Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Filmtips kväll!!!

« · 743888 · » Till forumet

Sv: Filmtips kväll!!!
mattias - 74: Hmmm, du såg nog reprisen då med tanke på att min bror, som är född 68:a, blev kallad Storpotäten genom hela sin skolgång och jag trodde att det var hela min bros generationen som snoddes.... Faan vad tiden går och Staffan Westerberg har tydligen snott mycket....;-) "Fem Myror.." är inget barnprogram, det är faan i mig humor med jäkligt mycket pedagogik, så det så.........
Kommentera

Friman SR:

Jag minns programmen mycket väl och jag tyckte det var skit! Fem Myror och Trazan och Barnarn är de bästa barnprogrammen som gjorts!!
Kommentera

mattias - 74: Är inte du för ung för att ha blivit bestulen som generation, 74:a som du verkar vara??? Har du vart vilse i pannkakan eller är det bara något du har hört talas om??? Du måste vara för ung för att ha blivit bestulen av Storpotäten och Lillstrumpa eller...?

Jag vet själv inte för jag var ju för gammal, jag blev snarare bestulen av Teskedsgumman, High Chaparaal och Partaj när jag var plutt... Sedan var jag ändå barnslig nog att älska "Fem Myror Är Mer Än Fyra Elefanter" på gymnasiet och det gör jag ännu idag. Pedagogiken med Fem Myror... är suverän...

T.V skurk No 1..... Falconetti....
Kommentera

Minns att jag tyckte Vilse i pannkakan var otäck och Staffan var otäck han med, men att han ska ha förstört en generation är ju ändå att ta i. Jag tycker jag blev rätt bra till slut iaf :)
Kommentera

Per HApps:

Hans program var skittråkiga! Lillstrumpa och Syster Yster samt Vilse i Pankakan! * SUCK *
Kommentera

mattias - 74:
Det var inget fel på STaffan W, grejen är att det är populistiskt att ge honom en känga då och då,
Kommentera

65selander:

Jag skall ge honom en fet jävla smäll om jag ser honom! Han förstörde en hel generation =)
Kommentera

mattias - 74: Han bjöd jag på grogg för två år sedan tror jag. Grants och Fanta :-)
Kommentera

SMÅLAND:

Staffan Westerberg var ett hett villebråd när man var ung !! =)
Kommentera

mattias - 74: Tjata vet ja.....tack vet ja Clownen Manne.....o
apan KOKKO:)
Han var ju bara bäst:))
Kommentera

mattias - 74: Haha...ja,tacka vet jag Anita o Televinken
på lördagsmorgorna med Lennart Swan.....sicken höjdare:)
Kommentera

SMÅLAND:

hehe fan jag vill se den serien igen!! Kan man se den nåstans eller måste man tjata på SVT att de skall sända den igen =)
Kommentera

mattias - 74: Ja....hua...med ägget på slutet....jag paddlade
aldrig kanot på den tiden:)
Kommentera

SMÅLAND:

hehe sj kollade jag på Falcon Crest och Dallas så! Gillade Richard Chaning och JR Ewing, Ville bli som dom när jag var liten och det gick ju bra =)
Kommentera

mattias - 74: Jacops Stege var ett sensuellt program:)
Kommentera

Metal Guru:
Den där djupingen som sålde allt från golvmoppar till motorolja, va fan hette han?
Kommentera

SMÅLAND:

Nån som minns serien Professor Drövels Hemlighet ?? Har för mig att jag tyckte den var otäck!!! =)
Kommentera

mattias - 74: Haha ja eller varför inte Rederiet med Uno:)
Kommentera

mattias - 74:

har ni alla missat TV-Shopen..?
snacka om kulturgärning med flera bottnar...

Kommentera

mattias - 74:
På tal om Tre Kronor så har man en dvd med OS-finalen att ta till om man skulle få allt för tråkigt, :))
Kommentera

Per HApps: Nä,konstaterat,det var bättre förr:)
Kommentera

SMÅLAND:

hehe Tacka vet jag tre Kronor och reine =) haha
Kommentera

mattias - 74: Falcon Crest o Dynastin o varför inte svenska
Varuhuset....mumma:)
Kommentera

SMÅLAND:
I brist på annat kan man ju alltid slå på nikita av luc besson, det blir knappast bättre.
Kommentera

SMÅLAND:

Jag gillade Dallas förr i tiden och nu har jag äntligen beställt DVD boxen =) Finns ingen bättre serie =)
Kommentera

mattias - 74: Jaha,Hälsoresan.....Rhapsody Rock och Think you can dance.......himla bra för att vara fredakväll....tacka vet ja
Nattsudd,Nöjesmasskern.Kryzz o Jacops Stege.....det är vad jag kallar
fredagsmys ja...:)
Kommentera

mattias - 74: Tackar:)genast kika där!
Kommentera

SMÅLAND:

Vet inte kolla www.tvguiden.se
Kommentera

mattias - 74 o Per HApps:
Har inte hunnit kolla in burken än ikväll..
Vad är det för fina program ikväll?
Kommentera

Per HApps: Pricken över i:et,du har så rätt..:)
Kommentera

Per HApps:

hehe ja typ !
Kommentera

SMÅLAND:
Att titta på en porrfilm, är som att läsa en kokbok om man blir hungrig.
Kommentera

mattias - 74: Hm....nä,tror inte det,men det
finns ju inga tabun längre så varför inte visa lite
porr i d vanliga kanalerna vi tolvslaget....
skulle vara fint:)
Kommentera

SMÅLAND:

Går den på tv ?? Knappast va hehe!

