Café

Grupper · 49648 inlägg · 1044 ämnen

HS Summit?

« · 1031054 · » Till forumet

Sv: HS Summit?
difzi:
Nu blir jag helt förvirrad... *snurrar runt runt på kontorsstolen* det ända datum jag hittar är 2008-07-12...*kanske jag är helt rörig i huvudet* men så pratar ni om lördag....*gaaa* vilket datum gäller? jag vill med!!! =) och är det en lördag så kan jag nog hjälpa till innan.... jag trallar helt enkelt ner på fredan =)
Kommentera

difzi: Om ni går med mig så kommer ni in ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Om supa sig full är huvudsyfte är en efterfest på en krog rätt onödigt ;)
För in kommer vi nog inte ;P
Kommentera

difzi: Sant! Behöver dock inte bli så dyrt om deltagarna dricker sig schnygga i Hagaparken ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Ett alternativ..
eller så avgör man det då?
Kommentera

difzi: Alby då ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

5. Efterfest? Ja, söder, det vettja inte alla e inte gjorda av pengar, brukar va relativt dyrt där va?
Kommentera

difzi: Ang summit.

1.Dyk upp
2.Ta med dig alkohol och mat
3.Brännboll och lite amerikansk fotboll ;-)
4.Många skratt
5.Efterfest på Söder :-)
Kommentera

difzi: Bada, troddee att vi skulle dricka sprit :-) Det går ju faktiskt att bada vid Gärdet, Rålis och Djurgården också!!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Buss hela vägen fram o t-bana med 15 min promenad till Haga Södra med :)
Vid Haga kan vi bada också :)
Kommentera

difzi: Gärdet är väl ändå mer Centralt, där har du T-Bana vid Gärdet, Ropsten, en liten promenad från Ö-malmstorg, sen går det ju bussar dit. Men skit samma precis som deltagarna så blir Haga kanon.
Kommentera

70 Rodrigues:

Det finns massor av parker att välja på :)
Men Hagaparken är störst och mest central, vi har buss, (pendel), tunnelbana i rätt så hyfsat avstånd ifrån den.
Känns som det är bäst planlösning där för picknick och lekar, iaf i södra delen vid tennisbannorna och där får minst 300 st plats för diversre lekar.
Kommentera

difzi: Om inte Hagaparken fungerar så finns ju alltid Gärdet, Djurgården eller Rålis??
Kommentera

slashpuppie:

Tur att man är både törstig och bra på Brännboll !
Kommentera

slashpuppie:

Eller så väljer man själv vilket plagg man ska ha på sig, beroende på vad man har?

Vad beträffar maten o drycken vore det ju smiddigast om alla tog med sig eget, men roligare på de andra sättet :)

Hoppas så många som helst kan komma, destu fler destu roligare :D
Kommentera

annars tycker jag att hockeytröja funkar bra
Kommentera

Jag tycker oxå alla tar med sig det de vill ha att äta o dricka. Ska man grilla kanske?

SM-Guld-tshirt e inga problem att fixa ;)

Hoppas verkligen jag kan komma, detta låter skoj....
Kommentera

Poffa:

Jag tycker som dig ang. mat och dryck. Angående tröjor tycker jag att det räcker om alla har sitt lags SM-guld-t-shirt på sig. Det är ju sommar.
Kommentera

Stigsson:

Hagaparken ligger i Solna, så det är norr om stan.
Vi kommer hålla till i Södra delen, vilket är precis över gränsen mellan Stockholm (odenplan/vasastan). Men som sagt, uppsamling är rätt att arrangera :)

Red-line: skulle vara kul om du hann ner :)
Träffen är ju förens lördag och chansar att det som senast blir eftermiddag.
Hoppas du hinner :)
Kommentera

difzi: Jag hoppas verkligen att jag kan komma ner. Har dock lite svårt att hjälpa till eftersom jag tror att jag jobbar t.o.m. fredag. Får väl sätta mig direkt i bilen efter jobbet och "tok-åka"...
Kommentera

difzi: Jag är en totalt hjälplös lantis och jag kommer vara överlycklig om jag hittar till rätt plats på utsatt datum.
Stället ni pratar om är det norr eller söder om stan?
Kommentera

Metal Guru:

Toppen :)
Du är det, du, jag och Alisandali än så länge. (vi kommer ev ha utomstående hjälp)
Någon mer som vill hjälpa till?
Kommentera

Alisandali:
Jag hjälper också till i förväg.
Kommentera

Alisandali:

Boende kan lovas och är ju redan utlovat ;)

Så det som behövs att fixa är:

* HS flagga
* Mat
* Annordna aktiviterer

* Alkohol, eller detta kankse man får fixa själv?

