Café

49348 inlägg · 1044 ämnen

Musik.

« · 1138943 · » Till forumet

Sv: Musik.
Frisco: jag gissar på 150 spänn för Monsters of Rock. De andra runt hundringen.
Kommentera

Frisco:

Deep Purple Isstadion 1985
Om du var på tredje spelningen, så har jag den på vinyl-boot. Och det var nog den jag var på också, om jag inte kommer ihåg helt fel.

Kommentera

Salle: Äh. Har inte biljetten kvar. Det stod dock Ullevi på den fast konserten var på Eriksbergsvarvet. Däremot hittade jag några andra biljetter, tex. Deep Purple Isstadion 1985, Simple Minds Isstadion 1986, Monsters of Rock Råsunda 1986. Det var billigare att gå på konserter förr:)

Gissa priserna.
Kommentera

Salle: Bevis.... hm. Måste forska i det.
Kommentera

Frisco: Var det nåt slags bevis på att du var där? För jag kunde inte hitta dig. ;-)

Paddan: Det är klart att den kan flyga nu.
Med alla kameror och utan bränsle för att flyga över Sovjet så är den ju toklätt. Men jag skulle hellre se andra 'Skunkworks'-alster från samma era om man säger så.
Kommentera

Poffa: Spelar de ännu. Jag var i göteborg 6 juni 1987 och såg dem. www.gp.se/content/1/c6/48/15/14/60696.jpg
Kommentera

Salle: Äh, lite flygande verkar de ju göra i varje fall.
Kommentera

Lumber Jack: Flyguppvisning med U2...
Den kunde ju knappt svänga 180 grader utan att korsa gränser och hade ju så lite motor att den knappt kunde lyfta om inte piloten var nyskiten...
Då ser jag hellre några irländare med förbrukat bästföre-datum eller en magsjuk hårdrockare primalskita ut sina 'alster'.
Kommentera

Frella: Man kan tycka det. Det man kan undra är ju om det blir skymd sikt pga TV-skärmar eller dylikt. Då kanske man ska gå på långsida för 725:- eller övre etage för 625:-.
Kommentera

Poffa: Ser man till scenkonstruktion och var scenen enligt gotevent är placerad borde ju de billigaste sittplatserna bakom scenen vara nästintill de bästa bästa platserna? Eller cyklar jag helt nu?
Kommentera

Poffa: WOW, blir det flyguppvisning? Man kanske hänger på!

sv.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2
Kommentera

Poffa:

Bästa låten är New Years day tillsammans med where the streets have no name och I still havn`t found what im looking for.
Kommentera

mattias - 74: Ja, nog har de släppt bra låtar sedan 1993, även om de bästa är från innan det året.

Elevation, City of blinding lights, Vertigo, Stuck in a moment... och When I look at the world är några, i mina öron, riktigt grymma låtar. Alla från senare utgåvor.

Och som du skriver, man lär ju få höra många av de gamla låtarna under denna turné.

Kommentera

Wayne Gresky:

Man går ju naturligtvis för att höra de gamla klassikerna men samtidigt även en del nytt som ex elevation som är en bra låt. Zooropa är enligt mig den sämsta plattan. vad tycker poffa ?
Kommentera

mattias - 74: I mina öron har de inte släppt något bra sen -93.
Kommentera

Wayne Gresky:

VA?
Kommentera

mattias - 74: Även nu när de bara lyckas ge ut skräp?
Kommentera

Poffa:

Nej U2 har jag alltid velat se.
Kommentera

Jaha ja, den 31 juli kommer man tydligen spendera i Gbg. Inte mig emot.
Kommentera

Låten som tuggar igång i slutet av Beck-filmerna. är det någon som vet vad den heter. Enligt eftertexterna är det herr Bagge som har skrivit den men finns den att få på MP3?
Kommentera

mattias - 74: Större risk att det var den där kryddiga korven man köper på väg hem från krogen. Varm, stark och grynig in.
Svidande, skarp och flytande ut.
Kommentera

Poffa: Surt för de stackare som rest till Stockholm från när och fjärran. Fast att sjunga med magsjuka slutar bara i ett försmädligt nedsläpp...
Kommentera

Salle:

Dålig mat på Cafe Opera igår ?
Kommentera

Poffa: Pengar tillbaka och biljetterna gäller...
Sicket pjosk. Kunde Lundell så borde väl stora stygga hårdrockarna kunna.
'En inställd spelning är också en spelning' ;-)
Kommentera

Lumber Jack: Metallica ställer in kvällens konsert, Hetfield är tydligen sjuk och på väg till sjukhus.
Kommentera

Metal Guru: En av de bättre på länge!
Kommentera

En rätt ball video av den franska orkestern Archimède.

