Café

49430 inlägg · 1044 ämnen

Sweden Rock Festival ??

« · 671259 Till forumet

Sv: Sweden Rock Festival ??
Stigsson:

Det var ju så på den tiden att de skulle ha som du kallr det töntiga pudelfrisyrer, minns Mike Tramp i White Lion och Kip Winger hade likadant men sjunga kunde dom :)
Kommentera

Stigsson: Du har just hamnat där själv i töntfacket alltså:-)
Kommentera

mattias - 74: Man får sjunga hur jävla bra som helst men har man nån gång under sitt liv uppträtt i liknande pudelfrisyr så åker man omgående ner i tönt facket utan att passera gå. :)
Kommentera

Metal Guru:

Japps, Spelade även med ozzy under 80 talet
Kommentera

Stigsson:

Nu är du ute på djupt vatten när du kallar honom töntig, en av världens bästa röster. Sist jag såg honom hade han klippt av sig lockarna :)
Kommentera

mattias - 74: Coverdale har han klippt lockarna ännu eller är han lika töntig som tidigare?
Kommentera

mattias - 74:
Tommy Aldridge, den gamle busen från Black Oak!

Kommentera

Dream Team:

Nice. Då får jag äntligen se Coverdale samt Tommy Aldridge på trummor, detta blir bara bätre coh bättre....
Kommentera

Whitesnake också klara för Sweden Rock.

Kommentera

Helgesen: CELTIC FROST
Kommentera

mattias - 74: Trevliga band hitills, men de tyngre banden fattas i min mening. Nedanstående band vore trevliga att se:

Exodus
Slayer
Deicide
Sodom
Destruction
Kreator

Alla dessa band har aldrig spelat på SRF utom Exodus. De andra banden är legender och grundare av den extrema musiken likt Venom. Dessa kompletterar Venom bra.
Kommentera

Dream Team:

GammaRay KLARA FÖR SWEDEN ROCK!

1988 hoppade Kai Hansen lite förvånande av Helloween. Han bildade istället GammaRay tillsammans med sångaren Ralf Scheepers (Tyran Pace), trummisen Mathias Burchart och basisten Uwe Wessels. GammaRay har sedermera blivit en minst lika viktig del av det tyska metallarvet som Kais originalband. 1989 debuterade de med "Heading For Tomorrow" och sedan har det bara gått uppåt. Bandet har gått igenom lite olika sättningar, men sedan 1997 flankeras Kai av Ralf, Dirk Schläcter, Daniel Zimmerman och Henjo Richter. Senaste plattan "Majestic" släpptes i september 2005.
Kommentera

Dream Team:
Runaway är en underbar öppning på 1:a plattan.
Kommentera

Från det ena till det andra !
Nu snackar vi hockey musik
Kommentera

mattias - 74: Av de plattor som Bon Jovi släppt så är det väl egentligen bara de två första som låtit hårdrock. Iom Slippery When Wet valde man väl ett spår som man hållt fast vid ganska väl genom åren. Kanske att man experimenterade med att söka sina rötter med någon av plattorna som släpptes på -90-talet, men man kan väl knappast påstå att gruppen lidit för att man "svikit" hårdrocksstilen direkt.

Jag såg ju Priest i vintras här i stan och det lovade mer. Man är garanterat mer smakörda nu än vad man var på Sweden Rock förra året.
Kommentera

Robban:

Bon Jovi skall jag inte se om dem så vore det enda bandet på Festivalen.. Skitmusik är bara förnamnet och inte ens värt att katigorisera som Hårdrock!

Blöjpop vore mer den korrekta benämningen!

Judas skulle smaka fågel igen :)
Kommentera

Bafucin: Det där blev ju lite konstigt. Men det får ni leva med. Eller om nån med makt vill ta bort det så är det OK för mig.
Kommentera

mattias - 74: Kan glömma AC/DC. Alldeles för dyra. Aerosmith och Def Leppard är de hetaste kandidaterna till nästa headliner. Även Bon Jovi har det ryktats om. frågetecken kring Aerosmith dock då de inte lär vara billiga heller.
Kommentera

Paddan:

Nu snackar vi världsnyhet!!!! Värdens mest klassiska black metal-band, gruppen som faktiskt myntade termen på sin andra platta "Black Metal", Venom har återförenats! Som grädde på moset har man nu tagit geten vid hornen och släpper ett nytt album i mars 2006. Spelningen på Sweden Rock är dessutom exklusiv för Sverige! Den nya plattan heter, smått vitsigt eller ej, "Metal Black" och i sättningen finns Cronos jämte vapenbröderna Antton och Mykvs. Stilmässigt vet fans av bandets tidiga demoniska stenhårda sound vad de har att vänta. Venom är back in black!
Kommentera

Paddan:

Tror jag inte.. Faktum är att arrangörerna föraökt och få dit Acdc många år. Kanske lyckats nu då :)
Kommentera

mattias - 74: Äh, det är säkert en comeback av de här legendarerna.
Kommentera

NYTT BAND SLÄPPS PÅ FREDAG!

Nu på fredag kommer vi att annonsera ytterligare ett stort band som är klart för Sweden Rock Festival 2006. Det kommer att bli en exklusiv spelning för Sverige och det blir garanterat en stor överraskning för alla, så håll ögonen öppna!

Ryktas om ACDC :)
Kommentera

Salle: Trodde de var husband i Bingolotto numera.
Kommentera

Salle:

Hehe nej det är Steve Morse på gura men de andra är med :-)
Kommentera

mattias - 74: Fast Blackmore är väl inte med så det blir bara Bleek Purple av det hela.
Kommentera

Myggan:

deep purplr är redan klara dom också fast jag glömde nämna dom :-)
Kommentera

mattias - 74:Ja, det har du rätt i att det är en bra början. Nu får vi hoppas att det blir en ännu bättre fortsättning...Deep Purple skulle sitta fint.
Kommentera

Sweden Rock Festival ??
Startar en ny tråd trots allt hårdrocks snackande :-)

Kul att se att festivalen börjar ta form och att några band redan är klara...

B.la WASP, Journey, Doro, och Krokus men men mer återstår, men en br början eller vad tycker ni :-)
Kommentera

« · 671259