Café

Grupper · 49673 inlägg · 1045 ämnen

Puffes frizon för god musik

« · 2064068 · » Till forumet

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Fantastiskt, men det skulle vara du då, haha. Såg han på sent 70tal och 80talet ett flertal gånger i Sverige(lite kultfigur). Han gjorde ju några låtar i början(troligen ej medvetet) som gjorde att man fick leta efter hans vinyl under punk/underground på skivaffärerna när det begav sej.

Men inte punk, mer tönt vilket suns på omslaget och hörs på musik o text, fast älskar det. Bara att använda en ståbas, haha
Kommentera

KulaShaker: Nu väckte du nåt från minnenas allé, tack. otroligt bra
Kommentera

puffe: Mer holländskt, ett stort minne från när vi fick lyssna på musik på biblioteket, Ekseption fanns med där
Kommentera

puffe: Nu spårar jag ur, men i min ungdom var ju eurovision stort. ett bidrag från Holland jag minns, eller 2 för kom på en till

detta kunde ju fått ABBA att inte blivit nåt...

www.youtube.com/watch?v=Z34ApB37EmM

Året efter hade Holland ett bra bidrag till

www.youtube.com/watch?v=sI78Bqp6z6g
Kommentera

puffe: Har nog spelat detta förut kanske, men en annan het skiva från när man fick låna hörlurar o lyssna på musik(tidigt 70tal)

www.youtube.com/watch?v=h2ZW_b7G2eE
Kommentera

puffe: Kommer ihåg hur överraskad jag var när ABBA vann! Satt ensam och tittade (i smyg), farsan sov mamma var i Gävle och hälsade på föräldrarna.
Var ju progg som var godkänt på den tiden...
Kommentera

KulaShaker: Douze points from me, så jävla bra, men är ICA-stig med på bilden?
Kommentera

puffe: Gillade det nedre inslaget. Blev lite glad av hennes Ding-A-Dång. Tror till och med att Nubben slappnat av om han fått höra sången.
Kommentera

Costanza: Det har ju spårat ur ett tag här va, snöade in på holländska låter, o då ebbar det ut snart. men de sjungande nunnorna piggar alltid upp

Älskar franska språket, fast fattar inget
Kommentera

puffe: Får bli en fransk afton i morgon, lite smakprov

hon är ju så jävla bra
Kommentera

puffe: Totalt urspårat, men är så glad att ha snubblat över Stevie Nicks. Har ett litet minne av musiken från 90-talet, men WOW! Svårt att sitta still då hon drar på. Då har jag jobbmusiken klar resten av veckan.
Kommentera

Costanza: Lev väl o hoppas på återhörande, ska ut o skrämma Herr Grävling nu, han kommer hit varje natt o skrämmer våra katter, men ikväll får han(eller jag) stryk
Kommentera

puffe: Var det franska du gå igång på?
Sov gott!
Kommentera

puffe: Ten Years After , man kan bara säga .. dom är BRA ! Skulle kunna lägga på denna skiva nu men skivspelaren är trött å slut .
Kommentera

Costanza: Det är något magiskt i hennes röst , det är som en korvmacka å kaffe när man fiskar , som det blir idag !
Kommentera

puffe: Det var inte igår man hörde den ..det är sådana där man vill minnas igen .
Kommentera

8839: Jo, men idag var det ju igår man hörde den :) Hoppas fisket går bra

Mera franskt

www.youtube.com/watch?v=WoBLi5eE-wY
Kommentera

KulaShaker: Undrar hur många barn som fötts 9 månader efter att föräldrarna lyssnade på detta?
Kommentera

puffe: Nu Kommer verkligen Mer franskt(bor för nära havet o Göteborg, ursäkta...)
Kommentera

puffe: Jag säger bara 5.1 kg öring .. endast en idag skit också .😜
En favorit låt tog du fram idag så dagen blev fulländad 👍
Kommentera

8839: Oj, 5,1. Grattis , då har du mat för en vecka framåt :) Vad lockade den till att hugga? Jag har bara lagt ut 2 låtar idag(båda fantastiska), vilken är favorit då? Men ska lägga ut en låt med tillhörande fråga snart.
Kommentera

8839: Kul Grattis! Havsöring? Får man fråga var du fiskar.
Kommentera

Musikfrågan kontrapunkt. Ramones har en enda låt där en tjej får sjunga. Vem är hon, förutsätter att ingen googlar eller scrollar, haha
Kommentera

KulaShaker: I Bergeforsen utanför Timrå en av Sveriges bästa laxälvar Indalsälven
Havsöring .
Besök Bergeforsfisket.com
Kommentera

puffe: En Ramones till, dock utan kvinnlig fägring

www.youtube.com/watch?v=yCW7Aw8ugOI
Kommentera

puffe: Michelle var det , dom har många oslagbara hits Liverpool killarna .
Kommentera