Visar med tydlighet vinylskivans överlägsenhet mot exempelvis mp3:an.

Kommentera

Alisandali:

Lite lördagsunderhållning
Kommentera

Metal Guru:Fick hem en DVD med Jack Bruce idag och lägger in en låt med Brucen och Rory Gallagher.
Kommentera

Metal Guru:"Vilken Keef Hartley är bäst då"

Det kan jag tyvärr inte svara på , eftersom jag bara har två LP:en med dom , och dom är jäkligt ojämna båda två ;0)

Fast det finns bra spår på båda skivorna , men det låter lite för jazzigt och seg blues i flertalet av låtarna .

Kommentera

Alisandali:
Och guldkorn bland dess musiker.
Gary Thain. Rockvärldens sista basist, som verkligen spelade bas.

Vilken Keef Hartley är bäst då
Kommentera

Metal Guru:
Och nämner man Savoy Brown eller Chicken Shack, så får man ju inte glömma Keef Hartley Band, dom är lite ojämmnare , fast det finns guldkorn bland deras skivor .
Kommentera

Metal Guru:Eftersom du nämde Stanley Webb och hans underbarara band Chicken Shack så lär jag ju lägga in en låt med dom också .
Kommentera

mattias - 74:Här får du nått du kan känna igen ;0)
Kommentera

mattias - 74:
Ja. Rätt Mattias!
Typ Savoy Brown eller Chicken Shack.

Eller sån där nypubertal musik som Foghat.

Kommentera

mattias - 74: Typ sånt här menar du...
www.youtube.com/watch?v=E5CO2_KCLrA&feature=related
Kommentera

mattias - 74:

Vassegod.
Kommentera

Alisandali:

Kan du inte posta nånting som vi vanliga människor känner igen ..
Kommentera

Metal Guru:Eftersom matchen hittills är så dålig får du lite pausunderhällning från -68 .
Kommentera

Tar en till från samma band .

Kommentera

Metal Guru:Lite musik till nästa paus .
Kommentera

Hem från Paris igår, ett glas vin idag - paus mellan Mora och Almtuna.

Pausunderhållning: Budgie.

Kommentera

Metal Guru: denna låt är underbar:)
Kommentera

Metal Guru: transcription discs fanns betydligt längre än 1980 (kanske finns än i dag om än inte på vinyl?), här har du tex en Nirvana-LP som jag hittade efter en snabb googling:

www.musicstack.com/item/9780875/nirvana/bbc+transciption

Jag är också tveksam till sanningshalten i att de skulle förstöras utan de sparades vad jag vet i arkiv för att kunna återutsändas. Minns jag rätt står det också något på etiketten om att andra sorters program också finns som transcription discs. Jag har två td:s hemma, de är från 1986 och 1987 så jag ska försöka komma ihåg att gräva fram dem i kväll och kolla vad som står på dem.
Kommentera

Eller snarare mer korrekt:

35 known to Hawkfame.

Legenden om alla olika BBC Transcription Discs var så här: De gjordes inte för att säljas, utan för att distubriera radioprogram till BBC's alla utposter i världen. Detta system hade de fram till runt 1980, då annan teknik tog över.
När de var färdiganvända skulle de förstöras, för att inte hamna 'i cirkulation'. Varje radiostation hade en speciell hammare, som skulle användas när plattorna inte skulle användas längre. Inte alla radiotekniker gjorde så, men många var trogna ordern från ovan.

Kommentera

Wayne Gresky:
35 known to mankind.

Kommentera

Metal Guru: Hur många ex finns?
Kommentera

Metal Guru: ja, £902 får tveklöst betraktas som ett ärligt försök...
Kommentera

Som jag nyss skrev i en bubbla:
Skönt att det inte blev affär av, samtidigt som jag gjort ett ärligt försök.

Kommentera

« · 1138943 · »