Något jag har glömt?

Kommentera

difzi: Nu är det inte säkert jag kan komma, men det absolut enklaste är väl att alla tar med sig sin egen mat och dryck? På så sätt så slipper man samla in en massa pengar och man slipper utse någon som ska fixa det hela.
Kommentera

Metal Guru:
Jag kan tänka mig att ställa upp och hjälpa till en eller ett par dagar i förväg om boende kan ordnas .

Och matchtröjan är givet hur varmt det än blir .
Kommentera

Metal Guru:

Logiskt :)

En annan sak jag har tänkt på också är om vi ska transportera dit bord eller ta med filtar och ha picknick. De andra låter lättast.

Det vi behöver är väl:

Bränbollsgrejer, men det har säkert någon eller någon som känner någon.
De som behövs är väl:

Mat, öl och tygg när de kommer till inköpen.
Kommentera

difzi:
Det vet vi då vi vet vad vi ska köpa.
Kommentera

Metal Guru:

Som nämnt jag ställer gärna upp på det uppdraget :)

Punkt 10 verkar rätt vettig faktiskt. Men då kommer ju också frågan, hur mycket ska vi samla ihop till?

Kommentera

difzi:
Tror att samla upp folk är en bra idé, om det finns de som vill ha hjälp.
Det är en uppgift nån av oss kan greja.

Lägger till:

10) Ekonomi.
Vi kanske ska vara beredda på att samla ihop en mindre summa för gemensamma utgifter.
Kommentera

LL:

Lägger gärna till, till din beskrving, för den ovane:

Grönlinje mot Hässelby om man åker ifrån centralen. Lättast är att sätta sig längst back i tunnelbannan och gå upp vid närmaste uppgång.
Sedan går man till Sveavägen vilket är rakt fram mot Statsbiblan.
Där nere ska de finnas busskurrar placerade längt sveavägen och buss 515 ska åka där nere.
Kommentera

Metal Guru:

0) Vad det beträffar Haga parken, tycker jag att vi ska vara i Södra delen, samma buss men man hoppas av tidigare, tror den heter Haga Södra. Vi har planare mark där.
Ett alternativ är att, de som inte hittar samlas vid Odenplan, sedan kan man gemensamt gå till parken, jag kan ta på mig ansvaret att sammla upp folk om så önskas.

1) Det beror på hur många som kommer. Än så länge har jag ca 10 st namn uppskrivna som har gett någon form av intresse. Ber om ursäkt om jag har räknat fel. Då kankse knyt kalas verkar lättare?

2) Som redan nämnt brännboll, eller andra lekar där det handlar om lagsporter o sammarbete, sedan beror det också på hur många som kommer.

3) För dom som vill, kan och orkar skulle det nog funka och "dra vidare". ''

4) Vi bestämmer helt enkelt att det inte blir regn ;)

5) Lägenheten jag har, är ute i Skogås. Tror priset var 100 kr per natt. Kan boka den så fort vi spikar ett datum eller ska jag boka för den 12 juli nu?
Finns även platser hemma hos mig, hur många beror på hur man är villig och sova.

I lägenheten finns det en dubbelbädsäng. O plats för att sova på golvet i sovsäck.
Hemma hos mig, en rum med dubbelsäng o ev platsgolv i mitt rum, som sagt allt är relativt, finns väl soffplats med men inget jag rekomenderar.

6) Lättast vore att utse en liten grupp som annordnar de hela, eller ska vi spliitra ut det för alla som kommer?

8) Vad beträffar HS flaggan kan jag försöka skapa en, men om någon älskar och sy får den gärna ta över, höll o en nål här om dagen för första gången sedan 1999....

