Café

49430 inlägg · 1044 ämnen

Inriktning?

« · 745480 Till forumet

Sv: Inriktning?
Stigsson: ahha säkerligen ligger det lite i det du säger. Vet en gång när nån tog fram statistik på brott med politisk bakgrund... medelåldern på dom vänsterextrema var 16 år och dom högerextrema 24 :)
Kommentera

SD är ett demagogiskt parti med enkla lösningar på svåra problem. Tyvärr tilltalar deras politik människor som kanske inte begåvats med goda livsbetingelser och en stabil uppväxt som många av oss andra har.

Jag antar att det inte är bara jag som har fått deras brev hemskickat den här veckan. Med ett innehåll mer passande en annan, mindre smickrande, tidsepok i vår historia. Man vill bara skratta och avfärda dom som kompletta korkskallar utan verklighetsförankring, men problemet är att det alltid kommer att finnas svaga människor i vårt samhålle som gillar genvägar och lätta svar. Hur vi ska nå ut till dom vet jag inte. Men så länge samhället är stabilt och folk utbildar sig kommer dom aldrig nå någon maktposition.
Kommentera

mok: Men 9orna blir ju också två år äldre och (förhoppningsvis) lite mognare i sitt beteende så man kanske inte får full effekt av hur dom tänker just nu.
Kommentera

Helg Ernest: Sen är det lätt att säga att SD har skumma värderingar, tycker V , FI med flera har många skumma värderingar dom med. OCh kolla Ny Demokrati när dom fanns många spottade på dom och sade precis att deras ideer var skumma och korkade. Dom kom långt motarbetades och försvann. Men många av deras ideer som var korkade då är idag genomförda sedan länge.
Kommentera

Otto: Lägg då på ett par år på dom som går i 9an nu så kommer som du säger säkerligen SD in i riksdagen förr eller senare.
Kommentera

Sverigedemokraterna är ju det största partiet utanför rikstan och jag tror att de kommer upp någon gång!!

För ett tag sedan hade man gjort en undersökning i Sverige och den resulterade i att Sverigedemokraterna skulle vara det 3:e största partiet om alla nior fick rösta.....
Kommentera

Lumber Jack: Just nu känns det som att vi har ett tvåpartisystem, två alliansert med Sossar på ena sidan och moderater på andra sidan.
Problemet är bara att inget av de två partierna är starka nog så de måste sammarbeta med utfyllnadspolitiker i min mening.

Man kan säga mycket om Sverigedemokraterna, men samtidigt har ni hört en kristdemokrat??

Det känns som att småpartierna är utfyllnad för i slutändan röstar vi på sossar eller moderater.

Om sverigedemokraterna skulle ta sig över 4% spärren vad skulle hända då??? det är ju inte helt omöjligt att de gör det, kanske inte i år men om 4 år.
hur ska de övriga partierna göra då??

Kanske är det bra på ett sätt för att de övriga partierna skulle nog bli mera överens om saker för att motarbeta sverigedemokraterna, och på så sätt kanske vi skulle få mera gjort, och mindre pajkastning.

Sedan har vi ju Folkpartiets lilla klavertramp, tror säkert att Fredrik reinfeldt vill bjuda lejonborg och CO. på en utlandssemester , en enkel resa till libanon.
Kommentera

Helg Ernest: Ska jag tolka det som att SD har en massa skumma värderingar, men i EU-frågan är de direkt korkade och sticker inte under stolen med det? I så fall är vi överens.

B.t.w så behövs det ett miljöparti, även om jag inte sympatiserar med dem. V däremot är totalt onödiga, ett populistiskt vänsterfeministiskt parti helt utan verklighetsförankring.
Kommentera

orion: Kunde Lordi vinna slagerfestivalen.
Då lär nog dom också få många röster.

Jag kan acceptera rösta på vad som hälst, bara Miljöpartiet åker ur riksdagen. Det värsta är ju att V har ju annamat grön skatte växling också.

Sossarna sitter ju i knä på dessa.
Så lågt kan man inte sjuka att man röstar på M heller, Folkpartiet måtte väll åka ur i år. Centerpartiet? Jag är inte bonde heller.

Så de vetefaan vad man skall rösta på.

Det är bara Sverige demokraterna som vill ta oss ur EU.
Men då har dom andra skumma värderingar, så man kan inte rösta på dom.
Äh, förr var det lätt att rösta. Nu känner jag inte för att rösta på någon.
Kommentera

Inriktning?
"Någon annan" har fått många röster! Har vi Sverigedemokrater ombord?
Kommentera

« · 745480