Café

Grupper · 49673 inlägg · 1045 ämnen

Hitta bilden!

« · 518186 · » Till forumet

Sv: Hitta bilden!
Metal Guru: Det gäller dock att passera mållinjen före motståndarna. Hur kurvtekniken ser ut kvittar helt. Dock är vi väl alla överrens om att Miroslaw Kowalik är kurveleganten nummer 1.
Kommentera

Frisco:
Det kan man inte tro om man kollar bilderna på Internet. Där är det viktigast att köra i kurvor, tro mig!
Kommentera

Metal Guru: Äh, inte då.

www.masarna.nu/foto/2004/15/IMG_2832.jpg

Då vill jag istället se en bild på en förtvivlad Leif Strömberg.
Kommentera

Frisco: "Hur kunde jag ta på mig den här uppgiften, jag som är så feg?!"
Kommentera

knaskamilla: Var faktiskt när jag såg den bilden som jag kom på frågan. Egentligen är han inte förtvivlad på bilden fast det ser så ut. Allt är ett spel från psykopatens sida.

Fast självklart får du godkänt.
Kommentera

Frisco:

Då önskar jag mig en bild på Stig.

Kommentera

Frisco: Nästan lite armhävningsvarning på din bild. "Jag önskar en bild på en Masarnaförare när densamma kör över mållinjen i ett heat." var önskningen och inte syns det nån mållinje på din bild...
Kommentera

Salle:

Den enväldiga tävlingskomittén, dvs jag, har tagit upp detta och kommit fram till att Frisco inte tilldöms något straff denna gång.

Kommentera

knaskamilla: OK, här får du en bild på Top Gears egna Stig. Tror det är han som inte totalkvaddade en svindyr supersportbil
Kommentera

Paddan:

Tack, vad vill du ha?

Kommentera

knaskamilla: Tja, förutom en fast tjänst med osannolikt mycket i lön så skulle det vara trevligt med en bild på ett Activision tevespel.
Kommentera

knaskamilla: Utom tävlan dårå: www2.park.se/~dgf/sik/bilder/skidst3.jpg
Kommentera

Frisco:

Så vackert. Jag minns när de byggde huset...

Kommentera

Salle: Tackar, tackar. Nå vad önskar herrn i bildväg då?
Kommentera

Paddan: Tibrosonen och sjufaldige världsmästaren Anders Eriksson. Ju skitigare desto bättre. PR-bilder där han är ren och snygg godtages ICKE.
Kommentera

Salle:

Duger denna? 

Kommentera

Poffa: Wish away, vetja.
Kommentera

Salle:

Då vill jag se en bild på en powerball med varvtalsräknare.

Kommentera

Poffa:

[url=www.dino.se/product.php?pid=116&PHPSESSID=87a6dbfb2ce8322c1d5d41dd4def8d0f]Powerball var det beställt[/url]

Jag önskar mig en bild på Brynäsfans i Prag under EHC

Kommentera

Poffa: Geicha ball har jag hört talas om, men Powerball.
Va f..n är det ? ( c :
Kommentera

Helg Ernest:

Powerball är ett träningsredskap för armar och axlar som bygger på gyroteknik. Man skall helt enkelt rotera ett bollen med handkraft och på så sätt sätta fart på gyrot. Eftersom man inte kommer upp i så höga varvtal så att ett stabilt gyro uppnås så kommer bollen att motverka dina rörelser.

Om man har tränat en del med bollen kan man nå upp i så pass höga varvtal att bollen genererar ungefär 20 kg:s belastning. Beroende på hur du håller bollen och runt vilken punkt du ger den acceleration så kan du träna olika delar av armar och axlar.

Helt klart är i alla fall att det känns på då man använder den och den är dessutom rolig. Jag har min liggande här på jobbet och kör med den varje dag, men då jag inte använder den så gör någon annan det. De kan helt enkelt inte låta bli den.

Vill du veta mer kan du alltid läsa på länken.

Kommentera

Poffa: Hade aldrig hört talas om slikt tidigare ! ( c :
Närmaste likhet jag kommit i kontakt med är den som ser likadan ut och man fyller med tvättmedel och stoppar i tvättmaskin.
( c :
Kommentera

Poffa:
Låt höra motiveringen till hur man kan slippa 50 armhävningar då man
"önskar en bild på en Masarnaförare när densamma kör över mållinjen i ett heat", och mållinje inte syns den publicerade bilden.

Jag vill påpeka att jag är den enda som faktiskt visat en bild på "en Masarnaförare när densamma kör över mållinjen", men blivit underkänd med motiveringen att mållinjen just då extraknäckte som 'startlinje'.