9) Med vår svenska sommar tror jag inte de blir för varmt ;)
Kommentera

Metal Guru: några snabba funderingar:

0. Tar man buss 515 från Odenplan så stannar den vid Haga Norra. Till Odenplan tar sig nog även den mest SL-ovane med tunnelbanan.

1. Knytis blir nog enklast, annars blir det en jädra massa administration av det hela.

2. Brännboll funkar alltid.
Kommentera

Lägger till:

8) Flagga.
Som ett monument över vår förträfflighet ska vi ha en HS Summit-flagga, som vakar över oss. Så att ingen missar var vi är.

9) Klädsel.
Någon slags tröja med laganknytning vore kul på varje deltagare. Är matchtröja för varm mitt i juli?

Kommentera

Och så raskt över till något roligare.

Det låter som om de flesta av oss tycker lördagen 2008.07.12 är ett bra datum för HS Summit.
Nu är det dags att planera lite i stort:

0) Var.
Hagaparken är ett hett alternativ. Men kan även 'lantisar' utan SL-erfarenhet ta sig dit lätt?

1) Mat.
Ska vi ha knytis, eller ska vi fattigmanscarteringa något ätbart? Eller ska vi sätta några av oss att laga till något enkelt gott?

2) Lekar.
Vad ska vi göra? Tipspromenad? Brännboll?

3) Kväll.
Vad händer senare på kvällen? Ska vi gå på lokal, eller bara ha kalas tillsammans?

4) Regn.
Vad gör vi vid otjänlig väderlek? Ställer in är no option. Men nån slags reservplan måste finnas.

5) Övernattning.
Folk utifrån kanske behöver plats att sova. Difzi kunde hyra en lägenhet för crashing. 

6) Arbetsfördelning.
Vilka gör vad?

7) Mera.
Plats för ytterligare funderingar, åsikter och annat.

Kommentera

difzi: Jag sover gärna ute i Skogås , är ju nästan hemma för mig eftersom jag bott i Trångsund ett tag .
Kommentera

Bolivar:

kan lägga till att även jag bor utanför stan, skogås.
Ligger 20 min söder med pendeltåg.

Okej, MGuru någon mer? :)
Kommentera

difzi: Någon/några kan säkert sova över hos mig också även om jag bor en bit utanför stan, Åkersberga.
Kommentera

difzi: Skulle vara skitroligt om det blev av, bärs kan man inte få för mycket av ;-)
Kommentera

Metal Guru: Jag tänker sova i 65Selanders badkar
Kommentera

difzi:
Vad bra, då kan jag sova över där! ;0)
Kommentera

difzi:

Jag föreslår att metal guru står för hotellrum åt mora / Leksandsfans ?
Kommentera

Då det gäller övernattning kan jag erbjuda lite sängplatser.
1-3 st hemma hos mig, beroende hur man är redo och sova :)
Sedan kan jag hyra en lägenhet här på min gård för 100 kr per natt och där får de plats allt ifrån ca 1-5 personer om man tränger ihop sig lite :) Med andra ord sover på madrass :)  Finns än en dubbelbädsoffa och rätt mycket golv med en kokvrå och dusch :)

Kommentera

Metal Guru: Självklart är man på. Låter kul.
Kommentera

mattias - 74: Hur ser han ut, hur ser han ut!! Berätta.
Kommentera

Stigsson:

hade inte tid, tar det en anna gång. Det räcker med att jag vet hur alisandali ser ut och ser alla Hs medlemmar ut som honom så kommer jag inte på den där festen :-)
Kommentera

mattias - 74: "Kan ju vara roligt och se vad det är för tjommar som döljer sig bakom tangentbordet också"

Det har jag försäkt med länge nu men du vägrar ju titta in ;-)
Kommentera

Alisandali:

Kan ju vara roligt och se vad det är för tjommar som döljer sig bakom tangentbordet också :-)

Öl brännboll och mer öl är jättegott
Kommentera

difzi: Själv är jag i Hurghada och bygger sandslott i Sahara.
Men jag åker den 30/6 och kommer hem 14/7 Så vilket av datumen ni väljer är det kört. Jo, jag har varit och tittat på slotsruinen, slottet som aldrig vart byggt.
Kommentera

knaskamilla:
Du kan få dispens för läskeblask. :o)
Kommentera

« · 1031054 · »