Café

49348 inlägg · 1044 ämnen

Eurovision Song Contest 2007

« · 883161 · » Till forumet

Sv: Eurovision Song Contest 2007
Metal Guru:

Och det antagandet innebär även att alla världens män har en taskig kvinnosyn. Intressant.
Kommentera

Gusten: Du kan ju inte jämföra 2 sådana saker.
Varför förtjänar inte den låten att bli 2a om den låten fått näst flest poäng? vad är det som gör att vissa röster ska ogiltigförklaras för att de tycker fel? Låter som Sovjet.
Kommentera

Gusten:

Vi snackar om en musiktävling, slappna av.
Kommentera

Gusten:
Med tanke på att det finns fler kvinnor än män på jorden, vilka kvinnor är det som har taskig kvinnosyn?

Schyman?
Kommentera

70 Rodrigues:

Nej, hur kan du tro det?

Och var säger jag att Ukrainas låt är bra och att Sveriges är dålig? Det enda jag har sagt är att Finlands låt var värdelös, och att rätt låt vann.
Kommentera

scim: Att Ukraina kom två behöver inte betyda att den förtjänar det.

Mer än halva jordens befolkning har t.ex taskig kvinnosyn, är det rätt?

Vissa gånger anser jag att man i minioritet kan hävda den breda massans okunskap/galenskap.

Det skjuts för lite....
Kommentera

scim: Du tycker att Ukrainas låt är bra men att Finlands och Sveriges låt är dåliga, är inte det att trycka på andra din personliga smak?
Kommentera

slashpuppie:

Om en man utklädd till påfågel som sjunger om panikångest vunnit, hade det betytt att tävlingen ballat ur?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja man kan verkligen tycka att Ukraina hade karusellmusik och en fjant som sprang runt och låtsades sjunga. Men folk röstade på det, såpass att den kom 2a. Lordi ifjol var väl inte helt seriöst heller, men folk röstade på det också.

Den stora skandalen var vinnarens 3 fingrar i luften, något som man gör för att visa samhörighet med människor som Milosevic(som förvisso är död, men som står för något ändå). Innan man åker till Kosovo ska man veta att det är förenat med stor risk för din hälsa om man råkar ha 3 fingrar i luften i en musliskby.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag både förstår och accepterar. Jag försöker inte trycka på andra min personliga smak.
Kommentera

scim: frågan är ju då, betyder det att låten är bra eller att tävlingen har ballat ur?
Kommentera

70 Rodrigues: Inte så tokig den där folielåten ändå, kommer att bli en fet hit ute i Europa i en mixad version. Det blir knappast The Arks låt.
Kommentera

scim: Förstår alldeles utmärkt, frågan är väl hur mycket du förstår?
Kommentera

70 Rodrigues:

Har du svårt att förstå eller? Ukraina kom på andra plats, och man fick mängder av poäng från hela Europa.
Kommentera

scim: Jo tjena!
Kommentera

70 Rodrigues:

Absolut, dom kom ju tvåa.
Kommentera

slashpuppie: Sen de hypade upp tävlingen lite så har vi minsann gett höga poäng till de länderna vi har omkring oss, om de fått vara med i tävlingen.

Sen får man ju ha förståelse för att länder med samma kultur ooch histora har samma musiksmak. Men det jag kan tycka är tvivelakitgt är att andorra har lika mycket att säga till om som ryssarna. Sätt upp en monster växel som samlar in allas telefonnummer och skippa att presentera poäng från varje land.
Kommentera

scim: Foliefjollorna från Ukraina hade dom också en stark låt?
Kommentera

spud: Vi brukar iofs inte ge de högsta poängen till våra grannländer om det inte faktiskt är så att vi tycker de är värda det. Men att vi ger dem en snäll liten 2:a eller nåt har ju hänt...

Men det är väl så att vi helt enkelt har olika smak och snart har östländerna röstat bort oss andra och då slipper vi ju bry oss om skiten iaf...
Kommentera

Modoante:

Majoriteten av de deltagande länderna är ju så kallade "öststatsländer", därför är det väl rätt själv klart att deras bidrag finns väl representerade högt upp i resultatlistan. Dessutom består ju topp tio, bortsett från några undantag, av starka låtar.

