Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Only in US of A

« · 891337 · » Till forumet

Sv: Only in US of A
Salle: "Endast fem manliga frisyrer tillåts." Vad skrôen, det finns ju bara en manlig frisyr och den kommer tydligen inte ens att vara tillåten. Ja se dessa kommunister.
Kommentera

Salle:

Jag tycker det låter fantastiskt. Kim Jong Il for president!
Kommentera

Paddan: Detta borde väl in i en anti-tråd till denna men...

[url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1110845,00.html]Regler och bestämmelser är för alla... Nästan[/url]
Kommentera

Manuell växellåda, vad är det?

"Bellacino's Pizzeria closes at 9 p.m. That's when one of the employees left work out a back door, where his car was parked. He was approached by two teens armed with a gun, who demanded his wallet and his car keys.

The employee wisely gave both up.

The suspect jumped into the victim's car, but he couldn't get it started, because it didn't have an automatic transmission. It was a standard shift with a clutch pedal"
Kommentera

Hittade lite mer info om "bilen i graven " .

youtube.com/watch?v=I2cPBl6scJk&mode=related&search=
Kommentera

Plymouth Belvedere från 1957 begravs i Tulsa Oklahoma 1957 .

youtube.com/watch?v=ZK2SLl1dY7k

Och grävdes upp 50 år senare :

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1096554,00.html
Kommentera

aha, Bissett19:
Tolkade fluglortarna i slutet som döda pixlar.
Det var alltså roligt.

Ha ha.
Kommentera

Metal Guru: Notera smajlisen.

Men jag är ej förvånad över din kommentar.
Kommentera

Helg Ernest: Bra, då var det klargjort
Kommentera

73Sjöbba: Han är ju själv bara ett barn! Hon skulle säkert bara få åka karusell, men han glömde vrida effekten till NOLL.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag är inte kompetent nog för att säga vad en sjuk person behöver. Att känslorna svallar över lite extra när små barn är inblandade gäller även mig. Jag kommer ihåg en artikel jag läste för 2-3 år sedan om en 2åring som brann inne pga en pyroman i Örebro om jag minns rätt. Räddningstjänsten hade hittat liket under föräldrarna säng, ett logiskt stället som ett litet barn söker skydd på. Ett stället som vanligtvis är tryggt. Då kände jag att det var nog lika bra att ingen visste vem som var pyromanen för då hade man nog tagit rätten i egen hand
Kommentera

73Sjöbba: Visst bör de få vård, men problemet är att personen handlat som han gjort mot ett barn som inte kan råda sig på något sätt och vis. Det gör att känslorna svallar lite extra. Man kan inte riktigt sätta sig in i situationen då man för livet aldrig skulle kunna göra något sådant själv. I många fall i sverige där folk dömts till vård så kommer de ut så fort så man önskar att det skulle finnas något mellanting vård + ett kort straff. Men visst är man inte medveten vad man gjort eller att det man gjort är fel pga sjukdom så är det svårt att motivera att de skall sitta av ett straff när de klassats som frisk.
Kommentera

Bissett19:

Öga för öga, tand för tand.
Du lever efter koranen, hör jag.
Kommentera

MorganaLefaey: Strafflindring eller inte. Jag anser att en sjuk människa ska få vård. Är man sjuk så är det inget man rår för och ska därför behandlas korrekt. Jag anser att detta gäller även alkolister och narkomaner fast dom har satt sig i situationen själva
Kommentera

73Sjöbba:

Visst är det så. Det här handlar inte om en person helt utan empati eller någon som helt enkelt skiter i följderna den här personen är sjuk.

Problemet är väl egentligen att ingen frisk människa skulle göra något sådant och då kan de antyda på att han är sjuk och han får strafflindring eller något.
Kommentera

MorganaLefaey:
"Jag förstår inte riktigt hur han tänkte...."

Det är väl det som är skillnaden mellan en frisk och en sjuk person.
Jag menar, att en frisk människa är logisk, har sunt förnuft och omtanke.
Kommentera

scim: Jag förstår inte riktigt hur han tänkte....

