Café

Grupper · 49638 inlägg · 1044 ämnen

Tv-tipset

« · 1035220 · » Till forumet

Sv: Tv-tipset
Lumber Jack:

Jag klarar inte av såna här dokumentärer. Jag blir bara frustrerad och förbannad över hur mkt idioter det finns. Nu sitter det nån kärring och yrar om teologisk forskning, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Jag tyckte förresten att intervjudelarna var rätt värdelösa, men det beror väl till mångt och mycket på att motparterna uteslutande var fundamentalistiska idioter.
Kommentera

Lumber Jack:

Film med brando, Norton och De niro på tv 4 kl 21. riktigt bra
Kommentera

Vetenskap vs. Tro, Dawkins på korståg mot religioner.

På Kunskapskanalen nu 20.00.
Kommentera

scim: Självklart är det en överdrift att säga att dessa är i kategorin sämst i sin genre. Men Timmarna är inte långt ifrån. Att orka med att följa karaktärsutvecklingen i Timmarna är inte min grej helt enkelt. Den är tråkig och långdragen och det kändes lite som att stå och vänta på att målarfärgen skulle torka. När det gäller Döda poeters sällskap så är det kanske lite förhastat betyg då jag såg den ungefär när den släpptes och sen inte orkat se om den då minnet sa att den var så ruskigt dålig. Nu har man väl får man hoppas förändrat smak en del sen slutet av 80-talet så kanske dags att se om den.

Inland Empire är som du säger så dålig så man vill gråta, men ändå så vill du varje gång man dyker förbi och knycker en kaffekopp sätta igång den igen. Förstår det inte riktigt.

Kommentera

MorganaLefaey:

Nu är du ju bara löjlig, du kan inte på allvar mena att dessa filmer är bland de sämsta filmer du någonsin sett. Du kan ju t.ex. inte ens jämföra t.ex. Lost in Translation med Inland Empire.

Och om du njuter av karaktärsutveckling så förstår jag inte hur du kan dissa någon av de tre filmerna du nämner, för karaktärsutveckling är ju vad de handlar om, speciellt Timmarna och Döda poeters sällskap.

Hursomhelst så är Inland Empire sämst.
Kommentera

scim: Nej det ska man väl inte göra. Nu skall jag väl inte dumförklara kritiker då de ofta kan ha klockrena analyser av en film. Men när det gäller drama så tror jag att de ibland söker så djupt efter något bra att de enbart finner sådant som jag tydligen inte kan uppskatta.

Njuter väl mer av karaktärsutveckling och annat än stämning och vad nu ni sa att det fanns i Lost in Translation.

På en topp 50 lista skulle nog filmer som Nyckeln till frihet, Gökboet, Stand by me, Bridge to terabithia, Ciderhusreglerna, American Beauty, Mulholland Drive och El laberinto del fauno ta en plats och på en botten 50 skulle jag utan tvekan Lost in translation, Timmarna och Döda poeters sällskap kvala in.

Vi måste kanske sluta se film tillsammans Scim. Eller så har vi ju en gemensam favorit som vi kan se om och om igen. Inland Empire for the win.
Kommentera

scim: Knappt det.
Kommentera

NuMo:

Den är väl näst bäst skulle jag tro ;)
Kommentera

scim: Göta Kanal 2 är en av de bättre Göta Kanalfilmerna, helt klart. Inte den bästa, men ändå.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag skulle inte sätta något likhetstecken mellan kritikerna och den stora massan. När det gäller Lost in Translation så sällar jag mig dock till kritikerna och inte till den stora massan som säkert hellre ser Göta Kanal 2 ;)
Kommentera

scim: Virgin Suicides är helt underbar och The Mexican är en film man vill spy galla över. Men fastän man legat sömnlös i Kina mm och försökt förstå sig på deras tv-program och livsstil så kan jag inte finna något sött, trevligt eller underhållande i Lost in Translation.
Men det är väl skönt att alla inte tycker som kritikerna och den stora massan. Då hade man väl bara fått se Oscarsnominerade filmer på tv och bio.
Kommentera

Jompe:

Instämmer, Lost in Translation är en av mina absoluta favoritfilmer. Virgin Suicides är även den riktigt bra. Märklig, men bra.

The Mexican är däremot en rätt kass film i mina ögon. Kan hålla med om att sidospåret är bättre än storyn i övrigt men det passar ju inte alls in i filmen som helhet. Det är precis som om filmen inte vet vad den vill vara(ungefär som den katastrofala A.I.)
Kommentera

NuMo: Lost in Translation är en kanonfilm. Har man legat vaken i Tokyo med grym jetlag och tittat på obegripliga TV-program kl 4 på morgonen känner man verkligen igen sig.

