Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

När Keith dör slutar jorden snurra då...?

« · 577406 Till forumet

När Keith dör slutar jorden snurra då...?
Ja, ja e född 1960..faan trot.. När jag var liten, typ 4 år, så träffade en herre Keith Richards en annan herre Mick Jagger och tycke uppstod... På 60-talet så var deras orkester antingen eller, dom var eller och blev som de rebeller de var klassiker redan då... Den där antingen, Beatles, hann väl inte uppleva 70-talet som orkester innan de inte fanns... Stones hade en glimmrande inledning på 70-talet sen var mycket töcken till Some Girls och revenge... under hela denna tid så köper världen deras skivor och älskar det.. Revengen innebar att Stones fanns fortfarande... Skivor köps och ungar föds... Dom gör en skiva i början av 80-talet vars signumlåt köps av mighty Microsoft för $$$$$$$ långt senare.... Stones finns alltid runtikring oss. Ungar föds och ny generationer kommer, basta......
I dag hos paret, som älskade Stones "på den tid det begav sig" och de som har alla de där Stones skivorna som de älskar, paret som har ett helvete att få det hela att gå runt med ungarna som äter nästan huset och kostar flis, radhuset där lånet ska betalas, fina bilen som ska avbetalas och då......då kommer älskade tonårsdottern in och säger.....
- Ja månadspengen är slut..... Men det där rockbandet jag hörde, Rolling Stones... Snälla, jag måste bara köpa den där braiga skivan.....

A bigger bang är en fantastisk skiva.... Hur faaan kan ett band som stod på scenen 1964 och knullade runt redan då när jag inte ens var inskriven på lekskolan fortfarande stå på scenen och göra generationer galna......

Jag tror att det är så här.... Det är kyrkoval idag men när Keith Richards dör då slutar jorden att snurra, amen........;-)
Kommentera

« · 577406