Länkad bild har jag också bjudit på, med denna bildtext:
"Här har du en som just snubblat på mållinjen. Den är dock retuscherad i bild." Den är minst lika rätt som Friscos lösning på problemet.
Kommentera

Metal Guru:

TävlingskomMiténs beslut kan varken ifrågasättas eller överklagas. :-)

Kommentera

Poffa:
ok, tack.
då önskar jag mig en bild på Julia's Dream.
Kommentera

Metal Guru:

Du är nu farligt nära att få göra straffarmhävningar för att ha önskat då det inte är din tur. :-)

Kommentera

Poffa:
Fel svar. Saknar dessutom länk.
Kommentera

Metal Guru: Tråkigt att du inte förstår hur speedway (och isracing) fungerar. Det gäller att åka 4 varv runt banan för att sedan passera mållinjen. Först efter 4 varv tjänstgör linjen (om det nu finns någon synlig efter 16 överkörningar?) som mållinje.
Kommentera

Frisco:
Ungefär när i loppet blir startlinjen en mållinje - eller hinner den bli nånting annat mittemellan?
Kommentera

Metal Guru: Startlinjen slutar att vara startlinje när starten gått. När 3 varv körts blir det en mållinje. Däremellan är det bara en linje, om den nu syns.
Kommentera

Frisco:
ok. nu förstår jag.
så jag hade rätt hela tiden...
på min första bild så kör alltså gossarna över mållinjen från heatet innan!

Julia's Dream!
Kommentera

Metal Guru: Jag håller inte med din speedway och Friscos bild var tveksam men här har du [url=www.lotustrading.com/juliasdream.JPG]Julia's Dream[/url] så att vi kan gå vidare.

Kommentera

Metal Guru: Om det vore första heatet då?
Kommentera

Salle:
Fel Julias Dream.

Skojade bara.
Jag har ju inget slutspel att ty mig till, så jag är bara lite drygare än vanligt. Och jag måste säga att ni visat stort tålamod med mig.

Min Julias Dream är en låt med den fina pop-orkestern Neon Rose, men finns tyvärr inte på bild. I varje fall inte som jag vet. Och nej, eftersom min del i tävlan aldrig varit godkänd kan jag inte heller straffas med 50 armhävningar.

;0)
Kommentera

Frisco:
Menar du att anläggningen är nybyggd?

(jo, jag kan fortsätta att vara dryg in absurdum... ;0)
Kommentera

Metal Guru: Nej det menar jag inte men någon gång har det första heatet körts på den arenan också.

Otroligt att en del fortsätter att vara dryga istället för att kunna erkänna sina misstag. T.o.m. Simons skrattar.
Kommentera

Metal Guru:

Straffas kan du alltid göra. Armhävningar, ölhävningar eller helt enkelt en tillsägelse. Vi får väl se vad Tävlingskommitén säger i det här fallet. Beskedet dröjer dock minst lika länge som det tar för Disciplinkommitén att fatta sina beslut, med andra ord får du ditt straff någon gång i sommar.

Kommentera

Poffa:
50 st?
stånk stånk pust stånk stånk pust stånk pust pust stånk
stånk stånk stånk pust stånk pust stånk pust pust stånk

tjugo. flämt.
tar nog öl istället.
Kommentera

hmm,
mina viloperioder tolkades som taggar, och blev bara lite mer mellanrum.

Frisco,
I sak tycker jag att jag hade ungefär lika rätt som du hade - jag tolkade bara din uppgift på ett annat sätt än vad du hade väntat dig.
Nog sagt om det.
Kommentera

Metal Guru: Haha. Till och med Poffa har erkänt att han haft fel en gång.

Du kan väl inte på fullt allvar mena att du tycker att du har rätt när du säger att man backar i speedway.
Kommentera

Metal Guru: Jag håller med dig! Jag satt igår och snokade på så väl Masarnas som Luxo Stars fotogallerier, såg Tony Richardsson i keps och en massa sladdare i vänstervarv men hittade ingen målgång. Den bild som presenterats därifrån förkastade jag, den visar en kille som stegrar motorcykeln. Hur vet man att det är över mållinjen? Det är väl snarare efter målgång det firas med bakhjulsåkning?

Nej, ska det göras armhävningar ska de göras av någon annan än dig.

Kommentera

Frisco:
Backar i speedway..?
Har jag påstått det?

Jag har inte sagt att jag har rätt.
Jag sade "I sak tycker jag att jag hade ungefär lika rätt som du hade".
Kommentera

El Maco:

Du kan få dem om du vill. ;-)

Kommentera

Poffa: Vilken j***a önska är det som gäller egentligen?
Kommentera

Stigsson:

65selander's
"Jag önskar mig en bild på Brynäsfans i Prag under EHC"

Under förutsättning att poweballen blev godkänd.
Kommentera

Metal Guru:

Selanders önskning är den som gäller.

Kommentera

Stigsson: Svär inte, då får du göra armhävningar!
Kommentera

Metal Guru: Klart Power ballen måste bli godkänd ?
Jag fick ju dessutom en bra förklaring av vad det var för tingest.
Kommentera

65selander:

Bilden, tack! Ett dygn har gått och nu är det bäst för dig och din lekamen att du kan visa upp den. Annars blir det 50 armhävningar.

Kommentera

« · 518186 · »