Sofia Koppola gör märkliga filmer. Nån som såg Virgin Suicides?

Annars kunde jag inte låta bli att se The Mexican igår. Sido-storyn med James Gandolfini som gay mobster är ju det som filmen lever på.

Fråga till alla cineaster: vilka andra filmer kommer vi på där sido-storyn tar över filmen?
Kommentera

NuMo: Inte minst för Scarlett Johansen, hon e inte bara så jävla söt, hon e en grym skådis oxå. Jag skulle dock viljat haft mer kareokee, mer "My Way", the Sex Pistols way på Bill Murray vis, way...;-)

www.youtube.com/watch?v=WIXg9KUiy00

Rock on....
Kommentera

NuMo: Att musiken är underbar gör ju inte det hela sämre heller. Kanonfilm!
Kommentera

MorganaLefaey: Ähh! Lost in translation är en film man fastnar i på grund av stämningsläget och charmen i kombination. Skitbra helt enkelt.
Kommentera

Salle: Nu blir jag smårädd. Lost in Translation är väl lika bra spenderad tid som att se Timmarna. Två av de tråkigaste filmer jag någonsin sett. Ett bra Drama är bland det bästa man kan se, men jag har då inte lyckats få ut något av dessa filmer.

Troligast är det väl bara jag som inte kan se storheten i dessa filmer då kritiker verkar älska dem.
Kommentera

Då Detroit verkar köra över Colorado så blir det film istället.

För ni har väl inte missat att SVT1 nyss började visa den underbara "Lost in translation" med Bill Murray och Scarlett Johansson.
Kommentera

Paddan:

Jo det är en ganska lättsmält serie som jag följde tills det blev uppehåll. Ser att den börjat igen så nu är avsnitt 9 på väg hem.
Kommentera

Per HApps: Jag vet inte om det är för att jag är trött, eller om det är min egendomliga humor som ibland spökar.
Men "The Big Bang Theory" som just nu visas på Kanal 5 känns sevärt. Om ett gäng supernördiga fysiker och deras möte med den snygga servitrisen som bor granne med killarna.
Kommentera

Paddan:
Vilka dårar,
Kommentera

Gidde: Ikväll kl 22.40 börjar serien Ice Road Truckers på TV4. En produktion från History Channel och handlar om de som kör utrustning, och de som ser till att skapa och underhålla isvägen, till diamantgruvorna i norra Kanada. Det är endast under en väldigt kort period på året som det går att transportera utrustning till dessa områden landvägen.

www.popularmechanics.com/outdoors/adventures/4212314.html

www.history.com/minisite.do?content_type=Minisite_Video_Clips&content_type_id=54827&display_order=8&mini_id=54692
Kommentera

Salle:

Hehe, jag såg Glasklart, och det var faktiskt ett rätt skojigt program.
Just den där tjejen, Amelie (inte Annelie) var otroligt spontan och pratade en hel del innan hon tänkte ;-)

Men hon var helt klart duktig för att bara vara 21 år...
Kommentera

I en reklampaus på en konkurrerande kanal så slog jag över på SVT's nya frågeprogram Glasklart. Har dålig koll på vad programmet går ut men en av deltagarna, Annelie, verkar vara lite ungdomligt blåst men samtidigt svarar hon rätt. Dessutom avslöjade hon att morfarn odlat gräs (inte gräsmatte-gräs) på kolinilotten... Måste nog se en repris tror jag.
Kommentera

knaskamilla: Du är lika slipad som vanligt....
Kommentera

73Sjöbba:

Jaså, redan gett upp? Uppföljare är ju dessutom aldrig lika bra som första filmen.
Kommentera

knaskamilla: Över vad? Barmarksträningen?
Kommentera

73Sjöbba:

Nä, jag är inte bitter...
Kommentera

Så är det Miss secret agent 2 på TV3 kl 21.00 ikväll, bättre än vad SVT kommer att sända.

