Café

49430 inlägg · 1044 ämnen

Sweden Rock Festival ??

« · 714539 · » Till forumet

Sv: Sweden Rock Festival ??
mattias - 74: Det här verkar ju vara en ganska intressant film. Kommer tydligen ut på DVD i slutet av maj.
Kommentera

norrland:

Inte riktigt min musik får jag lov och säga.. In Flames däremot rockar fett :)
Kommentera

mattias - 74: Skulle kunna tänka mig att kolla in The Entombed. Men The poodels...nej tack, vilket skit.

Jag såg The Entombed på Kungliga teatern för några år sedan, då man satte upp en opera till dess musik, jäkligt mäktigt.

Blir nog ett jäkla drag under deras spelning.
Kommentera

Sista banden klara. Däribland Entobed och Melodifestivalbekantingarna The poodles!
Kommentera

Friman SR:

6 nya band klara för sommarens festival.. b.la Edguy och Queensryche

Se länk
Kommentera

Friman SR:

Ser med stor besvikelse att Def Leppard är det sista headliner bandet ut i årets festival, inget illa om dom men hade nog hoppats på ett mer pubilkband.. Årets upplaga måste vara den tunnaste på bra länge! Men men mer öl då kanske :-)
Kommentera

mattias - 74: Lita du på Rick Rubin, han kommer styra upp Metallica på nästa platta......

Rock on......
Kommentera

Friman SR:

Har fått höra från flera som brukar besöka festivalen varje år att Metallica skall vara aktuella, vore jätteroligt har inte sett dom sedan Load turnen 1996. Men senaste skivan St Anger sög rejält, känns som att de bytt musik totalt. Man åker ju för att få höra derass gamla klassiker Harvester of sorrow och One m.m
Kommentera

mattias - 74: Bomben.... Det finns en lucka för när Mighty Metallica kör festivalrunda nu på försommaren. Fredagen den 9:de juni pågår Sweden Rock ju...:
June 3 Nurburgring, GER Rock Am Ring Festival Click for info
June 4 Nurnberg, GER Rock Im Park Festival Click for info
June 6 Berlin, GER Waldbuhne Click for info
June 8 Arnhem, HOL Gelredome Click for info
June 10 Donington, UK Download Festival Click for info
June 11 Dublin, IRE Download Festival Click for info
June 15 Nickelsdorf, AUT Novarock Festival Click for info

Rock on...
Kommentera

willysson:

Ytterligare 3 band klara...

Väntar på Bomben nu bara :-)
Kommentera

Boråsindian:

3 nya band klara. B.la Ted Nugent

se länk!!
Kommentera

Gött att Alice Cooper komer, såg honom senast 1989.
Kommentera

willysson: fan machine head kunde gott komma de med:)
Kommentera

Lumber Jack: Det kan du ge dig fan på;) Dom är grymt bra
Kommentera

mattias - 74: Om du behagar besöka Götet och gothenburg metalfestival måsta jag rekomendera Sabbtail. Bland det bättre jag hört de senaste året. Har helt klart potential att bli "stora".
Kommentera

willysson: Sjörövartema är scheta tufft !
Kommentera

willysson:

Alice Cooper klar för SRF!!

se länk!!
Kommentera

Lumber Jack: Hmm, de skulle ju vara drömmen... Men kan dom inte ringa rolf kasparek då??? Ta dit Running Wild och jag är där blixtfort... Blazon stone, Under Jolly Roger med flera... STÅPÄLS!
Kommentera

Boråsindian: Maiden är bara att glömma. De är både för dyra och stora, rent organisatoriskt alltså, för att bli en akt på SRF. Tyvärr.
Kommentera

mattias - 74: Venom är ett band som kommer att dra horder med folk och verkligen sticker ut.

