Frisco:
Deep Purple Isstadion 1985
Om du var på tredje spelningen, så har jag den på vinyl-boot. Och det var nog den jag var på också, om jag inte kommer ihåg helt fel.
mattias - 74: Ja, nog har de släppt bra låtar sedan 1993, även om de bästa är från innan det året.
Elevation, City of blinding lights, Vertigo, Stuck in a moment... och When I look at the world är några, i mina öron, riktigt grymma låtar. Alla från senare utgåvor.
Och som du skriver, man lär ju få höra många av de gamla låtarna under denna turné.
En rätt ball video av den franska orkestern Archimède.
Visar med tydlighet vinylskivans överlägsenhet mot exempelvis mp3:an.
Metal Guru:"Vilken Keef Hartley är bäst då"
Det kan jag tyvärr inte svara på , eftersom jag bara har två LP:en med dom , och dom är jäkligt ojämna båda två ;0)
Fast det finns bra spår på båda skivorna , men det låter lite för jazzigt och seg blues i flertalet av låtarna .
Alisandali:
Och guldkorn bland dess musiker.
Gary Thain. Rockvärldens sista basist, som verkligen spelade bas.
mattias - 74:
Ja. Rätt Mattias!
Typ Savoy Brown eller Chicken Shack.
Eller sån där nypubertal musik som Foghat.
Hem från Paris igår, ett glas vin idag - paus mellan Mora och Almtuna.
Pausunderhållning: Budgie.
Eller snarare mer korrekt:
35 known to Hawkfame.
Legenden om alla olika BBC Transcription Discs var så här: De gjordes inte för att säljas, utan för att distubriera radioprogram till BBC's alla utposter i världen. Detta system hade de fram till runt 1980, då annan teknik tog över.
När de var färdiganvända skulle de förstöras, för att inte hamna 'i cirkulation'. Varje radiostation hade en speciell hammare, som skulle användas när plattorna inte skulle användas längre. Inte alla radiotekniker gjorde så, men många var trogna ordern från ovan.
Som jag nyss skrev i en bubbla:
Skönt att det inte blev affär av, samtidigt som jag gjort ett ärligt försök.