Det enda som är patetiskt är väl att du anser att din personliga smak borde vara gällande i hela Europa.
Kommentera

Modoante: ää släpp det där nu, vi gör ju likadant, full pott till finland från oss och danmark norge och finland röstar på oss. Om vi hade sett till att splttra upp oss som öst har gjort skulle vi också bli framgångsrika. Men hela väst röstade på serberna också, så rätt låt vann ju, som ifjol när finnarna vann.
Kommentera

scim: ta och titta på tabellen vet ja topp 10 är enbart öststatsländer är det en slump?Det var ju patetiskt när rösterna redovisades man gissade ju rätt varje gång på vika som fick dom högsta poängen.
Kommentera

Av de låtar som ställde upp så hörde man redan i Semifinalen att Serbiens låt var giftig, Så jag bettade på låten 100:- in och 700:- tebax lätta pengar!
Nu finns remixen ute av vinnar låten följ länken jäkligt bra låt, Undrar om inte det är sommarens hit detta!
Kommentera

Jag förstår inte gnället. En riktigt bra låt tillika förhandsfavorit vann med bred marginal, samtidigt som The Ark inte gick hem ute i Europa. Att bittert skylla på att vi skulle vara något offer för grannröstning är bara pinsamt, speciellt då vi själva belönade Finlands monotoma skitlåt med en tolva.

Intressant är hursomhelst att något så uttalat ointressant som Eurovisionen verkar väcka så starka känslor.
Kommentera

FreddanVF: För att inte tala om när tyskarna röstar igenom att vi alla måste äta Eisbein mit Sauerkraut till middag varenda dag.
Kommentera

Ambroo:

Äsch, det var inte ironi.

Våra grannar röstade inte på bra musik, de röstade på sina grannar. Hade Norge vart med hade dom fått våra röster, oavsett kvaliten på låten.
Kommentera

Danne_l: Svår ironi...

Sen kan man inte komma ifrån att de röstar på varandra och kom nu inte dragandes med att våra grannländer röstade på oss, de röstade på bra musik. Men det är klart... Nästa år kanske Jämtland, Skåne, Halland och Västerbotten skulle få rösta.
Kommentera

Ambroo:

Det är såna som du är problemet i det här landet. Tror att allt var som för 20 år sedan. Allt i öst är ruiner, sjukdomar och fattigdom.
Newsflash: Tiderna förändras!

Jag blir så trött...
Kommentera

Det här har säkert redan skrivits, men man blir inte klok på omröstningen. Jag trodde inte det fanns så många telefoner i öststaterna, men det är klart, de har väl rånat turister...
Kommentera

Paddan: Tänk när Turkiet får medlemskap i EU då. Då lär Turkiet vinna varje gång.
Kommentera

slashpuppie: Tycer att kommentatorerna är rätt så roliga.Ena sekunden sitter dom och gnäller över att vissa lag ger varandra 12 för att i nästa sekund "kräva" att få det av våra grannländer.Dubbelmoral?
Kommentera

De senaste åren har jag tyckt att det här är en dyngtävling, likt förbannat sitter jag och kollar på den. Det är väl det att det är kul att gnälla på alla skitbidrag.
The Arks låt var kanske ingen vinnarlåt, men det var ingen annan heller. Däremot tycker jag inte att den var så dålig så att vi ska behöva kvala nästa år.

