Café

Grupper · 49670 inlägg · 1045 ämnen

JULBORD

« · 640724 Till forumet

Sv: JULBORD
65selander: Dr Dängroth väntar på dej!!!
Kommentera

65selander: Håller med om att det är gott, det käkar man någon dag före jul...
Annars så lär julafton bli torrlagd, juldagen då blir det sill och nubbe för hela slanten!!
Kommentera

Dream Team: Dopp i gryta då ?
Har inte ätit det sen morsan dog 97.
Säkert en maträtt som försvinner totalt.
Snart ringer vi väll och beställere en pizza med prinskorv, julskinka, pressylta och en sillbit som fyllning.
Och intar en Mac Santa som vi sköljer ner med en Coke.

Är det ingen annan än jag som irriterar mig på Cola reklamen ?
Precis som det skulle vara en Juldryck ?
Apotekarnes Julmust.
Kommentera

65selander: Bara naglarna e petade då äter jag grisfot, jag menar att petar man i sig kebab och pizza och alla möjliga sörjor då kan man ju inte jecka på en grisfot.... Grisfoten har Immodium ett bra glykemiskt index, största faran e ju hur mycket djävla mycket socker man sätter i sig innan man e framme vid själva grisfoten...

Sockret e boven, grisfot med petade naglar e mat....;-)
Kommentera

65selander: Jag har smakat men jag är tveksam till att det egentligen är gott. Otäckt är det int emen gott? Njae...
Nere på RIMI här runt hörnet kan man i alla fall köpa den "delikatessen".
Kommentera

65selander: De låter inte så gott... men lär ju smaka nån gång i framtiden i alla fall.! :)
Kommentera

Portello: Sillsallad... nja

Det är faktiskt gott. är som vilket griskött som helst. Annars så håller jag med dig att skinkan är det som är helt outstanding på julbordet.

Tänk första skivan när den har kommit direkt från ugnen på en knäckeskiva tillsammans med en kall pilsner eller julmust om man är minderårig.
Kommentera

65selander: Är du galen? Nu har jag inte smakat det som väl är en delikatess, men sannolikheten att jag, som typ får i mig köttbullar, prinskorv, kalvsylta och skinka, skulle ta för mig av den anrättningen är väl minimal. Det man går till ett julbord för är julgröt och lutfisk. Det sistnämnda är ett absolut måste, annars ska det inte kallas julbord.
Kommentera

65selander: Har aldrig smakat, och lär nog aldrig göra det heller.

Själv gillar jag Skinkan, prinskorven och annat klassiskt :)
Men det bästa är ändå sillsalladen.Ojoj.
Kommentera

JULBORD
Tänkte kolla om det är någon mer än jag som smaskar i sig grisfötter i gelé på julafton?

Det kanske låter äckligt men det är förbannat gott.
Kommentera

« · 640724