de i väldigt många fall dålig koll på vad barnen gör. Vad gäller ungdomars droganvändning har det visat sig att det som har absolut bäst effekt för att få dem att inte börja supa i ung ålder är att föräldrarna i klassen/skolan/området har en gemensam hållning gentemot kidsen. Att de är överens om vilka tider som gäller på kvällen, att de alltid ringer och kollar om kidsen säger att de ska till någon kompis och sova över, att de alltid ringer de andra barnens föräldrar om de upptäcker att andra barn dricker och att barnen vet om det etc.

Själv tycker jag att föräldrarna åtminstone borde kunna lära sina barn att inte ha sönder andras ägodelar och att inte kasta skräp i naturen eller på stan. Men inte ens det klarar de.
Kommentera

knaskamilla:
Nä det var bättre förr ; )
Kommentera

claesw:

Ja. När jag var ung. Jag var smart och snäll redan då. Det trodde dock inte kidsen jag träffade igår på. Tråkig bild de måste ha av världen.
Kommentera

TJ: Jag köper inte att det är hemmiljö eller alkohol eller något annat så enkelt som genererar den allt mer förråande ungdomskulturen.

Jag vill även tacka ett felanvänt Internet, vålds-dataspel och c-filmer, som hjälper till att trubba av oss, och flytta fram eller eliminera de spärrar som åtminstone finns i mig. Ännu.

Blanda se'n allt detta medelst en stavmixer, och du har en härlig grogrund till att nå fram till den där Kubrikfilmen om Ultra Violence.
Kommentera

Metal Guru: Tyvärr tror jag ni har rätt båda två.
Bodde nått år i Bredsand utanför Sundsvall, då var det väl en avstjälpningsplats för sociala. Man åkte till kiosken för att köpa snus, då stod 7-10 åringar och var jättelyckliga, dom hade fårtt en femtilapp av mamma för att köpa sig en middag. Jag kommer alldrig att glömma det.
Jag mådde rent utsakt dåligt av att se ungarna fick köpa hamburgare för att morsan låg dyngrak hemma och kunde inget annat. Om hon intte låg rak för att tjäna sitt levebröd.
Allt jävla videovåld + föräldrar som inte har tid att ta hand om sina barn, förmodligen för att dom var för unga själv när dom fick dom.
Det tror jag på och - Du mannen, visa mig respekt va!
så förstår ni vad jag menar.
Kommentera

Nu har man snott idéen till lösning från A Clockwork Orange.
Kommentera

Wayne Gresky:

Denna artikel passar under ämnet
Kommentera

mattias - 74: Jag skulle inte ha överdrivet mycket emot ett misslyckat rekordförsök...
Kommentera

mattias - 74:

Desperat är han sannerligen..
Kommentera

Helg Ernest:

En bra låt om det du skrivit.
Kommentera

Tubest:

Samma låt fast med lite mera info
Kommentera

Friskt vågat!

Frågan är dock om det går att förfalska något som inte finns? Jag antar att det blir som Homer S brukar säga: "That's for the courts to decide".
Kommentera

Wayne Gresky:

Ytterligare en i mängden med dåligt omdöme
Kommentera

mattias - 74:
Här är en till. Gissar att jag strax får moderera själv i ovansiljans-boken... ;0)
Kommentera

Metal Guru: "TT har inte lyckats nå Stigssons advokat Gunnar Falk för en kommentar."

Och Stigsson har inte fått tag i Gunnar Falk för att få veta vad f*n detta handlar om!
Kommentera

Stigsson:
Inseminerar du att allt är iscensatt av en undflyende Gunnar Falk?
Kommentera

Paddan:

Detta hade ju kunnat gått riktigt riktigt illa.

Dags att vrida öronen av skitungarna månne ??
Kommentera

mattias - 74: Äh, ryktena säger att det var ett självmord. Han hade hört att det skulle bli tögrader i veckan och han ville göra slut på lidandet.
Kommentera

mattias - 74:

Ja du, ställer mig i kön fö att gö det :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Så kan jag tycka att uttalandet av Pedofilens försvarare är fruktansvärt lågt och oerhört korkat.
Kommentera

Helt uppenbart är det bara tondöva idioter som köper singlar nuförtiden. Iofs var det väl så förr i tiden också på singellistan när man tänker efter...

