Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

The Priest is back!

« · 517188 Till forumet

The Priest is back!

Beware of their coming!

Så skulle man kunna beskriva känslan inför spelningen med Judas Priest i Scandinavium i lördags, iaf för egen del som aldrig sett dom live tidigare. Efter att mer eller mindre ha sovit mig igenom spelningen med förbandet In flames nådde känslan nästan orgasmiska höjder när Rob Halford med följe intog scenen!

Introt The Hellion/Electric Eye inleder en två timmar lång afton i hyllning till Heavy Metal när den är som bäst där Halford bjuder på alla de inslag man har förväntat sig på förhand. Tyngsta låten för kvällen var helt klart Victim Of Changes. Mest allsång bjöds under Living After Midnight i konkurrens med You´ve Got Another Thing Comin´. Mina personliga favoriter med Priest är dock Beyond The Realms Of Death och Hell Bent For Leather. För oss som var där gick ingen miste om dessa mästerverk heller. Också Exciter var grym i sitt utförande i lördags.

Publiken bestod till stor del av rockare i åldern 35 +. Roligast under kvällen var fyra tjejer som inte kan ha varit äldre än 14-15 år gamla. Kopiöst vad dom röjde loss, hela konserten igenom. Dom verkade dessutom fixa texterna till alla låtar vilket bara gör saken ännu grymmare. Ett bevis på att Priest hela tiden lockar en ny publik.

Sämst under kvällen var helt klart Hot Rockin´. Där dör stämningen ut, på nåt sätt. En låt från plattan Point Of Entry (1981) som varit en av mina favoriter på just den skivan. Men live just nu funkar det bara inte. Bättre att man kört klassiker som United eller The Sentinel, vilka nog båda gjort sig betydlig bättre live. Man körde även en del nya spår, men dom har väl av hävd svårt att skapa nåt större drag när så få har hört låtarna tidigare.

Alltigenom var det ändå en grym spelning, där varje sann Priest-fan nog fick vad den krävde. The Priest is back!!

Up here in space
I'm looking down on you.
My lasers trace
Everything you do.
You think you've private lives
Think nothing of the kind.
There is no true escape

Kommentera

Sv: The Priest is back!
Dream Team: Jag har egentligen inte varit någon Priestfan. Den enda låt som jag visste att han sjungit var "Breaking the law".Men efter en konsert på Globen med Priest är man ju frälst. Priest gav verkligen valuta för pengarna. Man förstår verkligen varför han har blivit en stor hårdrockslegend
Kommentera

« · 517188