Celtic Frost gör att t.o.m. jag funderar på att börja panta burkar för att komma iväg, men det är förvisso ett band som bara drar folk på marginalen. Kommer Black Debbath, vilket dom givetvis inte gör (att Sverige inte har upptäckt detta obegripligt fantastiska metalband är obegripligt) kräver jag ett uttag av arvet och tjyvåker ned i polarnas bagage.
Kommentera

mattias - 74: Dyra är dom säkert, men med tanke på att dom gillar sverige så mycket och har så hängivna fans här i sverige. Så chansen finns nog att dom dyker upp.
Kommentera

mattias - 74: Banduppsättning hittills är ingen höjdare, gammaray, whitesnake, så några till man vill se.
Kommentera

Boråsindian:

Ja men jag tror som sagt att de är för dyra men å andra sidan är det ju inga riktiga band som sticker ut riktigt än mer än WASP och Whitesnake för min del + DORO!
Kommentera

mattias - 74: Aoresmith har jag hört oxå, men jag hoppas på maiden. Vore klockrent om dom avslutade SRF.
Kommentera

Boråsindian:

Ja men jag tror dom är för dyra men jag hoppas du har rätt. Slipper man åka på dom i Vinter när dom kommer istället och jaga biljett som en dåre. Jag har hört Aerosmith och Bon Jovi, liten viss skillnad :P
Kommentera

Paddan: Har hört ryckten om den sista headlinern, om detta stämmer så blir det en otrolig avslutning på SRF. Jag tror inte at det stämmer men man kan ju alltid hoppas. Det jag har hört ryckten om är IRON MAIDEN.
Kommentera

mattias - 74: Jag vet inte varför, men den här länken kändes som att den gick att koppla både till det där Svensk Överrock Festival och något sånt där sparkbollsevenemang.
Kommentera

88Lindkvist:

Lite info om Gothenburg metal i april kul och se att borlängebandet Cryonic Temple är klara

se länk!
Kommentera

mattias - 74: Okej va synd då :P
Det är väll hård rock på p3 vissa kvällar mellan 22.00-0.00
Men ikväll äre väll p3 rytm ;D
Kommentera

Friman SR: Ja, får man inte Lynyrd Skynyrd så kan man ju nöja sig med Molly Hatchet... Samma gung och sedan råder det lite inavel i sydstatrockandet så dom har bytt medlemmar mellan varandra.... De är hillybillys från södra USA med taskig människosyn men det gungar bra, jävligt bra om man upptäcker annat än "Sweet home Alabama".... Ja de är svin, men jag vet att det går en gräns och Ultima Thule finns inte på samma vykort som Lynyrd Skynyrd......
Kommentera

88Lindkvist:

Nej för att man inte fick vara full :)

Apropå hårdrock så är det nu mellan kl 23 - 0130 på VH 1 friday Rocks!!
Kommentera

mattias - 74: Okej, varför då? nå fel att gå på småbarnbarnsdisco? ;P
Kommentera

88Lindkvist:

Dom spelade i Lördags i borlänge men eftersom det var på ett drogritt ungdomsdisco så gick jag inte dit :D haha
Kommentera

Appropå rock.. nån som har hört på "Nocturnal Rites" är ett band som jag tror kommer ifrån umeå! spelar riktigt härlig rock/metal musik :)

Hör ju inte till ämnet men ville bara säga de :)
Kommentera

mattias - 74: Hä bli nog skoj detta Sweden Rock...
Klara Band 2006
DEEP PURPLE (UK)
WHITESNAKE (UK)
VENOM (UK)
JOURNEY (US)
W.A.S.P. (US)
GAMMA RAY (D)
JEFF HEALEY BAND (CAN)
CELTIC FROST (CH)
MOLLY HATCHET (US)
NEVERMORE (US)
DORO (D)
STRYPER (US)

GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US)
CACTUS (US)
THE SENSATIONAL ALEX HARVEY BAND (UK)
METAL CHURCH (US)
CATHEDRAL (UK)
THE SWEET (UK)
DRAGONFORCE (UK)
EASY ACTION (S)
KROKUS (CH)
ANVIL (CAN)
EVERGREY (S)
FROM BEHIND (S/UK/US)

ONSLAUGHT (UK)
BLITZKRIEG (UK)
JADED HEART (D)
BONFIRE (D)
NASTY IDOLS (S)
NEIL TURBIN'S DEATHRIDERS (US)
LORD BELIAL (S)
FIREWIND (S)
RAISE HELL (S)
HOUSE OF SHAKIRA (S)
THE STORYTELLER (S)