Albumlistan ser väl lite bättre även om en årslista utan The Shins "Wincing the Night Away" aldrig går att ta på allvar.
Kommentera

Wayne Gresky: Inga kommentarer förutom...
Kommentera

Salle: Siste idioten är inte född än.
Kommentera

73Sjöbba: Vaddå? Är du gravid? :-) Nä, det är tyvärr sant och det är något vi skötsamma individer är tvungna att leva med.
Kommentera

...även i musikindustrin. Kul krönika om hur man lägger upp en artistkarriär
Kommentera

Tydligen har FBK-supportrarna nån kringverksamhet som förmodligen inte är känd för huvudföreningen.... ;-)
Kommentera

Dream Team: Nämen, Tomas Martinsson som försvarare. Vad skönt att de väljer en rättskaffens man...
Kommentera

Lumber Jack: Ibland blir man förbluffad, men det värsta kanske inte är sagt än. Han kan ju få rätt. Det verkar ju faktiskt vara en uppenbar risk för det.

www.aftonbladet.se/nyheter/article1707379.ab

Barn. Glöm inte hjälm och reflex i trafiken.
Kommentera

NuMo: jävligt märklig logik, bilföraren som körde närapå dubbelt så fort som tillåten hastighet slipper ansvar för att han som dog inte hade hjälm? Följden av det blir med andra ord att det är är ett grövre brott att inte ha hjälm än att köra 70 knyck över hastighetsgränsen.
Kommentera

LL: Helt sjukt. Men troligen har det bevisbördan att göra. Det är svårt att bevisa en fortkörning om den inte tas på bar gärning. Visst det går att mäta bromsspår och så, men det är svårt.

Leif Silbersky ser säkert det hela som en seger för mänskligheten. Det lilla kräket.
Kommentera

Lumber Jack: Kan det verkligen vara ett bra karriärdrag att moralen ligger på ungefär samma nivå som Hitlers? Jag skulle inte göra mig till hela världens fiende för 180 000 kr, den saken är klar. Ett par nollor till så kan vi snacka om saken...
Kommentera

Wayne Gresky: Med tanke på hans ursprung blir din fråga riktigt vass, men visst. Det är en sak att försvara Hagamannen, en annan att i det närmaste ta hans parti.
Kommentera

spana in femman
Kommentera

Det här påminner mig om när den gröna färgen försvann från min gamla cga-skärm. :)
Kommentera

Avdelningen "do it the american way, lock 'n' load grandma-stile"...
Kommentera

Det här passar bra här. Idioterna ifråga är Vetlanda Kommuns socialnämnd. Det handlar om Fallet Louise, där den nu 17-åriga Louise behandlas helt vansinnigt av kommunen.

Louise bodde med sin pappa i en husvagn och utsattes under fem års (från 10 till 15 års ålder) tid för hundratals våldtäkter av sin pappa. Mamman bodde inte där och har helt brutit kontakten med Louise.

Pappan dömdes till rättspsykiatrisk vård av Eksjö Tingsrätt och domen fastslogs i Göta Hovrätt. Pappan kommer nu ut efter två års vård. Under tiden har Louise bott hos en fosterpappa som hon vill stanna kvar hos och som hon vill ha som vårdnadstagare. Fosterpappan har under tiden hon bott hos honom varit gid man för Louise.

Nu har alltså Vetlanda kommuns socialnämnd beslutat att pappan ska få vara vårdnadstagare för Louise då han kommer ut, trots att Louise vill ha fosterpappan som vårdnadstagare och trots att fosterpappan är villig att bli Louise vårdnadstagare.

Hur faaan (ursäkta svordomen, men jag är förbannad och lätt illamående av det här) kan man lämna tillbaka vårdnaden till en person som systematiskt våldtagit sin dotter i fem års tid? Hur tänker man, om man nu ens tänker? Hur kan man se sig själv i ögonen framför spegeln? Hur kan de se någon i ögonen?

IDIOTER!!!
Kommentera

Poffa: Ett kort svar. "Jävla smålänninnar"!
Kommentera

Bara i Sverige och kanske USA som Gahrton skulle kunna bli frikänd.

Pimpla bira och vin efter olycka.

Yeah right.
Kommentera

Helt sanslöst. I min fåfänga trodde jag inte att det fanns människor som kunde utföra sådana vidriga handlingar.
Var det någon som såg Insider i går om högextremistiska grupper? Jag brukar inte reagera så värst när jag ser våld på teven. Det är liksom vardagsmat som man tyvärr fått lära sig att leva med.

Men igår blev jag verkligen berörd. Något så fullständigt absurt som det Robert Aschberg visade i sitt program är nog ett av de värre jag sett.

I bifogad länk kommer du till TV3, och deras webb-tv. Sök fram Insider från igår och titta ca 2 minuter och 50 sekunder in i filmen.
Känsliga tittare varnas.
Kommentera

Saxat från ett forum jag hänger på:
"Vet ni om att det ni skriver här kan läsas på internet jag såg det på Google vad tycker ni om det"
Kommentera

knaskamilla: Och googlar man på den texten så får man bara en träff. :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Va, går det att hitta via google? Läskigt! Finns det alltså på internet?
Kommentera

knaskamilla:

Intressant!
Kommentera

Wayne Gresky:

Vänta lite nu... Får man bara en träff? Innebär det att det här forumet inte finns på internet?
Kommentera

Svårt att välja om det här hör till roliga länkar eller idioter...

www.liveleak.com/view?i=fab_1208343881
Kommentera

« · 921658 · »