Café

Grupper · 49638 inlägg · 1044 ämnen

HS Summit?

« · 1048181 · » Till forumet

Sv: HS Summit?
Wayne Gresky:
Själva fördelen med att välja ett datum mitt i sommaren är just att det är mitt i sommaren. Rent statistiskt ska då vädret vara som varmast.
Kommentera

difzi: Jag menar som Kamilla menar.
Kommentera

difzi:

Jag tror nog att han menade att för framtida försök tänka på den aspekten.
Kommentera

Wayne Gresky:

Du menar att vi nu några få dagar innan ska byta datum??
Kommentera

Bolivar: Att välja en annan tidpunkt än mitt i juli kan nog vara en bra början om man vill dra mer folk.
Kommentera

difzi: Vi får se till att ha en riktigt trevlig dag så blir det säkert fler som kommer nästa år.
Kommentera

knaskamilla:

Taskigt upplever jag det inte som, är mindre stressad faktiskt, nu slipper jag ora mig för att jag inte hinner sy klart alla små flaggor, utan de blir bara den stora och en eller två vimplar ;)

Det är synd att så få kan komma, förhoppningsviss kan vi köra ngt nästa år, kanske i en annan stad och så :)
Kommentera

El Maco:

Som det ser ut nu kan de tyvärr regna, men sådant ädrar de stup i kvarten känns de som, så länge de inte öser är det väl okej?

Plan B finns inte än, Pub är ett alternativ, men då är det kväll som gäller och dit kan vi gå oavsett efter alla lekar. För de som vill och har råd.
Kommentera

Wayne Gresky:

Nu var det iofs preliminäranmälningar, men jag kan hålla med om att det är taskigt. Jag glömde helt enkelt bort att meddela det här, när jag för någon vecka sedan insåg att det fick bli tåg ner på måndagen för vidare färd mot England i stället för att åka ner redan på lördagen. Jag hade länge en sorts romantiserad bild av att jag och mina vänner skulle ta en bil ner tillsammans på lördagen, men det förstod jag till slut skulle inte bli av.

Jag har dock svårt att tro att någon kommer att göra som 73Sjöbba skrev och skylla på något tonårsdisco.
Kommentera

El Maco: Hoppsan, där avslöjar jag vad sällan jag är inne. Läste inte klart tråden. Tid och plats bestämt och Maco tyvärr inte i stan.
Kommentera

Jag kommer, bara jag är i stan. När det gäller arrangemang - enklast möjligt. Knytis och plan B, ställe med bardisk om det blir regn.
Kommentera

Metal Guru:

Trazan är på fortfarande med, än så länge i alla fall...

Buss strejekn hindrar inte oss till att komma till Hagaparken, de är inte alls lång vägg att gå från Odenplan, kanske inte den vakraste men den är inte lång :)

Hoppas verkligen att fler kan komma, kan man inte så kan man inte.. inte så mycket att göra..
Kommentera

Bolivar:
Strålande. Då är vi definitivt minst sex.
Kommentera

Metal Guru: Ingen ändring här heller, jag är också på!
Kommentera

Metal Guru: jag är fortfarande på.
Kommentera

73Sjöbba: Det där var nog ditt bästa inlägg någonsin. Massavhopp fem dagar innan är ett hån mot arrangörerna och kanske ännu taskigare mot den som köpt en långväga resa enkom för att delta. Nu kanske det finns någon sån iofs, men det hade kunnat göra det.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag har uppdaterat undersidan med att ta bort de senaste frånfällena.
Vädert ser åtminstone ut att bli betydligt bättre än nu till helgen.

Om vi blir väldigt få får vi göra om i programet - brännboll blir ganska meningslöst på en handfull entusiaster. Vi kanske inte heller behöver vara i Hagaparken - vilket kanske kan vara besvärligt om busstrejken behagar fortsätta.

Så,
vilka är fortfarande på, och vilka tänker skamset lämna w.o..?
Kommentera

difzi: Jag kommer så då blir det två till iaf :-)
Kommentera

difzi: Hade jag anmält mig så hade jag kommit, nu kommer jag att vara ute på släpvagnssemester under den 12 juli, den enda ursäkten jag köper är mattias-74 som har en far som har en dålig hälsa, sedan kan man skylla på tonårsdisco mm.
Cred till dig och metal gurun som har givit engagemang mm. för att driva genom detta.

jaja, imorgon ska jag köpa alkolås till min commondore 64
Kommentera

Alisandali:

Vi blir minst 5-6 stycken iaf... förhoppningsviss kommer de mer, skulle verkligen vara super kul att fler kunde komma.
Kommentera

Alisandali: Kanske. Jag kommer inte. Jag är upptagen med annat här hemma. Tyvärr.
Kommentera

Va fan är det någon som kommer ??