Fast inget Lynyrd Skynyrd så att jag kan bära sydstatsflaggan genom publikhavet igen......;-) Å sätta upp ett tolvmanna tält utan kaminrör, vi fick köpa tvättlina och vackert hissa tältet via metallgrejen i mitten upp i trädkronorna... Jisses vad sköj det var och det vart mycket garv från många gällande det tältet....
Förresten, det var yankee flottbesök i Landskrona när vi var där och då mötte vi en yankee-knickedick med miljarders militära grader på bröstet och en just keps, likt ryssarnas, där det kunde rymmas 113 stulna LP:skivor vid huvudsvålen..... Vi slog oss i slang med honom....
- It's rock'n'roll in Slölvlesborg, sa wi flinandes med sydstatsflaggan högt hissad..... - We are here for Lynyrd Skynyrd......
Högste yankeebefälet bara garvade.... - Fantastic, you know, I have just bought Leon Wilkinsons mansion in Florida. Is it true that Lynyrd Skynyrd are playing here????
Fantasiskt, högste jäkla yankeebefälet på båten i Karlskrona, vi möter honom på bryggan med sina brigadgenerala grader med sin ståtliga keps som kunde rymma 113 snodda LP:skivor å då har han just köpt ett residens av Lynyrd Skynyrd's basist Leon Wilkinson i Florida..... helt obetalbart lixom.....;-)

Rock'n'roll lixom.......;-)
Kommentera

Lumber Jack:

asgarv, ja det kanske inte vore så dumt!!
Kommentera

mattias - 74: Undra om det inte vore ett namn att plocka upp och börja köra lite gansterrap på svenska? Svarting Laglös. Politiskt korrekt så det förslår.
Kommentera

Lumber Jack:

hehe ja men då har dom nånting gemensamt iaf!
Kommentera

mattias - 74:
WASP-musikerns farfar, Old Blackie var däremot en ardenner. 

Kommentera

mattias - 74: Nä, men jag har länge misstänkt att de har samma frisör.
Kommentera

Lumber Jack:

Vet du om Blackie Lawless är släkt med Krigarprinsessan XENA ( Lucy Lawless ) ??
Kommentera

Dream Team: Accept i sin ära. Hörde att Mr UDO spelar i stan på måndag.

Bjuder på ännu ett tips: P3 Live nästa torsdag (tror jag) SLAYER live från Stockholm 2204, en jäkla bra spelning förövrigt.
Kommentera

Dragan 2k: Korrekt. De vill ha bra musik, bra publik och en bra festival. Inget pseudorock/metal med bortskämda slynglar som inte har vett att köra en PRS genom en rekordelig förstärkare.
Kommentera

Väldigt ofta som det är gamla band med i Sweden Rock Festival. Men det verkar som man har retrokänsla i upplägget. Eller har man fel?

Antagligen inte.
Kommentera

Vad fan, spelar Onslaught än ?

Mer 80-tals thrash åt folket.

Kommentera

Dream Team:

jag tror dom turnerar faktikst om jag inte är helt fel underrättad men det kanske jag är ;)
Kommentera

mattias - 74: Accept har väl lagt ner nu en gång för alla, eller kör man ett varv till?
Kommentera

Lumber Jack:

Ja man kan ju hoppas att han tar gitarristen Vivian Cambell med sig också
Kommentera

mattias - 74: Han får väl pallra sig hit innan han går i pension, gubben Dio. Tror han fyller 64 den 10 juli, så det är bara dryga året kvar.
Kommentera

Vilka moderniteter ni lyssnar på, mattias - 74:
Har knappt hört talas om nåt.

Dio, det är väl han som ska börja med Blackmore i nån ny populär-grupp? Skulle inte de kalla sig Richie Blackmore's Rainbow? De kommer blir spännande att få höra, även om jag tvivlar på att Blackmore skulle kalla upp ett band efter nån annan än sig själv.

Kommentera

« · 714539 · »