Nä, jag säger som så många andra här. Lägg ner skiten nu så kan öst mysa med den här tävlingen för sig själva.
Kommentera

Metal Guru:

Tänk att det alltid blir så här. Sverige får en medioker placering, då är det en dyngtävling. Visst, många länder röstar på sina grannar men hur bra är Arks låt egentligen? Jag tycker personligen inte den är bättre än en mittenplacering.
Kollar vi sedan hur Ark ser ut på scen så ser dom ut som alla de andra pajasgrupperna.
Kommentera

Portello:
Om nu Ola tyckte att det var en 'dyngtävling', varför ställde han då upp?
Kommentera

Vicke_LKPG: Öst?
Har du tänkt på att Polen, Slovakien ligger i europas centrum ?
Det gör faktist det, hur fel vi än må tycka.
Kommentera

Portello: HAn har ju rätt det är ju en dyngtävling.Känns rätt så meningslöst att vara med nästa år för oavsettt vilken låt vi har så lommer vi ju inte ens att komma till final.Nej sverige bojkotta skiten.
Kommentera

Paddan: Och tydligen tycker Ola Salo att ESC är en "dyngtävling".Undra vad det kan bero på? Skulle han även tycka det om han kom top fem?
Kommentera

FreddanVF: Det kan inte bero på att det finns mer än 3 miljoner turkar i Tyskland, tror du.
Kommentera

Jag är inte bitter... För jag bryr mig inte längre... iaf inte efter ikväll. Det är rätt tråkigt när man kan räkna ut vem som får vems poäng..
Och nej, det är inte lättast att räkna ut att Bosniens 12a skulle gå till Serbien. Det som är det lättaste att räkna ut är att Tysklands tolva går till Turkiet. Det har den gjort säkert dom senaste fyra åren. Nu kanske jag tar i men sedan Sertab, eller vad hon hette, vann för Turkiet så har Tyskland gett Turkiet sin tolva.
Och det kan inte bero på att Turkiet har den bästa låten varje år. Så är det inte det kan ju vem som helst räkna ut. Seriöst, hur länge ska vi vara med i det här spektaklet? Italien la ner. Schweiz funderar i dom banorna. Varken Tyskland, England eller Frankrike tar tävlingen på allvar.

En gång i tiden var den här lördagen något man såg fram emot. Det är numer bara en myt. Det bästa ikväll var Kristian Luuk och hans tuta.

Jag har ju iofs rätt svårt att förstå varför balkan länderna röstar så broderligt på varandra. Var ju inte längesen dom låg i skyttegravarna och sköt på varann.
Kommentera

Ger upp "denna text skall inte vara med "#1100;ю"
Kommentera

Tyvärr så följde det med en del skräptext...
Här är min rätta hälsning i natten.

К вашему полностью одному доброй ночи 
Kommentera

Alla: К вашему полностью одному доброй ночи

Kommentera

Sannes: Nä nu blir det sängen istälet för golvet. Skall man orka med milen imorgon med stridspackning så är det dags att sova.

Ni som vill höra mera utav Ukrainas legend. sök på

1: Verka Serdjuchka
2: В. Сердючка´

Kommentera

65selander:
De golv som jag mest kommer att gå på i sommar är dansgolven på olika logar, så jag tror jag slipper denna Dame Edna.

Och var du glad att du inte har koll på fotbollen i Uddevalla, för nu är det tusan katastrof...
Kommentera

Sannes: ang fotbollen så är jag inte riktigt hemma men jag lovar
att "Verka Serduchka - Danzing" kommer att spelas på golvena var än du går i sommar.

I länken så hittar ni en annan slagdänga från samma artist. Weltklasse
Kommentera

hahahahaha!
Vilket fiasko!

Heja öst. not.
Kommentera

Sannes: jag förnekar att jag gillar schlager specifikt men melodifestivalen är kul i alla fall trots att det inte är så spännande,,,vilket spektakel.
Kommentera

65selander:
Heja Uddevalla, nä du det är inget med det idag, är fortfarande sur efter fotbollsmatchen i eftermiddags.

Brist på annat, jojo skyll på det du.... :)
Kommentera

Sannes: nä brist på annat så har man kladdat här... Heja Uddevalla
Kommentera

Jösses, jag ser att det har skrivits nästan 190 inlägg i denna trådn ikväll och jag som är schlagernörd har bara skrivit 12 inlägg, med andra ord så finns det fler schlagerfantaster.
Kul! :)

Kommentera

« · 883161 · »