Café

49250 inlägg · 1044 ämnen

Schlager-EM

« · 1041184 · » Till forumet


Sv: Schlager-EM
Bissett19:

Hon sa if i win i give you my number .
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74:

Vad svarade hon?
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Metal Guru:

Nej men länder som får poång som inte borde få poång bilr utan :-)
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Ambroo:

Nu håller jag på Ryssland, fan jag sa åt charlotte att hon inte skulle le så in i helvtete när hon sjunger :-)r
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74:
Skulle Sverige vinna då?
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Poffa:

Kan man inte införa att länder inom norden och gränsande länder inte få rösta på varandra? Hur skulle det funka ?

Spaninen , Portugal. Ryssland, Ukraina, Sverige, Noge m.m
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Poffa: Gör vi :)
Kommentera

Sv: Schlager-EM
renen: För att de, precis som oss, röstar på grannländerna?

Vi kanske ska sluta kasta sten i glashus.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Ambroo:

Fan Fan Fan
Kommentera

Sv: Schlager-EM
renen: Lägg ner skiten.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Ambroo: Här röstar vi på grannländer..
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Helg Ernest: Vilket jävla skämt, omröstningen är..
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Öst, öst, öst...
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74: Inte helt fel. Men jag somnade efter 3an och vart väckt av telefon vid 12an. Så nu missade jag Island.

Inte tror jag bildäcket vinner, öststaterna skall ju rösta på de sina. Precis som vi röstar på scandinaviska länderna.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
65selander:

Jepp.

Viva La France.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Bissett19: Vem som helst utan åkerspöket Perelli får vinna.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Bissett19:

Smäck ?? riktigt bra låt även om han ser ut som en jöback kopia ..
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Poffa: Så det var inte Spanien du menade?

Baila chiki chiki!
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74:

Jävla smäck
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Helg Ernest:

Vad tyckte ni om Ryssland ?
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Poffa:

Sverige, Ryssland, Island där är topp 3.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Poffa:

Grekland var bra men Charlotte vinner . Spanien kommer sist. Jävla skitlåt
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Ja, det var Grekland som jag pratade om.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Paddan: Just nu sjunger vinnaren, tror jag.

Finlands och Turkiets bidrag i alla ära (de är bättre i mina öron), men det här kommer bli en sommarplåga i hela Europa och refrängen sitter som en smäck direkt.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Dragan 2k: Jag fastnade också för Turkiets låt, det märkliga med Charlotte är att jag, när jag ser henne i det där sminket och scenutstyrseln, drar paralleller till Odjuret i drag...
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Dragan 2k:

Tror Charlotte vinner ändå men Gerorgiens låt var riktigt bra.

topp 3 Sverige - Georgien - Island och då har inte Ryssland sjungit än som jag gillade
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74: Charlotte parlotte. Turkiets låt var i en liga för sig. Riktigt bra. Me like a lot.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
arnio:

Jag tyckte den var ok. Men snart kommer Charlotte !
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74: Portugal Zzzzzzzzzzzzz. Nu blir det kaffe.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
arnio:

Ho Ha vilken bra låt. Synd att de sjunger på Finska, bra röst sångaren har.. Armenien , Albanien samt Finland bäst hiitills.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Jag gillar Norges bidrag starkt och även Grekland är bra.
Pirelli ser faktiskt ut somen transvistit och det drar tyvärr ner intrycket av Hero. Hennes framförande är dessutom riktigt trisst.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Helg Ernest: Å ja tyckte Gotland va mycke bättre
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Bissett19: Så ni slipper avika från HS
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Dunc: Tyckte faktiskt att Islands var bra!
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74:

Hyvää Suomi:

www.youtube.com/watch?v=dgOxYaNMIeU

Nästan i klass med:

www.youtube.com/watch?v=kkNAOx6txsY
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Metal Guru:

Nej nu har du fel . Charlotte vinner för låten är den bästa
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74:
"[...]men Charlotte har ju den låten som känns mest som en schlager."

På förekommen anledning påpekar jag att alla andra länder i Eurovision SONG Contest ställer upp i en låt-tävling. Det är bara Sverige som tävlar i schlagers. Därför kan vår världsbild ikväll bli aningen skev och förvriden då vi svenskar försöker hitta schlager-nerven i varje övrigt bidrag.

Det är alltså meningslöst att klaga på att det inte 'var en schlager som vann'. Klaga gör man om det inte var en låt.

Och nej,
jag har ännu inte hört något bidrag, så jag vet inte om man börjat frångå konceptet med 'låtar' i tävlingen.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Db_04:

Sverige vinner.

Danmarks låt var inte bra.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74: Sverige har inte en chans
Kommentera

Sv: Schlager-EM
mattias - 74: Har inte på långa vägar hört alla låtar, men den danska hörde jag och den va riktigt bra. Klasser bättre än va Charlotte åstadkommer. Danmark 2:a Sverige 10:a.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
NU kör vi. Borde ju inte skriva om det här men i år skall jag faktikst se det.

Grillat, massa öl och trevliga gäster hos oss ikväll.

Har iof bara hört en del låtar men Charlotte har ju den låten som känns mest som en schlager. Tror hon vinner ganska enkelt. Rysslands låt var också helt OK.

Får vi en repris från 1999 ??

Nån som tror nåt annat? Ukrainas sångerska var ju helt ok också :)
Kommentera

Sv: Schlager-EM
65selander:

Nej, jag har inte engagerat mig i Trackslistan sedan jag bodde hos mina föräldrar och spelade in låtar därifrån som jag tyckte var bra på kassettband.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
knaskamilla: Erkänn nu att du blev ledsen för artt Moringen skrev sanningen om Sveriges svar på Jan Teigen ;-)
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Stigsson:

Jag ber dig notera att det inte har något med Stenmarck att göra, utan mer med det faktum att jag såg semin igår och att jag har lite tråkigt på jobbet just nu.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
knaskamilla: Tänk att jag hade på känn att du skule vara den som svarade först på mitt inlägg ;-)
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Stigsson:

Tänk om Nanne hade vunnit. Då hade det varit ÄNNU ett bidrag i ESC i år som härmat fjolårets vinnare.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Ovanligt att ett svenskt bidrag till Schlager-EM inte ens håller på den inhemska listan fram till tävligen. Martin rasade ut Trackslistan redan 30 april.

Det normala är annars att våra bidrag håller väl där tills dess att tävlingen är avslutat. Då brukar reaktionen "jag tyckte aldrig riktigt om den ändå" infinna sig med ett listras som följd.

Enda låten som fortfarande håller på den nämnda listan är Nanne. Fel låt vann?
Kommentera

Sv: Schlager-EM
knaskamilla:

Jag glömde inget.
Kommentera

Sv: Schlager-EM
scim:

Du har missat Grekland. Eller är det månne bara i Sverige de snart lyckats spela sönder den låten på radion? (Om de inte redan har gjort det.)
Kommentera

Sv: Schlager-EM
Sannes:

Jag har väl inte hört alla bidrag, men har slumrat igenom de flesta på det här inför-programmet som gått på SVT, och en sak är säkert, Stenmarck vinner inte. Det var någon finsk Jeppe som sa något i stil med att om man tar på sig sina cyniska glasögon när man iakttar det framträdandet så ser det superlöjligt ut, och det har han verkligen rätt i.
Nä, det blir nog Tyskland, Schweiz eller Norge som tar hem det den här gången, med reservation att jag kan ha missat något annat intressant bidrag.

Men å andra sidan, vem bryr sig, det är ju ändå bara på sin höjd undermåligt popcorn när allt kommer omkring.
Kommentera

« · 1041184 · »