Kommentera

Jäklar, skulle verkligen vilja ha Sky One under påskhelgen. Men förhoppningsvis kan man ändå få tag i denna filmatisering inom kort.

www.skyoneonline.co.uk/tcom/index.html

Eller så får man lägga ett bud på ett stycke unikt bagage...
cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220211906562
Kommentera

Salle: Äh, jag har ju tydligen missat att den briljanta tjuvringarserien Fonejacker går på ZTV just nu.
Kommentera

Paddan: Duktig ponke.
Kommentera

Salle: Ja, just ja. Dags att vika tvätt.
Kommentera

Paddan: Fokus nu för f-n...
Kommentera

kl 22.05 på SVT1 visas ikväll "This Life +10" eller "Livet kan börja, tio år senare" Detta för de som precis som jag slaviskt följde "This Life" eller "Livet kan börja" som den hette på svenska.
Kommentera

Salle:

Såg lite av Så ska det låta. Varje gång jag slog över var det någon brud jag inte visste vem det var som sjöng. Och vid andra pianot satt en annan brud jag inte visste vem det var. Trist.
Kommentera

westerlind: Det är väl roligt att mamma din får skratta lite också..
Kommentera

Wayne Gresky: Änkligen nån som håller med mig.

Robert var helt underbar när han gjorde fantastisk humor tillsammans med Henrik Schyffert. Nuförtiden är det mest kiss, bajs, pillesnopp och tokroliga grimaser som Agda i Kramfors fnissar åt på servicehuset.
Kommentera

Salle: Ska jag vara ärlig så tycker jag att Gustafsson är rätt så överskattad. Han har gjort några roliga saker men det är mycket skit och upprepningar också.

Tänk att det gått över 15 år sen den här kom...
www.youtube.com/watch?v=KIVUGFsdNcw
Kommentera

Wayne Gresky: Du missade väl inte Robert Gustafsson på så ska det låta bland allt Muppet-surfande.

Han bjöd på en salig blandning från Kim Larsen via Cornelius till Magnus Härenstam.
Klart sevärt.

Och apropå så var det kul att se Ace of Base Jenny igen. Hoppas inga tyska fanatiker såg na...
Kommentera

Paddan:
spana in femman
Kommentera

Salle: Det, däremot, hade jag inte sett. Jaha, då får jag sitta uppe längre än vad jag hade räknat med.
Kommentera

Paddan: Och du glömde att berätta att det är två avsnitt efter varann.
Och sen kommer den amerikanska varianten av "Les Visiteurs". Är den hälften så bra som originalet så kan den få äran att göra att man somnar i soffan.
Kommentera

Glömde tala om att serien har premiär ikväll kl 21... på TV6.
Kommentera

hellge: Jag har lyckats missa alla avsnitten hittills av den serie jag hade tänkt se "The War" där överlevande från andra världskriget med egna ord berättar om sina intryck.

Fast nu skulle jag tipsa om en ny och klart sevärd serie på TV6, Burn Notice, med sådana skådespelare som Gabrielle Anwar (En kvinnas doft) och Bruce Campbell (Evil Dead).

"Jeffrey Donovan stars as Michael Westen, an international spy who suddenly finds himself blacklisted. Dumped in his hometown of Miami without money or resources, Michael struggles to put his life back together and find out why he's been burned. In the meantime, he uses his unique skills and training to help people in need ... mostly people who can't get help from the police."
Kommentera

Salle:

"Jag tror aldrig jag sett ett program på SVT:s Kunskapskanalen"

Inte? Själv gillar jag Kunskapskanalen. Den visar ofta de bakomliggande orsakerna till tillstånden i världen med massor av smaskiga välgjorda dokumentärer från olika länder med stor mångfald.

Dessutom får man se Anna ibland.

www.youtube.com/watch?v=2fcUkIjdmc8
Kommentera

Salle: Avd hur gör djur......
Kommentera

Jag tror aldrig jag sett ett program på SVT:s Kunskapskanalen men i de TV-tablåer som finns här på nätet så har jag den ikryssad.

Detta får mina ögon syn på när jag kikade på [url=www.dagenstv.com/se/frontpage]DagensTV[/url]

19:00 
HOW TO MASTURBATE AN ELEPHANT
Dokumentär. Om hur några pionjärer på området försöker rädda de sista spillrorna av världens mest betydande och storslagna djurarter från utrotning. Hur masturberar man en elefant? ”Med försiktighet”, skulle väl de flesta svara. För Thomas Hildebrandt, är det en vana. Han försöker få elefanter och noshörningar i stämning för älskog och sex, och visar också varför det är en dålig idé att beröra elefantens penis. Han kollega har fått en blåtira av en elefantpenis - den är 1,5 m långa - deras mission är inte riskfri.
Inte annat än man blir lite nyfiken men samtidigt lite äcklad...
Kommentera

« · 1035220 · »