Café

Grupper · 49648 inlägg · 1044 ämnen

Peace and Love ??

« · 729581 Till forumet

Sv: Peace and Love ??
mattias - 74:

Klart du inte måste tycka bra om honom. Ärligt talat tycker jag inte att du förtjänar att inse hans storhet.

Men ur ett icke subjektivt perspektiv var han garanterat inte sämst på festivalen...

Vad är det du inte ser något värde i? Att han gör massor av människor lyckliga?

Berätta förresten gärna vilka artister du tycker "verkligen kan göra det". Jag gissar att din största musikaliska idol är någon operasångare/-sångerska. Right?
Kommentera

knaskamilla:

Det hela handlar inte om att göra ett sämre framträdande än vanligt. Det är säkert ingen skillnad mot andra spelningar. Det hela handlar om en personlig värdering om vad som är bra oc vad som är dåligt. Jag tycker personligen att Hellström suger och ser inget värde i det han gör. Och vad är 10000 för siffra när det finns andra mer värdiga artister som har minst det dubbla. Hellström låter som en whiskysjuktupp, som inte gjort annat än krökat medan han skrivit text i köket en senkväll då majan va slut.

Han? Sjunga? De e fan en skymf mot dem som verkligen kan göra det.
Kommentera

knaskamilla:

Måste jag tycka om honom då för det ??
Kommentera

mattias - 74:

Oj, titta, det var visst runt 10 000 som tyckte att han var väldigt bra. Han verkar inte ha gjort ett sämre framträdande än vad han brukar göra.
Kommentera

MRMILAN:

Missade Patti Smith jag, såg sista låten bara! Fredagens höjdare vad dock Takida, av de lilla man såg av det när man jobbar i diket !!
Kommentera

mattias - 74: Ja en helt underbar festival men Patty Smith,Thåström och National Teatern som Toppar! Ed var riktigt bra oxå!!
Kommentera

knaskamilla:

tycker jag med såg inte så mycket men det räcker med att höra eländet.
Kommentera

mattias - 74:

I sådana fall: rätt åt dig!
Kommentera

knaskamilla:

har jag nåt val om jag jobbar vid scenen eller ??
Kommentera

mattias - 74:

Modigt av dig att gå och se Håkan, trots din avsky.
Kommentera

Lördagen blev lite bättre. Thåström och The Sounds var klart bäst. Sämst var naturligtvis Håkan Hellström.
Kommentera

Frisco:

Fredagens spelningar var av blandad kompott. Takida var klart bäst, största besvikelsen var Hanoi Rocks, kasst ljud och dåligt över huvud taget. Mest drag var det dock under synthbandet Vive la fete från Belgien som spelade. Har aldrig sett så många påtända besökare på en och samma gång.

Dessa synthare =)

Man hade lite och göra i diket kan jag säga!

Ikväll är det Thåström och Dark Tranquillity som gäller, sedan blir det att singla slant mellan Soilwork och Nationalteatern.
Kommentera

Albert Hall:

Jag ljög litegrann. Håkan fick mig att mjukna när han satt hos Luuk och berättade om hur han när han var yngre låg i buskarna i Stålmannen(?)dräkt och såg sina jämnåriga gå förbi och röka. Eller hur det nu var. Otroligt gulligt var det, i alla fall.

Fast sen såg jag honom uppträda (i TV, dårå), och då var jag fast.
Kommentera

knaskamilla:

Jag gillar också Håkan stenhårt. Jag undrar varför detta ylande om dålig sångröst plötsligt kommer? Har Uffe Lundell bra sångröst? Bruce? Många av hårdrockssångarna? Är Christer Sjögren bättre än alla dessa för att han han har bättre sångröst? Carola bör väl i så fall vara en av de bättre artisterna i världen? För att inte tala om alla operadivor dårå...

Enligt mig handlar minst lika mycket om känsla när man hör någon sjunga. Jag blir glad av att höra Håkan, speciellt live. Jag gillade för övrigt honom redan på Känn ingen sorg-tiden.
Kommentera

mattias - 74: Själv skulle jag nog ha kollat in Sahara Hotnights basspel...
Kommentera

mattias - 74:

Alla kan sjunga. Visst, Håkan sjunger inte så rent som många andra artister (även om någon i dokumentären om honom och vis-Mats konstaterade att när han sjöng allsång sjöng han helt plötsligt rent), men han är jävligt bra ändå. Bra låtar, bra energi.

En gång i tiden avskydde jag honom (detta var på Känn ingen sorg-tiden). Det var innan jag hade sett honom uppträda.
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker Håkan Hellström är en rolig personlighet bland artisterna. Många låtar är bra också. Sjunger inte alltid helt felfritt vad jag har förstått men jag tycker att det är bra i det stora hela och att känslan i sången är fantastisk.

Fast det var ju till Knas som jag skrev HÅKAN! då jag vet att hon verkligen gillar denna artist.
Kommentera

knaskamilla:

Kanske inte men mpånga man snackat med tycker faktikst han kan sjunga vilket han inte kan anser jag!
Kommentera

mattias - 74:

Undrar hur du kan anse att Håkan är Sveriges (antar att du menar inom Sveriges gränser, eftersom du bara nämnde svenska arister) mest överskattade artist. Minst 90% av befolkningen tycks ju hata honom. Det kan knappast räknas som överskattat.
Kommentera

Frisco:

Sepass. Förutom det självklara valet Håkan skulle jag nog ha försökt pricka in Timo Räisinen och Magnus Carlson. Annars var det inte direkt mycket att hänga i julgranen.
Kommentera

Frisco:

Håkan Hellström suger rejält. Måste vara den mest överskatta artisten tillsammans med KENT! Karln kan inte junga alls!! Hade hellre sett di leva!
Kommentera

Lumber Jack: Åfan, är det han från den där nya underhållningsserien baserad på modern musik?
Kommentera

Frisco: Stocktagar-Håkan, eller?
Kommentera

knaskamilla: Och Håkan är där..... HÅKAN!
Kommentera

mattias - 74:

Försökte se om det var några sevärda artister där, men det verkar som att de har gjort mörkröd bakgrund med blå text på, så jag kan inte läsa.
Kommentera

Frisco:

dom har man sett så många gånger så

Skall bli roligt att se Dark Tranquillity. bra metal !!
Kommentera

mattias - 74: Ser att Rootvälta spelar sent torsdag kväll. Glöm inte dem.
Kommentera

Peace and Love ??
För er som inte vet vad ni skall göra kommande helg kan jag rekommendera att besöka Borlänge och årets upplaga av Peace And Love festivalen som ser ut att bli den bästa med artister som Thåström Lena Philippsson Patti Smith m.m
Kommentera

« · 729581