Jag åker ner i morgon eller senast Onsdag eftermiddag , är det risk man blir själv i Hagaparken på Lördag ??  
Kommentera

mattias - 74:

Får tyvärr meddela detsamma, västkusten blir det för hemtransport av sonen och en del fiske.
Kommentera

knaskamilla:

Jag bangar också men det är för att min pappa är dålig så jag åker till Borlänge i helgen.
Kommentera

Just ja. Jag bangar HS Summit för att spara pengar och åker på dans på lördag i stället.
Kommentera

Metal Guru:

För er som inte hittar till Hagaparken och inte vill ge sig ut på en upptäcksfärd i Stockholm, kommer jag att möta upp på centralen vid spottkoppen, mitt emot där man köper biljetter för långfärdståg, finns även en MC Donalnds i närheten. Om ni är intresserade av att bli upphämtade så skicka brev eller bubbla till mig så jag vet hur många de blir och så får ni också mer exakt tid och annan nödvändig info (beror på lite när folk kommer till sthlm och så, men tanken är kring 12.30)
Kommentera

Så där ja.
Då har förhoppningsvis de flesta av oss överlevt midsommarhelgen, och det är hög tid att kalibrera siktet för nästa av sommarens stora begivenheter.

HS Summit.
Lördagen den 12:e juli.
Hagaparken, Stockholm.

Det är bara att markera i almanackan, och vara på plats när det drar igång. För inte kan DU missa chansen att se din HS-poolare eller -antagonist IRL, istället för att gnabbas på en virtuell mötesplats på det Ines Uusman ansåg vara en fluga..?

Nej, ungdomar. Detta duger inte.
Polera promenadpjucken och packa ryggan redan nu.
Imorgon kan det vara för sent.

Kommentera

Kanske inte kommer på festen trots allt. Iron Maiden på Onsdagen efteråt och helgen efter det så är det semesteresa så som det ser ut nu så skippar jag festen i Hagaparken. Hinner naturligtvis ändra mig men som det ser ut nu så hoppar jad. inte hela världen faktikst eller vill ni gärna att jag kommer :-)
Kommentera

87bth01:
You're signed.
Kommentera

Det här låter kul, sign me up! Har plats för två-tre stycken också, jag bor kanske 1km från Hagaparken.
Kommentera

Tyvärr måste jag meddela att jag inte kan komma, syrran hävdar att hennes 50-årsdag kommer före...
Kommentera

Uno Gordon:
Det är fixat. Du är välkommen!
Kommentera

difzi: Skriv upp en intresseanmälan på mig. Normalt sett brukar inte jag vara omöjlig. Men eftersom jag slutat som tidningsbud och söker nytt jobb så vet jag inte i dagsläget hur min situation kommer att te sig. Antingen jobbar jag eller så är jag fortfarande arbetslös och luspank. Eller så kommer jag ner.

Jag är väldigt sugen men kan inte ge klartecken fullständigt i dagsläget. Ville bara säga det så att ni vet om skälen om jag nu inte skulle dyka upp i Hagaparken.
Kommentera

73Sjöbba:

Så länge du inte är IFK Göteborgare eller Djurgårdare så kan du vara lugn ;)
Kommentera

73Sjöbba:
Du får sitta mellan Alisandali och mig då.
Kommentera

difzi:
Och jag är rädd för att åka på spö :)
Kommentera

ChriZt3r:

Inte behöver ni vara oroliga för det, vi tar hand om er ;)
Ni ska inte ens till den sk "kungliga hufvudstaden" utan till råtthållan precis intill ;)
Kommentera

Poffa: Vi bönder känner oss lite vilse i den kungliga hufvudstaden
Kommentera

Poffa: Hade det gått av stapeln en månad tidigare eller senare hade jag kunnat fundera på saken. Att sitta och åka 100 mil helgen innan man blir tillbakatvingad till jobbet känns inte aktuellt hur rara ni än verkar.
Kommentera

Frisco: Det lustiga, eller snarare förvånande, är att det endast är en enda Timråit som sagt sig vilja vara med. De är den klart största gruppen här på HS och borde kunna få ihop 15-20 stycken som kommer.
Kommentera

Frisco:
Nej, det är tillräckligt många för att det ska bli trångt när man börjar se dubbelt.
Kommentera

Metal Guru: Är det inte förvånansvärt få som svarat på intresseanmälan?
Kommentera

Metal Guru:

Om något är oklart angående informationen går det bra att kontakta med via brev eller bubbla :)
Kommentera

70 Rodrigues:
Är medlagd i listan...

Annars har Difzi gjort en 'guide till den ovane Stockholms-resenären', som fått sig en egen undersida i högerspalten.
Även den vane kan läsa med behållning.
Kommentera

Jag kommer gärna på HS summit.
Kommentera

difzi:

Finns ju folk som redan frågat mig och som vet att jag bor i Uppsala.
Kommentera

mattias - 74:

en bra poäng o lägga till att du faktiskt inte bor i sthlm ;)
Kommentera

Metal Guru:

Ja har garanterat nån sovplats hos mig om inte folk vill bo på ett hotell eller så men det är inte gratis hos mig heller så :-)
Kommentera

Metal Guru:

Sammanställa kan väl vem som helst ;) ;) :D

På tal om registeringsdatumet har de nog ändrats hundre gånger om, mitt datum på presentationen och i historiken skilljer sig på ca 2 år.
Kommentera

slashpuppie: eller förresten, jag ändrade namn, så du kanske har rätt...
Kommentera

« · 1048181 · »