Vad får en att stoppa en unge i en micro? Är knappast så att han inte förstog vad som skulle ske. Lås in han och kasta bort nyckeln. Om han blev stressad och knäpp av att ha hand om ett barn ett tag vad kan en sådan person göra om han råkar i en värre situation. Så otroligt tragiskt då han kanske förstört barnets liv för evigt och sedan försöker skylla bort det.
Kommentera

250kg kärlek: Djiisuus.

99 år i fängelse är för milt.Ge honom 99 år i en Micro,full effekt;)

Idiot.
Kommentera

250kg kärlek:

Vilken idiot. Oavsett ursprung.
Kommentera

slashpuppie: Fast så särskilt förvånad blir man ju inte....
Kommentera

Stigsson: Helt otroligt! Man blir ju mörkrädd...
Kommentera

I det här landet överträffar dom fan sig själva gång på gång.
Kommentera

Foldron: Det kan man ju fundera på, dessutom undrar man hur han undgått att se alla andra ställen som annonserar ut "bed and breakfast".

Vid en snabb titt i "Economic Commission for Europe, Inland Transport Committee, Convention on Road Signs and Signals" hittar jag inget som säger att texten på informationsskylten måste vara skriven på det inhemska språket.
Kommentera

Paddan: Undrar om det är OK att ha en skylt med texten hotel eller om det måste stå skrivet hotell på den? Samma sak med motel vs motell
Kommentera

Paddan: vilken jävla klappidiot till pappersvändare... snacka om slöseri med skattemedel att hålla på så där.
Kommentera

Skulle man nästan kunna säga, men uppenbart finns det synnerligen korkat folk även på Vägverket, som exempelvis trafikingenjör Jan-Olow Bergwall.

"Han har visat synnerlig rättrådighet när han slog larm om och satte stopp för Camilla Krupmanns ”Bed & Breakfast”-skylt vid Dalkarlsbergs herrgård i Gyttorp i Västmanland.
Motiveringen är att skylten är skriven på engelska och att trafikanterna inte förstår den.
Vägverket kräver att det ska stå ”Rum & Frukost”. Det följer Wienkonventionens beslut om skyltning i Europa"

...och han förmodar alltså att de utländska besökare som åker förbi Dalkarlsbergs Herrgård förstår vad "Rum & Frukost" betyder.
Kommentera

Tänk att man kan ha sådan religös tro ?
Kommentera

Alisandali:
Fler grupper har covrat Who Do you Love, den enda som springer in i minnen är UFO mkI.

Så, vilka fem acetat har du?

Jag - som av många skulle kallats vinylist - har ingen. Men jag har kanske tolv olika format, pressningar och utgåvor av grejset på länken - bilden är från min EightTrack.
Kommentera

Metal Guru: Jag vet , jag har själv 5 stycken "plåtskivor" hemma .
Men att betala 1,2 miljoner för en skiva , det tycker jag är "lite" för mycket .

Abropå Who do you love så är det en cover på Bo Diddley (som föddes uner namnet Ellas Bates , och sedan ändrade det till Ellas B. McDaniel).

En annan underbar låt med Juicy Lucy är deras tolkning av Frank Zappas Wille the pimp .
Kommentera

Alisandali:
Velvet Underground-acetatet är ingen skiva.
Det är ett acetat, vilket är lika med metall-originalet som man använde när man gjöt formen till LP-pressarna.
Samlare som 'har allt', vill efter det gärna ha acetat för att kunna utöka sin samling.

Den går att spela som en vanlig LP, men låter för jävligt (skrikig diskant), samt sliter ned pickupen till diamantdamm.