Vill citera Peter Flack. har ni sett den lokala filmen över örebro Län?

Långt Ner i Hallsberg :)
Kommentera

mattias - 74: Fäbojäntan är en klassiker som
slår var mans hus..:)
Kommentera

Alisandali:

jaja men jag hade dålig koll på tiden :)
Kommentera

mattias - 74: Var ju lite bättre om du tippsade 18 minuer före den började , än 18 minuter efter .
Kommentera

Lumber Jack:

Annars kan jag tipsa om denna film =)
Kommentera

Lumber Jack: Såg den på dvd här hemma förr i dag. Så vil du se den så måste du låna/hyra den.
Kommentera

Portello: Var och när?
Kommentera

Portello:

Fick inte Charlize en oscar för rollen !! Såg det riktigt dokumentären förresten om Aileen Wuornos man blev omskakad av att se den . Fruktansvärt bra !!
Kommentera

Monster, bra film om ett tragiskt människöde. Se den.
Kommentera

Dream Team: Fan, vad göra! Jag tyckte ju att förra filmen var blaha, blaha! trots alla mina förväntningar. Gillar castingen och jag gillar förhandsvisningarna/reklamen. Kan det var så, trots bättre/roligare/superenormiösare actionscener, att handlingen kan fängsla mig den här gången?
Kommentera

För er som inte sett "Pirates of the Caribbean: Dead man´s chest", är rekommendationen - för allt i världen, gå och se den!

"Gillar man första filmen, så ska man älska den här", nåt liknande har väl hörts i recensionerna. Jag kan inte annat än att hålla med, för filmen är minst lika bra som den första, i mina ögon ett snäpp bättre, plus att man i vanlig ordning har spetsat till det hela med effekter och div. spektakulära scener. Att Stellan Skarsgård fick sitta i sex timmar i sminket innan själva skådespeleriet fick ta vid är fullt förståeligt. Hans fejs är ordentligt tilltygat av vad det nu månde vara. Att han är "ur havet kommen" går inte att tvivla på i vilket fall.

Johhny Depp har i vanlig ordning fått fritt spelrum och ger genom sin starka utstrålning karaktären "Jack Sparrow" en kraftfull karaktär. Lägg till detta en Orlando Bloom som ger kvinnorna vad de vill ha i form av charm och hjältemod, och Kiera Knightley som väl svarar upp till insatsen från den första filmen. Sammanfattningsvis är det en riktig energikick och en hisnande filmresa från glupska vattenodjur till fäktningsscener som inte är något för de som ogillar yrsel.

OBS! För er som har för vana att bita på era naglar... livet blir aldrig som förut om/när ni ser filmen.......
En klar fyra blir mitt betyg. Vi bjuds även på en rejäl cliffhanger, men detta får man se filmen för att bli varse.

Kommentera

Någon här som sett Underworld : Evolution.

Om, är den värd att se på bio?
Kommentera

Till er som inte har sett Crash har jag ett förslag.
Se den!
Och har ni sett den, se den igen.
Kommentera

Mer länkar från AB. Den här filmen har jag bestämt mig för att se, fast det blir nog inte ikväll. Hoppas den är seriöst gjord, för det är onekligen ett "intressant" levnadsöde.
Kommentera

Poffa:

Själv tycker jag att det är tjatigt att det händer skumma saker på varje ny sida. Man hinner ju tröttna, liksom.

Nåväl, smaken är som baken. Uppenbarligen finns det ganska många som lyckats ta sig igenom den där jävla tegelstenen. Jag kan se en fördel med boken: den har korta avsnitt, så den passar bra som toaläsning.
Kommentera

knaskamilla:

Du snackar skit. Den är inte seg, den är inte tråkig. Den är en av de klart bästa böckerna som gjorts, mest för att den är så skruvad att man inte vet vad som väntar på nästa sida.

Dream Team:

Läs boken. Se sedan filmen. Du kommer inte ångra dig.

Kommentera

Dream Team:

Läs den inte! Den är såååå jävla seg. Tar aldrig slut. Händer visserligen massor av saker hela tiden, men det känns som att författaren borde ha gett sig efter den första femtedelen.

Min granne, som inte läst boken, tyckte förresten att filmen var dålig (både första och andra gången han såg den).
Kommentera

« · 743888 · »