8839: Där är vi helt överens, men berätta nu då, vad lockade storöringen? Var det mitt gamla favoritdrag ABU:s Salar? Fast nu för tiden är det en massa hokuspokus med palst hit o dit förstås
Kommentera

8839: Har inte varit så mycket i trakterna och då gällde det hundkapplöpning på banan borta vid Midlanda. Har dock varit i Timrå...
Kommentera

puffe: Mask .. latmete
tapp på drag ' guld '
spinnfluga ...sänke med fluga tafs på 1'5 m i strömmen .
Kommentera

8839: Jag fiskar på Västkusten ibland. Några flugor med tafs brukar vara bra
Kommentera

8839: Av alla fiske-favoriter. Klättra upp för en liten bäck o doppmeta med mask för o få bäcköring, mitt i natten. Förutom mygg, en fantastisk upplevelse
Kommentera

puffe: Pröva Bombarda kast flöte ! det finns i olika sorter sjunkande , flytande . Olika vikter
Jag använder det till både fluga och mask .
Kolla upp Bombarda
Kommentera

8839: Om jag säger Girl med ?
Kommentera

8839: En av mina favoriter, jag o en kompis brukade av nån anledning sjunga den varje gång vi bytte om till jympan o sen när vi duschade efteråt. Då var vi ju 'töntar' men klass vinner alltid. Gillar dock inte att man har svårt att hitta knastriga vinyl-ljud, atll ska ju vara så remastrat nu
Kommentera

puffe: Måste lyfta detta igen då. Ramones gjorde en ynka låt där en kvinna fick sjunga lite, vem är hon?

www.youtube.com/watch?v=FRtMUrhtk0A
Kommentera

KulaShaker: Springer du själv, eller spelade du?
Kommentera

puffe: Kan inte du visa Tommy Cooper mannen med Fezen
En av de roligaste komiker som funnits .
Det finns säkert många som inte vet vilken han är , låt dom ta del av hans konster
En favorit är han som karate mannen ....
Kommentera

8839: Han var faktiskt en stor inspiration till Monty Python, bara det...

www.youtube.com/watch?v=IeCED16VsHM
Kommentera

puffe: Nu måste jag forska lite....Han i svart ser ut som nån snobbig gäst i nåt avsnitt av Fawlty Towers. Kan ha helt fel, men lite lika är dom
Kommentera

puffe: Var han inte en skojare med sir- eller lordstatus som Basil sen ville spöa skiten ur? Bar runt på en väska med värdesaker, haha...
Kommentera

Costanza: frimärkssamling va.....haha, det var inte den fina middagen, 'hette' ev. Lord Melbury, måste kika , fantastiskt kul, men är det samma människa?

Underbart, frågade inte stackars Basil polisen om han fick ge ett frislag i slutet av avsnittet. Oerhört kul detta,

Basil föll ju alltid för det 'fina folket'
Kommentera

puffe: Min frågesport kring Ramones blev ju ingen hit, så en ledtråd med fransk anknytning

www.youtube.com/watch?v=EyWQ9oaaJxM
Kommentera

puffe: YOU BASTARD!!!
Kommentera

puffe: Hade Greyhounds ett antal år och for runt och tävlade en hel del, från Landskrona i söder till Älvsbyn i norr... Var på 80-90 talet
Kommentera

KulaShaker: Wow, eller Voff, impressing. Var på en hundkappläpning i alingsås en gång, hundarna fick tag i tygtrasan och dessutom var det en öppning i sargen, så hela tävlingen blev försenad
Kommentera

Costanza: Hatar att googla, men mannen vi pratar om stal inte frimärken..måste vara när Basil ville ha fina middagar. Nån överste kom med sin fru , Mrs Small. oerhört kul. ska googla igen(skäms)

Är det samma man?

www.youtube.com/watch?v=k9-vdMjdZXw
Kommentera

puffe: Man får inte skratta åt egna inlägg, men är inte detta briljant, så säg
Kommentera

puffe: Satt han kanske vid bordet då Manuel kröp runt och letade efter sin gnagare. Pang i bygget kan man se om hur många gånger som helst...
Kommentera

Costanza: Exakt, finner nya saker varje gång, har sett dom tjogtals gånger
Kommentera

puffe: Livet blir inte roligare än detta. Måste vi lyss till musik dessutom?

Kört denna förut
www.youtube.com/watch?v=xTA8HOzo2mM

men här är en annan variant

www.youtube.com/watch?v=lZTRpS3wAzQ
Kommentera

« · 2064068 · »