För övrigt så är Who Do You Love en oerhört ball låt på en oerhört ball skiva med Juicy Lucy.
Kommentera

El Maco: Hahaha, har helt missat just övrig sport. Sökte efter en sida med NFL men icke då. Lär helt enkelt stirrat mig blind på det och sedan inte tänkt att det kanske fanns en för övrig sport. 
Kommentera

Dream Team: 6
Kommentera

MorganaLefaey: Länktipset för kvällen är Övrig Sport där Salle är vår ciceron.
Kommentera

MorganaLefaey: Just det, det är dags för en riktig happening i natt. Vilken kanal är det som sänder?
Kommentera

I natt är det dags att slå på tv'n 24:00 och njuta utav en underbar sport som är imponerande på strategi och kraftmässigt. Självklart skall man inte vara stressad då evangemanget håller på en 4-5 timmar.

Jag talar självklart om SuperBowl och Colts / Bears.

Kommentera

Alisandali: Och skivan jag köpte heter JUICY LUCY och inte Juice Lucy.
Kommentera

Jag köpte Juice Lucy första LP från -69 för 944 Kronor förra veckan och tyckte att den blev lite för dyr .

Men vad säger man om priset på den här skivan , se länk
Kommentera

Will Ferrell Earth To America; länk.
Kommentera

El Maco: kan inte undanhålla er denna lustifikation som damp ner hos mig härom veckan.

George H. W. Bush and George W. Bush were having a little father-son chat the other day.
George H.W. Bush said to George W. Bush: "Son, you're making the same mistake in Iraq that I made with your mother."
"What was that, dad?" asked George W. Bush.
To which George H.W. Bush replied: "I didn't pull out in time."
Kommentera

Paddan: den berömda BASEBOLL-sketchen! Snart startar säsongen... Bushs gamla lag Texas Rangers lär missa slutspelet igen
Kommentera

El Maco: Hmm, en nytolkning av Abbott & Costellos berömda sketch.

Det är klart, tack vare Bush så blir ju engelskan berikad med nya ord nästan varje vecka. Eller i varje fall efter varje uttalande av presidenten. Där ser man vikten av Edumacation
Kommentera

El Maco: Det är ofattbart hur mycket grodor som hoppat ur denna mannens mun. Jag som fantast av "West Wing" där dom ofta diskuterar allt i och kring talskrivandets konst för att få ut sitt budskap och sedan trycker ut det på en teleprompter framför Presidenten undrar ju om inte "W" skriver det mesta själv för inte kan ha nån speciellt kunnig stab bakom sig.
Kommentera

Paddan: det blir inte bättre än han som är där redan

www.youtube.com/watch?v=OU35V8eqB6A&NR
Kommentera

El Maco: Just ja, nästa år är det väl presidentval igen. En kandidat som verkligen börjat profilera sig är Barack Obama.
Kommentera

Paddan: Vilket bör betyda att infon jag fick om just över 1.2 miljorner lär vara helt ok. Dock säger det ingenting om hur många bilar de har rullande. Jag menar med en utryckning var 30e sekund så lär de troligast inte bara vara en bil då den lär få byta riktning hela tiden i så fall.
Hur många utryckningar per dag kan en ambulans klara av? 2, 5, 10?
Kommentera

El Maco: Det här är då en del av svaret man från från Answers.com

"The provision of emergency medical services in New York City is the largest public, non-profit ambulance partnership in the world. Every day the members of FDNY EMS answer about 3500 calls for help. That is about 1.3 million a year. Although EMS is controlled and dispatched by the Fire Department, approximately half of the emergency 911 ambulances in the system are provided by the non-profit hospitals in New York City."
Kommentera

MorganaLefaey: Det är ett jäkla sirentutande för jämnan i alla fall...

Knappt nio miljoner invånare plus massor av folk från NJ och annorstädes som har sin arbetsplats i stan, i en region som rymmer 18 miljoner. Inte helt omöjligt.
Kommentera

El Maco: Visst låter det som ganska mycket med en utryckning var 30e sekund vilket de 1.200.000 utryckningarna skulle bli i grova siffror. Samtidigt så håller jag ingenting omöjligt när det handlar om saker som sker där borta. Man såg ju bara siffrorna från Bowling for Columbine där US siffrorna var skyhöga i förhållande till andra länders. Sedan skall man väl fråga om man vågar lite på allt som Moore får fram också.
Kommentera

« · 891337 · »